Lika Geplaatst 4 augustus 2019 Rapport Geplaatst 4 augustus 2019 Ha Pelle, fijn dat je er weer bent! Succes.
Pelle2 Geplaatst 9 augustus 2019 Auteur Rapport Geplaatst 9 augustus 2019 Ik liep afgelopen week over het eindeloze strand van Schiermonnikoog. De hele week al was ik bezig te besluiten weer te stoppen met het drinken van alcohol. Of toch niet. Het lijken wel twee verschillende levens te zijn. Eén met alcohol en één zonder. Daar op Schier bedacht ik dat ik altijd weer kon beginnen als ik zou stoppen. Dat gaf het wat lucht. Niets staat mij nu dus in de weg om te stoppen met het drinken van alcohol. Gewoon niet meer drinken, er niet over hoeven nadenken. Ik ken alle voordelen, ik weet dat ik er opgewekt van wordt, energie van krijg. Als ik wel drink wordt ik die luie zak die het met een biertje aan het eind vd middag wel prima vindt. Ik ben nu 49, begin over twee weken weer met een nieuwe tijdelijke baan, ik vind dat heerlijk, en ik wil daarna nog zoveel doen. Met een kater wil ik niks dan zitten en wachten. Raar dat ik dat enthousiasme wil opgeven omdat me af en toe dat biertje 's middags op het terras in de zon zo lekker smaakt. Kortom, één dezer dagen drink ik mijn laatste glas. Wellicht nu voor altijd. nancy reageerde hierop 1
Pelle2 Geplaatst 9 augustus 2019 Auteur Rapport Geplaatst 9 augustus 2019 Trubendorfer gaf mij in mijn euforie nooit meer te drinken een bepaalde hoop, en later ook een besef dat ik een serieus probleem heb. Maar de twee therapeuten die mij daar behandelden en hun supervisors heb ik kunnen laten geloven dat ik over mijn probleem heen was en dat hun hulp niet meer nodig was. Ik dacht dat op dat moment zelf overigens ook.
Lika Geplaatst 9 augustus 2019 Rapport Geplaatst 9 augustus 2019 (bewerkt) Neem een besluit en voer het uit. Niet makkelijk inderdaad, wel simpel. En de stranden van Schier....daar wil je ook op je 80ste nog lopen. 9 augustus 2019 bewerkt door Lika
kruidenthee67 Geplaatst 9 augustus 2019 Rapport Geplaatst 9 augustus 2019 Gewoon niet meer drinken en er niet over hoeven nadenken. Ja, dat is het besluit. En maakt het heel erg eenvoudig, toch? En hoef je niemand, vooral jezelf 'niks meer wijs te maken'... Joh..dat geeft ruimte...je geeft jezelf ruimte. Mooi moment nu voor je. Succes
lady jane Geplaatst 10 augustus 2019 Rapport Geplaatst 10 augustus 2019 Schier, was vroeger mijn toevluchtsoord en gaf altijd lucht aan mijn problemen.♥ Lika reageerde hierop 1
Pelle2 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Geplaatst 11 augustus 2019 Bedankt voor de aanmoedigingen, vandaag dag 1.
Manou Geplaatst 11 augustus 2019 Rapport Geplaatst 11 augustus 2019 Succes Pelle!Zit al weer op dag 9!
Pelle2 Geplaatst 12 augustus 2019 Auteur Rapport Geplaatst 12 augustus 2019 Dag 2 Ik voel me opgelucht dat ik er,, weer, voor heb gekozen zonder alcohol verder te willen leven. Met alcohol bagatelliseer ik het allemaal, hou mezelf en anderen voor de gek dat het allemaal wel mee valt. Maar het valt niet mee, de nadelen zijn zo veel groter dan de voordelen. Ik kan mezelf niet in de hand houden en wil dat ook helemaal niet als ik drink. Abstinent ben ik doorgaans vrij opgewekt, dus ook daar kijk ik al weer naar uit. Ik moet alleen niet drinken. Dat zal me de komende tijd ook wel lukken, ik heb er zelfs weer zin in. Maar krijg ik dan over een maand of vier weer de onbedwingbare neiging me van de wereld te willen drinken? Zo rond oud en nieuw dus... En ja, knakker, als ik mezelf teruglees word ik er wel een beetje moe van. Maar hup, toch maar weer moedig voorwaarts en net doen of het dit keer anders is en ik nu eindelijk begrijp waarom ik moet kiezen voor dat leven zonder alcohol.
lady jane Geplaatst 12 augustus 2019 Rapport Geplaatst 12 augustus 2019 41 minuten geleden zei Pelle2: en net doen of het dit keer anders is en ik nu eindelijk begrijp waarom ik moet kiezen voor dat leven zonder alcohol. dat is drinkersgedrag ouwe sjoemelaar! zorg jij nu maar dat het echt anders wordt dit keer. wat kan jou nu in aug. oud en nieuw straks schelen! dag per dag Pelle en zeker in de beginfase maar even in het hier en nu blijven. En plannen maken voor morgen mag wel die beer op de weg in dec. is dan al lang doorgelopen. succes! kruidenthee67 reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 12 augustus 2019 Rapport Geplaatst 12 augustus 2019 2 uur geleden zei Pelle2: Zo rond oud en nieuw dus... Heb je wel eens overwogen met oud en nieuw iets anders te gaan doen dan je tot nu toe gewend was? Je zal niet de enige zijn die rond die tijd een (groeps)reis boekt om iets nieuws te beleven in plaats van hier uit pure gewoonte met iedereen mee te zuipen. Wel van te voren voor jezelf en misschien ook voor je medereizigers duidelijk maken dat je ook tijdens die reis geen alcohol wilt. Het lijkt of je de mitsen en maren al van te voren opzoekt, als was het om straks alvast een excuus te hebben voor als je weer terugvalt. Dat is niet nodig en maakt het nodeloos ingewikkeld. Je voelt je opgelucht, schrijf je, dus haal daar je energie uit om op de ingeslagen weg door te gaan. Je hebt het eerder gedaan dus weet je hoe fijn het is. Hou dat als motivatie vast. Al die bijgedachten aan wat er misschien fout kan gaan gewoon resoluut terzijde schuiven. Dat is nu verleden tijd en niet wat je wilt. Weg ermee.
Pelle2 Geplaatst 13 augustus 2019 Auteur Rapport Geplaatst 13 augustus 2019 Bedankt lieve mensen, vandaag iig dag 3. Dat gaat wel lukken nancy en catoo reageerden hierop 2
Pelle2 Geplaatst 17 augustus 2019 Auteur Rapport Geplaatst 17 augustus 2019 Bezig met dag 7, bijna de eerste week erop zitten. Volgende week de kinderen weer naar school, zelf gisteren weer begonnen met werken. Zo lekker dat dat allemaal op deze manier (zonder alcohol, red.) veel beter past/gaat/lukt. Tot nog toe bijzonder tevreden dat ik niet meer drink. En dat ik daar niet al te lang mee heb gewacht. (Bedankt frummers!) Afgelopen week ook wat vrienden ingelicht. Niemand kijkt er meer raar van op. Op een enkel flauw grapje (die worden gelukkig ook gemaakt) na zijn de reacties serieus, enkelen krabben zichzelf achter de oren. Ik slaap redelijk goed, wordt alleen elke nacht om een uur of 4 wakker. Geen idee waarom. Een tijdje later val ik weer in slaap gelukkig, want het is veel te vroeg om op te staan. Ik droom wel weer enorm veel. Maar ook dat is bekend van de vorige keren. Ik ben blij met het enthousiasme en zelfvertrouwen en lef dat er opeens altijd lijkt te zijn, ook als ik niet drink! En van die beren lijken er al tijdens de vorige periode zonder alcohol heel vandoor te zijn gegaan. Zet 'm op allemaal Vol en lady jane reageerden hierop 2
Lika Geplaatst 17 augustus 2019 Rapport Geplaatst 17 augustus 2019 Mooi Pelle. Gewoon doorgaan. Hartstikke tof..Fijne week.
Vol Geplaatst 17 augustus 2019 Rapport Geplaatst 17 augustus 2019 Klinkt goed @Pelle2! Hier ook kinderen weer naar school komende week en dag 9..op naar tweede week!
Pelle2 Geplaatst 24 augustus 2019 Auteur Rapport Geplaatst 24 augustus 2019 Dag 14 Gaat goed, geen alcohol. Ben er wel erg moe van, inslapen is geen probleem, maar doorslapen en uitslapen is lastiger. Ik heb toch met bijzonder veel aandacht het tweede deel van "Kieft" gelezen. Doet mezelf ook afvragen wat de zin van het leven is en zo. Maar wat duidelijk is, is dat het leven met alcohol (en drugs in het geval van Kieft) het er niet beter op maakt. Mezelf afgelopen dagen toch regelmatig afgevraagd of het kan, één keertje. Maar het kan niet. Eind van de middag is na een lastige klus als het zonnetje schijnt een liter spa rood met limonade (grote, gulzige slokken!) ook lekker, beter dan bier. Want na een liter bier wil ik nog een liter. En na een liter limonade wil ik niks meer. Met bier is het nooit klaar, dat is het probleem. Maar een avond de stad in, ergens beginnen met drinken en maar zien waar het schip strand, dat gaat niet meer. Die romantiek maak ik in mijn hoofd ook veel mooier dan dat ie in werkelijkheid is. En op tijd en fris wakker worden zonder kater en weten wat je gedaan hebt gisteren is ook heel mooi! Goed, vol goede moed op naar week drie!
Rosee Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Geplaatst 24 augustus 2019 Wat goed om te lezen. Dat romantiseren herken ik ook. Mijn vriend gaf laatst toe dat hij het wel mist, die nachten met drank, muziek, urenlang praten en vaak ook nog wat XTC samen. Niet dat hij ervoor pleit om ze terug te halen. Ik kan het niet meer, dat voel ik zo sterk. En tegelijkertijd kan ik het ook missen. Maar dat mag ook, heb ik besloten. Het komt alleen niet meer terug.
Lonster Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Geplaatst 24 augustus 2019 Ik vraag me af of het misschien een fase kan zijn, dat romantiseren. Dat verlangen naar die toestand van zorgeloosheid, onverantwoordelijkheid, tijdloosheid. Zonder aan de kater en het lamlendige gevoel erna te denken. Door het verhaal van Pelle ga ik straks even een fles Spa rood halen. En die helemaal leegdrinken vanmiddag. Tonic komt een beetje mijn neus uit.
Kohtje Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Geplaatst 24 augustus 2019 4 uur geleden zei Denise79: Ik las pas in een tijdschrift iemand die 10 jaar niet meer dronk. Allemaal voordelen benoemde. Maar toch als hij langs zn slijterij liep en op het bord een mooie aanbieding zag met zn favoriete rode wijn hij dan dacht jammer dat is niet meer voor mij. En dacht aan de mooie zwoele zomeravonden in het park. Kan dus best lang duren vrees ik Dit kun je scharen onder het kopje "jeugdsentiment". Dat je je jeugd niet over kunt doen is een feit, normaal gesproken. Mijmeren is vrij normaal. Niks aan de hand dus. Ik denk maar zo, hoe langer ik jeugdsentimenteel kan wegdromen, hoe langer leven mij beschoren is.
Pelle2 Geplaatst 25 augustus 2019 Auteur Rapport Geplaatst 25 augustus 2019 De hele week mopper ik al op de bouwvakkers die hier, zo'n 30 meter van mijn slaapkamerraam, om 7:00 uur 's ochtends elke dag weer enthousiast beginnen met bouwvakken. Vanmorgen werd ik om 7:00 uur wakker in m'n nieuwe zelfgetimmerde bed, stil, strakblauwe lucht, helder... Voor 8:00 uur wandelde ik door de uiterwaarden, had wat koffie mee, wat is dat mooi. Het licht dat er nog een beetje in moet komen, de vogels, het water, in de verte de geluiden van de stad. Een enkeling met een hond, wat fietsers op de dijk. Ik dacht aan het bier waar ik gisteravond best zin in had toen dat bed eindelijk af was. Dan was het een hele andere ochtend geworden. Zonder alcohol beleef ik het moment. Daar geniet ik van, als ik daar zo zit aan de Waal. En toch ook als ik weer naar de Gamma fiets voor nog een latje of een schroefje, voor dat bed. Van het schoonmaken van het gasfornuis geniet ik niet zo zeer, maar ik beleef het wel, met meer aandacht. Met alcohol draait alles toch vooral ook om het biertje dat ik na afloop ga drinken. Weg aandacht. Ik sprak vrijdag een vriendin. Die verzuchtte dat het eindelijk weer weekend was en dat ze straks mocht drinken. Ze had met zichzelf afgesproken door de week niet meer te drinken. En in het weekend alleen bier. Dat klonk voor mij alsof het leven op het weekend na één grote verplichting is. Ik heb al best wat twijfelmomenten gehad. Zo van, ach, vanavond nog een biertje en dan vanaf morgen echt nooit meer wat. Ondanks die weloverwogen keuze. Tesje, Lonster en lady jane reageerden hierop 3
lady jane Geplaatst 25 augustus 2019 Rapport Geplaatst 25 augustus 2019 (bewerkt) bedankt Pelle, zo ervaar ik het ook. ik sta achter de bar in ons filmhuis, laat exact de drankjes vloeien die ik vroeger zo heerlijk vond. Geniet nu van het zien hoe ze echt gedronken dienen te worden; in het moment en met mate. Indirect geniet ik nog, maar geen moment twijfel gelukkig. Wel soms de verwondering; waar is het misgegaan bij mij, wanneer werd het dwangmatig en verloor ik dus het echte genieten. Nu laat ik me dat niet meer afpakken hoop ik. En schenk met net zoveel genieten de koffie en thee, die daar veruit het meeste worden gedronken 25 augustus 2019 bewerkt door lady jane Myle reageerde hierop 1
Myle Geplaatst 25 augustus 2019 Rapport Geplaatst 25 augustus 2019 @Pelle2 en @lady jane, ik kan genieten van jullie laatste berichten. Het klinkt positief, motiverend en hoopvol. Krachtig. Bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden