Spring naar bijdragen

hoi

bumperjim
 Share

Aanbevolen berichten

Op 16-1-2018 om 09:17 zei bumperjim:

Ja ik moet echt nog verder werken hieraan. 

Het drinken is gestopt maar ik blijf er inderdaad nog wel in hangen in die frustratie. Het blijft een soort vluchtgedrag zo van rot allemaal maar op, ik doe niet meer mee, zoek het maar uit, ik meld me gewoon ziek, etc.

Zit wel op mn werk maar ik moet nog ff energie opladen voordat ik weer met dit onderwerp aan de slag ga. En ik wil de negatieve sfeer bespreekbaar gaan maken, dat het benoemd wordt en dat er iets aan gedaan kan worden. Ipv dat iedereen maar ongestraft gif kan spuien. 

Dat kun je ook anders aanpakken hè......

Zelf ben ik nooit echt een 'rot-gevoel-wegdrinker-  geweest. Maar een rotgevoel is wel op een gezonde manier aan te pakken. Ten eerste, door te leren dat die gevoelens niet 'verboden' zijn of 'weg moeten' of zo. Het hoeft niet altijd feest in jezelf te zijn. Het gaat ook vanzelf weer weg.
Maar nog beter: je kan ook heel bewust die gevoelens eens gaan observeren. Er naar kijken, vragen bij te stellen: 'wat is het waardoor ik me hierdoor nou zo kut voel?' 'wat had ik anders kunnen doen/zeggen?' 'hoe het de volgende keer beter aan te pakken'. Gewoon eens in je lijf te voelen waar in je lijf precies dat gevoel zit etc. Gewoon BEWUSTE AANDACHT geven dus, ipv de kop in willen drukken met drank. Dan ga je er veel gezonder mee om, en gaat het op een veel gezondere manier vanzelf weer weg. Noem het aandacht voor je emotionele hygiëne. 
Met drank stuur je het alleen maar je onderbewuste in, en daar gaat het juist gisten en rotten...

Succes. Hopelijk heb je hier wat aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wel even grappig: donderdagavond waren we op de nieuwjaarsborrel van het feestcomité hier in het (Franse) dorp. De yogajuf had gezegd dat het wel zo aardig zou zijn om acte de présence te geven. Natuurlijk waren wij de enige sukkels van de groep die dat echt deden, vrijwel alle anderen waren (hoe zeg ik dat netjes :P ) niet van onze leeftijd, die elkaar allemaal kenden en wij kenden vrijwel niemand. (We kennen verder een hoop mensen in het dorp maar dan wel van onze leeftijd.)

Tijdens de toespraak ging het over de verschillende activiteiten en over de bar die dan altijd heul vroeg open ging en pas heul laat dicht, hah hah hah. De Stier trok meteen al een gezicht van ik hoor hier verder niet bij. Toen ging er wat gesnackt en gedronken worden. Vele karaffen rood en wit en vele flessen cider voor bij de "galette des rois". Doe mij maar een vruchtensapje zei de Stier geroutineerd en ik vroeg er ook 1. Dat werd zoeken naar een fles appelsap, en eigenlijk ben je dan haast een beetje een k-zak want je drinkt de appelsap die eigenlijk voor het handjevol aanwezige kinderen is :huh: Na een half uurtje zijn we maar weer opgestapt.

Alcohol, het hele dorp drijft erop...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste maanden schaar ik mezelf niet meer onder de gezellige partypeople.

Ik ben saai, ga graag op tijd naar bed en dat hangen in de kroeg of een verjaardag houd ik niet zo lang meer vol. Als het kan mijd ik borrels.

Het scheelt ook wel dat ik 50+ ben, dat maakt het makkelijker op een of andere manier om te accepteren dat ik een frisse ochtend verkies boven een lollige doorzak-avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging net aan tafel, had de Stier voor de verandering libanees gehaald van de traiteur, stond er een libanees biertje bij mn bord! :huh:

Ik zeg maar muts ik had toch gezegd dat ik gestopt was? Had ze ff niet meer aan gedacht. Heb het flesje maar ff in de kelder gezet. Zonder enige spijt of wat dan ook.

Das wel netjes vond ik zelf, meestal als het al op tafel staat is het vreselijk magnetisch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je het flesje resoluut naar de kelder hebt gebracht. Maar is je vrouw niet op de hoogte van de ernst van de zaak dan? Het is wel prettig in elk geval dicht om je heen te kunnen rekenen op trouwe bondgenoten in de strijd tegen Oom Bier.

Verder ben ik van mening dat men in Libanon geen bier kan brouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Oskar:

Goed dat je het flesje resoluut naar de kelder hebt gebracht. Maar is je vrouw niet op de hoogte van de ernst van de zaak dan? Het is wel prettig in elk geval dicht om je heen te kunnen rekenen op trouwe bondgenoten in de strijd tegen Oom Bier.

Verder ben ik van mening dat men in Libanon geen bier kan brouwen.

Dacht ik wel maar zij is een dwangmatig shopper en koopt dan met het idee "dat kan altijd nog van pas komen". Pontificaal op tafel zetten had liever niet gehoeven. Had ze hem ook nog opengemaakt dan zou ik heel erg gaan twijfelen.

Ik heb geloof ik nog nooit Libanees bier op en met jouw advies gaat het nog geruime tijd duren ook :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even de briljante (?) gedachten van vannacht hier vastleggen.

Met mate drinken is moeilijker dan niks drinken.

Als niks drinken niet lukt, dan kan je met mate drinken wel helemaal vergeten.

Als je na een maand niks drinken denkt "nou kan ik wel met mate drinken",

dan denk je na een maand met mate drinken "nou kan ik wel wat meer drinken".

Niks drinken is simpel, volhouden is de kunst. Maar dat geldt nog sterker voor met mate drinken.

En als je er zo mee bezig bent zoals ik in deze post hier, dan ben je nog steeds verslaafd :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

En als je er zo mee bezig bent zoals ik in deze post hier, dan ben je nog steeds verslaafd

Nog dagelijks mee bezig (in mijn hoofd). Dus volgens de maatstaven van bumperjim ben ik nog steeds verslaafd.

Daar heb ik overigens weinig tegenin te brengen...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...