Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 8 minuten geleden zei bumperjim: Just teasing. Meestal volg ik wel degelijk mn eigen adviezen. Denkt aan alle adviezen aan anderen om niet te minderen maar volledig te stoppen. 🤔 Inderdaad ook een advies dat je nu zelf volgt maar dat heeft wel even geduurd. Decenniumpje? 😁 Overigens: Rage Against The Machine: Dope!
karin123 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 19 uur geleden zei bumperjim: Maar liever denk ik er gewoon niet aan. Die andere flessen staan dus ook in de weg. Jij kent alle verhalen en smoezen wel. Er is echt maar 1 oplossing, weg ermee, vandaag, allemaal!
Yana Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Als het besluit om geen alcohol meer te drinken vaststaat, dan maakt het niet uit of er flessen in huis zijn. Als je nog last hebt van twijfel en onderhandelingen, dan is het handig om het niet in huis te hebben zodat je minder makkelijk voor de bijl gaat op een zwak moment. Het eerste is verreweg te prefereren, dan heb je ook geen last als je elders met drank wordt geconfronteerd en is het heerlijk rustig in je hoofd. Rosee reageerde hierop 1
Adri03 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 21 minuten geleden zei Yana: Als het besluit om geen alcohol meer te drinken vaststaat, dan maakt het niet uit of er flessen in huis zijn. Zeker in het begin zullen er momenten van wankelmoedigheid zijn. Dan is een voorraadje op grijpafstand niet handig.
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik denk dat het voor iedereen anders werkt. En dat je je eigen valkuilen kent. Het maakt mij ook niet uit of ik alcohol in huis heb. Ik haal dat gewoon in huis voor bezoek. Ik word er niet door getriggerd en ga er ook niet eerder van drinken. Als ik zou gaan onderhandelen is het toch al te laat en maakt het niet uit of er een fles in mijn koelkast ligt of dat ik naar de winkel ga om de hoek. Etty reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Met alcohol werkt het ook zo bij mij @Rosee. Er staat een fles witte wijn ergens in de kast, zonder problemen. Met eten werkt het anders. Snoep en chips kan ik niet in huis hebben zonder het op te eten terwijl ik dat niet wil. lady jane en Rosee reageerden hierop 2
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Haha @Ettydat heb ik precies zo. Kan geen chocola, chips of ijs oid in huis hebben. Dat haal ik dan ook niet want dan gaat alles op. Etty reageerde hierop 1
brazer Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Reacher: Denkt aan alle adviezen aan anderen om niet te minderen maar volledig te stoppen. 🤔 Inderdaad ook een advies dat je nu zelf volgt maar dat heeft wel even geduurd. Decenniumpje? 😁 Klopt dat wel? In mijn perceptie gaf hij altijd slechts het hier algemeen aanvaarde advies dat een langere periode volledig stoppen aan te raden is om eventueel controle terug te krijgen... Of vergis ik mij?
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Hier net zo. Eten was ook tijdens mijn drankjaren probleem 1. Alleen gaf drank veel meer problemen op sociaal gebied en is de weegschaal mijn direkte konfrontatie. Rosee en Etty reageerden hierop 2
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Mijn relatie met eten is ook niet echt normaal. Ik eet niet eens een koekje dat naast de koffie ligt op een terras, dan voel ik me schuldig. Af en toe taart mag wel, maar geen slagroomtaart. Eet supergezond, best rigide en ben ook mateloos met sporten. Ben mezelf hier wel van bewust en probeer het af en toe te doorbreken.
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Maar zit op het draadje van @bumperjimdus misschien meer iets voor een ander draadje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden