Rosee Geplaatst gisteren om 07:13 Rapport Geplaatst gisteren om 07:13 Nou door de gootsteen vind ik wel zonde als het zo'n kostbare wijn is. Ik zou hem aan iemand cadeau doen die ook een wijnliefhebber is en die dat echt kan waarderen. Of denk je echt dat je er geen dag meer weerstand aan kan bieden? Want je kelder staat vol toch? lady jane en bumperjim reageerden hierop 2
Rosee Geplaatst gisteren om 07:16 Rapport Geplaatst gisteren om 07:16 Maar misschien is dit helemaal geen goed advies van me, sorry. Het belangrijkste is natuurlijk dat je niet drinkt.
Rosee Geplaatst gisteren om 07:20 Rapport Geplaatst gisteren om 07:20 Zou bijna willen zeggen: 'geef die fles maar aan mij'. Maar ik drink niet lady jane reageerde hierop 1
Yana Geplaatst gisteren om 08:27 Rapport Geplaatst gisteren om 08:27 Kennelijk heb je tegen de gitarist gezegd dat je een droge februari hebt en niet dankjewel maar ik drink geen alcohol meer, dus geef die fles maar aan iemand anders, dat lijkt mij het openhouden van de achterdeur. Mooi hoe je je hier mededeelt! lady jane en bumperjim reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst gisteren om 09:15 Rapport Geplaatst gisteren om 09:15 oeioeioei Jimbo. Nu hij in de kelder ligt zit hij ook in je bovenkamer te wachten op die ene mooie gelegenheid. Wat doe je jezelf aan? (en ik snap hem zo goed) een minder goed krijgertje heeft mij ooit na 7 maanden de kop gekost. Heb je echt geen hele goede kennis die een hele goed wijn net zo weet te waarderen als jijzelf ooit() Je hoeft geen goede daad af te wachten om die persoon te verblijden. Dan is jouw geweten gesust, je smoesje is weg, en die connaisseur kan er wèl gezond mee omgaan (hoop ik). Verlos jezelf van dit dilemma. En vertel je mede muzikant en passent dat je liefst helemaal niet meer drinkt maar dat Stier en jij ook blij zijn met geen kadootje of een bos bloemen of doos bonbons of weet ik veel wat.
Adri03 Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Begin gewoon met te erkennen dat al dat gereutel en geblaat over wijn alleen maar volksverlakkerij en mythevorming is, dan daalt die zogenaamd goddelijke St. Estèphe ook van zijn (haar) troontje neder en wordt weggooien of weggeven een stuk eenvoudiger.
Quinn Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Als je nog weer hoe lekker die wijn is, heb je de fles al eens geleegd. Hoeft niet nog een keer, je kent hem al.
Pytje Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Bij ons staat een wijnkastje in de keuken. Ik loop er dagelijks langs. Maar dat doet mij niets. Er is altijd overal alcohol, dus de gelegenheid doet zich overal altijd voor. De trigger zit in jouzelf, die moet door de gootsteen, toch? bumperjim reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden Ik ga ervan uit dat het gif nu weg is. Hoef je ook niet meer te twijfelen.
stroumfke Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden Op 23-1-2026 om 09:34 zei Pytje: Ik ooit: wees extra waakzaam na 3 dagen, 3 weken, 3 maanden en 3 jaar. Weet niet of dat psychologie van de koude grond is, maar die 3 weken lijken wel een beetje te kloppen (vandaar blue monday). 3 jaar heb ik nog nooit gehaald, dus dat weet ik niet hoor😅. bij de AA geldt dat ook ik zit aan mijn 3de dag
bumperjim Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 15 uur geleden Ik kan er wel af blijven hoor 😁 Ik heb alleen even een rouw-moment. Ik vind er wel een goeie eigenaar voor.
Reacher Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden 10 uur geleden zei Yana: Kennelijk heb je tegen de gitarist gezegd dat je een droge februari hebt en niet dankjewel maar ik drink geen alcohol meer, dus geef die fles maar aan iemand anders, dat lijkt mij het openhouden van de achterdeur. Mooi hoe je je hier mededeelt! Deze. Waarom heb je niet gezegd dat je helemaal bent gestopt? lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 10 uur geleden zei Reacher: Deze. Waarom heb je niet gezegd dat je helemaal bent gestopt? Ja tuurlijk, jullie zien dat meteen 😜. Omdat heuuu... mijn goede bedoelingen ineens gigantisch wankelden toen ik die fles zag. Niet dat ie meteen open moest maar ik kreeg acute fomo. Het trekt al een beetje weg. Het is niet zo simpel, guys, ik ben net anderhalve maand gestopt met veel geraas maar ik ben een behoorlijke snowflake en nu komt koning alcohol hiermee. Ik ben hier nog niet handig in. Ik ga m weggeven maar laat me ff de goede persoon en het goede moment vinden, dat ik er toch nog een heel klein beetje gelukshormoon van krijg. Niet de gootsteen, ffs. 4 uur geleden bewerkt door bumperjim Rosee, Reacher en lady jane reageerden hierop 2 1
Etty Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 48 minuten geleden zei bumperjim: Niet dat ie meteen open moest maar ik kreeg acute fomo. Het trekt al een beetje weg. Heel herkenbaar, die FOMO. Heel gevaarlijk ook. Daar zitten allerlei aannames in en innerlijke overtuigingen die ik dan wel moet slopen, en direct. Anders ga ik er toch weer in geloven. Denk ik naar de drank toe of er vanaf? Uit een filosofieles over spijt van het verleden, en hoe ermee om te gaan zei de docent: 'aan welke spijtopbouw ben je nu bezig?' Heb ik al eens gezegd geloof ik, maar ik moet er weer aan denken als ik denk aan die fles wijn van jou. Een dure fles spijt. Eigenlijk zou er een plek moeten zijn waar je je drank en drugs kunt doneren nadat je ze hebt afgezworen. Een luikje. En de afnemers mogen alleen mensen zijn die sociaal kunnen drinken en gebruiken. Maar klopt het nou dat je je er goed doorheen hebt gemanaged, of bevind je je nog steeds in de gevarenzone? Ik ben geneigd om te zeggen: wel done.
Adri03 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 4 minuten geleden zei Etty: [...] Maar klopt het nou dat je je er goed doorheen hebt gemanaged, [...] Gemanaged of geluld? Of is dat hetzelfde ?
Etty Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ach ja, manager is natuurlijk best een beladen woord. Verplaatsers van gebakken lucht, was dat niet in de 90-er jaren? Er zijn er nog steeds te veel van waarschijnlijk. Maar ik bedoelde het positief, dat @bumperjim het op een manier die bij hem past aanpakt. Dat het eruit ziet als een alarmbel voor mij, betekent niet dat het er één is voor de ander. En dan wil ik na één keer alarm slaan met mijn eigen bel ook ophouden met zeiken en duwen, want @bumperjim, volgens mij werkt dat nogal averechts bij jou ook, klopt dat? Misschien projecteer ik hoor, ik ben niet zo van de tough love. Beetje aanmatigend zo ervaar ik het. En ik geloof ook niet dat ik iemand die wil drinken van de drank af kan houden, ik heb als klein meisje op mijn knieën gesmeekt, flessen leeggegooid (nooit doen), nou, dan moet je als alcoholist stevig in je schoenen staan, het hielp me toch geen zier.
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik vind het leuk dat je gewoon vertelt wat er in je omgaat.
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 2 uur geleden zei bumperjim: ff de goede persoon volgens mij weet je die al wel, en het goede moment is vandaag! dat onderhandelen kennen we wel, je intuitie werkt sneller dan dat. En via die persoon geniet je mee. win-win. Vraag die maar je te mailen hoe blij die werd. maak jezelf snel los van deze zelfkwelling Jimbo, dat is jouw kado.
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik heb t idee dat @bumperjimniet meer aan het onderhandelen is en die fles nu gewoon lekker blijft liggen wachten op de juiste persoon.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden