Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 maart 2017

Momentum

Aanbevolen berichten

@Kohtje:
Omdat het vaak wel af, maar nog niet klaar is. Denk ik dan.

Ik ben sinds 1991 gescheiden en ik ben er helemaal, ook emotioneel, gedaan mee. (Zou niet best zijn als het anders was, denk ik dan....)
Maar nu ik in herstel ben en bezig ga om de aangerichtte schade proberen te herstellen, zou ik graag nog eens een "goed gesprek"  met haar willen hebben.
Alhoewel we elkaar bij toeval zo'n twee tot drie keer per jaar kort ergens tegenkomen, houdt ze alle deuren gesloten en komt er van zo'n gesprek tot dusver niets.

Niet klaar, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terwijl het me misschien wel minder gaat om mijn eigen zieleheil dan wel haar de handvaten aan wil reiken om over zaken anders te gaan denken en los te koppelen. Dat ze niet meer zo de noodzaak heeft om die deuren zo ontzettend angstvallig toe gesloten te houden. Dat ze haar leven gemakkelijkker kan maken en de historie met mij lichter kan maken en zich meer kan richten op waar ze nu mee bezig is.
Haar rugzak leeg kan schudden, zoals dat tegenwoordig schijnt te moeten heten.
Als ze daarbij wat begrip op doet voor mijn situatie is misschien mooi meegenomen, maar niet mijn doel. We zijn de ouders van ons kind, maar voor het overige hebben we geen toekomst meer met elkaar en die ambitie heb ik ook absoluut niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat jouw deuren open staan is dan toch genoeg, jowan?
Je hoeft haar de handvatten toch niet aan te reiken, in de handen te duwen? alleen maar te laten zien.
Dat zij haar deuren gesloten houdt is haar keus. Als ze daar behoefte aan heeft zal ze zelf háár deuren moeten opengooien.
Net als in: je kunt een ander niet stoppen met drinken...

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Napijn valt erg mee. Ik ben gisteren met 2 pcm gaan slapen, vanmorgen door alle vogelgekwetter heengeslapen en van het zonnetje wakker geworden. Ik hoef vanmiddag pas op het werk te verschijnen, dus....

Lichamelijk zit ik trouwens echt wel in de lift. Vorige week gehoord dat zowel vitamine d als de witte bloedlichaampjes normaal zijn! Dat was ook een fijne opsteker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, precies, Kohtje. Ik heb een wens, maar kan die niet voltooien.
Ik sta zeker niet te drammen, te manipuleren om me bij haar in beeld te zetten.
Op de genoemde spaarzame momenten dat we elkaar zien, zoals ik noemde, is inderdaad het enige devies voor mij: mijn nieuwe "ik"  tonen met de hoofdkenmerken eerlijkheid, openheid van geest en bereidwilligheid.
Ik ga het lot niet weer in eigen hand nemen. Daar komt ellende van.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Man o man, al voor negenen uit bed gerold.
Wat fijn dat de zon er nu en dan even is! Misschien ga ik straks met de tuinslang in de weer: ik had
een dag of vijf 2 tamme ganzen in mijn tuin en er ligt flink wat poep overal. Ze zijn nu weg... het was heel
gezellig  :rolleyes:  maar het is ook goed dat ze weg zijn nu...

Fijn Suiker dat de verhuizing al snel kan. Ook altijd spannend natuurlijk, logisch!

Wat ex-en betreft heb ik altijd de ijdele hoop dat ze zo verantwoordelijk zijn dat ze helpen om de onaffe
draadjes mee af te willen hechten. Niet alleen maar de hielen lichten... zo makkelijk is dat.... brr

Ganzen hebben ook gebadderd vlak bij mijn ramen  :wacko:: genoeg te doen hier, nog los van het ramen lappen ook.

Mensen, een fijne dag gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Ik kom nog regelmatig mijn exen tegen maar ik heb er hele andere gedachte bij namelijk: Wie houdt het in vredesnaam met hen nuchter uit. De gedachtes om mezelf nu nuchter aan hen te bewijzen heb ik ook gehad maar dat heeft toch te maken met mijn ego in de trend van: Kijk eens hoe leuk ik nu ben en dat heb je laten lopen. 

Met dat ego vind ik je niet leuk.....
Dat soort ego vind ik overigens zelden leuk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me helemaal ondergedompeld in het nu sinds Zaterdag. Mijn ex is verder weg dan ooit. Het werd eens tijd na meer dan 10 jaar. Mijn ex was toen en nu is nu. Ik ben mijn ex dankbaar voor de tijd toen samen en wat ik geleerd heb over mezelf vooral na het uit gaan. Was niet leuk wel noodzakelijk voor mijn groei. En ze woont in de VS en ik heb geen idee waar en geen connectie meer met haar....Niet eens meer fb. Nu is nu en op dit moment ben ik erg gelukkig.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf het bijna niet te vragen hé. Ben bang dat jullie gaan denken "Is dat daar in die bovenkamer nou zo'n kolere zooi geworden na dat herseninfarct ,dat je dan nog niet eens weet? Maar Bol  toch wat ben jij een stom wijf geworden zeg."  Toch vraag ik het.

Bij mijn  behandelaars is de regel  "Rust, ritme en regelmaat". En denken jullie dat ik nu het verschil weet tussen ritme en regelmaat? Héhé gelukkig het is eruit.

Ik ben hier dagen ziek van geweest echt waar.      Plaatjes Ziekte

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ritme is een specifieke herhaling (in bijvoorbeeld de tijd of de ruimte) door middel van accenten, die een zeker patroon of regelmaat vertonen. Het is een belangrijk aspect van muziek, kunst, architectuur, film, dans, veel poëzie, esthetiek in het algemeen, maar ook van het dagelijks leven (dag- en jaarritme), het aanleren van nieuwe kennis en vaardigheden, van reclameteksten en hypnotisch taalgebruik. Ritme zorgt voor een ervaring van herkenning, rust en overzicht.

Regelmaat
1) Geregeld verloop 2) Geregelde toestand 3) Gezetheid 4) Het volgen van vaste regels 5) Orde 6) Ordelijke schikking 7) Regel 8) Regelmatigheid 9) Vast ritme 10) Vaste orde 11) Volgorde 12) Voortdurende handeling 13) Vaste ordening 14) Vaste wisseling in de opeenvolging 15) Zonder afwijkingen

1 uur geleden zei bolletje:

Bij mijn  behandelaars is de regel  "Rust, ritme en regelmaat". En denken jullie dat ik nu het verschil weet tussen ritme en regelmaat?

Bedoelen ze niet: Rust, Reinheid en Regelmaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...