Spring naar bijdragen

Just do it!


Lieselotje

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Lieselotje:

Klopt, zo slap als een vaatdoek maar dat lijkt me niet alleen van de drank als het maximaal een week is qua ontwennen.. Ik ben namelijk al langer slap, vandaar bloed laten prikken dus ik denk dat het allemaal een combinatie is van slecht eten, drinken, slecht slapen, hormonen/ontzwangeren. Ik heb een gastric bypass gehad dus als ik drink zit mijn maag vol en eet ik te weinig. Ik ben ook bang voor dat slappe gevoel. Het is met name in de ochtend dus mijn man doet de eerste voeding en als ik me echt slap voel dan voed en verschoon ik haar op bed, leg ik de speelmat op bed zodat ze veilig ligt. Gelukkig is ze geen zware baby en een tevreden kindje.

Ik maak morgen een afspraak voor de huisarts maandag en kan mijn man ook mee. Dit kan in ieder geval niet langer zowel de emoties die ik voel, het drinken en het slappe gevoel. Eerder zal niet gaan als mijn man mee wil gaan en ik denk dat het voor ons belangrijk is dat hij erbij is. 

Bedankt voor jullie snelle reacties, dat geeft de burger weer wat moed. Ik zal zeker veel op het forum zijn de aankomende dagen.

Dat ontwennen is voor iedereen anders, dat kan best veel langer duren dan een week hoor. Stoppen en ontzwangeren tegelijkertijd, nogal logisch dat je lichaam aangeeft mag het FF rustig aan?? 

Dus gewoon rustig aan en de nul houden en met je baby bezig :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk een hele prettige/prima dag!! Vanochtend al vroeg een ontbijtje op bed gemaakt voor manlief, zeldzaam dat hij niet om 6.30 uur de deur uit is dus dat had hij meer dan verdiend. Ik besef me ook absoluut dat ik in mijn handjes mag knijpen met een partner die ons op handen draagt, steunt en veel van ons houdt en dat dat voor vele niet zo vanzelfsprekend is hier op het forum en ik weet ook hoe het anders kan zijn. Toch besef ik me 100% dat ik het zelf moet doen en er zullen nog heel veel momenten komen dat het duiveltje weer begint te praten of tewel Koning Alcohol en dag voor dag gaan we ervoor. Ik heb vandaag voor het eerst getekend met mijn dochter voor vaderdag, nou talentje hoor (bijna 15 weken haha) Ook doorgezet om een afspraak te maken bij de huisartsenpost en gezien mijn bevalling verzocht voor een dame (arts in opleiding), dinsdag om 8.15 uur kunnen we terecht. Over 1.5 week hebben we overigens 2 weken vakantie. Ik weet van mezelf dat ik prima een (kortere) periode niet kan drinken dus ik wil tegen die tijd ook een plan van aanpak voor mezelf hebben, hopelijk in combinatie met advies vanuit de arts omdat ik normaliter op vakantie altijd wel meer dronk als normaliter.

Ik lag me gisteren wel te realiseren dat ik al best lang aan het tobben ben met "verslavingen". Als puberaaltje eerst enkele jaren gerookt, gestopt op mijn 23ste, vervolgens ben ik gaan eten.. Ongezond gaan eten, en na vele dieeten in 2011 gekozen dat ik daar ook echt mee moest stoppen (115 kg) want net als dat het niet goed is dat je je emoties wegrookt of wegdrinkt is dat ook als eter.. Feb 2012 een maagverkleining ondergaan en ik ga hier zeer gedisciplineerd mee om en ben dus al jaren een slanke dame maar toen kwam dus koning alcohol in beeld, eten wilde ik niet meer en met een volle maag van drank was best een goed dieet voor mij.. Ik was een hele sociale drinker van te voren, nuttigde eigenlijk niet vaak als af en toe bij een etentje of feestje maar was ook vaak de bob. Het is er langzaam maar zeker in gaan sluipen en hoewel vorig jaar dus een vrij "nuchtere" periode voor me is geweest wil ik niet terugvallen in die slechte gewoontens. Ik merk overigens ook als ik niet drink (wat doordeweeks eigenlijk grotendeels is sinds de baby er is) dat ik weer meer begin te snoepen.. Dat was ik me dus aan het overpeinzen en ik wil dit patroon dan ook voorleggen bij de arts. Gelukkig ben ik verder altijd van drugs enzo afgebleven, eigenlijk maar een braaf boerenmeisje hihi ;-) Alleen wel een boerenmeisje met een hersenpan die nooit stil staat, faalangst heeft en over perfectionistist kan zijn. Daarom verdiende ik altijd wel een sigaretje/koekje/wijntje of ik was verdrietig en zag daarom de aanleiding en blabla.. Kortom werk aan de winkel! Lieselotje mag er zijn :-D

Heel verhaal en het kwam gewoon zo uit mijn vingers.. Toedelooee.. Knuffeltje! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op Lieselotje ga er nou voor. Vraag je huisarts evt. Om medicatie ter ondersteuning. Je hebt zoveel goede redenen om niet te drinken. En het is lastig maar ik kan oprecht zeggen dat het beter voelt  Ook al ben ik zelf pas 5 dagen nuchter en heb nog allerlei klachten. Daarnaast voelt het als een bevrijding en ik begin weer " normaal" over dingen na te denken alsof ik mijn verstand terug heb gekregen. Ook jij kan dit!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! Inderdaad vanochtend bij de huisarts geweest, een nieuwe in de praktijk een dame, erg prettig moet ik zeggen na een bevalling en met al die emoties (kon mijn traantjes niet inhouden) Bloeddrukmeting gehad, geluisterd naar mijn longen, mijn buik "betast" was allemaal goed. De waardens die er al geprikt waren ook allemaal goed, zelfs een laag chloresterol :lol:. Ik leef ook erg gezond (buiten op momenten teveel drank) maar wel prettig om te weten. Na het bezoek door naar het ziekenhuis nog 2 buisjes bloed laten afnemen voor nog 8 nieuwe waardens die ze graag geprikt wilde zien en dan maandag terug voor de uitslag. Krijg zo wel een hele APK, opzich wel prettig. 

Weekend geen problemen ondervonden. Zaterdagavond lekker met manlief met hapjes en een cola zero fles op de bank gekropen (Annihaliation gekeken), even een gemis maar daar kon ik makkelijk overheen. Het gaat eigenlijk heel erg goed. Ik denk dat het absoluut ook meespeelt dat ik er na de zwangerschap nu weer snel bij ben. Ik merkte aan mezelf dat ik terug aan het zakken was in oude patronen en dat heb ik nu een halt tegen geroepen. 

Ik heb refusal al in huis @Nietmeer Ik neem het overigens niet, het is voor mij een achter de hand iets, als ik me echt niet over mijn trek heen zou kunnen zetten. 
Ben blij om te lezen dat het zo goed met je gaat!

Dankjewel @NickyLJ80 :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je een goeie klik hebt met je huisarts en dat het lichamelijk allemaal in orde is.

Ben wel benieuwd hoe en of je alcoholprobleem verder nog aan de orde kwam? 

Ik heb zelf geen ervaring met refusal, maar slik je dat niet juist structureel. Het lijkt me dat als de trek, moeilijke momenten er al zijn, het bijna onmogelijk is om dan nog te kiezen voor een pilletje?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Lief!

Het gaat qua alcohol goed en lichamelijk voel ik me ook beter alleen nog wel vermoeid en fikse rugpijn.

Morgen weer huisarts. Ze denken dat ik een soort postnatale depressie heb maar dan juist dat ik in overmate zorg en mezelf vergeet. Het heeft dus niks te maken met liefde voor mijn dochter maar meer met faalangst, perfectionisme. Ik hoor morgen ook meer over mijn verslavingsgevoelheid. Zo hebben we het maar genoemd:-)

Nu vakantie en dat doet me goed! Vandaag vertrekken we met zijn 3tjes in de camper op de bonnefooi. Rust en ruimte. Ik heb er zin in! 

Dikke knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...