Spring naar bijdragen

Donderdag 15 december


Quinn

Aanbevolen berichten

Ik weet niet spirit, tenslotte is dit voor mij ook niet de eerste keer dat ik stop (of probeer te stoppen). Dus ik wil je zeker wel degelijk sterkte en succes wensen en je ook aanraden om naar de huisarts te gaan. Maar uiteindelijk moet je het echt zelf doen.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Quinn

Stekker 

Sbs 

Momentum 

Lika

Lars

Nadia

jowan

Tine

Rapilos

Bob

 

Het is niet mijn gewoonte mezelf op het dagpact te schrijven hier, maar vandaag doe ik het voor alle zekerheid maar wel als een extra beschermingsmaatregel. Vanavond ga ik namelijk naar een jaarlijkse bijeenkomst in een café waar ik mijn ex-collega's ontmoet en weer eens bij kan praten. Ik heb ze al een half jaar niet meer gezien en verheug me er reuze op. Maar ik wil het wel nuchterhouden. Het is nogal een drankavondje voor de meesten daar en ik was er zelf vorige jaren ook niet vies van...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer geslapen als een os! (nee, roosjes slapen toch anders)

Helend en herstellend.

 

Ik doe soms mee aan enquettes en er was er daarstraks een over haarprodukten.

En toen las ik over de lengte van mijn haar "knielengte", echter ik las niet goed; er

stond kinlengte. :D

Ach ja, de vader van de gedachte/wens!

 

Ik ben heerlijk vrij! Dubbel en dwars genieten. Uurtje studie maar meer ook niet.

 

fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan en Kohtje bedankt voor het advies! Ik ga vanavond maar eens kijken. Moet ik dan ook zeggen ik ben Stekker (niet echt natuurlijk , k zie ze al kijken huh??) en ik ben verslaafd. Na ja ik zie het wel. k Merk dat ik er wel behoefte aan heb en het is ook nog eens dichtbij.

Fijne dag verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoer van je stekker dat je er vanavond heen gaat. Ik zit er zelfs nog steeds tegen aan te hikken. Toch ga ik dat in januari eens onderzoeken waar er hier groepen zijn. Merk dat het me zo goed doet om medemensen te spreken hier en dat zou ik ook wel in reallife willen. Maar vind het ook erg moeilijk om de stap te zetten. Dus top dat je gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrije middag .. thee en spannend boek

En mezelf dwingen om niet toch de iPad/Werkmail te openen. Morgen weer een dag!

Spirit..zo bezopen dat je jezelf een blauw oog valt uit bed?? Na dat energieke bericht van zondag snap ik dat echt niet. Wat is er gebeurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit....Je schrijft weer in de trant van dat alles je overkomt. Wanneer besef je nu eens dat het leven je niet overkomt maar jij het zelf bent die dingen doet of niet doet. Bij wat je overkomt is het lekker makkelijk daar hoef je geen verantwoordelijkheid voor te nemen. Maar je doet het dus wel jezelf aan. Waarom toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom uitstellen tot volgend jaar als het je nu al goed kan doen? (uitstellen = verslavingsgedrag?)

 

https://www.na-holland.nl/#/meetings

http://www.aa-nederland.nl/informatie-over-aa/adressen-aa-groepen/

http://www.trubendorffer.nl/

https://www.jellinek.nl/?gclid=CjwKEAiAm8nCBRD7xLj-2aWFyz8SJAAQNalaoXxgKI2t3zZESnwNO0N9x9Vprji93mpxZSF1T9RitBoCnwvw_wcB

 

Doe er je voordeel mee!

Ja, maar.......wat ik als ik iemand uit mijn wijk daar tegenkom?

Die komt ook voor zijn zweetvoeten!

Wat is er fijner dan te weten met wie je van doen hebt?

Zoals gezegd: de meesten ervaren het als een warm bad.

En er zijn geen regels, opdrachten of wetten bij deze groepen. Er is alleen de voorwaarde dat je het verlangen hebt om te stoppen met gebruiken. Als je de afgelopen 24 uur gebruikt hebt ben je ook welkom, maar je wordt vriendelijk verzocht om alleen te luisteren, men wil wel de mens horen maar niet de drugs.

Alles wat daar gebeurt zijn liefdevolle en goedbedoelde suggesties, waar je zo lang op mag kauwen als je zelf wil voordat je ze slikt. Daar krijg je hulp bij, als je daarom vraagt.

Het is geen religieuze sekte, zoals wel eens beweerd wordt door mensen die bij de eerste keer horen van de term "hogere macht" of "god" meteen bevreesd naar buiten rennen en zich groot willen houden.

Geef het een kans, blijf een aantal keren komen om je zelf te ontdoen van terughoudingen en vooringenomenheid. Geef jezelf de kans te ervaren dat het gewoon mensen zijn met dezelfde problematiek als jij en dezelfde oplossing nastreven: Vrij worden en blijven van de gesel van de verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de linkjes Jowan. ik ga er echt werk van maken denk dat het me inderdaad veel kan brengen. ook al is het ook heel eng.

maar toch volgende week eerst op vakantie maar heb al een paar groepen in de omgeving genoteerd en dan de stoute schoenen maar eens aantrekken.

PS met in mijn eentje een volle kroeg in lopen had ik ook nooit moeite tenslotte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even paniek/stress momentje hier. Bedrijfsarts belde net om een nieuwe afspraak te maken voor volgende week. Kreeg het gelijk Spaans benauwd. Werd er net beter in om mijn werk en al het gedoe eromheen los te laten. Kan nu weer aan niks anders denken dan aan werk. Paniekaanval bij het idee alleen al dat ik weer aan het werk zou moeten. Dit ga ik even niet trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er weer. Even gewandeld kop weer leeg. Kan er zo van balen dat zo'n telefoontje me helemaal in paniek brengt. Tuurlijk mag ik daar mijn zegje doen en kan ik zeggen hoe het met me gaat. Maar toch denk ik dan altijd gelijk het ergste en dat ik dat gesprek verknal en dat ik van alles moet. Ik weet zelf niet eens of ik daar eigenlijk wel weer terug aan het werk moet of wil. Voelt totaal niet goed. Nouja proberen te parkeren en maandag verder zien *zucht* en nu eten koken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...