Zonnig Geplaatst 19 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2018 11 uur geleden zei Lika: Nee. Met drank op was ik niet aangegaan. Was ik alleen maar in de fight, flight, freeze blijven steken. Mooi inzicht, zo is het idd. Nuchter ga je het wél aan. Good for you (en je man trouwens ook) Voor jullie beiden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 19 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2018 Dat stukje waarin Leslie beschrijft dat ze al die jaren zo gericht was op zichzelf...haar partner te kort heeft gedaan. Oef...die kwam binnen. Ik heb dat uit kunnen spreken...was ook voor man confronterend. Wel goed. Ik vond ook het nawoord fijn...genuanceerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2018 Lika, wat ik bij jou (lezen, dank daarvoor♥)zo ontroerend vind: door de donkere krochten van je geest kom je elke keer weer bij je zieleroerselen en die lijken steeds lichter te worden. Ja je hebt partner die mee de donkerte is geweest en dankzij jouw proces nu mag hij ook mee naar het licht. Dat daar nog schaduwmomenten bijhoren, dat zal blijven denk ik. Maar oh oh wat zijn jullie nu al aan het oogsten meis. En wat ikzelf op t strand ervaar wat is schaduw toch ook belangrijk. bumperjim, kruidenthee67 en Lika reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2018 Vond ik ook @kruidenthee67. Dank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2018 Dank je @lady jane. Je stukje ontroert me. Ja, we zijn aan het oogsten. Wat er uiteindelijk ook uitkomt. Er is nu echt contact, respect en ik begin iets te begrijpen van hoe ik dmv goed voor mezelf zorgen en bewuste keuzes daarin te maken ook beter voor anderen kan zijn. Wat voor mij het beste is, vind ik soms moeilijk te bepalen nog. Maar tijd is dè helper. Tijd, aandacht en liefde voor mezelf en anderen. Daarvanuit wil ik leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 25 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2018 (bewerkt) -note to self- Ik ervaar voor het eerst dat ik klusjes op een andere manier doe. Afwassen, opruimen .... niet vanuit, ‘nou, iemand moet het doen, dus ik doe het wel weer...’, maar omdat ik het prettig vind om de boel anders te maken. Opgeruimd te hebben of schoon. Voor mezelf dus ook. In plaats van omdat het moet en bij voorkeur ook nog moet omdat anderen er anders wat van vinden. Goh. Leuk. Wist niet dat ik het in me had. Gewoon een beetje netjes voor mijn spulletjes en mijn omgeving zorgen. Voor mezelf en voor degenen die ik liefheb. Ik ervaar dit deze vakantie en hoop dat het blijft. Het leeft een stuk prettiger zo. Ik realiseer me dat ik een boel (in huis ook...) heb laten versloffen, omdat mijn wederhelft het ook niet doet en ik werk al zoveel. ( vind ik dan) Maar ik heb er last van. Dus ik kan het voor mezelf prettiger maken. Dat wil ik gaan doen. Ben al begonnen.... Verdet dieet (je) weer opgepakt. Geen haast. En kijken hoe ik twee nieuwe ‘beweeg-avonden’ ga vinden. Ik stort vaak in ‘s avonds. Heb nu proeflessen yoga en andere activiteit bedacht. Bij -niet fijn’ gevoel zien we wel weer. Maar ook dit kan een voor mezelf gevoel opleveren. Ben benieuwd... 25 augustus 2018 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Maar je bent nu toch op vakantie? Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 (bewerkt) Zeker @Lars. Maar ik merk juist tijdens deze vakantie dat ik minder vakantie-dingen MOET. Maar de dingen doe omdat ik ze prettig vind/maak. Of omdat ik iets wil geven aan mijn gezin. Broodjes halen ‘s ochtends, boodschappen, koken, afwassen. Geen verzet omdat ik nu vakantie MOET hebben, maar gewoon omdat het erbij hoort. En ik mag het doen zoals ik wil. 26 augustus 2018 bewerkt door Lika Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 O, wat mooi Lika. Wil er een hoop op zeggen..maar kan (nog) niet de goede woorden vinden...maar wat het bij mij losmaakt is: het jezelf de moeite waard vinden goed voor jezelf te zorgen. Dat dat mag en dat je daar met tevredenheid naar kunt kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Mooi hoe projectie ook positief werkt thee en lika. Best veel overeenkomsten meen ik ook te lezen. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 @lady jane wat bedoel je met ‘hoe projectie ook positief werkt?’ En ja, ik denk dat @kruidenthee67 en ik best veel overeenkomstige processen doormaken ja. En @kruidenthee67 ja. Goed voor jezelf zorgen. Het jezelf de moeite waard vinden. Dat. Maar ook: ik zie zo direct de resultaten daarvan terug in mijn omgeving. Dat werkt enorm versterkend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Vooral het loslaten van "moeten" vind ik mooi. Iets dat je tegen mij ook eens hebt gezegd op mijn draadje. Door het "moeten" krijgt iets een andere lading. Fijn dat dát loslaten goed uitpakt voor je Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Iedereen lezend. Hier met mezelf. Mijn gezin. Ik heb nog steeds contact met en ja, ook een verlangen naar het buitenland. Niet meer groots en meeslepend. Maar ik voel het. Met man is het goed. Weet niet of het goed genoeg is. Wat is goed genoeg? Er is veel niet en veel wel. Ik had me impliciet voorgenomen deze vakantie het contact met het buitenland stop te zetten. Kijken wat dat met me doet. Loslaten ipv moeten. Voor mezelf. Nu lijkt het zover en ik draal, twijfel, treuzel, weet niet. Het komt wel. Iets. Er komt wel iets. Ik wil niemand boos maken. Of ongelukkig. Nu lijd ik zelf. Je leeft maar één keer las ik vandaag ergens. Juist daarom denk ik dat ik los kan laten. Dit leven is niet perfect. Niet groots en meeslepend. Maar goed genoeg. Dat kan ik accepteren denk ik. Gewoon daarvoor te kiezen. Dit is mijn leven. Dit kies ik. De gemakkelijkste weg die iedereen wellicht het meeste geeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 En onmiddellijk na dit bericht at ik een halve taart... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Hmmmmm want? Ik weet het niet...mijn primaire reactie is: dat klinkt als een mooi verhaal...vooral je laatste zin.... Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 (bewerkt) Ik weet het ook niet. Dank @kruidenthee67. Ik weet het ook niet. Ik zou wakker willen worden en weten wat er moet. Maar misschien is hoe het nu is, precies hoe ik het nu kan. En zit dat impliciete voornemen me nu enorm in de weg. 26 augustus 2018 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 En als je het niet weet lieve Lika, moet je dan kiezen, nu? Bij twijfel niet inhalen...en daar mee zijn? Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Ja. Dat doe ik al een jaar. Maar het wordt steeds rustiger. Het is dat impliciete voornemen.... adem in en adem uit. Dank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Ja. Omdat ik mezelf voor de vakantie had voorgenomen te kiezen het contact te verbreken blijkbaar. Dat past nu niet en ik wil het niet. Dat voornemen loslaten. Rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Ik hier een time out ingelast . Hink steeds op 2 ged88 . Denk te weten wat het beste is en dan toch weer die twijfel.... loslaten , knap Lika. Het lukt me nog steeds niet . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 @Francoise volgens mij worstel ik ook hoor. Ik laat nu mijn voornemen om af te kappen los. Dat werd MOETEN. En moeten gaat niet. Gewoon er maar even mee zijn. Zoals @kruidenthee67 al zei. Komt tijd komt raad. Ik doe niemand kwaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Zegt oudste net: ‘wat zit jij nou de hele tijd tevreden te glimlachen...!’ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 En het zijn jouw woorden @Lika 'Tijd is je beste vriend' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2018 Ja..... tijd is mijn vriend. Ik had mijn vriend alleen even buiten de deur gezet. Hij mag weer binnen. Gezellig.... Gelijk heb ik lucht. Geen snaaizin meer en ik vind iedereen liever. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden