Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.


Lika

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Ik las ergens ‘to be in peace is what counts. More than happiness’. Dat is het ja. Dat kwn ik volledig vatten. Dat is mijn reis en mijn pad. Het zegt voor mij alles. 

Het verklaart voor mij ook de keuzes die ik nu maak. Of nu niet maak en daardoor toch maak. ‘Blanke vrouw komt in vrede. Ugh’.

Gisteren eerste dansles gehad. Hahahahahahahahahahahahahahahaha. Lika zat in de knoop, maar het was fijn. Ik heb erg gezweet en gelachen. Blij werd ik.

En het leven verder? 

Ik weet soms niet of ik nu mijn behoeften weg stop of dat ik precies dat doe wat nodig is. Zolang ik het niet weet, kies ik het laatste. Het is gezellig hier. Ik voel me meestal gezellig. Soms doe ik er erg mijn best voor, soms is het er vanzelf. Het gevoel alleen te willen zijn leeft nog steeds. Latent. Ik voed het niet. 

 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt natuurlijk gelijk @knakker. Dat verliefdheidje was een tijd geleden in grote mate aanwezig. Nu eigenlijk niet meer. Het ebt weg. En dat is goed. Dit soort onrust heb ik mijn hele leven gekend ja. En opeens zie ik dat die verliefdheid daar ook in past (e). Alcohol dempt elke onrust natuurlijk ook. nu is er onrust. punt. 

Intussen ouders bezocht (zeer oud), 10 tassen naar de kringloop gebracht en in lastige hoekjes gestoft en kind geholpen met huiswerk en cadeautje voor vriendinnetje van kind gekocht. en de onrust neemt alweer af.....

Zal ook door hormonen worden gestuurd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha..hier ook een goeie nacht..zelfs uitgeslapen...heerlijk...kijk ik toch anders de wereld in.

 

Waar zie je precies tegenop?  

Voor mij geldt dat ik dan vooral druk wordt in mijn hoofd...en de drukte in de praktijk zelfs meevalt...mijn reactie is dan in de nog harder werken stand..stress...haast...nog meer drukte...en ja de cirkel is rond. 'Minder doen' of zelfs iets niets doen is wat helpt (weet ik en krijg ik vaak niet uitgevoerd). Iets wegstrepen kan ook helpen.  En dag voor dag...in het nu;)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een hoeveelheid dingen die ik 1. Spannend vind (maar ook leuk),  2. Mij uit mijn comfortzone halen en 3. Het ritme van mijn week door elkaar husselen. Niet erg, ook leuk, maar ik word dan druk en zwaar in mijn hoofd. Minder van te voren mee bezig zijn. Afzeggen kan soms, maar dat zou ik het liefst altijd doen. Dat helpt dus niet. 

Het doet mij ook goed. Dingen doen. Andere werelden ontdekken. Mensen ontmoeten. Dingen zien, ruiken, voelen. Meer in het nu zitten zou erg helpen.  En.... ( daar is tie weer !) aan de nieuwsgierigheidsknop draaien ipv aan de angst-knop. Daar zit het ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het de tijd van het jaar is. Veel mensen zijn druk. Te druk. Mijn recept voor nu: dag voor dag. En dat gaat! Meestal zijn dit soort weken, de weken van de GROTE INSTORTING. Maar nu (nog) niet. Voel het ook niet. Zie wel de bergen die ik moet verzetten, maar ze hoeven niet vandaag. 

Man ziek. Schoonmaker ziek. Dus meer bergen. En het was al best veel. Maar even kijken en het mezelf zo gemakkelijk mogelijk maken. Rustig aan. En vooral: alles goed voorbereiden en niet haasten. Ik merk dat dat belangrijker is dan ik ooit heb gedacht. Geen gehaast. Wel goed in de voorbereiding. Klinkt zo tuttig, maar als ik het niet doe ga ik tegenwoordig op “error”. 

Vandaag dus maar niet naar de kringloop. Dat komt wel weer. Maandag geef ik de hele dag cursus. Dat vind ik best eng. En toch hoef ik daar niet de hele dag nu bang voor te zijn. Fijn! 

Optredens gingen super. En wat ik merk: mits ik de nieuwsgierigheidsknop weet te vinden en me niet haast, heb ik steeds meer zin in dingen. De dagen zijn dan wel te kort en ik heb veel rust nodig, maar ik ben goed van zin. Dat is best nieuw voor mij. Gewoon opstaan en zin hebben in de dag. Gewoon een beetje leven. Keigaaf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan. Dat ken ik natuurlijk ook. Daarom ben ik zo dankbaar voor het nu. En je kunt het niet vasthouden of veranderen. Alleen voorwaarden scheppen denk ik. Ingewikkeld . Gewoon een beetje leven is goed genoeg en best ingewikkeld en zo simpel. Allemaal tegelijk. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Ik heb zo lang geleefd alsof er goed en fout leven was. Daar word je moe van. 

Ik ben soms wel bang dat ik nu in een ''sudderstand'' kom, die niet goed is. Dat ik niet alles eruit haal wat erin zit en dat ik niet ga voor het grote geluk. (om maar eens wat dooddoeners te gebruiken). Bang ook dat ik dingen van mezelf wegstop en dat dat niet goed is. 

Maar dat is ook wel een beetje de ziekte van deze tijd. Het constante moeten genieten, onderste uit de kan willen, pech moet weg, super gelukkig moet. 

Ik doe steeds meer 'maar wat'. En het mag ook wel eens helemaal niet fijn zijn. Lekker puh. 

Maar ja. weten en voelen ja. Daar zit ruimte tussen. klopt. en adem.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat verplicht gelukkig zijn..nee, dat voel ik niet zo...ik zie het wel om me heen gebeuren. Kan het eigenlijk nu niet zo goed omschrijven...en ach dat hoeft ook niet. Beetje sudderen zou ik niet erg vinden...en kunnen handelen vanuit 'ik doe maar wat'...dus niet vanuit controle, maar juist vanuit beweging...nieuwsgierigheid ja. Dat. De cirkel waar ik in terecht kom, het steeds meer denken...levert angst en dus controle op..niet meer flexibel, krampachtig, star...verstijfd. Goh...door hier zo te schrijven...sorry Lika, is jouw draad. Uit het idee dat het 'perfect' moet zijn...Ik word niet omver gemaaid als ik een fout maak. Vinden 'ze' me nog steeds oke.  Hmmm...en kan ik mezelf daarin oke vinden? Ja, dat kan ik wel, ik ken dat...maar het is even 'weg'...en dat is niet fijn...en ja dat  mag...maar als dat lang duurt...poe...kost veel energie...minder hard werken...minder doen...moeten.

 

Dank je Lika en Rosee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...