Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Je zet me trouwens wel aan het denken over het al dan niet in therapie gaan. Verwerk je bepaalde trauma’s ooit echt?
Moeten emoties per se een plaatsje krijgen?
Wat is haalbaar en realistisch. Wat wil je eruit halen voor jezelf.

Ik denk er zelf over na of ik nog bij de hulpverlening aan zal kloppen en neig er sterk naar om als ik dat doe voor het praktische te gaan. Nadruk leggen op mijn kunnen blijven  functioneren als ik bv ooit met pensioen ga. 

Iets waarbij ik structuur kan blijven vasthouden en waaruit ik zingeving kan halen. Anders word ik harstikke gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het liefst wil ik het allemaal achter me laten en doen alsof er nooit iets is gebeurd. Maar dat lukt me al zo lang niet. Misschien met goede pillen wel. Geloof dat ik dat het liefste wil. Niet weer alles overhoop halen en proberen te verwerken. Gewoon een dikke laag watten erover en negeren. 

Maar er speelt meer natuurlijk. Depressies ben ik vast niet zo ineens kwijt. De er een eind aan maken gedachten ook niet. Het slechte zelfbeeld, zelfde verhaal.

Tenzij er inmiddels briljante pillen zijn. Drank? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Quinn:

Het liefst wil ik het allemaal achter me laten en doen alsof er nooit iets is gebeurd. Maar dat lukt me al zo lang niet. Misschien met goede pillen wel. Geloof dat ik dat het liefste wil. Niet weer alles overhoop halen en proberen te verwerken. Gewoon een dikke laag watten erover en negeren. 

Maar er speelt meer natuurlijk. Depressies ben ik vast niet zo ineens kwijt. De er een eind aan maken gedachten ook niet. Het slechte zelfbeeld, zelfde verhaal.

Tenzij er inmiddels briljante pillen zijn. Drank? 

Quinn,..ik heb vandaag een depri dag dus excuseer mij als ik me verkeerd verwoord. Maar dit vind ik onzin van de hoogste plank.

Ten eerste zijn er geen perfecte pillen en maakt drank alles slechter. Dat hoef ik jou niet uit te leggen. Tevens dat tot dusver jou iets niet gelukt is (achter je laten), wil niet zeggen dat het in de toekomst niet lukt. Ik ben levend voorbeeld wat betreft mijn pleinvrees. Heeft me zo vreselijk veel jaren en rondjes buiten gekost voordat ik dat overwon. Maar kan nu overal heen.

Ik lees hierboven in posts en lees het in andere draadjes " helpt therapie wel". Natuurlijk wel,..mits je open staat, juiste therapeut etc.

Ik vergelijk het altijd naar mezelf toen ik nog kind was. Hoe vreselijk veel heb ik bij geleerd. Depressie, angst etc,..wat zou ik mijn 14jarige ik veel kunnen leren. Dat geldt toch ook voor jouw Quin? Wat weet je nu vreselijk veel meer dan toen je 18 jaar was. Die kennis komt niet vanuit netflix maar vanuit boeken, studie, ervaringsdeskundige en ja,..therapeuten. Natuurlijk heeft therapie,..e.g. kennis,..altijd zin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Moes, de drank werkt slecht en dat beetje dat het doet, is zo tijdelijk. Was being sarcastic. 

De berg ingegroeide watten eruit peuteren... ja, dat is wel een aardige vergelijking. Pijnlijk, smerig en er komt steeds meer rotzooi mee.

Dus tja... wat hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vocatus ik snap dat je een depressieve dag hebt, het zal je niet meegevallen zijn allemaal. Red je het wat nu?

Tot nu toe is het achter me laten niet gelukt nee. Wellicht ooit. Maar is dat voldoende motivatie om de rest van m'n leven on hold te zetten? Of is verder gaan en negeren, maar dan zonder drank, een serieuze optie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Quinn:

@Vocatus ik snap dat je een depressieve dag hebt, het zal je niet meegevallen zijn allemaal. Red je het wat nu?

Tot nu toe is het achter me laten niet gelukt nee. Wellicht ooit. Maar is dat voldoende motivatie om de rest van m'n leven on hold te zetten? Of is verder gaan en negeren, maar dan zonder drank, een serieuze optie?

Hey Quinn,...ja was * dag,..maar nu redelijk boven water. En prachtige dag. Maar laten we mijn issues bij mijn draadje laten :)

Vaak als ik jou lees spreek je in superlatieven en vage begrippen. Dan vind ik het moeilijk je te adviseren. Of wellicht heb ik replies gemist. " on hold zetten" ; wat bedoel je daar specifiek mee? " negeren" ? 

Wellicht kunnen we daar een duidelijk pragmatisch gesprek over hebben en kan ik je adviseren. MAARR alcohol is nooit de goede oplossing. Voor welk probleem dan ook. Dat erken jij toch wel?

Jouw vraag is " hoe kan ik het me achterlaten?" . Laat zeggen dat 25 beste therapeuten in nederland zich daar over ontfermde en beste ervaringsdeskundigen. Het antwoord zal nooit zijn ..alcohol..of ..terugtrekken. Dus zoek naar het antwoord. Heb hoop dat je dat vind. Ik heb het in mijn geval bij sommige issues na jaren gevonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik je goed begrijp wil je je depressies beter aan kunnen (het liefst helemaal geen depressies meer hebben natuurlijk).

Je gaat bespreken of je dat met medicatie of met medicatie én therapie wil gaan doen.

Als je therapie gaat doen of het intensieve therapie gaat worden of juist minder diepgravend? 
 

 

bewerkt door Reacher
Aaargh ik doe aan nivea
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Quinn:

 

Nee Moes, de drank werkt slecht en dat beetje dat het doet, is zo tijdelijk. Was being sarcastic. 

 

Oef, ja ik ook! Blij dat we het daar dan al over eens zijn...

 

3 uur geleden zei Quinn:

Dus tja... wat hè?

Tja dat weet ik ook nog niet helemaal. Ik denk nu er ‘gewoon’ los doorheen gaan.

 

3 uur geleden zei Quinn:

Maar is dat voldoende motivatie om de rest van m'n leven on hold te zette

Als ik goed begrijp wat je bedoelt, vind ik het nog raar...waarom is het ‘on hold’ zetten? Ik zou juist denken dat het echte leven dan pas begint!?

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vocatus je hoeft niet te adviseren, als in, met oplossingen te komen. Drank is niet de oplossing, verdoven in het algemeen niet, maar het verleden laten rusten misschien wel. Nu nog uitvinden hoe ik dat kan. Mocht het de oplossing zijn dus hè. Ik merk dat ik het lastig vind omgaan met dat jij mijn schrijfstijl/denkstijl vindt zoals je die vindt. We lijken elkaars taal niet te spreken. Niet erg, wel lastig.

@Reacher nou, je nivea klopt eigenlijk wel ja. Daar komt het wel op neer. geef me pillen en laat het zitten. Dat wil ik. Realistisch? En ja, morgen komt D. En een :heart: voor jou.

@Musashi een negendaagse cursus? Over hoe je dingen achter je laat? Klinkt heftig. En tegelijk zo kort. Lekker tegenstrijdig. Met on hold bedoel ik in dit geval dat ik, mocht het toch weer intensieve therapie worden, geen tijd ga hebben voor opbouwen met D en ons gezin. Dat vooral. Werk, ach, dat blijft wel.

@Cleo66 en ik niet wat jij. Dus. :heart:

@Artemis hé unicorn. Dank je. Lijf en ik zijn geen goede vrienden, het vertrouwen is een issue. Maar ik zal het proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Quinn:
2 uur geleden zei Quinn:

Met on hold bedoel ik in dit geval dat ik, mocht het toch weer intensieve therapie worden, geen tijd ga hebben voor opbouwen met D en ons gezin. Dat vooral.

Ik ken je therapie natuurlijk niet en ook niet je relatie maar zou het ook gewoon niet kunnen dat de twee combineren nog tot het beste resultaat zal leiden? En dan gaat het niet over tijd...tijd is relatief, kwaliteit telt.

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat het gaat werken voor jou!

Ik wil geen hulpverlening meer. Althans nu niet meer.

Ik weet dat ik het zelf moet doen, wat ik wel en niet moet inzetten. En daarbij mag ik naasten om mij heen om hulp bij vragen en dat doe ik nu dan ook meer. Zeer lastig om dat te doen, vaak te trots maar het helpt mij wel dan. Elke situatie is anders en ik gun jou hetgeen het beste bij jou past!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Etty die ga ik nog een paar keer lezen, als m'n kop rustiger is.

@Cleo66 opstellingen ken ik inderdaad. Ooit ook gedaan zelfs, was tamelijk beangstigend. Zeker voor iemand met een aversie tegen alles wat naar alternatief neigt. Destijds noemde de persoon die mijn moeder voorstelde me ineens bij mijn geboortenaam. Heel vreemd was dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Etty:

Ik denk niet dat je trauma's, van die hele diepe, die jarenlange mishandeling en verwaarlozing als kind, echt verwerkt, in de zin van: ze spelen geen enkele rol meer. Althans, bij mij niet.    Maar als ze opspelen er wat mee kunnen, en niet in gevecht of op de vlucht gaan, scheelt veel. 

Dat is eigenlijk wat ik @Quinntoewens: dat hij meer tools krijgt om overeind te blijven.
Één belangrijke is inderdaad zoals de praktijkondersteuner zei: structuur aanbrengen. Eten, Slapen. Werken. Beweging.

Maar het begint bij het jezelf gunnen @Quinn.

Misschien vind je nooit zelfliefde, maar gun jezelf wat vrede, wat zachtheid. :heart:

Don’t let that bastard win. 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...