Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Reacher:

Ik heb het idee dat je steeds stiller wordt…

Klopt. Het voelt zo nodeloos belastend. Wat heb ik te klagen tenslotte? Vrouw, kind, huis, auto, baan en dat alles in meervoud. Als het leven iemand toegrijnsd, ben ik het wel. Dus wat heb ik nou helemaal om over te miepen? 

En toch is er weinig sprankelends aan, weinig kleur. Vlak soms door de medicatie, donker soms door mezelf. Overspoeld. 

Triest is het woord niet eens meer. 

Ik probeer verbinding te blijven zoeken, maar ook daarvoor ontbreekt soms de simpele fut. Een duw is soms meer dan welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zuigt! :(

Ik ben niet zo goed in duwtjes, weleens teruggehoord van anderen dat ik teveel kracht zet of de verkeerde richting op duw. 

Maar ik bied je graag een lift aan. Jack Reacher style roadtrip. Pikken we onderweg nog wat lifters op die ook even geen fut meer hebben. 

Ik bedoel: ik moet toch ook die richting uit. :heart:
 

pink-cadillac-sunset-gill-billington.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Reacher:

Dat zuigt! :(

Ik ben niet zo goed in duwtjes, weleens teruggehoord van anderen dat ik teveel kracht zet of de verkeerde richting op duw. 

Maar ik bied je graag een lift aan. Jack Reacher style roadtrip. Pikken we onderweg nog wat lifters op die ook even geen fut meer hebben. 

Ik bedoel: ik moet toch ook die richting uit. :heart:
 

pink-cadillac-sunset-gill-billington.jpg

Mag ik ook mee? Ik heb ook een vrouw en een baan en kinderen en een auto en een hond en het gevoel dat ik niet mag klagen :ph34r:

Volgens mij zijn we hard aan vakantie toe.

@Quinn waar wil je naartoe?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Quinn:

Klopt. Het voelt zo nodeloos belastend. Wat heb ik te klagen tenslotte? Vrouw, kind, huis, auto, baan en dat alles in meervoud. Als het leven iemand toegrijnsd, ben ik het wel. Dus wat heb ik nou helemaal om over te miepen?

Weet je Quinn, je MAG je gewoon uiten.  (Ik vind het geen miepen).

Als je anders kon, zou je dat wel doen. Echt. Er is niets verkeerds aan om als je je rot voelt, dat te delen. En zeker niet hier, bij ons op je eigen draad. 
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Quinn, ik las dat je gisteren naar de psych was, had je er wat aan? Ik weet dat je medicatie krijgt maar weet eigenlijk niet of je ook therapie doet? Ik ben daar benieuwd naar, of je al allerlei vormen van therapie hebt geprobeerd en of dat je wat opgeleverd heeft.
Misschien heb je zin om daar iets over te zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana ik heb nu inderdaad weer therapie naast de medicatie. Net gestart, dus ik kan er nog niet veel van zeggen. 't Is niet mijn eerste traject, inmiddels heb ik van alles geprobeerd, van ambulante hulp tot opname en van cognitieve therapie tot familie opstellingen. Uiteindelijk liep het telkens vast op een barrière in mezelf. Het punt waarop ik niet verder wil, het zelf wel uitzoek en gewoon wil leven. Tot nu toe leidde dat dan weer tot weer gaan drinken, onvermijdelijk. Doel is nu dus om echt door te pakken tot de bodem van de put. 

Het wordt wat herhalend en ik zoek ook werkelijk geen drama, maar je vroeg het, vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het beschouwt als 'verder gaan' in plaats van wéér iets proberen, wordt het misschien wat lichter. Niet aanmatigend bedoeld. Het komt vaker in me op, als mensen het hebben over terugvallen en alles wat ze daarvoor hebben gedaan zien als een poging tot iets wat mislukt is. Dat is ook niet precies wat ik nu in jouw woorden lees trouwens. Het is een associatie die ik krijg dus zegt iets over mij.

Ik heb de nodige workshops en therapieën gedaan en heb overal wel wat van opgestoken. Ben daar nog niet mee klaar, als je al ooit klaar kunt zijn in zelfontwikkeling. De kunst is om je weg hierin te vinden, denk ik. Zicht krijgen op wat je nodig hebt, welke weg je wilt bewandelen. Hulp aanvaarden. En verder lopen, of soms stil staan.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp daar gelukkig uit dat je nog wel mogelijkheden ziet met therapie. Ik was bang dat je niet meer wist wat je nog aan kon pakken, dat lijkt me zo'n hopeloos gevoel. 

Hopelijk tref je deze keer een toptherapeut die samen met jou voor een mooie doorbraak gaat zorgen, ik gun het je van harte. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-7-2021 om 12:26 zei Quinn:

Het wordt wat herhalend en ik zoek ook werkelijk geen drama, maar je vroeg het, vandaar.

Ik herken dit zo goed! Niet steeds hetzelfde willen zeggen terwijl het wel hetzelfde is. 
Misschien lukt het deze keer beter/wel met de therapie. Ik gun je zo dat je iemand treft die jou begrijpt en de goede dingen kan zeggen en aanreiken.
Maar oh wat moet je een lange adem hebben hè?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...