Quinn Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden Wat als er een knop zou zijn, niet een rode knop, die zijn per definitie onweerstaanbaar, maar een subtiele knop. Zo eentje waar je op kunt drukken en dat het dan geregeld is. En dan ik dan op die knop kon drukken en dan nooit meer zou drinken. Zou ik dat doen? Eerste antwoord? Nee. Daarvoor zijn er teveel momenten en situaties die ik zonder drank niet aan denk te kunnen. Drank helpt om me beter te voelen in groepen, bij drukte, bij angst en paniek. Zonder drank zou ik niet weten hoe het dan moet. Maar wat als die knop een draaiknop zou zijn? Eentje die drank steeds een beetje minder nodig maakt? Eentje die je een duwtje geeft als je denkt een stap te kunnen zetten? Dan wordt het een proces. Per situatie, per moment, per angst en per herinnering leren om die te hanteren zonder alcohol. Uit te zitten. Op een andere manier aanpakken. Vermijden misschien. Ja, dan zou ik aan die knop willen draaien, ook als die maar één kant op kan, die van steeds een beetje minder nodig. Per situatie leren hoe ik dit kan, zou doen, zonder m'n beste Johnny. Leren vertrouwen op anderen, misschien zelfs op mezelf. Dat is mijn knop; dag voor dag. En elke dag schuift die knop verder naar dicht. De hele maand mei, dat heb ik beloofd. Daarna verder zien. Maar als ik geen alternatief heb na mei, dan kom ik niet verder. En terug naar dag voor dag, dat mag geen optie meer zijn. Ik moet het leren, echt leren, leven zonder drank, zonder verdoving. Anders kom ik er nooit echt vanaf. Rosee, Reacher en Musashi reageerden hierop 3
Kaatjemama Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Jeetje @Quinnwar goed omschreven weer. ❤️
lady jane Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden waarom mag dag voor dag geen optie meer zijn? Stel je nu zulke hoge eisen om jezelf weer te laten drinken? Als je mei kunt, en dat kun je, kun je ook juni
Reacher Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 6 uur geleden zei Quinn: Maar als ik geen alternatief heb na mei, dan kom ik niet verder. En terug naar dag voor dag, dat mag geen optie meer zijn. Ik moet het leren, echt leren, leven zonder drank, zonder verdoving. Anders kom ik er nooit echt vanaf. Goed nieuws dit! Je geeft aan dat je wilt leren omgaan met situaties zonder drank, dat lees ik goed toch? Ik word daar wel heel blij van om dat te lezen! Vragen: Wat bedoel je met de eerste zin van wat ik citeerde? Ik dacht eerst: waarom niet dag voor dag? Bij @Kohtje werkt dat ook heel goed. Maar dat is misschien omdat als iemand je per ongeluk van het dagpact af gooit of je hebt te weinig tijd om jezelf erop te zetten het de deur te ver op een kier zet? Is een weekpact dan iets voor je?
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Het dag voor dag voelt als een stap terugzetten. Vandaar. Doelen moeten groter worden, niet kleiner. En ja, ik wil leren omgaan met, zonder te gaan drinken of anderszins te vermijden en/of verdoven.
Reacher Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden En als je dit schrijft: ‘Maar als ik geen alternatief heb na mei’, dan bedoel je als ik na het maandpact niet een ander alternatief heb?
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ja, inderdaad. In mei niet drinken, is in mei niet drinken. En dan komt daarna. Wat dan?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden