Lika Geplaatst 13 april 2021 Rapport Share Geplaatst 13 april 2021 Ja, wees voorzichtig Quinn. En ja. Afstand nemen is lastiger tijdens deze Coronatijd. Eerder had ik er minder last van. Nu ga ik ‘s ochtends zitten en ...floep, het is avond. Niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 april 2021 Rapport Share Geplaatst 13 april 2021 51 minuten geleden zei Quinn: Ja. Het is nogal een heftige toestand hier af en toe. Maar het is werk. En er hangt best een stuk waardering aan, als het allemaal voor elkaar komt. En echte verbetering, nog belangrijker. wees wel alert he, en zuinig op jezelf. In mijn beroep is intervisie en supervisie verplicht en daar hoort ook coaching bij, zonodig. Bij jouw beroep kan dat ook nodig zijn, maar of daar zicht op is? Er wordt zo wel veel van je gevergd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 13 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2021 Bedankt. Werk zoekt het maar uit voor vannacht. Tijd voor wat anders in m'n hoofd. I'll leave the light on Heb een goede nacht lieve forummers. Artemis, lady jane en Vocatus reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 14 april 2021 Rapport Share Geplaatst 14 april 2021 Mindere dag vandaag? Musashi en Quinn reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rover Geplaatst 15 april 2021 Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 (bewerkt) Dag Quinn, Ik heb de afgelopen paar dagen (nachten) hier gelezen. Wil je laten weten dat je gewoon erg sterk moet zijn om te kunnen overwinnen wat jij hebt overwonnen en om de weg af te leggen die jij hebt afgelegd, met vallen en opstaan en toch telkens weer opnieuw opgestaan en telkens opnieuw terug ergens die kracht vandaan gehaald om te blijven vechten voor jezelf. Je bent een volhouder en een voorbeeld (waarschijnlijk tegen wil en dank ) voor mij en ik denk ook voor veel anderen. Keep up the good work!! Rover 15 april 2021 bewerkt door Rover spelfout Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 15 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 Een hele maand geen alcohol. Eigenlijk is dat wel een stukje tekst waard hier, vind ik echt, maar dat komt later wel. Ben een beetje leeg. Ben ik trots op die maand? Nee. Een maand is niks. Als ik nou gewoon niet weer was begonnen, dan was ik al gestopt vanaf 28 april 2018 en was ik nou bijna drie jaar clean. Misschien was ik dan zelfs nog gestopt met roken. En snuiven zonder alcohol doe ik al helemaal niet, dus... Maar, as is verbrande turf. Ik ben weer begonnen, MAAR ik ben ook weer gestopt. Nu al een maand. Ik drink niet. Dat is geen voornemen, dat is een besluit. Wat je aandacht geeft, groeit. Een genomen besluit moet je niet steeds in je handen draaien en kijken hoe het kwartje vandaag valt. Ik drink niet. Punt. rapilos, Musashi, bumperjim en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 15 april 2021 Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 Wat gebeurd is, is gebeurd. Er zijn vast prachtige quotes of spreuken te vinden...ach, dat hoeft niet. Je drinkt niet. Dat is een besluit, je nam het een maand geleden. Wat daar aan vooraf ging was blijkbaar nodig om dat besluit te kunnen nemen. Kijk er naar, om niet te twijfelen aan je besluit. Trots? Nee? Een maand niks? Ik snap het wel...da's wel veel gevraagd he, een maand nuchter en dat 'alles' dan 'beter' is. Dat al die overtuigingen niet meer mee doen... Ik kan niet trots zijn op jou, dat kun je alleen zelf voelen. Vind je moedig, sterk en ook kwetsbaar. Wat je aandacht geeft groeit, en het werkt als jij er aan werkt. Het kwartje is al gevallen, je drinkt niet. Punt. Het is gewoon geen optie meer, wat er ook gebeurt. Van te met je eerste maand droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 15 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 Dank je Had niet verwacht hoor, dat alles beter zou zijn. Ben ik te ervaren voor inmiddels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 15 april 2021 Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 42 minuten geleden zei Quinn: Ben ik trots op die maand? Nee. Een maand is niks Ik zou nu zelf tekenen voor een maand. Ik vind het wel een knappe prestatie. Toen ik net op dit forum kwam gaf jij vaak de indruk dat je geaccepteerd had dat je nu eenmaal alcohol drinkt. En we zitten nu in april en ineens ben je al een maand gestopt. Reteknap. En ja als je in 2018.....maar zo kan je alles relativeren. Ik vind het knap! Een mijlpaal. Open de champagne.... oh wacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 15 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 Ja, raar hè, die eerste gedachte? Ik heb maar milka uit de kast getrokken. Vocatus reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 15 april 2021 Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 7 minuten geleden zei Quinn: Ja, raar hè, die eerste gedachte? Ik heb maar milka uit de kast getrokken. Dat jij nog zo slank blijft is ook een godswonder he? Haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 15 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 5 minuten geleden zei Vocatus: Dat jij nog zo slank blijft is ook een godswonder he? Haha Toch nog wat plezierigs van de ouders gekregen. Vocatus reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 15 april 2021 Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 Ik snap dat je geen trots voelt, maar ik wil wel even tegen je zeggen dat ik het wel een presentatie vind. Vreemd hoe dat kan werken, soms doen we dingen die best moed vergen maar waardoor we ons niet moedig voelen. Ik moet voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik meen het bij jou ook te herkennen. Reacher en Quinn reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 15 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 Het voelt niet echt moedig. Ik hoef immers alleen maar iets te laten? Het moeilijke zit hem nu in het anders omgaan met zo ongeveer alles. Diepe zucht. Niks moed. Volharding. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 april 2021 Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 De eerste maand was eindeloos lang, weet ik nog wel. De eerste avond was al een slijtageslag. Sterk. En door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 15 april 2021 Rapport Share Geplaatst 15 april 2021 Trots is wat bij mij ook eindeloos lang heeft geduurd voor ik dat een beetje kon inzien indenken. Geloof dat ik nog steeds niet voluit kan zeggen dat ik trots ben . Het kapotte gedeelte om te lijmen na het alcohol gebruik is nog groot en maakt mij emotioneel als iemand daar dieper op omgaat . Dankbaar krijg ik ook mijn mond niet uit want dat is heel groot in mijn hoofd dat kan ik niet voelen . Wel krijg ik wat vaker gemoedsrust over mij heen dat begint bij mij wat te kriebelen en dat mag wel wat vaker voorkomen . you did it 1 mnd niet drinken op naar maand 2 ... Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 16 april 2021 Rapport Share Geplaatst 16 april 2021 17 uur geleden zei Quinn: Niks moed. Volharding. Het gaat me niet om de woorden, om wel of niet moed(ig) op zich. Maar voor volharding is moed nodig, vind ik. En nu zal ik er over ophouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 16 april 2021 Rapport Share Geplaatst 16 april 2021 Volharding, mooi woord vind ik.. Even opgezocht welke betekenis het kan hebben: 1.Aanhoudendheid 2) Aanhouding 3) Assiduïteit 4) Doorzettingsvermogen 5) Geduld 6) Gestadigheid 7) Onverbeterlijkheid 8) Perseveratie 9) Persistentie 10) Standvastigheid 11) Taaiheid 12) Uithouding 13) Vasthoudendheid 14) Vasthoudenheid 15) Volhardendheid 16) Waarmee men zijn doel bereikt Volharding, mooi. Reacher en Quinn reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 16 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2021 @Jannigje zeker weten een mooi woord. Volhardend stappen we voorwaarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 16 april 2021 Rapport Share Geplaatst 16 april 2021 6 minuten geleden zei Quinn: @Jannigje zeker weten een mooi woord. Volhardend stappen we voorwaarts. Dat klinkt goed! (Beter dan: ik sleep/worstel me door de tijd, daarbij geheel voor mijzelf sprekend) Volhardend stappen we voorwaarts, die ga ik onthouden. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 16 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2021 Dat slepen en worstelen ken ik ook @Jannigje dat weet je. Maar woorden kunnen zoveel doen met je denken. @Yvonne herinnerde me daar vandaag in de pubquiz heel erg aan. De kracht van de woorden die je gebruikt. Tijd om een stukje poëzie te delen. Geachte heer Ik wil u danken Voor het postpakket dat ik ontving Doch toen ik vroeg om de hand van uw dochter Deed ik zulks niet in letterlijke maar in overdrachtelijke zin Van Daan Zonderland lady jane en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 16 april 2021 Rapport Share Geplaatst 16 april 2021 Ja, ik weet het van jou ook. En je hebt gelijk wat betreft de kracht van woorden. Ik probeer te leren om niet te zeggen: ”Ik wil níet ...... zijn (vul maar in) Maar wel: Ik ga (wel), ik ben (wel), ik wil (wel), ik doe (wel) .... Reacher en Quinn reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 16 april 2021 Rapport Share Geplaatst 16 april 2021 Een maand, ik weet nog dat je bij mij schreef dat je gisteren gestopt was, en daar gaan we , dag voor dag, leave your light on Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 16 april 2021 Rapport Share Geplaatst 16 april 2021 Heeeej! Zomaar je 1e maand gemist.Gefeliciteerd!!!!! Kan ik nog iets voor je shoppen behalve een kruik in de vorm van een kat of een blije otter? Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 16 april 2021 Rapport Share Geplaatst 16 april 2021 Ik weet het: voor iedere maand nuchter een dichtregel. I went to the woods because I wished to live deliberately Volgende maand, volgende zin van dit gedicht Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden