Spring naar bijdragen

afzien


Kanarie

Aanbevolen berichten

Ik kan niet slapen, lig in bed met een zeer onrustig gevoel. Zodra ik bijna in slaap val, schrik ik wakker van een klein geluid. Hierbij krijg ik een heel eng gevoel rond het hart. Weet niet goed hoe ik het kan uitleggen. Een soort shockje ( stroomstootje) wat beklemming geeft rond hart. Echt bij het minste geluid. Had overdag ook al last van drukte. De kids die iets te luidruchtig waren, deden mij ineenkrimpen. Mijn hersens lijken helemaal uit balans. In het begin kreeg ik ook brainzaps, maar die zijn zo goed als over. Pff... Dacht dat het ergste voorbij was! Heb zo genoten van mijn betere dagen en nu zit ik weer precies terug bij af. Hoop dat dit niet te lang gaat duren.

Liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ellendig , ik herken dat allemaal. ik schrik ook wakker van kleine geluidjes. Ik kan ook niet tegen mijn nochtans lieve spelende kleinkinderen. Een paar dagen geleden ben ik zelfs eens weggereden met de auto omdat ik niet tegen het lawaai kon die mijn buurman maakte bij het afrijden van zijn gras. Maar je hebt een paar goede dagen gehad! Ze komen wel terug.We mogen nu immers niet verwachten dat alle miserie zomaar plots ineens verdwenen is. Maar het komt wel goed.

Ik geef hoop maar heb er zelf nauwelijks. Alhoewel...Voorbije nacht voor het eerst geslapen zonder hyperventilatie erbij. Ook nu deze morgen heb ik maar hyperventilatie als ik een inspanningske lever. Heb wel nog pijn op de borst oorsuizen en een niet te beschrijven slecht gevoel. Maar toch iets beter dan gisteren

 

@benzozat , je vraagt wat mijn behandelaar zegt? Mijn "behandelaar " is een psychiater en die zei dat de ontwenningsverschijnselen 14 dagen gingen duren. Ik ben nu al 45 dagen gestopt en heb voor het eerst misschien een beetje verbetering....misschien. Maandag moet ik ernaar toe en dan zal ze vermoedelijk zeggen dat het meer is dan zomaar ontwenningsverschijnselen en me een antidepressivum willen voorschrijven. ik hoop dat ik tegen dan (4 dagen ) voldoende verbetert ben dat ik dat kan afwijzen

Vandaar moet ik dus geen ondersteuning verwachten.

Aan iedereen die me hier terug ondersteund heeft...van harte dank jewel

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kanarie,

Toen ik last had van dosis vermindering vertelde mijn psy dit ook, we kijken 14 dagen aan. We weten inmiddels wel beter. Bij mij trok in paar dagen weg, welicht omdat ik nog niet zo lang gebruik???

Tja, persoonlijk zou ik mij afvragen of je anti depressiva echt moet willen. Kom je niet zo maar vanaf, duurt even voordat werkt en als ik goed lees heb je wel geslapen. Ik had anti psychotica voor slapen, hielp niet meer en ben 3 weken beroerd geweest na stoppen en gebruikte maar lage dosis.

Fijn dat je iets beter voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, bedankt voor de steun! Ik weet dat je het zelf ook kan gebruiken! Fijn dat je toch eens een nacht beter geslapen hebt! Ik voel me weer redelijk depressief. Een hoofd vol watten, duf gevoel, weet niet goed hoe het te omschrijven. En versnelde hartslag. Maar idd, ik moet mij vast houden aan de momenten dat het beter was, ze zullen wel eens terug komen. Hopelijk. Mijn goede moed, is even verdwenen.

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt knap van je. Ik zelf heb niet afgebouwd. Omdat ik niet wist dat je moest afbouwen. Mijn arts zei zelfs dat ik geen ontwenningsverschijnselen kon hebben van de 5 Mg tranxene en de laatste weken om de dag een temesta van 2.5mg. Had ik dit geweten, zou ik het anders gedaan hebben! Maar ben nu al bijna drie maanden benzo vrij. Dus herbeginnen om af te bouwen heeft volgens mij geen zin meer. Heb vorige week 5 heldere dagen gehad. En nu voel ik me terug bij af! Zo beroerd! En veel moed kwijt! Pfff... Wat een rotmedicijnen!!!

En ja ik vind ook dat ze een alcoholprobleem niet moeten aanpakken met andere verslavende middelen. Mijn man drinkt heel veel en ik dacht vroeger, je zou beter een ad nemen en iets om er van af te geraken. Maar daar kom ik nu op terug!

De ene verslaving inruilen voor een andere? Waar zijn ze mee bezig? Ik heb een tante die alcoholiekster is. Ze is al meerdere keren opgenomen geweest, maar komt slechter terug, dan dat ze vertrokken is! Met allerlei medicijnen er boven op. En diagnoses, die eigenlijk niet bij haar passen!

De psychiatrie is dringend toe aan bijscholing!

In ieder geval, wens ik jou kracht om ook de alcohol de baas te kunnen! Ik weet niet hoe dat moet voelen, maar heb wel een man en tante in het zelfde schuitje en weet dat dit ook heel moeilijk is!

Bedankt om hier ook te reageren!

Liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ellendig , 5 heldere dagen is toch al heel wat! Dat is misschien toch wel een signaal dat het binnenkort weer veel beter zal gaan worden.Ik hoop en wens het in ieder geval , en ik denk het ook.

5 mg Tranxene is niet veel , maar misschien is het wel die temesta 2,5 mg die je het meest parten speelt.We moeten de moed hebben om vol te houden en ik weet van mezelf dat dit verschrikkelijk moeilijk is. Alhoewel ook ik deze morgen ook gezondigd heb en 1 pils gedronken heb. 1 pils is natuurlijk wel niet veel maar het tijdstip , 7 uur s'morgens , is natuurlijk wel verontrustend, en bovendien niet om ervan te genieten maar om een beetje inwendige rust te krijgen. Dit is nochtans niet gelukt.Ik heb een vreselijke nacht achter de rug.De hele nacht  half hyperventileren en half slapen en elk kwartier naar het toilet.En nu doodmoe en toch niet in bed kunnen blijven liggen.

@ellendig ik voel met je mee. Ik heb daar geen moeite mee ...ik voel mezelf en dus weet ik hoe jij je voelt. Enkel wie hetzelfde voelt kan dit begrijpen en meevoelen. Vermits er aan de buitenkant niets te zien is moeten we dus ook niet verwachten dat de omgeving er veel begrip voor heeft. Ook met alle andere mensen op dit forum , die worstelen met hetzelfde leef ik mee.

Ik denk nu te weten wat me terug slechter gemaakt heeft. gisteren was het een klein feestje waar ik dacht er toch maar eens naartoe te gaan ondanks het feit dat ik me zeer slecht voelde. Ik dacht ..ik moet doorzetten ..ik ga er naar toe. Normaal ga ik daar trouwens zeer graag naartoe.Nu zat ik daar , stil inwendig onrustig , chronisch onopvallend hyperventilerend. Ik denk dat dit dus geen goed idee was en dat ik beter niet geweest was. het brengt me helemaal uit evenwicht. Anderzijds vind ik het altijd jammer dat ik bij dergelijke gebeurtenissen er niet kan bij zijn.

Mijn psychiater heeft gebeld dat de afspraak die ik had een week verlegd is. Ik heb dus een week tijd om misschien beter te worden en om het antidepressivum dat ze me zal willen geven te weigeren. Ik sta ook op de wachtlijst om opgenomen te worden en hoop dat het nog lang duurt dat ze bellen want ik vrees ook dat ik bij een opname er slechter uit kom dan ik binnen ga en misschien ook met diagnoses die helemaal niet passen.Enkel op dit forum zijn er veel mensen die weten dat ontwennen zo lang kan duren en vreselijk lastig is. De rest ..de medische wereld ....gelooft dat niet en gaat in de DSM4 op zoek naar stoornissen en vind die uiteraard.

 

Veel moed en het allerbeste voor iedereen

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ellendig, ik denk zelfde als kanarie, testen 2,5mg om de dag moet je echt afbouwen! Kom hier nu zelf vandaan en met kleine stappen nog paar maanden bezig. Elke dosis minder merk ik wel, vannacht weer wat lichter en onrustiger geslapen.

@ kanarie, wellicht te veel prikkels van feestje? Vorige avond had je toch beter geslapen? Merk dat bij mijzelf bij hyperventilatie een glas wdoka niet hielp. Anders wel om ff nog wat uur slaap te pakken. Doe alleen bij hoge nood, ik ga niet meer aan AD of AP van dokter om te slapen!

Veel sterkte ko mende tijd bij je keuzes. Is een detox kliniek niet beter dan opname psy indeling? Je bent toch niet gek alleen enorme ontwening wat wel gek makend is....?

bewerkt door Benzozat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merci voor de steun!

Ik weet het, moet blij zijn dat ik eens even een helder momentje gekregen heb. Maar de terugval is zo ellendig! Die depressieve gevoelens zijn vreselijk! I

Die temesta was maar twee a drie weken, denk dat ik een pilletje of 10 max genomen heb. Telkens als ik een paniekaanval had, die dan veroorzaakt werd door de tranxene waarschijnlijk.

Had ik dit allemaal maar eerder geweten!

Ik was overspannen, maar niet depressief! En nu sta ik nog verder van huis!

Ik denk dat dit wel voor de meeste onder ons zo is.

Burn out, overspannen, te veel stress, angsten, trauma, ...

En dan ga je hulp zoeken, maar word je nog dieper de hel ingezogen! Waarom hebben mensen geen tijd meer om naar elkaar te luisteren, om elkaar te helpen, om elkaar te steunen, ...

Het doet zo een pijn om te beseffen dat we in een egoïstische wereld leven. Ieder voor zich, als het maar geld opbrengt, als je er maar zelf voordeel uit haalt, dan zijn ze er wel. Maar als je een last wordt, dan gaan ze ver om voor je. Of geven ze je maar een pilletje, dat alles zou moeten oplossen ( haha, wij weten wel beter!). Steun en begrip, dat is wat we nodig hebben! Dus ben zeer blij met jullie hier!!!

Veel liefs en hopend op betere dagen voor iedereen!

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Agnieta,

 

Als men ziet hoeveel leed deze pillen meebrengen dan hebben wij inderdaad nood aan zulke artsen.

Weet je Agnieta jou dokter had gelijk. Ik zelf zit al bijna 15 maanden in een ontwenning (gaat nu wel stukken beter) en dankzij mijn hond kom elke dag buiten in de natuur wat natuurlijk zeer positief is. 

Liefs, veel sterkte aan alle anderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ellendig, veel sterkte komende tijd.

Ja dat is wel helaas de wereld waarin wij leven. Bij mij is zware overspannenheid / burn out dat ik aan de temesta bezit. Complete angst en paniek aanvallen, niet te filmen en deed geen oog meer dicht. Dus ik moest iets na een tijdje, alleen hadden ze mij niet verteld dat zo lastig en langzaam is om vanaf te komen. Zit nu bijna op 2 mg en pas sinds laatste 1,5 maand aan afbouwen (kom van 4). Dit na aandringen bij arts, bizar, heb idee die houden aan pillen want is tenminste stabiel. Wij weten inderdaad wat je zegt wel beter! Hoorde zelfs argument van psycholoog dat een stofje miste en temesta dit aanvult, en diabetici gebuiken toch ook insuline??? Echr bizar!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 47 ste dag benzovrij....en super opgejaagd van s'morgens tor s'avonds. Zo opgejaagd dat ik er ook misselijk van word , pijn op de borst krijg en hyperventileer..Ik zou me er niet mogen op concentreren en afleiding zoeken maar dat gaat niet. Het is ook verschrikkelijk vermoeiend.Alle dingetjes die ik doe doe ik veel te gejaagd en dus niet goed. Een klein beetje blijven zitten , nagenietend na het eten kan ik niet....te onrustig. Eens op restaurant gaan eten gaat zeker niet want ik kan niet wachten tot het eten daar is. Ook geen enkel TV programma ,hoe onnozel ook , kan ik volgen.

Het enige dat min of meer een beetje lukt is fietsen. Maar mijn opgejaagdheid echt wegnemen doet dit ook niet

ik begin stilaan  te denken dat het niet langer enkel maar ontwenningsverschijnselen zijn maar dat ik een stoornis aan het ontwikkelen ben die als kenmerk heeft dat ik me er op concentreer en aan niets anders meer kan denken en er obsessioneel mee bezig ben. Zou dit na 47 dagen nog steeds ontwenningsverschijnselen kunnen zijn? 

 

@ellendig ik hoop dat je ondertussen weer een betere dag hebt of misschien zelfs de donkere periode definitief vaarwel gezegd hebt. Je bent , als ik goed kan tellen , nu 91 dagen benzovrij, en dit na niet te veel en niet te lang benzogebruik....het moet nu toch ongeveer gedaan zijn met het ergste leed!

 

@benzozat , je hebt gelijk ik zal teveel prikkels gehad hebben op dat feestje . een detoxkliniek ken ik niet , dat bestaat wellicht niet in Belgie. In Belgie zorgen de "hulpverleners " ekel dat je verslaafd geraakt, hoe je ervan afkomt trekken ze zich niet meer aan. Dat verhaal over een stofje dat je mist en kan verholpen worden met temesta  heeft men mij ook verteld!Ik wens je veel sterkte

 

@benzoslachtoffer , ik ben er zeker van dat je meer steun hebt van je hond dan van een psychiater. Sterkte

 

@agnieta , ik heb je verhaal gelezen en leef met je mee. Het is precies nog van een heel andere orde. Sterkte

 

Ik stel vast dat dit onderwerp reeds 3500 keer gelezen is...aan de mensen die dit lezen zonder lid te zijn...schrijf je ook in en geef je verhaal . Het is zowel voor jezelf als voor wie dit leest een enorme steun te weten dat ze niet alleen zijn. Doe het nu, het is je goede daad voor vandaag.

Bovendien is het zeer belangrijk dat de hele benzoproblematiek  meer in de belangstelling komt. Dat is de enige manier dat er iets zou veranderen en zo kunnen toekomstige slachtoffers misschien vermeden worden

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Kanari,

 

Ik ga je geruststellen de opgejaagdheid is wel degelijk een ontwenningverschijnsel en zeker geen stoornis. Jou zenuwstelsel is zich aan het herstellen vandaar de onrust in jou lichaam. Heb dit ook weken mogen voelen maar dit gaat echt voorbij. Vooral geen koffie en alcohol drinken is momenteel niet goed voor jou zenuwstelsel. Zo weinig mogelijk prikkels en stress en zoveel mogelijk de natuur in.

Weet je Kanari universiteiten worden gesponserd door Bigpharma vandaar dat de arsten zo weinig weten over de gevolgen van benzogebruik, het wordt hen gewoon niet verteld tijdens hun studies. Je hebt groot gelijk het zijn wij (de slachtoffers) die de hele benzoproblematiek naar buiten moeten brengen. Maar eerst moeten we ons focussen op onze genezing.

Veel sterkte laat de moed niet zakken.

 

Sterkte aan allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie,

Ik heb vandaag een iets betere dag gehad. Heb wel veel afleiding gehad. Heb geen helder momentje, maar toch beter dan de laatste dagen. Ik ben er ook van overtuigd dat dit ontwenningsverschijnselen zijn. Maar als we ons er op concentreren, voelt het allemaal nog erger! Maar afleiding is moeilijk, want we voelen wel degelijk al die rotverschijnselen. En natuurlijk gaan we ons daar dan op focussen, lijkt mij een normale reactie. We krijgen nog eens extra stress, door heel deze toestand en stress houdt alles langer en sterker in de hand. Dus afleiding kan helpen, ben er zeker van! Maar hoe doe je dat he, in deze situatie! Begrijp het wel, dat het niet lukt! Mij lukt het ook zelden. Zeker niet als ik alleen thuis ben, dan ben ik constant bezig in mijn hoofd met al deze ellende. Als ik weg ben thuis, wat moeilijk is en mij ook angstig maakt, lijkt het dat na een hele tijd, ik soms niet aan deze ellende denk. En dan gaat het wat beter.

Ik denk dat als wij wat betere momentjes hebben, het beter zal lukken om afleiding te zoeken.

Je leest ook in de Ashton manual, dat de meeste verschijnselen met angst te maken hebben. En dat is ook hoe het voor mij aanvoelt. Angst om niet beter te worden, angst om niet gelooft te worden, angst over hoe lang dit nog gaat duren, angst dat we toch iets anders mankeren, angst om buiten te komen, angst om....... Is het niet normaal dan dat wij een tijdelijke angststoornis krijgen!!!

En deze angst is een ontwenningsverschijnsel. Ik had deze nacht terug een brainzap, deze had ik in begin dagelijks en meerdere keren per nacht. Heel beangstigend! Maar weet dat dit nog een ontwenningsverschijnsel is en ben al blij dat ik ze niet meer elke nacht krijg. Had gisteren ook veel stress gehad en veel gehuild, mss daarom? Wat ik ook heb is het gevoel dat ik niet goed weet hoe mijn benen te gebruiken. Had ik in begin ook. Soms is het weg en vandaag was het er weer. Precies of hersenen en lichaam niet samen werken.

En zo komen en gaan er wat verschijnselen. Hopelijk blijven ze binnenkort allemaal weg! Depressie is minder vandaag, daar ben ik dan weer blij om.

Ook jou verschijnselen gaan af en toe verdwijnen, terug komen, verminderen en uiteindelijk allemaal weg blijven!!!

Goed dat je buiten gaat fietsen, ook al is het moeilijk.

Veel liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Ellendig, ik vind dat je het heel goed beschrijft die ontwenning.

Ik ervaar het precies zo. Nu een paar slechte dagen/nachten achter de rug met veel lichamelijke klachten. En afleiding zoeken is dan erg moeilijk, omdat ik me zo beroerd voel, waardoor ik (bijna) niets kan. Ik ben alleen, dus door de dag en nacht heen word ik de hele tijd geconfronteerd met de ontwenningsverschijnselen en het is lastig om je daar dan niet mee bezig te houden, omdat ze zo overheersend zijn.

Als dan ook je naasten, vrienden, artsen, hulpverleners, instanties niets weten van ontwenningsverschijnselen en je niet serieus genomen word en geen begrip krijgt voor je klachten, geeft dat ook geen steun of hulp juist het tegenovergestelde, je wordt er vaak nog meer gespannen door, boos en verdrietig.

En angstgevoelens komen er ook bij, als ontwenningsverschijnsel en niet als psychiatrische stoornis. Maar de meeste hulpverleners begrijpen dat ook niet, zodat je allerlei rare diagnoses krijgt, die niet kloppen. Dat vind ik allemaal heel vervelend. Dan moet je dat allemaal weer uit zien te leggen aan mensen, die het lijkt wel, niet willen weten???

Ik merk met afleiding zoeken dat als het wat te druk of te veel of te lang is dan werkt het daarna tegenovergesteld en lijk ik weer meer last te hebben van de ontwenningsverschijnselen. Het is moeilijk om er grip op te krijgen, eigenlijk niet te doen.

Verder ben ik bezig met de tips van gember, lavendel, magnesium, enz. te proberen. Hopelijk helpt dat een beetje.

Wat is een brainzap, Ellendig?

Van die rare benen dat ken ik ook en heb ik ook soms in mijn armen.

Er moet inderdaad meer bekendheid komen over benzodiazepines, gebruik, afbouw en ontwenning. Het lijkt of geen enkele "proffesional" er verstand van heeft, is mijn ervaring. Dit is echt heel erg !

Maar eerst zelf genezen en weer wat energie hebben.

Ik ga zometeen weer wat wandelen.

 

Iedereen een goede, rustige dag gewenst.

Ben blij dat jullie er zijn !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angst en paniek aanvallen heb ik ook, onrust met name, lijkt opnieuw verschijnen waarvoor ik lorazepam gebruik, maar is echt ontwenning. Je zenuwstelsel moet zich als het ware opnieuw resetten. Zelf gisteren vooral op kleine kamertje gezeten. Nu weer weg, wel spierpijn en vrij aardig geslapen. Ben ook blij met dit forum en al helemaal als ik benzo af ben. Bij dit tempo na de zomer.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moedig,

Het is moeilijk uit te leggen wat een brainzap is, maar ga proberen. Als ik ga slapen, schrik ik wakker met een geluid in mijn hoofd, oren, weet het niet goed. Het voelt als een elektrische shock die door je hoofd gaat. Je moet het maar eens opzoeken. Het schijnt vaker voor te komen, bij ontwenning benzo, maar ook bij antidepressiva. Zelfs soms bij gewoon te veel stress. Maar heb dit vroeger nooit gehad! Ik had deze al tijdens gebruik van tranxene, omdat ik soms durfde overslaan. Dus al in ontwenning zat. Ik ging hier meerdere keren mee naar de dokter, maar die begreep helemaal niet wat ik bedoelde. Had hier precies nog nooit van gehoord! Ik leek wel een alien voor iedereen die ik het probeerde uit te leggen. Klaar om opgenomen te worden. Ben dan maar op zoek gegaan bij dokter google

En hier kwam ik na lang zoeken het verschijnsel tegen, dat exact beschreef wat ik voelde. Ik was dus toch niet gek!

Vandaag een moeilijker dagje.

Veel liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Ellendig Wat heb je de ontwenningsverschijnselen goed omschreven! Inderdaad komen en gaan de verschijnselen. De tijd die er tussen zit zal op den duur steeds langer worden tot ze uiteindelijk helemaal verdwijnen.

Die gekke focus op wat er me je gebeurt is echt helemaal herkenbaar.

Ik had veel last van de "waves" dat noemt iemand anders wellicht een paniekaanval. Dat gebeurde in de eerste twee maanden van de afbouw in grote regelmaat. Die waves kwamen en gingen weer. Vreemde was dat in zo'n wave mijn urine raar rook. Ik legde voor mezelf uit dat dit momenten waren waarop mijn lichaam de troep aan het opruimen was en dat er dus rest afvalstoffen werden uitgescheiden.

Op die manier kon ik een beetje omgaan met die waves en werd het een iets positievere gebeurtenis. Weer een stapje verder. Het zal wel allemaal niet wetenschappelijk te verklaren zijn maar ik geloof echt dat mijn organen regelmatig de troep dumpten en dan een wave veroorzaakten en dat daar die rare urinegeur vandaan kwam.  Op enig moment worden de tussenpozen steeds langer totdat je weer helemaal schoon bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaba, die rare urinegeur had ik ook. En dat was in het begin van de afbouw. Daar had ik ook angst- en paniekaanvallen bij. Ik ben blij dat jij dat nu omschrijft, want soms had/heb ik het gevoel dat ik zo'n rare verschijnselen heb, die bijna niet te plaatsen zijn. Ik voelde wel dat die paniekaanvallen door de ontwenning kwamen en geen psychische stoornis (ineens) waren, maar dat geloofde niemand.

Goed dat jij jezelf zo positief kon toespreken met die waves.

 

Ellendig, de brainzaps herken ik niet, maar lijken me ook akelig. gelukkig kun je het benoemen als ontwenningsverschijnsel, dat scheelt misschien iets.

 

Want je kunt zo'n rare verschijnselen krijgen, echt ernstige klachten, vaak heel onrustbarend. Ik ben er tenminste vaak erg van geschrokken en wist dan niet wat me overkwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand in mijn omgeving die nog gelooft dat mijn opgejaagdheid en andere verschijnselen nog te maken hebben met ontwenning. Als de persoon met wie je hele dagen omgaat vind dat er meer is dan ontwenning en daarin gesteund word door de psychiater dan ga jezelf ook beginnen twijfelen. Op gezette tijden twijfel ik dus ook. Ik ben zeer blij dat jullie voortdurend herhalen dat het inderdaad ontwenningsverschijnselen zijn. Dank je wel. Het betekent heel veel voor mij. 

 

Ik heb een galblaasoperatie gehad...3 dagen wat zwakjes , beetje recupereren en je bent terug de oude.

Ik heb een hartklep operatie gehad... 8 dagen wat zwakjes , je hebt moed want elke dag wordt het wat beter en na 14 dagen voel je je weer voor 80% goed.

Ik heb een eerste hartinfarct gehad . Je krijgt pijn op de borst , maar van zodra je in het ziekenhuis bent krijg je morfine en temesta en voel je niets meer. Je moet een maand recupereren , je krijgt cardiorevalidatie , maar je voelt zich steeds sterker , hebt dus moed .

Ik krijg in februari een tweede hartinfarct , kleiner dan het eerste maar vanaf dan is het leven een hel, niet omwille van het hartinfarct maar omwille van het feit dat ik dan temesta kreeg en het na 10 dagen ben beginnen afbouwen met Diazepam. 

Ik wil maar zeggen...al die ingrepen en ziekten die de mensen zo erg vinden zijn niets vergeleken met wat moet doorstaan worden bij ontwennen van benzo's.

Als de mensen mij vragen hoe het is denken ze aan mijn hartinfarct in februari. Ik antwoord dan maar "goed " want de gevolgen van mijn hartinfarct zijn werkelijk niets vergeleken met de hel van de ontwenning. Ik zal niet meer de Mont Ventoux kunnen fietsen , maar ik vermoed dat ik na training wel nog traag 5 km zal kunnen lopen en een 70 tal km zal kunnen fietsen. Maar als ik dat nu langs geen kanten  kan is dat omwille van de hel van het ontwennen en niet omwille van mijn verminderde pompfuncie

Ik heb ook 6 keer de 20 km van Brussel gelopen. Ik dacht dus dat ik wist wat afzien was.Maar ik wist het niet! Nu weet ik het . En jullie ook! Wat het nog erger maakt is dat geen hond (behalve deze van jou misschien benzoslachtoffer) er ook maar enig begrip voor kan opbrengen.Ik wens jullie veel moed . Ooit hoop ik dat we allemaal uit de hel geraken. En meer dan de anderen die dat niet meegemaakt hebben zullen we dan het gevoel hebben in de hemel te zijn. 

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, ik ben op enig moment maar gestopt met het vertellen wat er aan de hand was. Het heeft ook geen zin. Mensen zullen het nooit begrijpen. Ik zei het al eerder dat je dit niet aan de buitenkant kunt zien. En het is ook bijna onmogelijk te begrijpen voor een buitenstaander. We praten normaal, praten geen complete onzin, we kunnen schrijven zoals ik bij de meeste zie, het geheugen is  vreemd maar niet dusdanig slecht dat we als dementerend overkomen, onze ogen staan normaal, onze mond hangt niet kwijlend naar beneden, we horen normaal, we kunnen lezen, we kunnen de computer bedienen, we kunnen autorijden, we kunnen boodschappen doen en ga zo nog maar een tijdje door. Eigenlijk is er niet echt iets wat we niet kunnen. En dat is het bizarre aan dit verschijnsel, we voelen ons vreselijk en de klachten zijn allemaal vaag. Ik heb op benzobuddies.org van mensen gelezen die na de afbouw MRI scans lieten doen en zich lieten onderzoeken op de meest voorkomende gezondheidsklachten. Nooit is er bij iemand iets afwijkends gezien op echo's en scans. 

En toch is het er. En niet zo'n klein beetje ook. Vergeef de mensen om je heen. Probeer je te vermannen - hoe moeilijk ook- en als het toch geen zin heeft om het een ander uit te leggen, dan laat je dat. Het blijft gewoon een afschuwelijke eenzame tijd. Maar het gaat over! Het is tijdelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...