Spring naar bijdragen

afzien


Kanarie

Aanbevolen berichten

Ik heb gefaald! Het was verkeerd....Alles wat jullie schrijven is waar.Bedankt dat jullie me blijven steunen en voor de vele goede raad.

Het was normaal vandaag mijn 50ste dag benzovrij. Ik zal dat nooit meer doen. Ik zal maar proberen vergeten welke dommigheid ik gedaan heb en nog altijd doen alsof ik al 50 dagen benzovrij ben.1mg diazepam is natuurlijk niet veel . Het komt volgens de Ashton Manual overeen met 1/10 van een temesta van 1mg. En zovelen nemen 1Mg temesta om te slapen. Ik probeer dus maar mijn dwaasheid wat te relativeren. Maar ik weet het....het mocht niet!

Ik heb vandaag een vreselijke dag gehad. Alle symptomen beschrijven is niet nodig...jullie kennen ze onderhand wel. Sinds een half uur  zijn alle symptomen zowat weg maar is dit vervangen door moeheid , een enorme moeheid.Vorige nacht ook zo goed als niet geslapen.Normaal moet ik nu verwachten dat ik goed zal slapen, maar niets is met zekerheid normaal. Ik schrijf later wel meer.

Bedankt allemaal ...zonder jullie zou ik opgeven

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, goed dat je je herpakt! En die moeheid heb ik ook heel erg, na een paniekaanval of hyperventilatie aanval. Voel me dan ook wel beter, als het achter de rug is! 51 dagen, is al heel wat, dus idd ook proficiat van mij! Je kan het, je hebt al bewezen dat je een sterke man bent! Nog even doorbijten, betere tijden gaan komen! Voor ons allen!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sterkte Kanarie. Houd vol.

 

@ gaba, ja mooie filmpjes, het geeft mij moed om door te zetten!!!

 

Ik probeer mijn naaste omgeving het een en ander te laten lezen. Voor sommigen valt het kwartje en krijg ik steun. Dat is fijn. Ik hoop dat ik ooit weer mijn oude ik word. Met veel energie, gevoelens en levensvreugde. Maar dat komt wel goed. 

 

Iedereen weer veel sterkte, ben vandaag erg moe. 

Gisteren een goede dag gehad, veel gewandeld, klusjes gedaan etc. 

Nu iets minder, maar dat geeft niet. Dag voor dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

José,

Fijn dat je gisteren een betere dag gehad hebt! Ook fijn dat er toch sommige mensen de moeite doen om je te begrijpen!

Ik kan enkel tegen mijn mama vertellen wat ik echt door maak.

Dag voor dag, vind ik een goede ingesteldheid!

Veel liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt, heel fijn

@gaba  en anderen kunnen we op 11 juli niet bij Umberto Tan aanschuiven, of ergens anders. Ik vind dat er in Nederland en ik denk ook Belgie, nog weinig bekend is over dit probleem. Men doet het toch weer af als onzin. 

Ik heb echt de behoefte om iets te doen. Maar weet ook niet of dit het juiste moment is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug bedankt allemaal voor de felicitaties en steun.

Hyperventilerend met druk op de borst wakker geworden deze morgen en met de auto naar de cardiorevalidatie geweest. Het schijnt dat er heel wat mensen dronken achter het stuur zitten , maar ik denk dat ik , hyperventilerend , opgejaagd en met pijn op de borst eigenlijk een veel groter gevaar ben op de weg.De cardiorevalidatie duurt ongeveer 1,5 uur en daar ziet uiteraard iedereen dat ik het zeer lastig heb. Iedereen daar aanwezig heeft een hartinfarct of een overbrugging achter de rug en nu denkt iedereen dat mijn problemen voortkomen uit het feit dat ik twee hartinfarcten achter de rug heb. De meeste zijn opgewekt en vrolijk. Ik kan het niet. Nochtans ligt het ook niet in mijn aard om er zo somber bij te lopen.Soms geef ik wel een klein beetje uitleg maar ik heb de moed niet om er veel over te vertellen. Ik weet dat geen kat het begrijpt en dat in het beste geval je clichés te horen krijgt. Zoals...ge moet niet negatief denken , ge moet er je over zetten , ge moet alles pakken zoals het komt , twee hartinfarcten? ... ge zoud moeten blij zijn dat je er nog bent...en dat zijn zo allemaal goed bedoelde opmerkingen waarbij je je schuldig voelt want  alhoewel ze wel waar zijn kan ik het niet opbrengen. Ik ben dan zelfs kwaad op mezelf en verdrietig  dat ik het niet kan. Ik voel me dan in een hoek geduwd waar ik niet wil zitten ..deze van de sombere pessimist.

 

Ik wordt ook altijd kwaad op mezelf dat ik zo een onnozel stom probleem als hyperventilatie , eigenlijk is het "maar " verkeerd ademen , niet kan oplossen!

 

Iedereen wordt beter ... maar als ik lees dat het bij sommigen een jaar en langer duurt dan denk ik toch dat ik dat zo lang niet uithou. En mijn vrouw ook niet. Zo lang hebben we hoe dan ook niet meer te leven en als daar dan nog  één a twee jaar moet vanaf gaan dan kan ik haar ook niet kwalijk nemen dat ze dat niet meer ziet zitten. 

Ik heb gisteren van 20h tot 22h een venster gehad op de normaliteit. Dit wil zeggen ik was oneindig moe maar had inwendige rust . Ik was moe  zoals normale mensen moe zijn na een dag hard werken. Ik had echter wel zo goed als niets gedaan. Deze morgen terug dezelfde miserie...Het is alsof de natuur me eens kort wil laten proeven van hoe normale mensen zich voelen.

Ik voel me nu eigenlijk ook een beetje schuldig dat ik altijd over mezelf bezig ben...

Misschien vinden jullie wel wat herkenning in wat ik schrijf. ik hoop en wens dat jullie zich beter voelen en meer moed hebben dan ik.

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kanarie, in je eerste bericht schreef je dat je 60 jaar bent en dan begin je nu al over dat je niet meer zo lang te leven hebt!  :wacko: Echt oud ben je pas over een jaar of 20 of zo. Mijn vader werd 86 met allerlei hartklachten en operaties en dat is echt geen uitzondering. Als je nu - door enkele maanden flink afzien- kunt zorgen dat die volgende 20 jaar( en wellicht meer)  een veel betere kwaliteit hebben dan nu, lijkt de keuze niet zo heel moeilijk.

Ik begrijp die zwarte gedachten wel hoor maar ook die behoren bij dit proces. Dit doet je brein. Je eigen brein is een lastige tegenstander op het moment. Ik had daar ook heel erg last van. 

Je zit nu eenmaal in de moeilijkste weken op dit moment. Nog even en de verbetering gaat inzetten. Je kleinkinderen zullen in de nabije toekomst een veel leukere opa krijgen, let maar op.

bewerkt door Gaba
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie gelooft volgend verhaal?

Gisteren een ongelooflijk slechte dag gehad.   De inspanning die ik moet leveren op de cardiorevalidatie doet me geen deugd. Het moet geleidelijker . De hele dag hyperventilatie pijn op de borst enz...en dit tot s'avonds laat. Ben toch met hyperventilatie s'avonds nog 20 km gaan fietsen (met koersrfiets  en traag , dit is geen prestatie)  Ben zo gaan slapen en de hele nacht hyperventilatie.Zweten , paniekaanvallen , wandelen in de warme zwoele nacht in de tuin , terug in bed terug paniekaanvallen..enz. Tegen 6h zo erg dat ik denk de 112 te bellen en naar de spoed te gaan. Maar het idee dat ze me daar gewoon benzo's gaan geven en dat ik dat dan even goed thuis kan nemen houd me tegen.En als ik daar vraag om mij dat daar niet te geven zal ik daar even goed verder afzien als thuis ...dus beter thuis blijven.Het heeft geen haar gescheeld of ik belde. Toch niets genomen en in bed uit bed tot 8h en dan vrij plots , op een half uurtje is het over gegaan en kwam de totale rust over mij , een inwendige rust die ik nog in lang niet gehad heb.Precies alsof ik een grote dosis benzo's genomen had. En nochtans niets genomen.Maar wel doodmoe. Doodmoe maar tevreden en rustig. Precies alsof ik uren slavenarbeid gedaan had....Alhoewel ik doodmoe ben noem ik het toch een venster op de normaliteit . Wat meer is ...dit venster is begonnen om 8h30 en houd nu nog steeds aan (12h30 ) Ik durf me wel nauwelijks te verroeren uit angst opnieuw  hyperventilatie te krijgen. Dit is dus wat ze noemen angst voor de angst. 

Momenteel hier zeer hevig onweer maar Ik ga toch verder genieten van de inwendige rust , dank jullie voor de steun en hoop dat jullie ook kunnen genieten deze namiddag.

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kanarie ik ben blij dat te lezen. Dit soort momenten zul je steeds vaker gaan tegenkomen. Hou het moment goed in gedachten voor als je misschien een terugslag krijgt. Ze noemen dit waves en windows en de tussenpozen duren steeds langer. Maar zoals nu en nog veel beter zul je in de toekomst gaan voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Kanari dit is echt super goed nieuws, ben echt  blij voor jou. Ik denk niet dat het bij jou heel lang zal duren hoor. Bij mij duurt het nu al bijna 15 maanden maar ik heb nooit of nooit vensters  gehad. Alles ging en gaat geleidelijk. Momenteel zitten de golven veel in mijn keel, mond en hoofd. Heb het gevoel dat het mijn laatste loodjes zijn (heb ondertussen alles al gehad pfffff....). Dus elke  ontwenning is toch anders hé. Ik raad je aan om jou te filmen tijdens een venster. Zodat jij dit filmpje kan gebruiken tijdens een slechte periode, want mensen vergeten heel vlug. In een slechte periode is het heel moeilijk zich het goede te herinneren.

Wie weet blijf je nu in deze goede periode hangen zoniet dan weet je nu wel beter.

Geniet ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super blij voor jou kanarie! Je hebt al een langer venster!!! De laatste dagen had je ook al twee korte vensters, het gaat de goede kant op! Onthou dit goed, moest het zijn dat je terug een wave krijgt. Je komt er!!!

Het gaat steeds beter gaan!

Met mij gaat het niet slecht, maar ook niet super. Ben blij dat de ontwenningsverschijnselen niet te erg zijn momenteel! Leuk te lezen dat jij je eens wat beter voelt!

Geeft ook hoop voor anderen!

Liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor jullie lieve reactie en raadgevingen.

Het venster is er nog steeds . Misschien maar voor 80 % maar ik voel me toch in de hemel. Ik weet van jou Ellendig dat je ook eens een vrij langdurig venster gehad hebt maar dat dit dus niet waarschijnlijk is dat dit blijvend is.Ik weet dat ik dit venster goed in gedachten moet houden. Ben ik slecht dan vergeet ik rap dat er ook al goede tijden geweest zijn. 

Het omgekeerde is ook waar. Als je zich goed voelt ga je (gelukkig) vrij vlug vergeten hoe vreselijk donkere perioden er zich kunnen voordoen.

Voor al die mensen die nu in de hel zitten en dit nu of later lezen :  door het feit dat je nu in de hel zit ga je meer dan wie ook later kunnen genieten van de hemel.

Benzoslachtoffer ik heb ergens anders op dit forum gelezen hoe weinig je eigenlijk gebruikt hebt. Het kan toch niet anders of je bevindt zich binnenkort in de hemel.

En begrijp me niet verkeerd ...ik ben overtuigd atheist en geloof niet in de hemel na de dood wel in de hemel hier op aarde voor al wie in de benzo hel gezeten heeft en de benzo-ontwenningsverschijnselen definitief kwijt is.

In de hel gezeten hebben is misschien zelfs een voorwaarde om in de hemel te komen.

Dus ..de meeste hier op dit forum komen ooit in de hemel.

 

Interessant ook ...door GABA opgestart   http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/9127-world-benzodiazepine-awareness-day-2016/

 

PS Er komen steeds meer barsten in het venster

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet slapen, het onweert hier erg hard! En heb het er niet mee!

Ik heb een redelijke dag gehad, niet slecht, niet super. Maar denk dat ook mijn situatie hier thuis in mee speelt. Mijn man is alcoholieker en het wordt steeds erger. Ik weet echt niet wat ik nog kan of wil doen. Het loopt echt uit de hand! Hij komt bijna dagelijks dronken thuis. Heb altijd al geweten dat hij een probleem had, maar het wordt nu pas duidelijk voor anderen hoe erg het probleem al is. Hij weet zelf dat hij een probleem heeft, maar verschuilt zich toch dikwijls achter allerlei uitvluchten. Ik weet dat als hij zegt er te willen aan werken , hij het meent, maar hij kan het niet! En hulp van buitenaf wil hij niet! Ik voel mij zo hulpeloos hierin. Ik heb al vanalles gedaan in het verleden, maar niets helpt. Ik weet dat hij, als hij nuchter is, een gouden hart heeft vanbinnen. Maar de drank heeft hem in zijn macht. Zoals de benzo's ons in hun macht hadden. Het verschil is, ik weet dat deze pillen mij omzeep hielpen ipv vooruit hielpen. Ik wist ook niet dat ze verslavend waren, maar voelde na enige tijd dat ze meer kwaad deden dan goed en ben dan ook gestopt. Met alle gevolgen vandien, waar geen arts het ooit over had.

Maar drank is een stille sluipmoordenaar en weet niet meer wat ik moet.

Heel ons gezin lijdt hier onder. Dat is ook de reden, dat ik overspannen raakte, en deze rotpillen voorgeschreven kreeg. Nu heb ik er dus nog een probleem bovenop. Ik voel mij zo schuldig tov de kinderen. Een papa die meer zat is dan nuchter en een mama die niet normaal functioneerd. Ik wil echt het beste voor mijn gezin en slaag hier niet in, omdat ik de situatie niet aankan of in de hand heb. Ik kan mijn man zijn drinkgedrag niet veranderen.

Het hoort hier misschien niet thuis, maar wou het even van me afschrijven en mss leest er wel iemand mee van drank de baas, die wat raad heeft.

Een goede nachtrust iedereen!

Veel liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het venster is weg. vreselijke nacht gehad en terug superslecht. Ik sleep me direct naar de cardiorevalidatie

 

Ellendig,

 

Wat vreselijk. ik wil je graag helpen , maar hoe!

Probeer in elk geval zelf niet te hervallen. En wees open en eerlijk over je situatie.Enkel dan kan je steun krijgen. Ik denk dat drank hetzelfde is als benzo's. Ik durf het niet schrijven maar denk dat tijdens de ontwenning van alcohol een kleine dosis benzo misschien kan helpen. Maar ik twijfel er aan! In elk geval moet je denken aan je gezin en mag je niet hervallen. Steun je man , zoals wij steun nodig hebben heeft hij er ongetwijfeld ook nodig om te kunnen stoppen.

Zou hij niets hebben aan het forum alcohol.de baas?

Je mag geen benzo's meer nemen. Je bent nu zo ver!

Je mag geen benzo's meer nemen! Je mag geen benzo's meer nemen! Je mag geen benzo's meer nemen

Maar ik begrijp dat je het zo moeilijk hebt dat dit een enorme opgave is.

Gooi de benzo's weg.ik heb makkelijk praten ,maar heb dat zelf ook nog niet gedaan)

Als je opnieuw zou nemen, maar je mag niet , absoluut niet, dan moet je dat hier wel opbiechten want als je stiekem zonder dit hier te schrijven zou een benzo nemen dan heb je hier ook geen steun meer .

Je man moet ook steun  krijgen! 

 Op alcoholdebaas zijn er misschien wel mensen die hem kunnen helpen. 

Zorg dat mama kan blijven functioneren! 

Ik denk dat het moeilijk is om niet kwaad te worden op hem, maar ik denk niet dat je dat moogt doen. Het zou ons ook niet vooruit geholpen hebben

In Belgie bestaat er een AA organisatie. (Anonieme Alcoholisten)....in Nederland waarschijnlijk ook. Hem daar misschien eens van spreken.

En....schrijf het hier maar van je af! Het hoort hier wel thuis. Tenslotte is het een groot probleem dat je het moeilijk maakt om van de benzo's te blijven en bij je ontwenningsverschijnselen komen.We laten je hier niet vallen!

Ik moet me nu naar de cardiorevalidatie slepen ...vreselijk slecht

 

Hou vol!

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellendig,

 

Jou verhaal is heel droevig en voel met je mee. Drank is inderdaad een sluipende moordenaar die veel ellende met zich meebrengt zowel voor de drinker als voor zijn omgeving (zoals elke verslaving). Dit moet zeer moeilijk zijn voor jou om in zulke omstandigheden te ontwennen. Spijtig genoeg kan jij je man niet helpen en ga je eerst aan je eigen moeten denken. Hoop voor jou dat je raad mag vinden bij drank de baas of nog beter vraag het aan jou man om op het forum te komen. Mijn schoonzus zit ook aan de drank en de laatste maanden is zij al drie keer opgenomen wegen helse pijn, zij moet absoluut stoppen van de dokter want haar lever is in kritieke toestand. En toch kan zij heel moeilijk stoppen ik vind  dit zeer erg voor haar. Zij is een hele lieve persoon maar is tijdens haar jeugd jaren lang seksueel misbruikt geweest door haar vader. Mijn broer doet echt alles voor haar maar heeft het hier ook moeilijk mee. Dit allemaal om te zeggen dat men als buitenstaander niks kan doen zolang zij niet willen meewerken.

Ik zou zeggen schrijf het hier van je af. 

Jou schuldgevoel ken ik ook maar al te goed. Heb dit ook lang gevoeld tijdens mijn ontwenning maar weet je Ellendig dit is niet onze fout maar wel deze van de onwetende artsen.

Ik kan je alleen maar veel sterkte toewensen en hopen dat jij vlug mag ontwennen zodat je terug de oude mama wordt.

Dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...