Spring naar bijdragen

afzien


Kanarie

Aanbevolen berichten

Opgejaagd ,  onrustig , schreien , afzien , niet kunnen genieten , het is terug de hel. Beginnen afbouwen half februari , dan 53 dagen gestopt en alle dagen in de hel op 1 dag na (gisteren) De nochtans niet zo zware cardio oefeningen bijna niet kunnen doen. Er naar toe rijden , file , parkeren....het zijn allemaal dingen die ik maar met veel moeite aankan.

Mijn gebuur is terug de haag aan het snoeien...Zelfs dat is bijna niet te harden. Elke 5 min duurt precies een uur.

En gisteren zou dat allemaal geen enkel probleem geweest zijn....ongelooflijk. Is dat ook herkenbaar?

Niet uit te houden. Dank jullie wel voor de steun 

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stress triggert onze klachten, moeilijk omgaan met stress is een van de ontwenningsverschijnselen. Ervaar dit zelf ook! Heb ook een slechte dag vandaag. Heeeel moe, onrustig vanbinnen, snel hart, duf hoofd, ...en al dagen jeuk op hoofd, nek. Al was ik mijn haar elke dag, het blijft verschrikkelijk jeuken.

Maar onthou dat je gisteren een goede dag had en dat die meer en meer gaan komen! Hou je daar aan vast!

Bedankt iedereen voor de steunende woorden!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kanarie Ja dat is helemaal herkenbaar vandaar dat ik al zei dat je een dag als gisteren heel goed moet onthouden. Wat je beschrijft is precies het grillige van de ontwenningsverschijnselen. De ene dag voel je alsof je de hele wereld aankan en de volgende dag is het ineens helemaal fout. Als je van alle dagen een grafiek zou maken en elke dag een cijfer zou geven, dan springt die grafiek als een gek heen en weer. Er is geen pijl op te trekken en zo'n grafiek zou voor een statisticus een nachtmerrie zijn. Ik hoop voor je dat er gauw weer een goede dag komt, maar raak niet in paniek als dat even duurt. Maar dat zo'n dag weer komt - en nog veel meer dagen- weet ik echt zeker. 

 

@ Ellendig Ja jeuk! Heb ik ook vreselijk een aantal dagen gehad. Met name op m'n hoofdhuid en de binnenkant van m'n handen. Om gek van te worden! Niks hielp. Maar het ging gelukkig net als alle andere verschijnselen weer weg. Ook dit is een typisch ontwenningsverschijnsel.

Ik ben dat ook op benzobuddies.org heel veel tegengekomen, dus wees gerust!

 

Ik lees net ook je verhaal over alcoholisme. Verdorie je hebt het niet makkelijk. Ik heb zelf nooit problemen gehad met alcohol vanwege het feit dat ik het verafschuwde omdat mijn vader en moeder in de jaren '80 beiden een groot probleem hadden met alcohol. Ze gebruikten ook een inmiddels van de markt afgehaalde slaapmedicatie Rohypnol. Die combinatie maakte dat ze compleet uit hun dak gingen. Vandaar dat ik er altijd op hamer dat de combi alcohol en benzo's absoluut niet kunnen. 

Het heeft bij mijn ouders een jaar of 3 geduurd. Ze veranderden langzaam in een soort monsters die ik echt niet meer herkende. Toch zijn ze er met behulp van de AA (Anonieme Alcoholisten) helemaal uitgekomen en ze kunnen nu zelfs gewoon sociaal drinken. Belangrijk is volgens mij dat je man de nodige zelfreflectie heeft om door te hebben dat hij destructief bezig is en steeds verder wegzakt. Als hij dat van zichzelf kan zien, dan staat hij wellicht open voor hulp van buitenaf.

Misschien is het iets om met je huisarts te overleggen? Ik heb wel eens iets gelezen over Baclofen. Maar dat is ook een GABA Agonist en spierverslapper en daar weet jij inmiddels wel van hoe moeilijk het is om er vanaf te komen. Ik heb geen idee wat erger is, alcoholist of benzogebruiker. Ik denk dat een alcoholist meer schade kan aanrichten dan een benzogebruiker. Zowel alcohol als de benzodiazepinen pakken op die GABA receptoren en richten daar veel schade aan. De ontwenningsverschijnselen zijn vergelijkbaar hoewel die van alcohol iets minder heftig schijnen te zijn. Daarentegen is er eerder terugval bij alcoholisme vanwege de beschikbaarheid. Moeilijk, moeilijk.

Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Gaba voor de steun!

Ik voel mij weer heel depressief, wil dat alles eindelijk stopt! Ik wil energie, voel me 100 jaar terwijl ik 36 ben. Ik voel me buiten jullie en ons mama, hier ook heel alleen in. Ik heb mensen nodig in de buurt die me steunen, maar heb alleen nog meer last van het drankgebruik van mijn man. Hij begrijpt mij niet! Hoe kan ik ooit beter worden in deze situatie? Ik wil hem wel helpen, maar hij wil of kan niet. Dit is een straatje zonder einde. Als ik hem aanspreek over zijn drankgedrag en de gevolgen, wordt de bal naar mij terug gekaatst. Hij werkt alleen, ik ben altijd ziek, ik klaag altijd, ...

Mijn zoon gaat normaal vakantiewerk doen bij hem op t werk. Maar ik zie dit niet zitten! Het is gevaarlijk werk, mijn man drinkt en rijdt met de camion naar huis. Hij zegt dat hij dan niet zal drinken. Maar ik geloof het niet dat hij dit kan. Daarom heb ik daarstraks gezegd dat ik niet wil, dat de zoon mee gaat werken met hem. Hij is nu heel boos op mij en maakt mij weer allerlei verwijten. Ook mijn zoon gaat boos zijn als ik ga zeggen dat ik niet wil dat hij mee gaat werken met zijn papa. Hij wil echt vakantiewerk en door zijn autisme, is het voor hem moeilijk bij vreemden te werken. Het geeft hem een houvast dat het bij zijn papa kan. Ik word echt gek van wat ik moet doen nu. Ik zou hem het liefst laten meegaan, als ik kon vertrouwen op mijn man. Maar dat kan ik niet door zijn drankgebruik.

Ik schrik weer van t minste geluid, ben zo gespannen!

Hoop dat het jullie beter gaat!

Liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellendig ,

Wat wij meemaken is onmenselijk. Ik ben ook altijd "ziek" ik klaag ook altijd. Misschien moeten we proberen om dat niet meer te doen. Maar we doen dat wellicht al maar bij bij lukt dat zeer slecht. De gevoelens zijn zo sterk dat het moeilijk is te zwijgen.Misschien moeten we nog beter proberen. ik denk veel na over je situatie maar weet niet hoe ik kan helpen . Ik denk dat ge in de eerste plaats aan jezelf moet denken en proberen niet te piekeren en tot rust te komen. Ik kan gemakkelijk spreken maar kan het zelf ook niet. Ik ben ook vreselijk gespannen .Ik wens je rust , en probeer niet te piekeren. 

 

 

 

Niet alleen wil mijn vrouw niets lezen op deze website en op de engelstalige websites , ze is ook kwaad dat ik naar deze websites ga. Zij beweert dat dit me geen deugd doet en dat ik verkeerde informatie krijg. Ze zweert bij de psychiater die zegt dat de ontwenningsverschijnselen 2 weken duren en dat ik een angststoornis heb. Ik moet dus een beetje wegsteken dat ik op internet zit. Ze zegt dat ik daarentegen dingen moet doen. dat is waar en ik probeer ...maar ja..

Maandag heb ik een afspraak bij de psychiater. Ik weet al wat ze zal zeggen: dit zijn geen ontwenningsverschijnselen meer maar een angststoornis. Ik geloof daar zelf niets van (dank zij deze website en benzobuddies.com maar ik ben machteloos. Mogelijks volgt een opname (ik sta op de wachtlijst) . Volgens mijn vrouw moet ik luisteren en doen wat ze zeggen. "Ze is trouwens ook de dupe" . Hoe ik dus mogelijk in een "angst en stemmingskliniek" terecht kom en ze me daar een behandeling geven voor iets waar ik niet mee akkoord ben.

Anderzijds thuis blijven is stilletjes aan ook geen optie meer. Ik ben ziek en vermits mijn vrouw weigert naar iets anders dan de psychiater te luisteren heeft ze helemaal geen hoop dat het zomaar gaat beteren. Ik heb zelf moeite met hoop en heb dat enkel dank zij jullie.

Ik weet dat mijn psychiater er ook zo over denkt...niet op internet zoeken.

Ik zal zelfs niet mogen zeggen dat ik op internet zit of ik krijg geen internetaansluiting op mijn kamer als ik opgenomen wordt.

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, merci.

Idd is internet niet altijd goed, begrijp wel dat mensen er zo over denken en ze hebben soms zelfs gelijk. Maar wat betreft de toestand waar we inzitten door de benzo's is het wel goed! Het is goed om mensen om ons heen te hebben die weten wat we voelen en doormaken! En er moet meer erkenning komen, anders blijft dit verder duren!

Tuurlijk hebben we een angststoornis door deze ontwenningsverschijnselen, wie zou in deze situatie niet bang zijn???

Bang om het geen we voelen, bang om niet beter te worden, bang om niet geloofd te worden, bang om mss wel een echte ziekte te hebben, bang om ....

Maar dat dan terug gaan behandelen met medicijnen is geen goed idee, volgens mij. Dan begint alles opnieuw! Waar ik zelf wel open voor zou staan, is gedragstherapie, ontspanningstherapie, ... Dat kan je mss wel aangeven bij je psychiater. Dan laat je zien dat je wel bereid bent om er aan te werken aan je vrouw. Ook dat is moeilijk met onze ontwenningsverschijnselen, maar helpt mss wel om er mee om te gaan. Ik weet het niet.

Heb een heel slechte dag vandaag, druk op borst, mijn hart gaat het precies begeven, depri, duf hoofd, angst om dood te gaan, dus eigenlijk hyperventilatie, geen toekomst zien, ...

Ik hoop dat dit snel overgaat! Voel me net een klein kind.

Probeer maandag echt een goed gesprek te hebben met je psychiater! Laat zien dat je mee wil werken, maar zeg dat je zeker geen benzo meer wil of andere verslavende middelen. Vraag haar of hem naar alternatieven, iets natuurlijks, een therapie, ...

Veel succes maandag in ieder geval! En hoop dat je snel terug een venster mag krijgen!!!

Ook alle anderen wens ik snel beterschap!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weer iets wat mij angstig maakt. Ik had het al even , maar niet zo erg. Als ik ga slapen, en ik schrik van een klein geluidje, krijg ik zo een raar, akelig gevoel door mijn lichaam. Een soort golf dat door het lichaam gaat. Vind het moeilijk te omschrijven. Herkent iemand dit?

Ben zo gespannen, al mijn spieren doen pijn.

Hopelijk hebben jullie een goede nacht achter de rug!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

@Ellendig, ik heb momenten dat ik onrustig slaap en om klein geluid wakker wordt. Meestal slaap ik dan weer door. Vannacht redelijk ge s lopen, krap 6 uur, maar afgelopen 2 dagenda veel beter terwijl ik weer 1/8 heb afgehaald. Zit nu op 2 mg. Was wel wat gespannen gisteren, wat angstig dat niet goed meer ga slapen Enzo.

@ Kanarie, ik wil je graag meegegeven dat bij een vrijwillige opname je niet zomaar kan "vertrekken", daar moet psychiater nl toestemming voor geven in Nederland!

Het is een eenzaam proces merk ik ook. Na niet zo lekker nachtje weinig begrip partner, begrijp wel is ook zwaar voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellendig , ja ik herkan dat . ik krijg dat regelmatig s'morgens vroeg in de laatste uren van de slaap. Ik kan het ook niet goed beschrijven maar ik denk dat het ok zoiets is. EEn golf die door je lichaam gaat. Bij mij moet er zelfs geen geluid bij te pas komen . Ik krijg dat zomaar zonder reden...

 

Ik voel me vreselijk slecht en opgejaagd. De onzekerheid --Wordt ik opgenomen of niet...krijg ik antideprrssiva of niet  ---doet geen deugd.

Eigenlijk wil ik geen van beide , maar ik zal misschien niet tegen de druk kunnen 

 

 

Benzozat ,Dat je dan niet zomaar kan vertrekken wist ik niet en verbaast me ...ik ben immers geen gevaar voor de maatschappij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat verbaasde mij ook destijds. Je kunt er voor kiezen om vrijwillig te worden opgenomen op een psychiatrische afdeling, maar toen daarna de voorwaarden las kon ik niet zo maar weg. Dat beslist de psychiater uiteindelijk. Ook wordt er hierbij naar thuis situatie gekeken en helptoen dan wel als die erachter staat dat je weer thuiskomt. Dat is mij destijds allemaal niet verteld bij keuze voor een vrijwillige opname. Ook verveelde ik mij dood op afdeling, zat 24/7 "vast" en in weekend 0,0 te doen. Ik weet niet onder welke voorwaarden jou evt opname speelt maar mijn advies is om hier je goed over te laten informeren. Wie weet hebben andere forum leden aanvullende / andere ervaringen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Benzozat. ik zal er rekening mee houden bij mijn beslissing . ik zou het toch we straf vinden dat ik niet zou mogen vertrekken als ik wil. 

Ik neem niets van benzo's , niets van psychofarmaca. Ik neem enkel mijn hartmedicatie.ik ben uitwendig rustig (maar inwendig vreselijk opgejaagd)....Ik drink niet , rook niet en zeker niet geweldadig....dus welke reden zouden ze kunnen hebben om mij te beletten te vertrekken. Maar ik zal er toch zeker rekening mee houden.

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar het volgens mij op neer komt is dat bij een opname de behandelaar / psychiater verantwoordelijk voor jou wordt en zijn of haar beslissing is om je met ontslag te laten gaan. Vrijwillig verkassen is er niet bij, destijds was ik hier verrast door. Echt iets om rekening mee te houden bij een beslissing tot opname, je levert beslissing in / over aan de ander. Bij mij was destijds ff lastig thuis door zware overspannenheid vandaar, maar ik zou nu niet meer hiervoor kiezen.

Ik leef met je mee, veel wijsheid maandag, houd je ons op de hoogte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie, veel succes vandaag. Hoop dat je met een gerustgesteld hart terug mag komen van de psych!

Heb een moeilijk weekend achter de rug. Heel gespannen, hyperventilatie, drukkende hoofdpijn, ... Jullie kennen de symptomen wel.

Hoop snel terug een beter momentje te krijgen!

Ben echt moe en het moe! Maar we zullen maar moed houden en geloven dat het snel beter zal worden!

Hoe gaat het met de anderen hier?

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 dagen gestopt!

Ik ben bij de psychiater geweest. Wat heb ik daaraan? Niets , 0,0000000.

Omdat ze voelde dat ik geen antidepressiva wou heeft ze er me ook niet gegeven. Ik sta daar nog altijd op de wachtlijst om opgenomen te worden en ze weet niet wanneer ik zou aan de beurt zijn.

Voor de rest enkel gemeenplaatsen gehoord....Ik moet positief denken (ik probeer dat ...maar..) , en alles wat ik positief ervaar opschrijven. Ik mag niet meer op internet op allerlei websites gaan zoeken (wat ik niet ga doen want daar haal ik juist de steun om te blijven stoppen met benzo's). Ik mag me niet focussen op wat ik voel en niet meer klagen. (ik weet dat en probeer dat maar dat lukt niet) En...met afbouw zal dat niet veel meer te maken hebben. En dan maar de moed blijven hebben om het omgekeerde te geloven!

Als ik haar wijs op de engelstalige websites dan moet ze gewoon eens  meewarig glimlachen en van de Ashton Manual heeft ze nog nooit gehoord.

Ik moet aanvaarden dat ik zo een onrustig iemand ben.

Anders gezegd ...ze geeft me schuldgevoelens.Ik heb daar niets aan, integendeel..Ze heeft ervoor gezorgd dat ik weer ga twijfelen. Zou ik wel weer de inwendige rust kunnen verkrijgen?

En mijn vrouw is nu zelfs kwaad omdat ik niets van medicatie gekregen heb. Zo vanzelf zal niets opgelost worden zegt ze.

 

Wat vinden jullie van volgende theorie? Mijn psychiater vond dat dus maar niets. Maar ik heb weinig vertrouwen in haar en heb er veel meer in jullie.

 

Wie hyperventileert omdat hij/zij angst heeft van iets (vb liften) gaat als therapie best zoveel mogelijk geconfronteerd met datgene waar hij/zij angst voor heeft . (vb zoveel mogeijk eens proberen een lift te nemen )

Maar wat met iemand die hyperventileert omdat hij/zij gestopt is of vermindert heeft met het nemen van benzo's. Wat met iemand die aan het ontwennen is.

 Dat kun je  vergelijken met een been dat gebroken is. Dit duurt lang en je moet geduld hebben. Een gebroken been moet ondertussen complete rust hebben en daarom moet dit in het gips.

Als we een zenuwstelsel daarmee vergelijken zou dit dan betekenen dat men in afwachting van een volledig of bijna volledig herstel het ook rust moet gunnen. .Maw dat wie hyperventileert als ontwenningsverschijnsel zoveel mogelijk alle stresserende zaken moet uit de weg gaan.

Ikheb die theorie ergens gelezen maar weet niet meer waar.

 

Ellendig , ik heb ook een zeer slecht weekend achter de rug en ben nog steeds zeer slecht. ik moet ook de symptomen wel niet opschrijven.....

Ik ben het ook meer dan moe en het ook moe.

Ik hoop dat vandaag voor ons en voor iedereen hier veel beter wordt

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wat moeite dit weekend, zware ademhaling Vlgs mij tegen hyperventilatie aan. Is nu weg vooral in bed. Paar uur wakker gelegen. En wat onrustig. Volgens arts doorgaan met afbouw, dat kan ook wel denk ik maar dit zijn geen fijne verschijnselen. Trekt ook wissel op partner net als bij jou Kanarie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta,

Ik denk dat er een grote gelijkenis is met benzo's . Het schijnt zelfs dat ze op dezelfde manier inwerken op de Gaba receptoren.

Bij benzo's worden de angstgevoelens onderdrukt maar eens uitgewerkt komen de angstgevoelens in verhevigde mate terug.

Is dat bij alcohol ook niet zo?

Als je 2 biertjes drinkt gaat dat toch ook de angstgevoelens onderdrukken? Maar een paar uur later komen die angstgevoelens toch ook verhevigd terug.Of zie ik dat verkeerd?

 

Momenteel ondraaglijk opgejaagd onrustig

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, 

 

Met alle respect, niets is te vergelijken met de benzo's en de ontwenning daarvan!!! Alleen diegene die er doorheen gaan kunnen het begrijpen. En ja moeilijk om positief te zijn als juist die neurotransmitters die voor een positief gevoel zorgen naar de kloten zijn door de benzo's. En ja niet iedereen kan dan positief zijn als je in WD zit. Dus niet te snel oordelen. Misschien toch even kijken op

 

 

 

 

We houden ons vast aan de anderen die er doorheen zijn gegaan en er goed uit zijn gekomen. 

 

Het komt goed dat weten we, maar als je in de donkerste kamer van je leven zit en weet dat dit je is overkomen door zgn professionals die gestudeerd hebben in medicatie die alleen maar slecht zijn voor onze hersenen dan ben je boos, gefrustreerd etc. Je leven is na de kloten en je bent een wrak, terwijl je voor gebruik mss wel een probleem had maar die is niet te vergelijken met wat wij nu moeten meemaken. Onze hersenen zitten zo complex in elkaar en werken zo mooi dat je daar niet mee moet rotzooien met medicatie... 

 

Ik had een fantastisch leven, werd wat angstig en ja kreeg toen rotzooi, nog geen jaar terug was het leven nog mooi en nu een grote zooi. Baan weg, ruzie in de familie en kinderen die hun moeder niet meer herkennen. Een partner die het ook niet snapt en maar vechten tegen die mensen die er niets vanaf weten maar wel in de hulpverlening werken en zeggen, ach het is net als roken, je moet er even doorheen. Ja dan zakt mijn broek af. Hoe durft iemand zo iets te zetten, dom, dom, dom. Maar ik ga door, tot aan het gaatje. Ik laat mij niet meer stoppen en heb vechtlust en als mijn hersenen weer hersteld zijn dan ga ik de boel aanklagen. Ik heb btw al lang geen angsten meer, die waren naar een aantal weken al verdwenen, maar ik heb me in een jaar tijd nog nooit zo slecht gevoeld. Het is een hel en we willen hier uit komen, iedereen vecht er voor en doet er zijn of haar best voor om te dealen met de omstandigheden. 

 

 

https://youtu.be/89iAcGB-aYo?list=PLpPYZZf5K_2s2m_gRXE3DeO3cjy63Hy8R

 

 

 

Er moet meer bekend worden over dit vergif. Het is een sluipmoordenaar!! 

 

Goed, even mijn frustraties kwijt. 

 

Ik zal ooit van benzonooitgeweest naar ikbenzovrij gaan!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt iedereen weer voor de steun!

Ik denk dat Agnieta het wel goed bedoeld hoor benzonooitgeweest. Maar snap jou frustratie ook. Benzovrij, kei goed gezien en hoop dat het snel mag gebeuren!

Kanarie, jou vraag ivm hyperventilatie.

Ik denk idd dat je je lichaam wat rust moet geven na al deze toestanden, maar denk ook dat je niet te veel dingen uit de weg mag gaan.

Want als we dit doen, gaan we onze angsten voeden denk ik. Ik zeg niet dat je je angsten moet opzoeken, maar ook niet uit de weg gaan. Voor een stuk snap ik de psych ook wel, het gedeelte van positief proberen te zijn, je angsten durven aanzien, ...

Maar dat ze zegt dat het geen ontwenning meer kan zijn is iets anders! Want dat is het wel! Al fijn dat ze jou geen medicijnen opdringt.

De ontwenningsverschijnselen kunnen we helaas niet sneller weg krijgen, maar het is belangrijk dat we proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan ( is niet vanzelfsprekend he). En de ene dag lukt dat al iets beter dan de andere merk ik aan mezelf. Structuur en toch proberen bezig te zijn, afleiding, helpt iets. Wat betreft internet ben ik het ook eens dat je niet teveel moet opzoeken, want dat versterkt soms klachten en we zijn constant bezig met dat wat we eigenlijk kwijt willen. Maar zoals ik al eerder zei, in dit geval is het belangrijk dat we meer te weten komen over deze benzotroep en onszelf en anderen gerust kunnen stellen en dat er in de toekomst mensen gered worden van deze hel! Hoop dat je snel wat beter wordt en zeker dat je de moed hebt om vol te houden.

Vandaag iets beter dan gisteren, maar voel me mezelf niet. Depersonalisatie en hyperventilatie, maar minder dan gisteren.

Veel liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien is het een goed idee, om een stuk in de krant te plaatsen, over ontwenning van benzodiazepinen.

 

gele Kanarie !

je bent goed overeind gebleven bij de psych. toch?

wat een domme "begeleiding" weer.

Je moet helemaal niks.

je doet wat jou het beste helpt nu en wat die psych zegt, lap je aan je laars.

dat lijkt me heel goed.

dat geleuter over positief denken, daar ben ik zelf allergisch voor, al die open deuren.

dat kun je zelf ook wel bedenken, toch?

zij/hij kan niet ervaren wat jij ervaart.

stelde ze jou geen vragen? hoe jij erover denkt. die betutteling vind ik zo erg en vernederend.

 

het is hier ook ellende.

ik isoleer mij van mensen en op mijn vrijwilligerswerk loop ik rond als een verongelijkte boze peuter.

dat is nog altijd beter, dan helemaal afsluiten.

ik wilde wel door de ramen heen vanmiddag.

zwaar, heel zwaar. ondraaglijke gewaarwordingen en veel angst en boosheid, geloof ik.

 

met ingang van 20 juli heb ik geen internet meer, voor onbepaalde tijd.

dus dan ben ik niet meer op het forum.

ik ben fors aan het bezuinigen, ivm met een AOW gat over een paar jaar.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanarie,

Je hebt wel een toekomst! Komaan, herlees je berichten! Alles komt goed, maar wees geduldig! Noteer positieve dingen in een schriftje en herlees het als het moeilijk gaat. Ik weet dat dit allemaal niet simpel is! Ik ben ook depressief, maar we moeten hier uit!

100 dagen vrij vandaag!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreselijk depressief. Gaba, heb jij de depressie overwonnen zonder antidepressiva? En hoelang duurde het voor je beterschap merkte? Ik vind deze gevoelens echt het ergste! En weet niet of ik dit nog lang uithou. Hebben anderen hier ook last van of van gehad en wat heeft jullie geholpen? Het is soms iets lichter, maar momenteel zo zwaar! Zijn dat Waves? Ik weet het niet goed meer.

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Ellendig  Ik ben op het moeilijkste moment wel antidepressiva gaan slikken. Nortrilen was dat. Dat hielp geen snars. Stoppen daarmee was overigens geen enkel probleem. Na het afbouwen ging de depressie niet weg. Nog een paar maanden geprobeerd maar ik werd bang van mezelf. Ik heb toen eindeloos zitten lezen en lezen welk AD het beste zou kunnen zijn en dat werd Amitriptyline. Hoewel de literatuur aangeeft dat het zes weken zou duren voordat het ging werken, werkte het voor mijn gevoel vrij snel. De slaap werd beter en de grondstemming ook. Ik ben toen begonnen met 10 mg en later verhoogd naar 20 mg. Dat is niet zo'n hele hoge dosis want het farmaceutisch kompas geeft iets van 75mg aan bij een flinke depressie. Ik slik nu nog 10 mg per dag en hou dat voorlopig zo. Weinig last van de bijwerkingen behalve veel transpireren. Overigens heel erg gefeliciteerd met je 100 dagen!

 

@ Lieve Sneeuwhoen. Jij bent onmisbaar hier op het forum. Als ik hoor dat je binnenkort geen internet meer hebt vanwege bezuinigingen doet me dat erg pijn. Je bent voor mij een enorme steun geweest toen ik nog aan het afbouwen was en nu ben je weer de steun voor anderen. Het liefste zou ik hier een soort collecte houden zodat jij niet verstoken raakt van internet. 

 

@ Allemaal. De werking van alcohol is vergelijkbaar met die van Benzo's. Inderdaad zitten ze beiden op de Gaba receptoren. Ik heb geen ervaring met een ontwenning van alcohol. Ik heb wel veel gelezen over mensen die beide hadden doorstaan. Daar was vaak het verhaal dat de ontwenningsverschijnselen van de Benzo's veel heftiger zijn dan van Alcohol.

Probleem met alcohol is dat het makkelijker verkrijgbaar is. Op feestjes en bij etentjes gaat een alcoholist sneller voor de bijl. Benzo's worden niet geserveerd bij etentjes en ook op de meeste feestjes niet.

Ik heb zo maar het idee dat Alcohol veel sneller is opgeruimd door onze lever en overige organen. De benzochemie is veel langer aanwezig in het lichaam.

 

Ik vraag me nog even af hoe jullie het klimaat ervaren. De afgelopen weken is het nogal wisselvallig qua temperatuur en zonuren. Ik merk dat ik op zonnige dagen veel beter functioneer dan als het regent en vervelend buiten is. Daar had ik vroeger een heel klein beetje last van maar na de stop lijkt dat meer toegenomen te zijn.

 

Nog ter aanvulling op de discussie geeft Dr. von Stieff hier een uitleg over de Gaba receptoren en Alcohol/ Benzodiazepinen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...