Spring naar bijdragen

afzien


Kanarie

Aanbevolen berichten

Een vraagje voor al wie denkt een antwoord te hebben

Ik vraag me iets af....wat denken jullie?

Wie hyperventileert omdat hij/zij angst heeft van iets (vb liften) gaat als therapie best zoveel mogelijk geconfronteerd met datgene waar hij/zij angst voor heeft . (vb zoveel mogeijk eens proberen een lift te nemen )

Maar wat met iemand die hyperventileert omdat hij/zij gestopt is of vermindert heeft met het nemen van benzo's. Wat met iemand die aan het ontwennen is.

In de Ashton Manual staat ergens dat ontwennen betekent dat het centraal zenuwstelsel opnieuw moet herstellen.En dat je dit kunt vergelijken met een been dat gebroken is. Dit duurt lang en je moet geduld hebben. Ik weet niet meer precies waar dit juist staat en hoe het precies geformuleerd is maar het komt daarop neer.

Een gebroken been moet ondertussen complete rust hebben en daarom moet dit in het gips.

Als we een zenuwstelsel daarmee vergelijken zou dit dan betekenen dat men in afwachting van een volledig of bijna volledig herstel het ook rust moet gunnen Maw dat wie hyperventileert als ontwenningsverschijnsel zoveel mogelijk alle stresserende zaken moet uit de weg gaan. En deze dus niet moet opzoeken. 

Kort samengevat: wie hyperventileert omwille van ontwenningsverschijnsel moet zoveel mogelijk stress vermijden en rust opzoeken.

Juist of niet juist?

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, het is het beste, dat jij het doet op jouw manier.

als jij voelt, dat je rust nodig hebt, probeer het dan ergens in te vinden.

de één vindt dit in wandelen, de ander zoekt rust bij iemand, die hij/zij vertrouwt, weer iemand anders vindt rust in zijn/haar bed.

of is een poosje het liefst alleen met zichzelf.

kun je momenteel slecht tegen prikkels, ga ze dan uit de weg, als dit kan.

beweging is wel goed tijdens ontwennen.

dit kan de ontwenningsverschijnselen zelfs verminderen, of je ontwent sneller.

zwemmen doet mij goed.

wandelen ook.

probeer een vast ritme aan te houden.

het zenuwstelsel moet inderdaad herstellen, je kunt het ook vergelijken met een periode na een zware operatie.

als je geen begrip bij je vrouw krijgt. so be it.

doe je eigen dingen/ zoek rust en niet de confrontatie, dan raak je nog meer in de stress.

ik hoop, dat ze jou de ruimte geeft, om verder te ontwennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk nooit heel erg last van hyperventilatie gehad. Wel af en toe had ik last met diep ademhalen. Ik had het gevoel dat ik geen lucht kreeg en niet goed kon doorademen. Niet diep genoeg doorademen zeg maar. Misschien is dat wel hyperventilatie. 

Overprikkeling had ik daarentegen heel veel last van. Met name in een groot gezelschap o.i.d als iedereen tegelijk zat te praten, Ook heel erg gevoelig voor geluiden. Ik kon er bijvoorbeeld niet tegen als mijn vrouw de pannen hard neerzette in de vaatwasser.

Wel heb ik mezelf regelmatig moeten dwingen om ergens naar toe te gaan en dan viel het vaak best wel mee. Het klopt dat je centraal zenuwstelsel moet herstellen na benzogebruik, Ik weet niet of absolute rust het herstel versnelt. Ik heb het niet bepaald rustig gehad tijdens de lange periode, Er waren veel stressmomenten en daar kon ik slecht mee omgaan. Verschil met een gebroken been is dat je dat kunt zien. Je loopt dan met gips en iedereen zal het begrijpen dat het tijd nodig heeft om te herstellen. Aan benzogebruikers die gestopt zijn of aan het afbouwen zie je aan de buitenkant helemaal niks.Ik zag er slecht uit tijdens het gebruik maar na de stop al snel veel beter. Mensen kunnen nu eenmaal niet in onze hersenpan kijken wat er loos is. Daarom is er nog veel taboe op burnout en overspannenheid.

Maar ik denk dat zo veel mogelijk rust natuurlijk het beste is.

Het is vervelend dat je vrouw en je omgeving zo reageert. Aan de andere kant snap ik het ook wel een beetje. Bij vrienden en familie had ik ook het gevoel dat ik tegen een betonnen muur praatte. Op enig moment durfde ik er ook niks meer over te zeggen. Overigens is je focus op andere mensen momenteel anders dan anders. Je hebt het gevoel dat je geen connectie hebt met ze, maar zij zijn niet anders dan normaal. Het is dus onze  perceptie naar anderen toe waaraan iets mankeert. Het liefste zouden we de hele dag een arm om ons heen willen maar zo werkt het niet helaas.

Dat maakt dat het zo vreselijk eenzaam voelt deze strijd.

Wees gerust, dit gaat ook allemaal voorbij. De connectie die je normaal voelt in sociaal contact komt gewoon weer terug. Echt waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Sneeuwhoen en Gaba voor jullie steunende reactie.

Maar ik kan ook niet tegen veel prikkels. Op je kleinkinderen die met een lawaaierig speelgoedgeweer rondlopen kan je natuurlijk niet kwaad zijn . Ze spelen en het is normaal . Als ik niet aan het hyperventileren ben begin ik er van te hyperventileren. Hetzelfde met een buurman die het gras afrijdt, een gezelschap waar iedereen aan het praten is ..En zo zijn er honderden dingen per dag die me doen hyperventileren.Ik begin zelfs te hyperventileren als ik mijn schoenstrikken  dichtknoop en s'nachts zijn het vermoedelijk dromen. 

Mijn psychiater zei me dat ik "in de wind " moest gaan staan. Hij bedoelde daarmee dat ik alles normaal moest doen en zelfs de moeilijke dingen gaan opzoeken. Tot nu toe heb ik hem geloofd en zo veel dingen , ook tegen mijn goesting gedaan. Vanaf nu ga ik zoveel mogelijk prikkels uit de weg gaan. Misschien is dat een betere manier om mijn centraal zenuwstelsel tot rust te brengen. 

Ik durf er ook tegen niemand nog iets over te zeggen.

Ik ben altijd blij als ik nog eens lees dat het allemaal over gaat. Ik moet dit precies altijd opnieuw lezen of anders verlies ik weer de moed.

Vermits mijn vrouw er niets wil over lezen gelooft ze de psychiater die zei dat de ontwenningsverschijnselen twee weken duren. 

En het verschil tussen twee weken en 42 dagen is groot aan het worden. Daarom wordt gedacht dat het meer moet zijn dan ontwennen en dat ik een angststoornis heb. 

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gaba, dat hoor ik ook dat zenuwen moeten herstellen, met een burn out eigenlijk 2, nl hiervan en benzo afbouw. Dat maak ik nu door. Wat je zegt over buitenwereld die niets ziet is herkenbaar, je kunt beter een een ernstige ziekte hebben bij wijze van spreken.

1/8 afbouw weer gelukt, net terug van psychiater, om de 5 dagen 1/8 minderen, dit kan ik tot nu toe aan. Hij denkt over evt overstap naar diazepam. Wat vinden jullie? Ik zit nu op 2,25 mg lorazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de Ashton Manual komt 1mg lorazepam  overeen met 10 mg diazepam . 2,25 mg komt dus overeen met 22,5 mg Diazepam. Ik denk dat om de 5 dagen 1/8 minderen vlug is.En vlug te afbouwen is niet verstandig en bovendien waarschijnlijk zeer lastig. Traag afbouwen is al lastig genoeg. Maar je bent niet alleen.

Ik denk dat overstappen naar Diazepam wel een goed idee is. Ik weet niet of je de Ashton Manual kent . Het is in elk geval een goede leidraad 

http://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ja,hoor.

Mensen gaan af, op wat ze zien.

Wat je niet ziet, bestaat niet.

Zo hing mijn arm eens in een tractie (een attractie kon ik er niet van maken) en mijn been eens in het gips.

En ik verbaasde mij over al die aandacht, want mijn psychische problemen vind ik veel en veel erger.

Mijn vriend, die leefde met schizofrenie, kreeg kanker.

Hij leed veel meer onder zijn schizofrenie dan onder de kanker.

Erg, hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

al enige tijd volg ik dit forum. Ik ben een 38 jarige vrouw met man en 1 zoon. Ik ben vorig jaar ivm angstaanvallen op de alprozolam gezet door de huisarts. Dit is na een aantal weken, omdat ik niet meer kon slapen, omgezet naar oxazepam  voor de nacht. Na een 7 tal weken kreeg ik een zeer vreemd gevoel, een soort van zenuwen maar deze kende ik niet. Ik kon er niet mee omgaan. Omdat ik ook niet meer kon slapen, inmiddels waren mijn angsten verdwenen, heb ik uit machteloosheid een keer te veel pillen ingenomen. Vervolgens hebben ze mij aan de lorazepam gezet. Omdat het gevoel ondraaglijk was en ik wist dat het van de pammen kwam wilde ik er van af. Ik mocht niet stoppen van de artsen. Niemand geloofde  mijn verhaal. Iedereen dacht dat ik loog en gek was geworden. Toen heb ik nogmaals te veel genomen. Heel dom natuurlijk want nu zit ik er mee. Dat is in december 2015 geweest. 

Ik zit nu op de diazepam en ik slik nog mirthazepine om te slapen. 

De diazepam bouw ik af. Ik zit nu op 6 mg diazepam. Kan het kwaad om mirtazepine te gebruiken tijdens afbouw. Moet ik daar dan ook weer vanaf kicken. Ik voel me heel naar, heb geen gevoelens meer, voel soms een klein beetje blijdschap. Geen emoties verder, ik ben niet verbonden met mijn ziel. Dat lees ik ook wel meer op dit forum. Verder veel last van mijn benen. Slapen zeer moeizaam. Ik heb weinig energie. Ik benzonooitgeweest!!!! Geen gevoelens voor partner en zoon. Ik vind het verschrikkelijk en weet niet of ik dit nog langer kan volhouden. 

 

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen met de mirtazepine. Die slik ik nu sinds een paar weken op advies van de psychiater. Volgens de psy kan het geen kwaad en kom je er zo vanaf maar op Engesltalige sites lees ik dat je nooit mirtazepine moet slikken tijdens de afbouw van benzo's. 

 

Ik ben altijd zeer actief geweest maar ik ben nu niets meer. Hoe kan het bestaan dat er pillen zijn die je ziek maken???? Ik had dan wel angsten maar dat is niet te vergelijken met hoe ik me nu voel. Komt dit ooit nog goed???

 

Wat te doen?

 

Ik hoor graag van jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ja de Ashton ken ik. Vanochtend besproken met psy, als ik goed begijn zit hier stappen van ca 2 mg per 1 a 2 weken tussen, ca 0,25 mg lorazepam. De 0,25 mg is te groot voor mij in 1, 1/8 gaat maar tot nu toe na 5 dagen bijgetrokken. Ca 1 mg in 5 weken afgebouwd, dat gimg niet zonder slag of stoot zacht uitgedrukt.

Mitrazepine ken ik niet, wel heb ik een tijdje Nozinan gebruikt om door te slapen, blij dat ik hier af ben, vlakte enorm af door de lange halfwaarde tijd, je lichaam bouwt steeds meer op. Wellicht bij mitrazepine ook? Ik heb de Nozinan langzaam afgebouwd, laatste stap erg lastig maar gelukt.

@ kanarie, dank voor je support, het gaat ons lukken, jij heel veel sterkte!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik probeer niets anders te gebruiken om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan. Weet ook niet of er echt wel zoiets bestaat. Mss een antidepressiva, maar daar moet je dan ook weer mee gaan afbouwen. Ik ben wel revitalose aan het nemen, om wat sterker te worden, dit zijn vitaminen en mineralen. Weet niet of ze helpen, maar kunnen geen kwaad. Ik heb een paar betere dagen achter de rug. Helaas vandaag terug een slechte dag. Moet wel zeggen dat ik gisteren twee martini's gedronken heb, ligt mss hieraan? Of misschien had ik een window en heb ik nu terug een wave. Ik weet het niet, zal moeten afwachten. Ben ook al drie weken verkouden en is naar mijn sinussen getrokken, waar ik echt lastig van word! Heel mijn hoofd zit vol snot, tandpijn, druk op slaap en vocht achter oor. Ik let heel hard op mijn klachten, vandaar dat ik er mss lastig en angstig van word. Ook heb ik sinds ik gestopt ben met tranxene, een zenuwirritatie in nek, schouder, waardoor mijn vingers tintelen en ik bij achterover buigen hoofd, elektrische shock krijg door lichaam. Ik ben hiervoor al 6 weken naar de kine aan t gaan. Ik had het gevoel dat het aan t beteren was, maar sinds gisteren terug erger! Ook dat irriteert me! Kine zegt dat dit lang kan duren. Ik vraag me wel af of dit ook een gevolg is van het benzo gebruik. Iemand ervaring mee? Kine zegt me wel dat heel het zenuwstelsel ontregeld is en dat dit lang kan duren voor dit terug in orde is. Maar weet niet of deze zenuwirritatie hier een gevolg van is. Het is in ieder geval begonnen de eerste week nadat ik gestopt ben met benzo's.

@benzonooitgeweest : alles komt terug goed! Alleen weet je niet hoelang het zal duren. Maar je moet moed blijven houden! Al de verhalen die ik gelezen heb, kennen een goed eind! Maar het is een zware weg, die je moet afleggen!

Wat betreft die gevoelens, is ook een ontwenningsverschijnsel, komt ook weer terug goed hoor!

@kanarie : ik weet niet wat het beste is, ik denk dat je zelf moet aanvoelen wat voor jou het beste werkt. Ben wel blij dat je al wat moed hebt en anderen hier al wat raad geeft! Goed bezig!

Blij dat we elkaar hebben!!!

Liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

@ benzonooitgeweest. Ik moest wel even glimlachen om de woordspeling. Om je laatste vraag meteen te beantwoorden: ja het komt uiteindelijk allemaal weer goed, geloof me. Je schrijft dat je 2x teveel genomen hebt uit machteloosheid. Ik kan me dat best wel voorstellen want de machteloosheid en het ongeloof is heel erg. Ik heb zelf tijdens de afbouw en na de stop hele enge gedachten gehad die echt niet bij mij passen. Uiteindelijk is toch gebleken dat dit wel degelijk met de benzotroep te maken had. Die gedachten zijn helemaal verdwenen. En  echt, dat gevoel komt op enig moment weer terug. Ik heb geen ervaring met mirthazepine dus kan je daar weinig over vertellen. Bij mij werkte Amitriptyline redelijk goed. Maar ik zou niet te snel weer veranderen van medicijn. Probeer eerst maar stabiel te worden. Ik denk dat elke keer stabiel worden erg belangrijk is en dan kun je weer verdere stappen nemen in de afbouw.

 

@ ellendig ja dat zou zeer goed kunnen dat het aan de Martini's ligt. Alcohol is echt funest! Die tandpijn had ik ook. Een raar gevoel is dat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me verschrikkelijk....de hele nacht en nu nog hyperventilatie , verdriet , gevoel van wanhoop en hopeloosheid en helamaal alleen de hele dag.

Ik heb al een aantal dingen gedaan deze morgen die ik beter niet had gedaan

Ik heb een pils gedronken in de auto en langs de kant van de weg gaan staan met zicht op de velden in de hoop dat dit me tot rust zou brengen. Dit gebeurde niet

Het is mijn 43 ste dag dat ik gestopt ben met diazepam en deze morgen heb ik 1/4 van 2 mg diazepam genomen (dit is het equivalent van 1/20 temesta van 1mg) Ik had dit niet mogen doen , want dit helpt natuurlijk ook niet 

Ik kruip voortdurend een kwartiertje terug in mijn bed in de hoop dat ik zo tot rust zou komen...Dit gebeurt natuurlijk niet en zou ik beter niet doen. Ik kan me er echter niet toe bewegen iets te doen. Ik kan geen structuur in mijn dag steken.

Wat betreft die tandpijn...ik heb ook enige jaren geleden tandpijn gehad en de tandarts vond nochtans niets mis aan die tand. Hij heeft die tand dan toch maar getrokken en toch bleef het daar op die plaats pijn doen. De pijn is dan na enige maanden dan toch weggeebd. Het zal ook iets te makenngrehad hebben met benzo's.Dit realiseer ik me nu pas na het lezen van de verhalen op dit forum.

Sneeuwhoen , ik weet het . Je krijgt meer medeleven als je je kleine teen verstuikt dan met om het even welk psychisch probleem. En ontwennen , verslaafd geweest zijn is al helemaal taboe.

benzonooitgeweest iedereen is blijkbaar anders , ik heb zelfs te veel gevoelens en emoties . Ik zou normaal nog hee wat willen reageren maar kan voorlopig niet meer.

Ik vraag me serieus weer af of dit nog enkel het ontwennen is en dit nog over gaat. Telkens als ik zo slecht en hopeloos ben denk ik dat het nooit meer over gaat

dank jullie wel allemaal voor de niet aflatende steun

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benzonooitgeweest,

 

Ik gebruik 7,5 mg mirtazapine voor het slapen.

Dit spul zorgt ervoor, dat ik meestal wel slaap.

Hoe hoog is jouw dosering?

Het is niet verstandig om deze medicatie nu af te bouwen.

Eerst de diazepam heel langzaam verder afbouwen en dan pas de mirtazapine.

Nu ik nog maar op 1 mg diazepam zit, ben ik minder moe.

Ik begrijp heel goed, dat je te veel hebt ingenomen.

Ontwennen blijft lastig en ik denk: weer iemand, die ontkend wordt in zijn klachten.

Het regent hier mensen, die aan hun lot worden overgelaten met die benzodiazepinen.

Erg !

 

Hoi Kanarie,

 

Het blijft zich maar voortslepen, hè? De ellende.

Beloof me, dat je geen sterke drank neemt tijdens het afkicken, dit maakt het beroerder.

Alcohol werkt op dezelfde receptoren als benzootjes.

Is gewoon niet verstandig, jôh..., maar dit weet je zelf ook wel.

Volhouden hoor en aardig voor jezelf zijn.

Die tandpijn herken ik ook.

 

 

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kanarie,

De moed niet verliezen! Je bent al een heel eind op weg. En ja, zo voelt het niet, ik weet het. Maar toch is het zo! Je hebt al 43 dagen achter de rug! Elke dag, is een stap dichter bij genezing! Ik ben daarnet eens gaan kijken bij rivotril en ervaringen van gebruikers, daar staan ook veel mensen tussen die een ervaring kregen zoals jij en anderen van deze medicijnen. Pfff, .... Wat heeft de medische wereld ons toch aangedaan he! Vooral het vertrouwen is bij mij serieus aangetast! Ik geloof nooit meer zomaar wat een arts mij vertelt!

Probeer afleiding te zoeken, als je heel de dag alleen bent! Speel je spelletje, ga wandelen, ...

Probeer vooral niet teveel na te denken over deze toestand! Weet het hoor, is niet makkelijk, maar probeer!

En een kleine terugval, betekend niet dat alles verloren is.

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon vreselijk en onhoudbaar! Ik snak naar een beetje rust.Sneeuwhoen , het was natuurlijk geen sterke drank maar gewoon een biertje , maar dat zou ik natuurlijk ook beter niet doen

Ellendig , Afleiding zoeken , beetje wandelen , niet teveel denken,...ik weet het allemaal wel maar het lukt momenteel langs geen kanten.

43 dagen gestopt en nog niets maar dan ook niets van verbetering. Wat nog het ergste is....het verslecht. Is dat nog wel normaal?

Ik heb ook bericht geplaatst bij stopmaatje zoeken.....de wanhoop is groot

Goed dat jullie er nog zijn . Ik zou jullie nogal missen moesten jullie er niet meer zijn. 

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ kanarie, heb je niet te snel afgebouwd, bizar dat verslechterd, wat zegt je behandelaar?????

Die zenuwen die door je lijf gieren, ik weet het, tot nu toe is bij mij na paar dagen na elke dosis vermindering weg, hoewel ik er nu na gisteren 1/8 te hebben afgehaald i.t.t. vorige keer geen last van heb...

Maar goed, alcohol is geen oplossing, wat ik wel doe als ik moeite heb met doorslapen is een glas wodka bij hoge uitzondering, dan haal ik mijn uren, beter dan pillen van de dokter, daar ben ik klaar mee (de nozinan).

 

@ sneeuwhoen, waar kijk ij bij ervaring van gebruikers, ben benieuwd wat over lorazepam wordt gezegd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Vandaag met mijn zoon de stad in geweest. Erg vermoeiend natuurlijk, vooral heel veel last van mijn bovenbenen. 

 

@sneeuwhoen, ik gebruik soms 3,75 en soms 7,5 mg  mirtazapine. Ik slaap er redelijk op maar ben benieuwd hoe dit gaat als ik gestopt ben met de diazepam. Maar dat duurt helaas nog een hele tijd. Afbouwen doe ik nu ook nog niet, dat zal ik doen als ik gestopt ben met de diazepam. Stop jij dan ook  met de mirtazapine?. 

 

@GABA bedankt voor je woorden het zal wel een keer goed komen. Al was mijn gevoel maar terug en had ik wat meer energie. 

 

doorbijten, er zit niets anders op. Ik trek er vijf jaar voor uit, inclusief mirtazapine afbouw. Hopelijk houd ik het vol

 

@kanarie, wat een rot verhaal zeg! Slaap je wel goed? en wat jij  te veel aan emoties heb, heb ik te weinig. Wel  kan ik mij herinneren dat ik altijd een zenuwachtig gevoel had, dat is  met de diazepam minder geworden. Maar ja jij slikt al zo  lang niets meer. Ik hoop echt voor jou dat het snel verbetert en natuurlijk ook voor alle anderen hier op het forum. Het woord snel moet ik maar eens uit mijn vocabulaire halen, want snel gaat het niet......

 

Sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Benzonooitweggeweest,

 

jij gebruikt de laagste dosering, lees ik.

Ik heb mirtazapine 15 mg een jaar geslikt en kon er toen makkelijk mee stoppen.

Zo'n lage dosering hoef je niet af te bouwen, hoor.(3,75 mg)

Als je straks van de diazepam af bent en je voelt je beter, dan kun je ermee stoppen en dan merk je hoe het dan gaat.

Ik weet nog niet, of ik ermee stop, met die mirtazapine, dat zie ik dan wel weer.

Ha, eindelijk iemand,die ook zo'n last heeft van de bovenbenen.

Ik heb dagen achtereen, dat mijn bovenbenen stijf zijn tijdens het lopen, heel hinderlijk strak en pijnlijk.

Maar het gaat steeds vanzelf weer over. Het kan weken aanhouden en dan ineens is het weer over.

Ik dacht een tijd, dat het van de sertraline kwam, maar het is gewoon een ontwenningsverschijnsel.

Heb jij dit ook op deze manier?

Jouw gevoel komt terug, hoor, zit daar maar niet over in.

o, onderstreept, is niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kanarie,

 

Veel te snel afgebouwd, daarom al deze ellende, arme Kanarie...

Ik bouwde in 2011 flurazepam te snel af en belandde in een kliniek.

de psychiater daar vertelde mij, dat ik veelte snel was gestopt, ik stuiterde door het gebouw en was dood en dood ziek en gek van angst en derealisatie en trillen enz enz. je weet het wel.

Zij stelde toen aan mij voor, om de flurazepam weer te slikken totdat ik wat stabieler was en dan langzaam af te bouwen.

Zij adviseerde mij ook, om de flurazepam, als ik ging afbouwen, om te zetten naar 15 mg diazepam en niet naar 5 mg, zoals ik gedaan had. Ze zijn er dus wel, verstandige psychiaters, die wel op de hoogte zijn van de ellende enz.

dus ik weer aan de flurazepam, de ontwenningsverschijnselen bleven voor een deel en toen werd ik zo depressief als een uil.

Kreeg er tijdellijk seroquel 50mg xr bij, wat een ellende. Kon niet meer normaal lopen.

Flurazepam na een tijdje weer proberen af te bouwen, 2 mg per maand en ik strandde op 6 mg, Weer in nood en het gaan slikken. Ik bleef in nood, weer een opname in 2013 en toen in 1 keer eraf. toen kwam ik terecht in waar jij nu in zit, denk ik. Wel gaven ze me toen 2 lormetazepammen, toen ik weer thuis was, heb ik die omgezet naar 20 mg diazepam en die heb ik langzaam afgebouwd, nog 1 mg en dan ben ik eindelijk na een strijd van 5 en half jaar klaar en nog een half jaar rekenen voor herstel, dus 6 jaar heb ik er dan over gedaan. Pfft.

wat heb ik een moeite moeten doen, om er niet uit te stappen.

en een onbegrip in die kliniek, niet te geloven.

met dit verhaal wil ik je laten weten, dat ik begrijp, hoe moeilijk je het hebt.

geen gekke dingen doen, hoor.

en als dingen niet lukken, accepteer het van jezelf, het hoort erbij.

blijven ademhalen, dit is nu het belangrijkste.

sterkte

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sneeuwhoen

Wat een verhaal zeg ! En dat dit zo lang heeft moeten duren ! Wat een overlevingskracht heb jij daar heb ik nu echt bewondering voor. Het einde is in zicht en dan ga jij eindelijk van het leven mogen genieten. Het is jou echt gegund. 

@ Kanari

Je moet niet bang zijn, heb dit ook zo meegemaakt. Alle symptomen werden elke dag erger en erger, dacht toen ook dit komt niet goed. Maar op een dag wordt het erger vervangen door verminderen en dan ga jij je beter beginnen te voelen. Ook al denk je van niet jij gaat dit overleven. Je bent veel sterker dan je denkt. Laat het gewoon komen vooral niet tegen vechten, je hebt er geen controle over ook al zou je dit zo graag willen. Dat je veel dingen niet kan doen moet je erbij nemen dit komt allemaal stilletjes terug in orde. Luister naar jou lichaam breng het niet overstuur. Probeer eens homeopathie heb ik ook gedaan en het verlicht wel de symptomen. 

Veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad wat een verhaal van sneeuwhoen!

NIET te snelle afbouwen dus, doe zelf nu 1/8 per 5 dagen lorazepam en dat gaat tot toe goed.

Mijn angst is dat ik ook in zo'n verschrikkelijke situatie, 2 onafhankelijke artsen hebben mij verteld dat ik dit tempo aan moeten kunnen, zit in lijn met Ashton dus sofa so good......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Agnieta,

Fijn dat je even komt kijken en een reactie achterlaat. Ik had twee martini' s gedronken, maar ik drink eigenlijk zelden hoor. Ik zal zeker geen alcohol misbruiken. Mijn partner heeft een probleem met drank, dus ik weet maar al te goed dat dit geen oplossing is. Integendeel!

Ja, antidepressiva is ook verslavend, maar minder dan benzo's. Alhoewel ik soms verhalen tegen kom van mensen die het serieus moeilijk gehad hebben om ervan af te geraken. Vooral seroxat is iets zwaar. Daarom dat ik ook geen antidepressiva meer wil!

Ik wens jou ook veel sterkte en moed in jou weg!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

@Sneeuwhoen, ja die bovenbenen dat is me wat. Ik heb er al heel lang last van. De ene dag erger dan de andere dag. Een soort spierpijn maar dan net ff anders. Ook heb ik vaak in eens hele erge pijnlijke steken in mijn benen. Gisteren was het echt niet te harden. Vandaag is het weer veel minder. Het verschilt wel per dag of week. Fietsen vind ik dan het prettigst. Volgens mij komt dit echt door de spierverslappers in de pammetjes. Ik heb hier nooit last van gehad en kreeg het toen ik de pammetjes ging gebruiken. Ook heb ik spiertrillingen in m.n. mijn benen, dan krijg je van die spiertrekkingen, ik weet niet precies wat het is. Dat kreeg ik al nadat ik drie weken die pillen had gebruikt. Toen wist ik eigenlijk helemaal niet wat ik slikte, hoe dom kun je zijn en dacht dat het iets anders was, dat ik een rare ziekte had of iets dergelijks. 

Maar wat een verhaal dat je er vijf/zes jaar over hebt gedaan om er van af te komen. Wat een doorzetter ben jij zeg. Ongelooflijk. Kun je nu wel zeggen of je je beter bent gaan voelen nu met de langzame afbouw dan een paar jaar geleden? Ik ben ook erg benieuwd hoe jij je straks voelt na een half jaar benzovrij te zijn. Vwb de mirtazapine, ja dat laat ik ook maar even zo. We kunnen niet alles te gelijk af bouwen. 

 

Ik ben wel benieuwd over het verhaal van Agnieta, wat was er moeilijk aan om van de Mirtazapine af te komen? Waar heb je last van gehad? 

 

Veel sterkte weer allemaal, ook voor Ellendig, Arie, Kanarie, Moedig, etc etc. Ik ben vast iemand vergeten, oja benzozat, Shakemarieke en alle anderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha benzonooitgeweest,

 

Als ik langzaam had afgebouwd, had ik er denk ik een jaar of 2 over gedaan.

Heel langzaam afbouwen is een must en dan kan het ook nog lastig zijn, maar dan is het bij te benen.

Zelf weer leren slapen, zonder de mirtazapine is een stap voor later.

Die lage dosering werkt niet voor depressies, maar wel om te slapen.

Ik ben er wel van gegroeid, maar dit neem ik voor lief.

Wat jij vertelt over jouw benen, heb ik dus ook.

Het komt en het gaat.

Ja, het gaat lichamelijk veel beter met me en ik ben niet meer suf.

Psychische problemen houd ik en ik voel ze sterker zonder die pil.

Die deken over mij heen, is verdwenen.

Ik begin te wennen aan de felle kleuren en de geluiden komen niet zo hard meer binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...