Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 maart


tomtom2

Aanbevolen berichten

De een is lui de ander hardleers en ik ben wat serieus. Ik moet altijd mijn best doen niet zo serieus te doen en werk hard aan niet zo zwaar op de hand serieus maar wat luchtiger te zijn. Zo ben ik nu eenmaal en zo neem ik de karakters van anderen hier ook voor wat ze zijn. NOOIT zou ik oordelen alles zo bloody serious nemen. En als ik het wel zou doen zou ik heel voorzichtig iemand helpen hoe iets geschreven is hoe het overkomt en hoe het ook anders zou kunnen.

Maar hier met A3 was een discussie puur op argumenten waar ik niks persoonlijk over A3 schrijf.....wordt je weer ingewreven waar je zo je best voor doet. Is dat helpend ondersteunend. Mogen mensen op Adb zichzelf niet zijn? Kunnen we oordelen niet laten of iemand echt proberen te helpen ipv schoppen. Want ja A3 een ander woord als schoppen heb ik er niet voor. Ik ben serieus de ander is weer anders. Mag ik dat zijn zonder oordelen over mij op de draad? Dat doe ik namelijk bij jullie ook nooit!

* ik heb deze tekst bewerkt omdat ik Yo noemde die er bij nader inzien niks mee te maken heeft maar slechts de schooljuf was die er tussenin stond. Ik was niet in de stemming voor een grapje en reageerde het op de verkeerde af. Sorry.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uh… erik, volgens mij schreef ik vandaag  helemaal niets behalve "jongens toch"?

Het spijt mij als die woorden en het plaatje iets hebben getriggerd bij jou - of bij wie dan ook - dat was zeker niet de bedoeling.

 

Maar ik ga nu even iets anders doen. Ik lees het wel na als er nog iets is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik blijf het een mooi forum vinden :)

Stamppotje courgette, word het denk ik hier.

Ik haal nooit courgette, maar in Frankrijk heb ik een heel lekker courgette stamppotje gegeten en ga zo proberen om er iets van te maken.

Daarvoor moet ik eerst even googelen ;)

Zal wel goed komen, het zijn in ieder geval vitamientjes.

Dit schrijvende, onder andere over Frankrijk.

28 maart vlieg ik weer

 

https://www.youtube.com/watch?v=CT_hvBWco5o

(Zit meer in de titel dan het liedje)

In 2010 ging het mis, en sindsdien.

Ben weer vanaf januari zonder alcohol, dat is bijna 3 maanden wanneer ik vertrek.

Ik ben bang dat ik als ik weer terug vlieg drank mee neem.

En nu wil ik vragen of jullie me kunnen en willen helpen.

ik heb sinds Juni vorig jaar een Iphone, én whatsapp dus.

de forummer(s) die me het uit mijn hoofd wil(len) praten, wil ik vragen om een pb te sturen, zodat ik mijn nummer daar in kan vermelden.

Ik zal nooit misbruik maken van jou (jullie) gegevens, hoop dito.

Jeetje dit is me een partij vertrouwen wat ik moet kweken :blush:

Misschien ook wel te veel gevraagd (kan ik me voorstellen)

Heb zelf zoiets al meegemaakt met 2 forummers Soothe :heart:  en Houtje :heart:

Doodeng vond ik het, en het was gewoon huislijn destijds.

Ik ben die nummers al lang weer kwijt, was indertijd gewoon even nodig voor mij (Soothe) en voor haar (Houtje)

Inmiddels is het 19.48 uur, te laat om stamppot te maken, word morgen dus.

Ga even iets halen wat heeeeel simpel is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja wat zal ik eens zeggen.

Schrijf het allemaal lekker van je af?

Nou nee, daar zie ik niet de toegevoegde waarde van.

Jopie zou dat heel mooi uit kunnen leggen.

Wat doet het met me en hoe ga ik daar mee om.

Wat is mijn aandeel, wat kan en wil ik ermee.

 

Maar ja, iedereen gebruikt het forum weer anders.

Daar moet ik maar mee leren omgaan.

 

Rapi, je lichaam geeft signalen af. Het vraagt je letterlijk om rust.

Maar het wil best nog wat harder roepen, als je gewoon doorgaat.

Moeilijk voor je, om uit een jarenlange hardwerken modus te komen?

Je verschuift je doelen, van huisje afbetalen zodat ik kan gaan genieten.

Spaarrekening spekken, zodat ik kan gaan genieten.

Ooit, ooit, of mag je ook nu genieten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond

 

Jullie gelezen

Niet en wel de neiging te reageren

 

Aangaande mijn proces, beter niet nu

Soms is het beter de boel even te laten bezinken

 

Mijn hoofd draaide overuren afgelopen dagen

Dan is het voor mij beter te doorvoelen en

lekker naar buiten

 

Gestaag doorgaan, alles met aandacht

En op tijd rust pakken

 

Lief heeft jazz-sessie hier in de stad

Dichtbij, ga ik vaak kijken

 

Nu ook beter nog even niet

Komt wel weer

 

Ik hou het even klein en simpel

De boel niet forceren

 

Nog een rondje met de hondjes

Dan is het mooi geweest

 

Rustig de nacht inglijden

Dat wens ik U allen ook toe

 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos lieverd, neem nou eens rust, je lichaam vraagt erom, kan je niet een weekje op vakantie ofzoiets? 

Geniet nou eens een keertje i.p.v. maar te blijven hollen en vliegen, je loopt jezelf voorbij, iedere keer als ik je lees, dan denk ik: mens, neem nou je rust een keer, luister naar je lichaam,.

Gun jezelf dat nou!

Lees wie het zegt?

Wijfie :heart:  lief voor Raps, maar betrek het ook wat op jezelf

Gun jezelf wat meer jij ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook niet vriendelijke reacties kunnen helpend en ondersteunend zijn,

Ja dat kan.

Vind je persoonlijke oordelen helpend en ondersteunend als zo zo in een paar woorden in iemands gezicht gegooid worden?

Vind jij het helpend en ondersteunend zoals het geschreven is?

Is oordelen nodig om iemand te helpen of te ondersteunen?

Ik kan me best een helpende reactie voorstellen; via een pb uitleggen dat je de perceptie hebt dat iemand zo serieus (overserieus) overkomt en hoe dit anders kan met een voorbeeld of dit desnoods op de draad vrij voorzichtig en tactvol......

Mensen weten dat ze me alles kunnen schrijven en dat neem ik altijd serieus overweeg ik en doe ik iets mee.

Heel veel van de mensen met reacties en likes die kennen me al jaren en weten dat ik aan van alles werk en mensen me heel veel kunnen zeggen als het maar opbouwend en helpend is. Dat hoeft niet vriendelijk.

Ik blijf de reacties en likes niet begrijpen. Jullie weten dat ik serieus ben en ook probeer om gezellig en vriendelijk te zijn.......mag ik mijzelf niet zijn? Heb ik het recht niet om te beschrijven wat ik zo vervelend vind als ik het echt zo vind?

Is er dan niet iemand die schrijft het rot voor mij te vinden dat ik me door dat persoonlijk oordeel waar ik zo mijn best voor doe zo neergezet wordt.

Ik ga slapen en me afvragen hoe thuis ik me hier nog voel.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve lieve Erik,

Je bent een denker. Een graver, een harde werker. Daar heb ik zó veel respect voor, en jouw analytische benadering gecombineerd met een prettig leesbare schrijfstijl maakt dat ik aan je lippen hang. Ik heb géén kritiek, wel een zorg: Ik meen te lezen bij de postings die aan jou gericht zijn: "Moet het allemaal zo moeilijk?" (dat schrijven ze niet, dat lees ik erin omdat dit heel vaak tegen mij gezegd wordt). En ik lees in jouw antwoord: "Moet het allemaal zo makkelijk en oppervlakkig dan?" (dat schrijf je niet, maar dat lees ik omdat ik dat vaak antwoord). Mijn zorg is dat je niet het gevoel hebt te mogen zijn zoals je bent, terwijl je júist éindelijk zelf besloten hebt dat je dat wel mag. Ik heb geen ongevraagd advies. Ik heb alleen tekst: ERIK BLIJF ALSJEBLIEFT ZOALS JE BENT. Je hebt fans!

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve lieve Erik,

Je bent een denker. Een graver, een harde werker. Daar heb ik zó veel respect voor, en jouw analytische benadering gecombineerd met een prettig leesbare schrijfstijl maakt dat ik aan je lippen hang. Ik heb géén kritiek, wel een zorg: Ik meen te lezen bij de postings die aan jou gericht zijn: "Moet het allemaal zo moeilijk?" (dat schrijven ze niet, dat lees ik erin omdat dit heel vaak tegen mij gezegd wordt). En ik lees in jouw antwoord: "Moet het allemaal zo makkelijk en oppervlakkig dan?" (dat schrijf je niet, maar dat lees ik omdat ik dat vaak antwoord). Mijn zorg is dat je niet het gevoel hebt te mogen zijn zoals je bent, terwijl je júist éindelijk zelf besloten hebt dat je dat wel mag. Ik heb geen ongevraagd advies. Ik heb alleen tekst: ERIK BLIJF ALSJEBLIEFT ZOALS JE BENT. Je hebt fans!

 

Klopt en vooral wat ik even bold gemaakt heb. Je begrijpt me Monster. Dat begrip is even erg welkom nu. Als je advies hebt is het gevraagd advies...graag....dan wel via pb want ik voel me hier nu te kwetsbaar op de draad na wat er weer geschreven is. Dank je wel Monster.....echt hierdoor kan ik lekker slapen nu.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat midden in een heul lange film, maar kijk morgen maar verder anders wordt het me te laat.

 

Altijd leuk wanneer mensen zich hier droogmelden en het is fijn dat ik me weer kan aansluiten.

De kop lekker fris houden.

 

Erik wat jammer dat het je zo raakt. Soms is door scrollen beter. Niet weggaan hoor! Je weet dat ik ook niet zo van

al dat oordelen houd. Dat is gewoon een mensvisie. Anderen zijn anders. Kee-dan :)

 

Slaap lekker allen :musicnote:  :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...