Spring naar bijdragen

Stoppen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tja, dat is maar hoe je het bekijkt. Als je denkt: ‘ik moet het nu alleen kunnen‘ dan faal je nu.

Als je denkt: 'ik wil nuchter blijven' dan win je nu.

Wat mij betreft win je :-)

Geplaatst

Hoi Lars,

Heb je verhaal gevolgd en RESPECT!! Een loser.....? Alles behalve!

Ik ken je niet. Ondanks dat ben ik trots op deze zeer sterke persoonlijkheid die in deze omstandigheden, de juiste keuze maakt!!

Succes

Geplaatst (bewerkt)

Heb je dan in die korte tijd toch gedronken? Ik begrijp er niet zoveel van, maar hoe dan ook; goede keus!

Zet hem op Lars!

bewerkt door mikki
Geplaatst

Goed hoor Lars, dat je terug gaat. Je hebt het geprobeerd. ondervonden en veel belangrijker erkend dat je het niet alleen kan.

Ik heb wel een paar keer schaamte bij je gelezen over het niet zelf kunnen en hulp vragen. Is dat nog iets om te onderzoeken tijdens je opname? Kan me voorstellen dat dat een continue faalgevoel geeft waardoor je blokkeert.

Anyway, veel sterkte dappere Lars!

Geplaatst

Als je even terug leest begrijp je het vast.

Ik begrijp er iig heel veel van, ik heb geen glazen bol nodig om te voorspellen dat Lars weer zou gaan drinken zodra hij alleen thuis zou komen.

Kun je toch gif op innemen.

Ik kan me wel voorstellen, Lars, dat het allemaal wel 'overwhelming' is, die mensen hier met al hun goede bedoelingen. (niet sarcastisch).

Knap van je dat je terug bent gegaan en die paar glazen van vanmiddag...die tellen niet mee, goed?

En dit heeft idd niks met losers te maken.

Geplaatst

super lars, dit is je keerpunt, wat goed van je. over 9 maanden loopt een welverzekerde opa van een schat van een kleindochter de deur uit. en dan kun je het wel aan!

Geplaatst

Lars  :heart: Loser no way!!!!

Het is ook niet niets wat je allemaal moet verwerken.

Je kan het voor de moment niet alleen.

Heel normaal denk ik. 

Niets om je voor te schamen.

Geplaatst

Oh Lars...dat ben ik blij dat je terug bent.

En ja er zijn mensen die het zonder kliniek kunnen.

Daar ben ik er ook 1 van.

Maar ik ben nu bijna 5 jaar verder in alle therapieën...en ook nog niet klaar.

Alles is de moeite waard

Ik weet zeker dat jij dat straks ook zegt.

Kleindochter krijgt een te gekke opa❤

Geplaatst

Ik snap het... wat een mallemolen voor jou de laatste weken.

Had je vrouw de wijn niet opgeruimd? Hoe ging dat eigenlijk.....

Enfin, nu veilig.... slaap goed!

:) Een kleindochter!! Waauw! :heart:

Geplaatst

Ik heb ook een periode gehad. Ik dacht dat ik ergens de reden voor zou vinden dat ik dan op zijn minste zou weten waar ik aan de slag mee moest. 

En dus ging ik deels zelf invullen. Maar ik vond ook veel terug op het net. Ik vond daar een houvast in. Het was geen reden om me te verschuilen en als excuus te gebruiken want dat zou te gemakkelijk zijn. 
Op die manier kreeg ik ook mijn ''zwakheden' in kaart.
Maar ook dat moet je op een bepaald moment loslaten en werken je voornaamste probleem. En dat is drank.

Geplaatst

Als je stopt met drinken Lars begint het verwerken.

Ik herken de kramp en het vast klampen aan de laatste strohalm.

Ik weet niet of je een levensverhaal moet schrijven?

Dat was mijn houvast in de opname.

En me proberen aan te passen of een plaatsje te vinden in de groep

was ook belangrijk.

In het begin was mijn verzet groot, maar ik ontdekte dat ik daarmee niets opschoot.

Ik dacht dat mijn plaats thuis was en mijn gezin en werk het niet zonder mij kon stellen.

Maar het tegenovergestelde was waar.

Ik wilde zoals voorheen de hele wereld onder controle houden, maar dat gaat nu eenmaal niet.

Lars probeer de buitenwereld buiten te houden, laat het een tijdje los totdat je in staat bent

er echt voor hen te zijn.

Concentreer je op waar je mee bezig bent.

Goed weekend

:musicnote:

Geplaatst

Lars,

Een paniekaanval kan ook wel komen, door de afkick. En je zult alle zeilen bij moeten zetten, want het is nu eenmaal veel groepsgebeuren daar. Zet door en je zult zien, dat je het kunt.

sterkte.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...