Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Lars als in het weekend er blijft is het niet mogelijk je eigen planning te maken dat moet je tehuis ook een beetje .B.v een uitje naar de stadt , naar de bioscop of bibliotheek of bij een vriend op bezoek maar iets voor je zelfs ondernemen , zwemmen , wandelen .Dan kun je ook laten zien dat het wel lukt en dat je een stuk vrijheid aankunt, en tussendoor terug naar de afdeling .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap als ik het zo lees wel dat je de steun van je vrouw mist. En natuurlijk moet je ook eerst vertrouwen terugwinnen. Maar zoals ik het nu lees word je wel heel erg op jezelf terug geworpen. Dat lijkte pijnlijk en heel eenzaam. Ik lees ook heel erg veel woede bij je vrouw en dat kan jij niet oplossen. Sterkte. Je hebt het gevoel dat je het alleen moet doen en dat is dan zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lars,

 

Even wat bijgelezen.

Bij ons in de groep is er een man die ook het vertrouwen van zijn vrouw moest terugwinnen.

Hijzelf kreeg 2 jaar beeld zonder klank.

Nu is alles terug in orde. Ik hoor het daar van verschillende mensen.

Ik denk dat dit gewoon een proces is waar je door moet. Het gemakkelijkste is het natuurlijk niet.

Geduldig zijn en je best doen dat is alles wat je voor het ogenblik kan doen.

Heel veel succes en zorg goed voor jezelf  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer de machtstrijd te vermijden! Heen en weer over wie toen en toen wat heeft gezegd of gedaan.... poehh

dat kan het erger maken.

Misschien soms eens zuur glimlachen of juist overtuigd: " ik ben ook best leuk hoor!"  zoiets ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me niet verstandig. Nu in elk geval niet.

Er komt nogal wat op je af en bij elkaar is het nogal veel.

Verdeel het in porties, niet alles kan tegelijk. 

Eerst van de drank af, prioriteit numero 1, want je gezondheid gaat naar de gallemieze.

Daarna werken aan jezelf en je relatie.

Alles kan niet tegelijk, hoewel nu wel alles tegelijk op je af komt. 

Makkelijk heb je het zeker niet, maar trek een plan en hou je eraan.

Anders lost dit zich niet op, helaas wordt het keihard werken, dat doe je al, en jaaaaaa, je kunt het hoor,

ook jij kan het, ik heb daar alle vertrouwen in.

Hou vol en houd moed, Lars!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou vol Lars hoe moeilijk het ook is.

Door te vluchten en misschien de drank terug een kans te geven los je het zeker niet op. Integendeel!

Je denkt misschien jullie hebben makkelijk praten maar het is voor het goede doel. Een nuchtere Lars die vanuit deze positie aan zijn toekomst kan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die regelmaat hield je overeind maar je moest steeds meer drinken om jezelf overeind te houden in je dagelijks leven.

Herkenbaar...dat weet ik ook

Ik was een harde werker bij mijn baas.

Ik was zorgzaam dacht aan iedereen.

Toch had ik steeds meer drank nodig om op dezelfde manier door tegaan

Voldoening haalde ik uit de drank

Kon niet zonder want diep in mijn hart als ik stopte zou zoveel aan het licht komen dat ik zonder drank niet aankon.

Maar ja doorgaan zou mijn dood betekenen

En ik kreeg niet meer drank na binnen om mijn onrust weg de drinken.

Ik had nog wel een paar fles nodig en die kreeg ik met geen mogelijkheid meer naar binnen

En ik begon met drinken zogauw ik alleen was.

Wat was ik blij met alle momenten dat ik alleen was..en was ik alleen dan kon ik het alleen zijn niet aan.

Alles kwam me in rust op me af..gevoelens..emoties te hele wereld eigelijk.

Het enigste dat ik kom doen is vluchten..voor alles..voor alleen..voor gevoelens..voor de druk..voor mezelf

Achteraf bleek er best wel veel mis te zijn..daarom had ik dat gedrag.

Nu snap ik het..nu kan ik omgaan met mijn gedrag...alhoewel ik mezelf ook nogal eens tegenkom dat ik me geen raad weet.

Kan niet meer vluchten in drank dus nu moet ik eerder hulp zoeken om niet terug te vallen

En nu hoef ik niet meer te vluchten in of voor mezelf.

En ik ben zelfs weer een goede werknemer mijn leven komt weer op orde.

En complot theorieën de hele wereld was tegen me en werkte allemaal samen...om gek van te worden .

En ja Lars...ik weet dat het zwaar is om door tegaan.

Dat weten alleen de mensen die het ook overkomen is.

De naaste omgeving denkt heel makkelijk erover

Kan je ze ook niet kwalijk nemen..ze weten niet beter

Verslaafd worden doe je niet zomaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...