Spring naar bijdragen

Nieuws, actueel & media


Paddy

Aanbevolen berichten

Viel mij nogal op dat na een vrij korte proef met maar een matige binge maar 1x per week het al over maanden herstel gaat. Geen proef met een alcoholist maar een doorsnee iemand die op een doorsnee manier een keer per week uit de ban springt op een heel beschaafde manier. Bacterien die lekken uit je darmen en zo snel zo hoge waarden geven in het bloedbeeld.

 

En ik heb zo lang doorgedronken met chronisch diaree en kramp en pijnlijk gevoel in mijn maag op veel hogere hoeveelheden.......en nu zo 11 maanden later denk ik soms al in termen als voltooid verleden tijd bij mijn verslaving. Terwijl ik lichamelijk waarschijnlijk nog bezig ben met herstel...laat staan de psychologische aanpak al onder de knie heb. Brengt me weer met mijn voeten op de grond, mijn herstel is een lang project.

 

En persoonlijk de relatie alcohol bloeddruk en hartslag kende ik natuurlijk al maar dat het zo veel effecten heeft! Vorig jaar zat ik in de ziektewet in ontkenning dat drank wellicht de hoofd oorzaak is. Een situatie die ik nu met niet drinken en medicatie geheel onder controle heb weer.

 

Voor mij is deze docu niks nieuws maar wel heftigere gevolgen op maar een beetje drinken en 6x per week nuchter.

 

Maar de docu is ook hoopvol. Op lange termijn herstelt lever wel weer. Een reactie van het is nu toch al stuk het helpt niet meer is onterecht. Er is heel veel zo niet alles te herstellen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nog kijken!!

Elders schreef ik al over mijn ex die vertelde dat hij nog elk jaar verbeteringen bespeurt, na jarenlang - behoorlijke inname. (nu 5 jr gestopt en sinds zijn 28e gewend geregeld/veel te drinken; nu 66 jr)

 

Mijn bloeddruk is als die van een jonge meid, mijn lever zeurt maar geeft geen zichtbaarheden in het bloed of bij palpatie.

Nu klink ik een beetje alsof ik mijn risico's inschat, of als excuus? Nee, ik voel mijn lijf wel, elke dag, en mijn humeur.

David Bowie had het ergens in een interview over " emotioneel en spiritueel beschadigd". Zo voelt het en dat is niet wat je wil/ik.

 

Bedankt voor de link iig. Ik ga nog kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In de PS van Het Parool van zaterdag 2 januari: artikel over 3 schrijvers die over hun stoppen met drinken schreven.

 

Erik Jan  Harmens schreef "Hallo Muur"

Lois Bisschop schreef "Ik ben Lois en ik drink niet meer"

Tanja van Bergen schreef een feuilleton in tijdschrift "Zin"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via Blendle heb ik eergister meen ik, ook enkele artikelen gelezen. Ook de bovenstaande.

 

Vreemd ergens... telkens die verhalen te willen horen, zelfs al is het zoooo bekend...

Afgelopen jaar ook Hallo muur en het boek van Kieft gelezen.

Maar zo veel mogelijk lezen en kijken over het onderwerp helpt me ook wel.. steeds te denken: dat wil ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de PS van Het Parool van zaterdag 2 januari: artikel over 3 schrijvers die over hun stoppen met drinken schreven.

 

Erik Jan  Harmens schreef "Hallo Muur"

Lois Bisschop schreef "Ik ben Lois en ik drink niet meer"

Tanja van Bergen schreef een feuilleton in tijdschrift "Zin"

 

Zie ze nu bij Eva Jinek hen zitten. Ze komen zo praten over hun stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Louis Theroux wil weten wat alcoholisme doet met mensen en bezoekt King’s College Hospital in Londen, het grootste levertransplantatiecentrum in Europa. De patiënten hier zijn heel ver heen. Zullen ze ooit kunnen afkicken van Groot-Brittanniës favoriete drug: drank?

http://www.vpro.nl/buitenland/programmas/louis-theroux/alcoholism.html

Uitzending: donderdag 14 juli om 21.00 uur op NPO 3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Louis Theroux wil weten wat alcoholisme doet met mensen en bezoekt King’s College Hospital in Londen, het grootste levertransplantatiecentrum in Europa. De patiënten hier zijn heel ver heen. Zullen ze ooit kunnen afkicken van Groot-Brittanniës favoriete drug: drank?

http://www.vpro.nl/buitenland/programmas/louis-theroux/alcoholism.html

Uitzending: donderdag 14 juli om 21.00 uur op NPO 3

Bedankt voor de tip.

Vind dat Louis het altijd zo integer doet. Vond het ook een goede aflevering maar bleef wel erg aan de oppervlakte. En ik vind het altijd jammer dat het vaak om mensen gaat die al vrij ver heen zijn en nietje nog redelijk functionerende alcoholist. Voor veel mensen die nog in de ontkenningsfase zitten is dit toch nog ver van hun bed als ze nog gewoon werken en op het oog hun leven aardig voor elkaar lijken te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

"Het is maar wat je verslaafd noemt

Drugs en verslaving

Overmatig gamen, shoppen of chocola eten wordt nu ook al verslaving genoemd. Is dat dan net zo verslavend als drank of heroïne?"

------

"De schadelijkheid voor gebruiker en maatschappij van verschillende drugs is moeilijk met elkaar te vergelijken. Dat komt doordat sommige drugs legaal (alcohol, tabak) zijn en andere met wisselende intensiteit worden bestreden. Maar alcohol rolt er, gemiddeld, meestal wel als schadelijkst uit."

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/22/het-is-maar-wat-je-verslaafd-noemt-3341694-a1512871

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Eindelijk een opiniestuk over Yuri en de olympische spelen die wel weet wat verslaving is. Fijn om een ervaringsdeskundige te lezen ipv al die mensen die niet weten waarover ze het hebben. http://www.parool.nl/opinie/-beste-yuri-eens-verslaafd-betekent-altijd-verslaafd~a4356452/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...