Spring naar bijdragen

Toch maar de stap nemen..


NickyLJ80

Aanbevolen berichten

Doseren is wel lastig inderdaad. Ik sla gelijk zo door dan. Een dagje rust hoeft ook niet gelijk één hele dag niks doen te betekenen. Pest is dat je altijd wel dingen 'moet'. Ik moet 4x naar school voor dochter, ik moet 2x op en neer voor haar dansles. Ik moet eten op tafel toveren. Nu is dat allemaal een opgave, terwijl ik het er even tussendoor doe als ik zelf lekker bezig ben. Komt goed, ik leer het vast nog wel eens:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nou jeej, 5 maanden droog vandaag. Ik vind ook dit wéér een mijlpaal. Niet eerder heb ik zo lang de alcohol laten staan. En ik heb wel eens momentjes, maar het is ook precies alleen dat. Een momentje. Stap er makkelijk over heen. Ja, normaal zou ik drinken nu, maar nu doe ik dat niet. En weer over tot de orde van de dag.

Heb vandaag nog maar eens de presentatie van Els Noorlander gekeken. Om wel met beide pootjes op de grond te blijven staan. Het besef dat drinken van alcohol gewoon geen optie meer is. Niet als ik eerder zo de controle verloor tijdens drinken. Kan niet meer, dat mechanisme is bij mij gewoon stuk. Erg? Mwah...er zijn ergere dingen in het leven dacht ik zo.

Ik ben wel nog heel erg aan het zoeken naar een zinvolle besteding van de tijd. Het is nou eenmaal zo dat ik echt tijd over heb. Ik wil actiever zijn, in beweging komen. Kwam vandaag bij toeval geocaching tegen tijdens het internetten. Ben wel enthousiast eigenlijk. Lekker naar buiten en op zoek naar 'schatten'. Lijkt me erg leuk om te doen met mijn dochter.  Die wordt niet heel enthousiast als ik roep 'wandelen', schatzoeken klinkt dan al heel wat interessanter. 

Vanaf morgen weer het normale leven in. Dochter weer naar school en ik ga weer uren uitbreiden op het werk. Teugels ook weer strakker gaan trekken voor haar want ik heb veels te veel toegestaan de laatste maanden. Zelf niet lekker in mijn vel gezeten en dan te toegeeflijk geweest (ook uit schuldgevoel). Ga ik nog een hele kluif aan krijgen vrees ik, maar het is hoognodig. Toch even de scherven oprapen en weer opgeruimd verder zeg maar.

En zo blijf je toch maar bezig hè. Voorlopig zal ik nog wel bezig zijn om mijn leven verder op orde te krijgen. Ik weet dat ik tevreden moet zijn met wat ik heb, maar daarvoor mis ik toch nog te veel. Een hobby, sociale contacten, ik ben er nog niet. Stukje bij beetje uit de comfort zone kruipen. En proberen om te genieten van de route er naar toe.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Toch maar even mijn draadje opgezocht. Er komt weer een nieuwe fase aan in mijn leven. Na jarenlang aanmodderen gaan vriend en ik toch uit elkaar. Wat er niet is, kunnen we ook niet meer lijmen samen. Het is gewoon echt op en over. Voel ook geen liefde meer, er is gewoon niets meer. 

Dochter weet nog niks. Die gaan we het vertellen als we wat meer duidelijkheid hebben. Vriend gaat eruit hier, zodat ik kan blijven en voor dochter de verandering het minst te merken is. Kan zij gewoon naar deze school enzo. Hopelijk gaat dat niet al te lang duren. Nu eenmaal de kogel door de kerk is, willen we ook gewoon verder. Ben nieuwsgierig naar hoe dochter gaat reageren. Probeer me daar niet al te veel zorgen over te maken vooraf.

Ik voel veel door elkaar. Opgelucht maar ook boos en verdrietig. Het voelt als falen en als winnen tegelijk.

Nu op de been blijven. Nog in herstel van mijn burnout en dat maakt het niet makkelijker. Aan de andere kant kan ik nu wel op een andere manier om gaan met dit soort situaties. Niet meer kop in het zand maar bij mezelf blijven. En niet verdoven. Over een week sta ik een half jaar droog. Dat wil ik halen en daarna gewoon weer verder elke dag. Koppie erbij houden. 

Weet ook niet waarom ik de behoefte had om hier even te schrijven, maar vond het nodig. Ik vind het best een hele stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je /jullie de beslissing hebben genomen . Ik en ook anderen die ik hier lees komen na het stoppen in een proces terecht wat hun leven als het ware overhoop gooit . Gewoon omdat je eerst , wat niet lekker zat , wegdronk . Zeker niet altijd Fijn, maar wel noodzakelijke stappen om je leven weer naar je eigen hand te zetten .  Ik vind het stoer dat je deze stap zet . Ik durf vooralsnog niet , omdat ik er nog niet uit ben of er geen liefde meer is. Denk het wel , maar of het genoeg is. Kan natuurlijk ook niet alleen maar aan mezelf denken met 2 zorgen kinderen .  Keuzes  maken , zo moeilijk . Ik schuif het nog voor me uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik zweef van de ene emotie naar de andere. Word ook niet rustig nog. Toch al een aantal dagen flink de adrenaline door mijn lijf. Ik weet 100% zeker dat het voor mij de beste beslissing is.

Maar ik heb een hummel van zeven waar ik aan moet denken. Haar belang gaat boven alles maar of deze beslissing voor háár het beste is.... En je komt er ook nooit achter of het de juiste beslissing is. En dan voel ik me dus een slechte moeder:angry:

Hoop in elk geval dat ik vanavond ononderbroken kan slapen. Lig veel wakker. Niet piekeren, maar aan praktische zaken denken. De radertjes blijven maar draaien. Dus...eerst maar eens naar yoga zo. Hopelijk kan ik daar even alles 'uit' zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Maar ik heb een hummel van zeven waar ik aan moet denken. Haar belang gaat boven alles ....... En dan voel ik me dus een slechte moeder.

Lieve Nicky, dat je het belang van je dochter voorop stelt, maakt je juist een fantastische moeder! Niemand is perfect, al denken wij dat vaak aan de buitenkant te zien, maar ieder huisje heeft zijn eigen kruisje. Liefde is het mooiste wat je je dochter kunt geven! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het lijkt erop dat ex (hmm..wennen om dat zo te zeggen) aanstaande zondag al in een leuk appartement hier in de buurt kan gaan wonen. Alles is in kannen en kruiken geloof ik. Ik heb wat voorbehoud want jeetje het lijkt te mooi om waar te zijn. Het gaat ineens wel rap allemaal. 

Dochter vond het niet leuk om te horen, maar was er ook niet heel erg van onder de indruk. Met haar zeven jaren kan ze het ook nog niet zo bevatten en overzien. Maar ze is erg op mij gericht en heeft me straks voor zichzelf. Geloof dat ze zich daar zelfs op verheugd:face-icon-small-shocked:

Mijn hoofd loopt over inmiddels. Maar ik herken mijn valkuil van 'perfect' en 'in één keer goed'. Probeer er toch ook af en toe afstand van te nemen. Onrust zal gewoon nog even duren. Ik ben me vreselijk aan het verheugen op de rust die komt zodra ex de deur uit is. Ik denk dat ik wel even bij moet komen voorlopig. Maar het vooruitzicht van mijn leven weer in eigen hand hebben, geen irritaties meer, niet meer tegen weekenden en vakanties op zien. Daar doe ik het voor. Ik zal dochter enorm missen wanneer ze bij haar vader is denk ik, maar door de rust die ik dan krijg, hoop ik ook een leukere en betere moeder te worden. 

De alcohol die in huis staat (voor ex en gasten) gaat allemaal mee met ex. Ik zet het gewoon direct daar in huis. Oude gedachten steken soms de kop op: 'nu kan het in het werkend, dochter is straks bij haar vader' en dat soort geneuzel. Vind het onbegrijpelijk dat die gedachten na een half jaar droog nog zomaar ineens weer opkomen. Ik heb het volste vertrouwen in mezelf, maar wil geen risico lopen. Daarom alle drank de deur uit en Refusal op de plank voor als ik mijn vertrouwen begin te verliezen. 

Maar pfieuw...het is wél een achtbaan nu even hoor. Maar alles komt uiteindelijk vast wel op zijn pootjes terecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Nicky, hou vol.

Waarom ga je niet even aan de refusal, uit voorzorg, totdat de meest vervelende periode over is. Dat heeft mij altijd goed geholpen want wat niet kan, kan niet. Kom je ook niet in de verleiding.

Sterkte verder, je bent het in ieder geval de baas nu, ga zo door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...