Spring naar bijdragen

Toch maar de stap nemen..


NickyLJ80

Aanbevolen berichten

Inderdaad Herstel, het is erg belangrijk dat er een klik is. Ik had laatst een meditatie waarbij op een gegeven moment dus gezegd werd dat je moest ademen met je voeten. Nou euh....ik adem toch echt met mijn longen en werd er gewoon lacherig van. Weg concentratie dus. Maar ik had wél een goede bui daarna;)

Succes morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Al even niet op mijn draadje geschreven. Geen nieuws is goed nieuws? Ik denk het wel eigenlijk. Ik bedacht me van de week ineens: ik ben niet meer moe! En moe was ik, héél moe. Slaap nu nog steeds ruime tijden, maar ik heb er voldoende aan en het kan ook gewoon. Prima dus. Niet meer op mijn tandvlees de dag door. Heerlijk!

Verder is er grote onrust in mijn hoofd en lijf. Ik merk dat ik zoekende ben naar nuttige of zinvolle 'dingen'. Ik heb tijd over nu ik niet drink. Ik zit lekkerder in mijn vel waardoor ik nu ineens uren over heb waar ik me geen raad mee weet. Ik drink de avonden niet meer weg en heb overdag de 'hersteldutjes' dus ook niet meer nodig.

Mijn huis is inmiddels opgeruimd. Rigoreuze minimaliseerslag gemaakt de laatste maanden. Lucht enorm op en maakt ook dat ik gauw klaar ben met opruimen enzo. Nóg meer tijd over dus. 

Ik ben weer deels aan het werk, heb nog mindfulness training en bezoekjes aan de psycholoog en bedrijfsarts. Verder help ik eens op school en zorg ik voor mijn dochter en draai het huishouden. Ik ga naar yoga en ik mediteer regelmatig. Ik lees ook weer veel meer nu. Maar ik mis iets.

Ik wíl tevreden zijn met wat ik nu heb, maar er knaagt wat. En ik kan er de vinger niet op leggen. En omdat ik niet goed weet wáár ik het nou zoeken moet, 'verdoe' ik veel tijd op internet. Ideeën opdoen en tips zoeken maar ik word nog nergens echt enthousiast van. Ik twijfel of ik niet gewoon een beetje eenzaam ben. Ik heb heel bewust weinig mensen om me heen en weinig sociale verplichtingen. Maar ik vraag me af of ik toch niet wat meer onder de mensen moet zijn. Maar ook dan weer...hoe dan?

Onrust dus, toch een stukje ontevredenheid. Ben wel zo ver dat ik niet nu als een kip zonder kop 'projecten' ga oppakken. Ben immers óók nog herstellende van de burnout dus rennen is niet handig. Ik wilde even mijn gedachten spuien hier. Dan staat het ergens. Klaar om terug te lezen wanneer nodig. 

Het lijkt soms wel of ik een 'voller' leven had toen ik nog dronk. Het is misschien meer verdoofd leven geweest eigenlijk. Maar ja, wel al járen dus hoe doe je dat nu ineens anders hè. Hoe doe je dat eigenlijk, leven? Vragen vragen en nog meer vragen. Kan beter een koe leren fietsen geloof ik:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo anders..... Accepteer dat missen maar even, denk ik. Het komt wel. Dit is je gevoel nu. Misschien kun jet er op mediteren? Juist dat omgaan met en de verandering van alle gevoelens vind ik een spannende ervaring. 

Ik heb mijn oude passie toneel weer opgepakt. Kwam opeens weer op mijn pad. Misschien ligt er ergens ook iets voor jou verscholen?

en ik ging hel vaak overdag naar de film toen ik thuis zat. Dat mis ik wel een beetje. Ik begrijp je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bevestigt wat ik al dacht. Accepteren en het er gewoon even laten zijn. Open staan voor verandering moet ik ook leren. Heb héél lang vastgehouden aan ontwijkend gedrag. Niks nieuws, dat is veilig en dan hoef ik niets te veranderen. Maar dat gedrag dient eigenlijk geen doel meer nu ik niet meer drink. De spontaniteit mag er weer zijn, maar juist dat heb ik lang onderdrukt. Komt vast vanzelf weer op de rit allemaal. Met een beetje geduld en vertrouwen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele hoop herkenning Nicky. Het ontwijkend gedrag, heel bewust weinig mensen om me heen, het gevoel van eenzaamheid, het als een kip zonder kop oppakken van projecten....

Vind het fijn om jouw verhaal hier te lezen, ik heb er wat aan. 

Je bent nog aan het opbouwen met werk, dus eerst dat maar denk ik dan. Vind het knap hoe je over de dingen nadenkt en er mee om leert gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat jij ook iets aan mijn hersenspinsels hebt Charisma:)

Vandaag bij bedrijfsarts geweest en een opbouwschema gemaakt voor het werk. Ben er helemaal tevreden mee en vind het prettig te weten waar ik aan toe ben de komende maanden. 

Net weer bij yoga geweest. Hele fijne les gehad. Ik wil dat vaker gaan doen. Zit veel te vaak nog te lanterfanten thuis 's avonds. Terwijl ik het heerlijk vind als ik er eenmaal ben. Discipline opbouwen op dit vlak dus. Vanmiddag ook nog even willen mediteren, maar heb de helft gemist. Werd ineens wakker aan het eind. Zal de slaap wel harder nodig hebben gehad.

Het rommelt nog steeds in mijn hoofd maar ik vind het oké op dit moment. Laat maar even rommelen. Er hóeft geen aktie op te volgen. Richting bed zo en dan nog maar weer een meditatie doen. Slaap er blijkbaar prima op:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar moest ik even om lachen kruidenthee:D Ongeduld is mij niet vreemd nee. Soms heb ik er wat meer last van dan andere dagen.

Vandaag een heerlijke zaterdag. Vanmorgen op tijd opgestaan en lekker even het huis voor mezelf want de rest was nog in diepe slaap. Daarna mezelf naar de yoga geschopt. Was weer heerlijk. Even langs ouders geweest en een eind gewandeld. Straks een broodje tartaar maken, nu al trek in. Vanavond wat lezen, muziekje luisteren en op tijd naar bed. Komt wel goed dus. Zulke dagen wil ik wel vaker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Rommelige dagen hier. Dochter en vriend ziek en ik had even hoop dat ik goed weg kwam. Niet dus, en nu ben ik zelf bezig met het staartje van een griepje. Niet fit dus en ik ben het hangen zat. Maar te weinig energie nog om eruit te gaan voor yoga bijvoorbeeld. Misschien maar rondje lopen straks.

Nog een week en dan ben ik vier maanden alcoholvrij. Voel me best trots en ik sta nog steeds vol achter mijn keuze. Refusal slik ik nu al een aantal weken niet meer en ik heb gewoon geen behoefte meer. Denk er nog wel eens aan, lekker koud glas rosé, maar heb de neiging helemaal niet om daadwerkelijk te gaan drinken. Het niet drinken voelt anders deze keer. Veel bewuster. Het niét drinken voelt 'veiliger' dan wél drinken. Dat is jarenlang heel anders geweest.

Ik ben blij dat ik nu, op deze leeftijd, deze keuze heb kunnen maken. Het ongezond leven probeer ik te herstellen, zodat ik met meer energie door het leven kan. Ongezonde gewoontes ombuigen is best wel heel lastig, maar ik neem er de tijd voor. Alcohol is de eerste horde die ik genomen heb nu en nou wil ik toch echt proberen om alle overtollige kilo's kwijt te raken. Daarna het elektrisch roken nog aanpakken. Ben nu 37 geworden en vóór mijn 40ste wil ik mijn gezondheid 'op orde' hebben. Voor zover ik daar zelf invloed op heb dan hè. 

Op deze dag ben ik altijd wat in mezelf gekeerd. Ik denk veel aan mijn moeder. Zij is maar 46 geworden en zo langzaam aan kruip ik naar die leeftijd toe. Ik mis haar en kan me niet voorstellen dat mijn dochter het over 9 jaar zonder mij moet doen. Een prachtige reden om mijn best te doen om goed voor mezelf te zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Nicky, wat een boel herkenning als ik vlot door je draadje heen scroll. Fijn om te lezen, want ik lees iig dat je een heldere beslissing hebt gemaakt wb niet drinken. Ik ook. En eindelijk voelt dat goed. Jij zegt dat niét drinken veiliger voelt dan wél drinken, terwijl dat jarenlang anders is geweest. Ja, inderdaad... raar dat ik dat nooit eerder zo heb gezien. Ik ben helemaal niet meer bang om niet meer te drinken. En nu inderdaad de rest, fitter worden, afvallen, er gezonder uit zien.... Zorgen dat ik niet verdrietig word over alle alcohol die ik gedronken heb, maar blij zijn dat ik dat vanaf nu niet meer hoef.

Sterkte met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat goed Nicky  , jammer dat je ff niet zo lekker bent , tijd van het jaar hè. Wat ik bij jou lees heb ik ook sterk . Gaan voor een gezonder leven zonder verslavingen.  Ik ben dus inmiddels nu ook gestopt met roken en heb omdat Ik als de dood ben voor extra kilo' s ook het sporten weer opgepakt . Doe thuis krachttraining en crosstraining . Wil eigenlijk graag op kickboksen en op yoga maar durf niet goed de stap te zetten . Onzekerheid over dat ik er te oud voor ben (kickboksen) en mijn autisme speelt daar ook in mee . 

4 maanden, knap hoor ⚘

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed zeg Nicky 4 maanden. Je zegt dat je gestopt bent met refusal, nou ben ik benieuwd of je je ook anders voelt sinds je geen refusal meer neemt? Of had je uberhaubt geen bijwerkingen?

Ik ben vandaag 12 dagen droog. En merk meteen al al dat ik een stuk fitter ben en huid en haar glanst meer. Refusal heb ik wel gehalveerd en heb vaak genoeg moeilijke momenten. Sporten helpt mij enorm om positief te blijven. 

Francoise, op de sportschool zijn het meestal superaardige mensen en denk dat je je gauw genoeg op je gemak gaat voelen, gewoon doen zou ik zeggen, ieder op z n eigen tempo en leeftijd maakt echt niets uit. Ik start volgende week met boksen, en ik weet uit het verleden dat na zo n training ik me super licht voel,  geen drug die dat gevoel kan evenaren:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refusal werkt bij mij vooral op mijn darmen. In het begin viel dat mee, maar later had ik dagelijks diarree. Heb lang getwijfeld of ik wel wilde stoppen maar ik heb gewoon besloten om het te proberen. En ik heb (tot nu toe) geen enkele behoefte om te drinken. Heb een voorraad liggen voor 3 maanden. Als ik ook maar iets van twijfel krijg, ligt het letterlijk voor het grijpen. Voor nu is dat voldoende rust. Anders voelen doe ik niet. Bijwerkingen waren enkel lichamelijk.

Ik had eerst wel de hoop dat het niet drinken in een continue halleluja-stemming zou resulteren. Dat is het totaal niet, gelukkig zou ik nu bijna zeggen. Het blijft gewoon heel hard werken. De emoties en dingen die op mijn pad komen, moet ik nu gewoon onder ogen zien. Kan het niet meer verstoppen en weg duwen met alcohol. Vooral de emotie 'ergernis' vind ik heel lastig. En ik erger me nogal snel kom ik nu achter:)

Begin wel steeds beter te accepteren dat ik niet overal invloed op heb. Stukje bij beetje het extreme perfectionisme los laten. Dat maakt het leven wat beter te behappen en de ergernissen ook wat minder. Vind het nog steeds vervelend als dingen anders lopen dan dat ik gepland of bedacht had, maar ik stap er sneller over heen nu.

Sporten in de sportschool vind ik echt zowat het ergste dat er is. Alleen al denken aan de sportschool geeft me de kriebels. Ik houd het lekker bij yoga en op zijn tijd een wandeling in de buitenlucht. Misschien dat ik me nog eens aan ga sluiten bij een wandelclub of vereniging ofzo. Maar nu vind ik het lopen alleen, met muziek, eigenlijk ook wel zo fijn. Het uitbreiden van de afstanden schuif ik lekker nog even door naar 'de toekomst'. Eerst maar eens naar het normale leven terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ga even van me af schrijven hier, om later terug te kunnen lezen.

Het loopt niet zo lekker. Heb weer onrust in mijn lijf. En het lukt slecht om dat van me af te zetten. Ik zorg ook niet goed voor mezelf op het moment en ik vind het erg moeilijk om dat cirkeltje te doorbreken. Oude patronen slijten er weer in helaas. Irritaties inslikken in plaats van uiten. Doemdenken, al boos worden om iets dat nog niet eens is gebeurd. Benader veel dingen met negatieve gedachten. Kan me nergens toe zetten en ben verkleefd met mijn mobiel. Er is maar weinig goed op het moment en ik baal daarvan!

Heb gewoon een schop onder mijn kont nodig. Ik wéét dat het niet goed is wat ik doe nu, nu nog omzetten naar aktie. Vind het verrekte lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Je hebt geen schop onder je kont nodig, maar een arm om je heen volgens mij. Hierbij van mij. Een knuffel. Je hebt het lastig en dat is eigenlijk best logisch toch? Want wat komt er als het allemaal 'wel gaat'.....? 

Even zitten en die gedachten er laten zijn. Niet verzetten tegen. Je bent ze niet. Ze komen langs. Verzet maakt ze heftiger. Ze gaan ook weer weg. Dat is de grap. En opeens is er iets moois.

'slaat arm om Nicky heen'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei NickyLJ80:

Ik ga even van me af schrijven hier, om later terug te kunnen lezen.

Het loopt niet zo lekker. Heb weer onrust in mijn lijf. En het lukt slecht om dat van me af te zetten. Ik zorg ook niet goed voor mezelf op het moment en ik vind het erg moeilijk om dat cirkeltje te doorbreken. Oude patronen slijten er weer in helaas. Irritaties inslikken in plaats van uiten. Doemdenken, al boos worden om iets dat nog niet eens is gebeurd. Benader veel dingen met negatieve gedachten. Kan me nergens toe zetten en ben verkleefd met mijn mobiel. Er is maar weinig goed op het moment en ik baal daarvan!

Heb gewoon een schop onder mijn kont nodig. Ik wéét dat het niet goed is wat ik doe nu, nu nog omzetten naar aktie. Vind het verrekte lastig. 

Je bent krities tov jezelf hee... 

Als je je nou eens beperkt tot 1 of 2 concrete dingen waarvan je afspreekt met jezelf, dit ga ik doen of dit ga ik anders doen. En dan over een paar dagen evalueren. 

Step by step

:rose:

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt jongens:)

Vandaag doe ik, naast de nodige en nuttige dingen, ook maar even tijd voor 'mij' inplannen. Sowieso even een half uurtje mediteren als dochter op school zit. Straks ook even naar de winkel zodat ik vanmiddag een lekkere gezonde maaltijdsalade kan maken voor mezelf. Én naar yoga vanavond. Nou huppatee, kom maar op met deze dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

ik heb je bericht 'geliked', niet omdat het zo 'leuk' is maar zo ongelofelijk herkenbaar.

Weten ja...dat doe ik wel...en jij ook zo te lezen...nu nog doen...Maar hé, bewustwording is wel de eerste stap.

En jij onderneemt wel de acties die nodig zijn om goed voor jezelf te zorgen! Yeah.

Lief zijn voor jezelf:)  Oooo wat is dat toch moeilijk soms met al die hardnekkige patronen

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, nou, plannen genoeg maar nu nog uitvoeren hè:). Stapje voor stapje inderdaad maar.

Heb boodschappen binnen dus vanmiddag gezond groenvoer op het menu. Voor dochter een kaascroissant want 'konijnenvoer' is niet haar ding.

Nu eerst even op de plaats rust, even een half uurtje mediteren. Daarna lekker aan de slag hier. Op mijn gemak vandaag dus en even niet hollen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuttebel hier. Gisteren topdag gehad. Veel gedaan, plezier gehad en goed voor mezelf gezorgd. En vandaag...nee hoor, onvrede en dus weer zitten snaaien en snacken. Lamlendig gewoon, bah.

Ik denk een patroon te zien. Mijn ingeplande dagje rust geeft me eerder onrust. Verveling misschien? Als ik een té rustig dagje heb, dan heb ik blijkbaar ook gewoon nergens meer puf voor. In plaats van opladen, kost het me energie. Ben ik nou hersteld genoeg om weer een bezig bijtje te worden of is het weer vluchtgedrag? Dáár moet ik nu achter zien te komen. Stom gedoe:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...