Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Francesca

Boekendraadje

Aanbevolen berichten

Was pas om de sauna en daar lag het magazine FEL over verslavingen . Leuk blad . Verschijnt 6x per jaar 

bewerkt door Cleo66

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Op 11 oktober 2018 om 19:33 zei Cleo66:

Was pas om de sauna en daar lag het magazine FEL over verslavingen . Leuk blad . Verschijnt 6x per jaar 

Ja , heel goed blad. Ik heb er een abonnement op. Alleen heet het geen FEL, maar LEF.

:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is "Alcohol lied to me" al genoemd? Auteur Craig Beck. Die heeft ook een online hulpprogramma. Het spreekt mij wel aan - vooral het feit dat hij weigert mensen voor wie alcohol een probleem is "alcoholisten" te noemen. Hij legt het probleem bij alcohol als substantie in plaats van bij de gebruiker en dat staaft hij met allerlei cijfers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb net Chardonnee uit van  Clare Pooley. 
Moeder,  gestopt met alcohol drinken, blog geschreven en daar is dit boek uit gerold. 
Wel aardig, leest iig vlot en veel is herkenbaar

Ben bezig in Door het Licht van Erik Jan Harmens. Ook autobiografisch. Hij is doorgebroken met de muur, vond ik toen erg bijzonder om te lezen. Dat waren allemaal losse fragmenten over de tijd van zijn verslaving en volgens mij ook de periode dat ie stopte. Dit is een vervolg, maar wat minder bijzonder. Iets populairder ook. Maar nog steeds wel herkenbaar. Gaat over de tijd dat hij is gestopt. 

bewerkt door Pelle2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kzit nu weer wat interessants te lezen. Quiet, the power of introverts in a world that does not stop talking, van Susan Cain. 

Over introverts en onder meer over het feit dat prikkels veel sterker bij hen doorkomen. Dus behoefte om alleen te zijn. En om te verdoven vul ik direct in. En zo zitten we weer in t thema.

Ik ben zelf tamelijk introvert, getrouwd met een zeer behoorlijke introvert, met 1 extraverte dochter en 1 die echt de meest introverte persoon is die ik ken. Vroeger dacht ik dat ze verlegen was, maar dat is ze helemaal niet. Gek genoeg is haar extraverte zus veel verlegener. Verlegen is iets heel anders. 

Oh wat is het kind interessant als ze je een kijkje geeft (heel zeldzaam) in haar universum waar ze ik weet niet wat allemaal uitspookt. Ze kent alles en iedereen, denkt over alles lang na, ze l*lt er alleen niet de hele tijd over zoals die andere :) 

Na een lange schooldag waar ze steeds moet socializen is ze altijd doodmoe en stort om half negen in. Typisch. Haar zus komt juist helemaal opgeladen thuis.

Introverts werken het liefst alleen, en niet in teamverband waar de beslissingen meestal worden genomen door de grootste muil met de minste kennis. Ik ben niet vreselijk introvert maar dat herken ik heel goed van mn werk. 

Klinkt bekend?

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja , ik heb autisme en van daaruit prikkelgevoelig , ben ook kapot als ik te veel heb moeten socializen.  Veel "me time" nodig en verdoven met alcohol , is zeer zeker een trigger .  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...