Spring naar bijdragen

Boekendraadje


Francesca

Aanbevolen berichten

Karl Ove Knausgard.

Zijn eerste boek " Engelen vallen langzaam" heb ik niet gelezen, het thema spreekt me niet aan.

Daarna volgde de serie "Mijn strijd".

Deel 1 t/m 4 heb ik in één adem uitgelezen.

Deel 5 is net uitgekomen in het Nederlands, maar helaas nog niet in de bieb te leen.

Oefening in geduld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dimitri Verhulst daar wil ik ook wel fan van worden.

Ik heb net de Laatkomer uit, niet dat dat nu een geweldig boekje is, maar de taal is goed. En ook hiervan ga ik dan ook nog weer naar een toneelstuk. Ik was al lang vergeten dat ik kaartjes daarvoor had en onbewust kennelijk dit boekje gepakt en gaan lezen tot mijn vriendin zei, he, gaan we daar niet heen?

 

De komst van Jezus Christus naar Brussel, daar heb ik echt van genoten, dat is al weer wat maandjes terug.

 

De helaasheid ligt - of hoe noem je dat bij een digitaal bestand - ook al klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Goede uitvinding he die e-reader.

Ik heb ook wel een I-pad in mijn handen maar daar ben ik niet zo kapot van. Of een smartphone,doet me ook niets.

 

Maar daar kwam ik niet voor om te zeggen wat allemaal niets vind. Morgen ga ik naar De Laatkomer, de toneelversie. Door het Noordnederlands Toneel. Een vlaams verhaal met een boers accent, ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kunst van Kaizen, Robert Maurer

Jep weer een zelfhulpboek maar met eenvoudige gedachtes.

 

"De gedachte is eenvoudig:

Grote veranderingen komen tot stand door kleine stapjes te nemen in de richting van je doel." Copyright

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb nu 4 boeken van John Grisham gelezen en in de kast staan en kan ze alleen maar aanraden. Geweldige rechtbank thrillers. En voor de fantasy lezers Robert Jordan natuurlijk. En voor de oude garde, Theo Tjijssen met Kees de Jongen. Blijven leuke doorlezers :)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees een leuk boek Rene Gude: Stand up filosoof.

 

Heel toegankelijk filsofisch werk over heel dagelijkse zaken

1 Hoe houden we het met de dingen uit

2 Hoe houden we het met elkaar uit

3 Hoe houden we het met onszelf uit

 

Geschreven in intervieuwvorm, wat het heel losjes maakt.

 

Helaas is hij stervende, hij was in een aflevering van de kist. Hij heeft een speciale kist op maat gemaakt want hij heeft nog maar een been.

http://www.npo.nl/de-kist/14-12-2014/VPWON_1233537

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja ik vind dat hij een kijk op het leven heeft die mij aanspreekt. Je kan ook nog kijken naar 24 uur met, daar was ie ook een keer: http://www.npo.nl/24-uur-met/24-01-2014/VPWON_1210498

duurt wel iets langer

 

Nu lees ik

 

Het Rosie Project - Graeme Simsion

 

Hilarisch verhaal van een autist, aspi die op zoek gaat naar een levenspartner, maar dat uitmond naar de zoektocht naar de vader van een van de kandidaten (die eigenlijk helemaal niet aan zijn profiel voldoet)

 

Ik vermoed dat als er een film van komt dat als dat goed gedaan wordt het ook een groot succes zal worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Zal het onthouden dat er ook een deel 2 is.

 

Nu lees ik Knut Hamsun - Zwervers.

Knut Hamsun is wel een van mijn favoriete schrijvers. Zijn hoofdpersonen zijn toch vaak wat vreemde snuiters.

 

In Zwervers gaan August (waar komt hij nu weer vadaan?) en Edevart vanuit Noord Noorwegen op reis, niet omdat ze er voor kiezen, maar omdat er een schip vol geladen met vis naar de stad gebracht moet worden. De schipper is namelijk verdronken in een moeras. Moord uit jaloezie door een vrouw uit het dorp.

 

Ik ben benieuwd waar dit avontuur toe leidt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Spud, ik heb inmiddels het boekje gekocht en ben het aan het lezen, Kaizen.

Wow...da's mooi! Ik kan er wel wat mee.

En het is niet zo'n ingewikkeld dik boek, ook fijn  :D

 

Nu aan de slag met het stuk 'negatieve gedachten' daar ben ik gisterenavond gestopt,

leek me niet zo'n goed idee voor het slapen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...