Spring naar bijdragen

Boekendraadje


Francesca

Aanbevolen berichten

help de dokter verzuipt, Toon Kortooms lachen!

voyage au bout de la nuit, Celine lachen! en huilen...

alle fantasy an fiction van Jack Vance voor de power!

de titaantjes voor mijn weemoed...

verder blader ik maar wat... lees meestal niet meer dan twee of drie zinnen... concentratieproblemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond gewerkt en door een hoosbui naar huis gefietst. Nu even hier op Pb's te lezen en zo..Vanmiddag het boek "help ik (ver)zuip!" gekocht. Het lag voor 5 euro in een doos voor de boekenwinkel Die is van mij, dacht ik!
Heb het in 1 middag uitgelezen. Het las heel gemakkelijk en wat een herkenning Vooral het gesjoemel met hoeveelheden en glazen..dat stiekeme...

Mocht je het boek kunnen lezen, een aanrader:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heeft iemand hier ook het boek "Nooit meer een kater" van Allan Carr gelezen?
En? Heb jij er wél iets aan gehad?
Ik niet namelijk. Het is een heel boek over wat voor een vergif alcohol wel is. Okay, dat wist ik al. Ook staat er dat er eigenlijk helemaal geen voordelen zijn aan alcohol drinken. Nou, voor mij heeft het dat af en toe wél. Mits ik het met mate doe....

Verder lees ik ook graag ervaringsverhalen. Zoals "Help ik (ver)zuip". Dat soort boeken maakt me altijd dat ik blij ben als ik nuchter ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet gelezen Allan Carr, maar er was hier een draadje van Myriam over en zij citeerde stukken eruit. Kon mij niet zo inspireren. Te negatief voor mij. Voor mij is alcohol niet enkel ellende geweest. Heb ook nog steeds goede herinneringen.

Een boek dat me wel aansprak is de verslaving voorbij, Jan Geurtz. Misschien iets te luchtig, maar dat vind ik zelf wel fijn. Het geeft in ieder geval een aardig inzicht hoe een verslaving kan werken. Het tweede deel hoe er af te komen is denk ik wat kort door de bocht voor velen.

Ik verwacht de oplossing ook niet in een boek te vinden. Naar je zelf luisteren en een beetje om je hen kijken. Interpreteren enzo. Een leuk boek kan daar bij helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vond mezelf niet echt opbouwend toen ik even kwam melden dat ik nog steeds leef. Snap niks meer van de draadjes van tegenwoordig en de discussies wat natuurlijk begrijpelijk is als je niet dagdagelijks de dingen meekrijgt. Toch wil ik opbouwend zijn, want heb in het verleden hier heel wat steun mogen ervaren. Elle lange betogen wil ik niet meer doen en dan is voor mij de gulle middenweg, tips te geven over bijbeltjes in boekvorm die mij helpen om mezelf beter te voelen. ;)

Dit boek is niet alcoholgerelateerd, maar heeft mij wel geholpen om mijn doelen beter te bepalen omdat er best veel wijsheden in staan. Toen ik eraan begon zat ik aan de grond maar nu wordt ik er eigenlijk altijd wel een beetje vrolijk van om een hoofdstuk te lezen want het is best confronterend.

Wie zal om je huilen? van Robin Sharma

In mijn beleving doet hij echt een beroep op je eigen verantwoordelijkheidsgevoel en dat op een tactische manier. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

het boek van Willem de Ridder ''Spiegelogie'' een hilarisch ''zelfhulpboek''

het zoveelste boek waarin precies te lezen staat hoe jouw Leven werkt. Het barst van dit soort boeken, het kan inspirerend zijn en je wellicht nieuwe inzichten geven ,maar als je het uit hebt gaat jouw Leven weer zijn gewone gangetje, totdat je weer het volgende boek of workshop ontdekt.

dit boek gaat erom dat je het niet in je eentje kunt, en dat je anderen nodig hebt, vond het wel toepasselijk, omdat we hier ook mey elkaar proberen adb te worden, en inmiddels weten (althans ik) dat ik het niet alleen kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forummers,

Ik heb het lees-virus te pakken sinds ik weer nuchter ben en ben op zoek naar nieuw leesvoer.

Ben niet op zoek naar (fictieve) verhalen, maar naar informatieve boeken.

"Wij Zijn Ons Brein" zag ik hier al langskomen - zo'n soort boek vind ik prettig om te lezen.

Ook het boek "Waarom mannen en vrouwen met hun lichaam zeggen wat ze eigenlijk niet willen vertellen"

heb ik uit en vond ik vermakelijk leesvoer ook!

Iemand aanraders!?

Gegroet,

Anton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In november 1994 verscheen de eerste druk van De ontembare vrouw van de Amerikaanse Jungiaanse psychologe Clarissa Pinkola Estes. Miljoenen vrouwen over de hele wereld verslonden het en gaven het aan elkaar door.

Wat is het geheim van dit succes? Veel lezeressen beschouwen De ontembare vrouw als hun lijfboek. Ze delen hun ervaringen in praatgroepen, tijdens lezingen en workshops. Het boek gaat van hand tot hand. Een boekhandelaarster: Ik schat dat de meeste lezeressen 35-40 jaar oud zijn. Vrouwen die op een keerpunt staan en zich afvragen wat ze met hun leven moeten aanvangen. Pauline Sinnema oordeelde in haar recensie in Het Parool: Pinkola steekt je een hart onder de riem en geeft je tegelijkertijd een flinke schop onder de kont: je kunt treuren om een verspild leven of er alsnog iets van maken " te laat is het nooit. Het is een boodschap waar ook menige man iets aan kan hebben. De Standaard der letteren verklaarde het succes als volgt: Bekende sprookjes als Het lelijke eendje, Blauwbaard, De rode schoentjes krijgen bij Estes een nieuwe verrassende inhoud. In navolging van Jung ziet ze de sprookjes, mythen en verhalen niet zozeer als een spiegel van de samenleving, maar ze leest ze als drama van de ziel, waarbij de verschillende sprookjespersonages staan voor positieve en negatieve aspecten van de eigen psyche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nachttrein naar Lissabon van Pascal Mercier

Het is fictie, geen boek over verslaving of een (zelf)hulpboek maar wat mij betreft wel een boek over ' jezelf worden' zoals Francesca, de starter van deze topic, in 2007 vraagt.

'Een magistrale roman over alle grote vragen van het bestaan' volgens de Volkskrant.

Las ergens ook dat iemand het een 'mannenboek' vond'. Dat kan best kloppen.

Dit boek heeft mij bij een eerdere periode zonder drank menig genoeglijke avond gegeven. Normaliter kan ik een boek niet snel genoeg uitlezen maar bij dit boek kon het niet lang genoeg duren. Traag lezen is mijn advies, net zo traag als het verhaal zich ontwikkeld.

Toen ik het uit had voelde het als afscheid van een vriend, afscheid van hoofdpersoon leraar Raimund Gregorius.

P-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...