Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden @Etty Gefeliciteerd! Ik denk dat ik niet eens oma ga worden. Mijn jongste heeft geen interesse in een partner omdat alle meiden raar zijn. De oudste heeft een vriend heel ver weg, die gaan nooit samenwonen. Misschien dat ze onverwacht ooit een keer zwanger raakt maar daar zie ik haar niet voor aan. Ze is heel voorzichtig, met alles. Etty reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden FOMO is misschien niet het juiste woord maar ik heb het een beetje met mijn werk. Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt en verdien daar ook nog eens supergoed mee. Maar ik doe het al 19 jaar en ik krijg steeds meer moeite om mezelf er toe te zetten aan de slag te gaan. Onlangs sprak ik een kennis daarover en zij verteld me hetzelfde. Ook veel andere vrouwen die zij kent welke in de overgang zitten hebben hetzelfde. Zou het daardoor komen? Het gevoel van is dit alles? Het zou me bijv. best leuk lijken om lekker simpel werk te doen, niet teveel nadenken, geen gezeik, geen sores over je eigen bedrijf. Lekker werken, weer naar huis en dan rust. Nu ben ik vaak tot 's avonds laat aan het werk. Mis ik daardoor veel? Geen idee. Ik ben heel dankbaar voor wat ik doe en wat ik heb, maar toch... Soms kan dat best een beetje deprimerend zijn. Vanavond hebben we een (groot) feest bij de buurtjes, die pakken het echt goed aan. Er is een cateraar geregeld, de vaten bier en dozen wijn (ze schenken de wijn die ik liefste dronk!!!) staan al klaar. Ze gaan zelfs een heuze bar opbouwen met 2 biertappen. En ik heb voor het eerst in 5 maanden echt zin om weer eens te drinken. Gelukkig gaan we als gezin daar naartoe en drinken 3 van ons niet, dat zal helpen. Ik ga het wel moeilijk krijgen straks. Vooraf dus bedenken wat ik ga drinken. Ik denk dat ik me ga storten op het eten, ben dan ook benieuwd wat mijn weegschaal gaat zeggen volgende week bij de kilokiller. Wat wel leuk zal zijn, bijna alle gasten die daar komen vanavond zijn grote drinkers, ze gaan bijna allemaal tot het gaatje (zoals ik ook deed), nu kan ik eindelijk eens goed kijken wat drank met iemand doet. Lijkt me prachtig om dat te observeren.
Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 26 minuten geleden zei bumperjim: En dan nog een derde waarin je alleen maar foute beslissingen neemt, gewoon voor de gein Yes please!
lady jane Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik ga (ook) geen oma worden. Zoals ik mijn kinderen inschat. En ik mis er niets aan al gun ik het anderen nog zo. Mijn vriendinnen laten me genoeg schattige foto's en filmpjes zien hoor, en een paar delen ook hun zorgen erover. Samengestelde gezinnen, ontwortelde kleinkidz, jaloerse kleinkidz ook in zulke situaties, en een paar leven nu hun leven via het bestaan ervan. Oppasdagen en alles daaraan aanpassen. Ik wil geen verantwoordelijkheden meer besef ik steeds meer.
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 4 uur geleden zei Musashi: lastige gevoelens niet ‘gewoon’ wegdrinken maar er ‘normaal’ mee omgaan zonder uit te werken op anderen en/of alles op te blazen. Hoe dan? Er is nog een derde optie. Gewoon verschrikkelijk abnormaal woedend worden. Tis niet bij de wet verboden dus het mag. Mariposa reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 27 minuten geleden zei lady jane: Ik ga (ook) geen oma worden. Zoals ik mijn kinderen inschat. En ik mis er niets aan al gun ik het anderen nog zo. Mijn vriendinnen laten me genoeg schattige foto's en filmpjes zien hoor, en een paar delen ook hun zorgen erover. Samengestelde gezinnen, ontwortelde kleinkidz, jaloerse kleinkidz ook in zulke situaties, en een paar leven nu hun leven via het bestaan ervan. Oppasdagen en alles daaraan aanpassen. Ik wil geen verantwoordelijkheden meer besef ik steeds meer. Ik weet ook niet of ik het zal missen als ik nooit oma zal worden. Eerlijk gezegd vind ik alle baby's en kleine kinderen stom, dat is iets van de afgelopen 10 jaar. Ik kreeg onlangs een baby in mijn armen gedrukt en wist niet hoe snel ik hem weer terug moest geven. Het doet me helemaal niets meer. Misschien heeft dat ook te maken met verantwoordelijkheid, geen idee (of ook de overgang?). Ik heb 2 neefjes van 5 en 7, die vind ik ook niet leuk. Bijdehante ettertjes zijn het. Totaal niet opgevoed (al zegt dat natuurlijk meer over de ouders dan over de kinderen). Je ziet steeds vaker kids die niet opgevoed worden, allemaal grootgebracht met een schermpje en allemaal een grote bek. Vreselijk. Wat is er mis met buiten spelen en sociaal contact?
IJsvogel Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Wat een herkenning hier. FOHMO heb ik regelmatig. Ik worstel ermee, soms voelt het net zo naar als jaloezie, of als zelfafwijzing. En misschien overschatten we de maakbaarheid van het leven soms wel, ergens is het ook een keten van toevalligheden. Inspiratie en wijze mensen kunnen je helpen, maar hoe weet je of iets inspiratie is of een domme impulsieve inval. Is iets een nieuwe stap of een vlucht. Is iemand een goede invloed of een drinkmaatje waarmee je zit te fantaseren en tot niks komt. Ah well, ik ga Le petit prince maar weer eens lezen, lekker kort. bumperjim reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Off topic… ik zag deze vandaag en vond m te grappig om niet te delen bumperjim en Kaatjemama reageerden hierop 2
Lonster1 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Een vrouw is te dom om aan een auto te sleutelen, is dat de grap?
Etty Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) Volgens mij hangt de grap samen met het verhaal dat rondgaat over een generatie jonge vrouwen die steeds minder trek heeft in relaties en mannen en kinderen. Het feminisme krijgt daarvan de schuld. Vrouwen zijn te zelfstandig. Maar dat zijn ze helemaal niet, kijk maar haha. 4 uur geleden bewerkt door Etty
Mariposa Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Precies dat. En een beetje zelfspot kan ook geen kwaad.
Etty Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 3 uur geleden zei bumperjim: Vlinder heeft ons weer een nieuwe uitdrukking geleerd gisteren, dat doet ze heel vaak. Zo blijven we op de hoogte van de nieuwste trends. Vaak is het Engels want de Vlinder is nationality fluid. "short bangs" Wie kent dat? (Niet dat ze die heeft, goddank) Betekent het 'oeps, had ik liever niet gedaan?' Ik zie wel eens instructie filmpjes voorbij komen over je eigen haar knippen. Dan verdeel je je haar op een bepaalde manier in staartjes en je knipt dan die staartjes af. Ook aan de voorkant van je gezicht. Soms knipt iemand dan te veel af, en het effect is hilarisch. Mijn dochter heeft toen ze ongeveer 4 of 5 was een keer haar pony tot op de haargrens afgeknipt. Dat begon je pas te zien vanaf een week. Het arme kind heeft dat heel lang moeten aanhoren. Zal eens aan mijn dochter vragen of ze de uitdrukking kent.
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 4 minuten geleden zei Etty: Betekent het 'oeps, had ik liever niet gedaan?' Ik zie wel eens instructie filmpjes voorbij komen over je eigen haar knippen. Dan verdeel je je haar op een bepaalde manier in staartjes en je knipt dan die staartjes af. Ook aan de voorkant van je gezicht. Soms knipt iemand dan te veel af, en het effect is hilarisch. Mijn dochter heeft toen ze ongeveer 4 of 5 was een keer haar pony tot op de haargrens afgeknipt. Dat begon je pas te zien vanaf een week. Het arme kind heeft dat heel lang moeten aanhoren. Zal eens aan mijn dochter vragen of ze de uitdrukking kent. Nee het is een bewuste coupe, teveel afknippen van de voorkant. Volgens Vlinder is het een linkse en feministische coupe omdat mannen het lelijk vinden. Overigens heeft ze zelf toen ze een jaar of 6 was ook zoiets gedaan. Google "short bangs meme". Sommige zijn echt afgrijselijk 😁 4 uur geleden bewerkt door bumperjim
Etty Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden ja maar wat betekent short bang's dan als uitdrukking? Of bedoel je gewoon: het betekent korte pony?
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 3 minuten geleden zei Etty: ja maar wat betekent short bang's dan als uitdrukking? Of bedoel je gewoon: het betekent korte pony? Ja precies Pony zo heette dat inderdaad. Klein paardje. Ook bangs komt wellicht uit de paardenwereld: https://en.wikipedia.org/wiki/Bangs_(hair) 4 uur geleden bewerkt door bumperjim Etty reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Tussen haakjes: we gaan zo boodschappen doen. Ik: "moeten we een lijstje maken?" Stier: "Eieren. En zakdoekjes. En verder zien we wel". Toch heerlijk om daarmee getrouwd te zijn 🥰 Etty reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden