Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dagpact: Mormel Goedemorgen. Vanaf vandaag beginnen de temperaturen hier weer op te lopen dus hoop dat iedereen klaar is voor enkele zwoele nachten.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Niet gedronken: blij 👌🏼 rapilos, Kaatjemama, lady jane en 1 andere reageerden hierop 4
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Lang gepraat met Vlinder gisteravond (nacht). Holenbeer is ongelukkig in haar relatie en, naar het lijkt, meer in het algemeen, maar ze is nog minder een prater dan de Stier, wat alles erg ingewikkeld maakt. Toen zei Vlinder ineens ik denk dat ze autistisch is. Mijn eerste (vreselijke) reflex was, jezus moeten nu allebei mn kinderen een geestelijke aandoening hebben Toen die zinloze gedachte voorbij was, gepraat over het waarom en zo. Beetje geplaagd in de zin dat Gen Z overal een syndroom in ziet en dat ikzelf dan misschien wel borderline en autisme tegelijk heb. Waarop Vlinder bloedserieus zei, ik denk dat het heel goed voor je zou zijn om eens naar een psychiater te gaan. Ik denk dat dat voor iedereen goed zou zijn. Verder geboomd en toen kreeg ik het gevoel dat ze misschien gelijk zou kunnen hebben wat Holenbeer betreft. Niet dat het wat uitmaakt, maar het zou me helpen om me te realiseren dat wat voor ons normaal is, misschien niet normaal is voor Holenbeer en andersom. Een stukje begrip 🤓 Beetje stom dat ik daar eerst een syndroom bij nodig heb, maar OK 1 uur geleden bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Nachtje weggeweest met de camper, wakker geworden op een prachtig stil plekje met uitzicht op roodbruine koeien en een enorme stier, allemaal met fantastische horens. rapilos, bumperjim en lady jane reageerden hierop 3
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Hihi per ongeluk in de wei geparkeerd?
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Zowat wel ja, maar aan de andere kant van het prikkeldraadje. 1 uur geleden bewerkt door Yana bumperjim reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ongelukkig zijn, moeilijke relaties, je niet op je plek voelen, lusteloos zijn, twijfelen aan alles... dat is toch gewoon mens zijn? Net als enthousiast zijn en hogerop willen komen en verliefd zijn... Ik zou ook best willen praten met iemand die me kan doorgronden maar ik heb geen vertrouwen in psychiaters (of in wie dan ook, eigenlijk).
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ja maar er zijn nog allerlei andere dingen, maar dat is niet zo relevant hier. Het probleem met psychiaters en psychologen is dat ze niet persé goed zijn, maar je weet het niet totdat je er meerdere gezien hebt, dan kan je vergelijken. Vlinder hebben we ook een tijdje naar een psychologe gestuurd, die werd er nog ongelukkiger van 😫
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Even een moeilijk momentje. Daarstraks in de keukenkasten zitten rommelen om alles netjes op orde te zetten en vervolgens lange wandeling gemaakt. Toen ik thuiskwam ontbeten en geen zin om dadelijk in de tuin te werken. Direct was de gedachte daar om zo meteen wijn te halen als motivatie/beloning om toch verder te werken, terwijl ik donders goed weet dat ik daarmee misschien wel wat uren in de tuin werk maar vervolgens weer vertrokken ben voor een binge van dagen waarbij er niets uit mijn handen komt. lady jane reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Ingewikkeld, het leven. Ik wens dat je dochters een goed leven tegemoet gaan @bumperjim en jij ook! 1 uur geleden bewerkt door Yana bumperjim reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden En nu @Mormel? Lastig hè, om gevoelens te verdragen i.p.v. te verdoven.
Lonster1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Het is denk ik slim om vooral aan de toekomst te denken (lusteloos en volop in gebruik) in plaats van aan het heden (beloning, ontspanning). Dat helpt mij wel door momenten heen, in elk geval. Qua therapie heb ik altijd meer gehad aan coaches of alternatieve therapieën. Bij de psychiater gillend weggelopen en aan de psycholoog had ik niet veel, want veel te rationeel. Maar dat is natuurlijk allemaal heel persoonlijk. En soms heb je niet veel te kiezen. Daarnaast geloof ik dat je overal wat van opsteekt en dat het ook erg ligt aan je eigen inzet. Het kan al erg fijn zijn om je verhaal te kunnen vertellen en dat iemand naar je luistert. bolletje reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Het delen is al iets. En het moeilijk momentje kan ook voorbij gaan zonder drank te gaan halen. Wat zou je kunnen doen als beloning wat je ook echt beloont @Mormel? Persoonlijk vind ik dat je best veel actief bent al en rustpunten kunnen ook al belonen. Maar ik heb een vrij luie aard. Jij bent nog jong en energiek (vul ik ff in). Is je el. fiets al gerepareerd?
bolletje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goeie morgen mensen. Goed gedaan B.J. Zo sterk ben je nu. Hopenlijk na de sombere berichten blijf je dat ook. Je kan het. Vandaag een dagje met de dagbesteding naar Kleve, boodschappen doen. Heerlijk een daggie weg. Zou ik meer moeten doen, maar ja dan moet je wel een aanleiding hebben. Als je een herseninfarct hebt gehad, heb je ineens geen vrienden meer. Maar vandaag is het genieten voor die Bollie. bumperjim en lady jane reageerden hierop 1 1
Mormel Geplaatst 56 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 56 minuten geleden @Yana: zeker als je dat zolang als ik heb gedaan. @lady jane: dat accepteren dat ik niet altijd iets moet doen en er ook gewoon mag zijn is het punt waarmee ik nu aan het werken ben met mijn psychologe. Nog een hele weg te gaan dus. lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 36 minuten geleden Rapport Geplaatst 36 minuten geleden 37 minuten geleden zei Yana: Ingewikkeld, het leven. Ik wens dat je dochters een goed leven tegemoet gaan @bumperjim en jij ook! En ik wens jou een leuke dag met je koeien 😁 Ik zeg graag "koeien" als er Fransen bij zijn, dan zijn ze meteen wakker Yana reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 22 minuten geleden Rapport Geplaatst 22 minuten geleden 59 minuten geleden zei Yana: Ongelukkig zijn, moeilijke relaties, je niet op je plek voelen, lusteloos zijn, twijfelen aan alles... dat is toch gewoon mens zijn? Net als enthousiast zijn en hogerop willen komen en verliefd zijn... Ik zou ook best willen praten met iemand die me kan doorgronden maar ik heb geen vertrouwen in psychiaters (of in wie dan ook, eigenlijk). Ik heb nu vooral problemen met mij niet begrepen te voelen. En dat voelt mij ook aan als in de steek gelaten te worden. Het lijkt alsof ik het over koeien heb terwijl mijn professionele hulpverlening begrijpt dat ik het over paarden heb. Ik had wel mensen waarbij ik me begrepen voelde, maar die hebben nu andere taken of zo . Hey lijkt me alsof het zoeken naar de gepaste hulpverlening een zoektocht is naar een speld in een hooiberg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden