Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 uur geleden zei Kaatjemama:

Dagpact:
renaldo61🐕
kaatje🌺

goedemorgen allemaal

goed geslapen 

onderweg naar Texel hopelijk redden we de volgende boot 🤗

fijne zondag iedereen🐏

Fijne vakantie!

Geplaatst

Vandaag op mijn manier maar de zondag vieren. Morgen weer verder met regelen. Misschien toch nog wel even wat banen trekken. Anders even naar het andere dorp. Daar hebben ze meer aanbod wat winkels betreft. Het kleine buurtwinkeltje heeft maar een beperkt aanbod. Zo kom ik de dag ook wel weer door. Goed voor mezelf zorgen. 

Geplaatst

Ook nog net goedemorgen. 
Even snel tussendoor hier een bakje neerzetten, gisteren onverwacht logees gekregen, dus geen tijd om bij te lezen. 
Maak er een mooie dag van luitjes, hij is het waard...
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

Dagpact:
renaldo61🐕
kaatje🌺
Quinn 🧡 

Yvonne 
IJsvogel

Pas half 11wakker want ik had geen wekker gezet. Expres want ik kon niet slapen. Gisteravond nog 7 km gewandeld met een vriendin, op mijn initiatief. Wilde eerst alleen gaan maar toen bedacht ik me me mijn plan om minder kluizenaar te worden. Daarna dronk zij een glas wijn en ik een 0.0. Blij naar huis.

Ik denk dat het ook een beetje door mijn werk komt, ik spreek elke dag zoveel mensen wat heel veel van mijn sociale energie vraagt. Dan denk ik in mijn vrije tijd, laat maar. Maar dat is natuurlijk anders, misschien laadt dat juist weer op, bij de juiste mensen.

Vandaag een beetje lummelen, wasje draaien en in de tuin werken. Gisteren heb ik een rode kool ingemaakt in t zuur. Dat soort dingen word ik blij van.

Geplaatst

Goeie stap @IJsvogel. Gewoontes veranderen, mensen opzoeken, het valt niet mee, maar is het wel waard.a

Wat was dat nieuwe woord nou trouwens? Iemand had het gisteren hier over raketvloeistofdiscussie. Ook een mooie voor Scrabble.

Geplaatst

Dagpact:
renaldo61🐕
kaatje🌺
Quinn 🧡 

Yvonne 
IJsvogel
Mormel

Vandaag rustig aan, wat opruimen, een wasje draaien en straks een ovenschotel maken voor vandaag en morgen. Daarnet kwam er een waarschuwing binnen voor de hitte morgen en dan zal ik geen zin hebben om in de keuken te staan. 

Geplaatst

@Quinnmijn zoon zei dat in een boek een bekende trope (troop in nl) voorkwam. Nog nooit van gehoord, maar het betekent herkenbaar patroon in een verhaal, bijna een cliché, kon hij me vertellen. 

Toen ik het opzocht zag ik nog meer betekenissen maar ik had het woord nog nooit gehoord of gelezen. Ik vond het leuk om zo een nieuw woord te leren. Niet voor het eerst want soms gebruikt hij bijvoorbeeld woorden die volgens mij dan Engelse woorden zijn, maar dan blijkt het toch te bestaan in het Nederlands 

Geplaatst

Al m'n ellende er weer lekker uitgezwommen. Dat doet een mens goed. Brokken gehaald voor de honden. De teckels aparte brokjes. 2 keer met de hond gewandeld. Vervelend nu ze loops is. Ze kan dan ook niet los. Lekker nasi straks met kipsaté. Ik negeer mijn vriend zoveel mogelijk. Hij zit buiten. Ik binnen. Veel wordt er niet gepraat. Alles wat eruit komt is toch bagger en wrok. Zit nog steeds aan bier en benzo. Fijne combinatie. Had gedacht hier in Brabant van mijn welverdiende rust te kunnen genieten, na een voor mij ook wel heftige periode. Het tegendeel is waar.

Geplaatst
21 minuten geleden zei spirit:

Al m'n ellende er weer lekker uitgezwommen. Dat doet een mens goed. Brokken gehaald voor de honden. De teckels aparte brokjes. 2 keer met de hond gewandeld. Vervelend nu ze loops is. Ze kan dan ook niet los. Lekker nasi straks met kipsaté. Ik negeer mijn vriend zoveel mogelijk. Hij zit buiten. Ik binnen. Veel wordt er niet gepraat. Alles wat eruit komt is toch bagger en wrok. Zit nog steeds aan bier en benzo. Fijne combinatie. Had gedacht hier in Brabant van mijn welverdiende rust te kunnen genieten, na een voor mij ook wel heftige periode. Het tegendeel is waar.

Dan heeft hij toch nog geld om bier te kopen? Eten jullie nog samen? 

Geplaatst

Persoonlijk denk ik dikwijls dat ik vrij ben van de verleiding van alchohol, maar afgelopen donderdagochtend in een woonzorgcentrum waar ik samen kom met andere ex patiënten van de psychiatrische kliniek stonden op een karretje lege bierflesjes en het deed me toch wel iets. Toen ik dat mededeelde aan een andere ex mede patiënt ging hij nieuwsgierig kijken. Hij begreep het niet goed want het woonzorgcentrum behoort tot dezelfde groep als de psychiatrische kliniek. 

Geplaatst

Gisterenavond gefaald door 's avonds nog een fles whisky te halen. 
Deze avond verloopt lastig. Veel zin om te drinken gewoon om elke gedachte en gevoel weg te duwen.

Leuke van de dag. Sinds kort zit er een Chinees in de regio die bij ons levert en daarnet kwam mijn broer vragen of ik ook iets wou hebben. Dus ik kijk uit naar een schotel noedels met scampi. Gelukkig want koken zou geen succes geweest zijn met mijn gedachten die over en weer gaan. 

Geplaatst
15 minuten geleden zei Mormel:

Gisterenavond gefaald door 's avonds nog een fles whisky te halen. 
Deze avond verloopt lastig. Veel zin om te drinken gewoon om elke gedachte en gevoel weg te duwen.

Leuke van de dag. Sinds kort zit er een Chinees in de regio die bij ons levert en daarnet kwam mijn broer vragen of ik ook iets wou hebben. Dus ik kijk uit naar een schotel noedels met scampi. Gelukkig want koken zou geen succes geweest zijn met mijn gedachten die over en weer gaan. 

Ik zal je een geheim verklappen, een geheim dat je waarschijnlijk zelf al goed kent. De alchohol helpt niet, dat is het geheim. We denken dat het werkt, maar het werkt gewoon niet. Ik heb zeer lang geprobeerd mijn problemen weg te drinken, het is me helaas nooit gelukt. Het geeft hoogstens zeer tijdelijk een oplossing om niet aan je problemen moeten te denken. 

Geplaatst (bewerkt)

Alweer in het stadion geweest. Met jongste zoon naar De Kuip. Uitslag vergelijkend warenonderzoek: Ajax voetbalt beter, Feyenoorders zijn sympathieker.
    Maar liever dan tussen 50.000 supporters zit ik aan de rivier om te kijken naar een eend die voorbij zwemt.

bewerkt door Oskar
Geplaatst
40 minuten geleden zei Oskar:

Alweer in het stadion geweest. Met jongste zoon naar De Kuip. Uitslag vergelijkend warenonderzoek: Ajax voetbalt beter, Feyenoorders zijn sympathieker.
    Maar liever dan tussen 50.000 supporters zit ik aan de rivier om te kijken naar een eend die voorbij zwemt.

Speelt Feyenoord weer? Zeker oefenwedstrijden?

Geplaatst
3 uur geleden zei renaldo61:

Dan heeft hij toch nog geld om bier te kopen? Eten jullie nog samen? 

Nee, wij eten apart. Ik eet op een normale tijd. Zes uur  half 7. Hij pas om 11 uur savonds. Zijn geld is nu weer op. Niemand geeft hem nog geld. Iedereen is klaar met hem. Stiekem bier bij gaan halen toen ik in het zwembad was. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...