renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Dagpact: renaldo61🐕 Weer slaapproblemen
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen Renaldo, goedemorgen frummers. Tsja, slaapproblemen, breek me de bek niet open... Niet leuk, maar we kunnen ermee leven Renaldo. Het lijkt er op dat het vandaag een dagje met iets minder hoge temperaturen wordt, fijn. Ik zet eind van de nacht alle ramen en deuren tegen elkaar open telkens, dan kan het toch een beetje afkoelen nog. Maar de hitte gaat ook in de muren zitten en dan krijg je het niet echt koeler meer op een gegeven moment helaas. Vandaag een beetje een inhaaldag. De afgelopen dagen was ik grieperig, niets in en om het huis gedaan. Eerst een bakje nu even.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden goeiemooiemorgen frummers🌞 geen idee wat ik vandaag ga doen dus eerst koffie/zwemmen en dan laat ik me verrassen door mezelf. bumperjim reageerde hierop 1
bolletje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goeie middag, gisteren een bizar heftige dag meegemaakt om snel te vergeten. Ik worstel enorm met emotionele trigger reacties die in mijn gezin van herkomst normaal waren maar waarvan ik nu weet dat ze andere mensen en mijn relaties schaden. Emotieregulatie dus, best moeilijk als je gewoon bent te onderdrukken en/of te copen. Ben me er al langer bewust van en mee aan de slag maar het blijft moeilijk. Tips welkom! En nu in het begrijpelijk nederlands. Kaatjemama reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (Goeie) morgen, @bolletje ik lees mijn tekst van gisteren. Wat bedoel je ermee? Wat ik wil zeggen is dat ik heel emotioneel kan reageren op kleine dingen die me raken/ kwetsen. Dat ik met zo’n emotionele reacties blijkbaar andere mensen kwets en daardoor relaties schaadt. Ik weet dus niet goed hoe ik beter met mijn emoties kan/ moet omgaan. Alcohol heeft me altijd ‘geholpen’ om emoties en gevoelens te verdrinken/ verdringen en nu ik dat niet meer doe, weet ik niet hoe dat moet, mijn emoties beter reguleren zodat ik er anderen geen (ongewilde) pijn mee doe. Heeft niemand anders hier dan last mee, na/ tijdens stoppen met alcohol? Of ben ik er dan zo’n rare in?
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen, Via gratisaftehalen iemand gevonden die de de tegels uit de voortuin op komt halen, heel blij mee. Hoef ik niet te wachten op de tegelwipactie van de gemeente, of veel erger, ze zelf afvoeren naar de vuilstort. Het zijn er veel. Zo leuk om met wildvreemden spullen uit te wisselen! @Yvonne vervelend om met dat warme weer grieperig te zijn lijkt me, beterschap. @Musashi ik wilde gisteren nog op je reageren. Het is een pittige uitdaging om emotioneel gedrag te veranderen als het ooit is ontstaan om jezelf te beschermen, als een afweermechanisme. Bedoel je dat? Als het zelfstandig niet lukt is een therapeut die ermee werkt (bijvoorbeeld schematherapie) aan te bevelen. Ik heb er jarenlang mee geworsteld, ik was me er ook volledig bewust van hoe schadelijk mijn gedrag was, dat maakte het zwaar. Het is echt veel veel minder geworden, maar het heeft tijd nodig. En achteraf gesproken had ik wel wat meer compassie voor mezelf willen hebben. Wil jij vertalen voor @bolletje🙂? Musashi reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Geplaatst 59 minuten geleden Mijn man heeft psychologische hulp ingeroepen bij instanties. Die mensen komen vanmiddag. Ik ben bang en ik schaam mij. Ik voel me rot en verkeerd. Ik doe zo mijn best maar het is allemaal zo moeilijk.
Musashi Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Geplaatst 52 minuten geleden Dankjewel @Etty voor de herkenning. Het is exact zoals je schrijft. Etty reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 36 minuten geleden Rapport Geplaatst 36 minuten geleden @Musashina tweede keer lezen herken ik het ook denk ik. Ik denk dat veel mensen hier in meer of mindere mate mee te dealen hebben. Mijn man is officieel erkend als hebbende een ‘emotieregulatie’ probleem. Hij drinkt niet (veel), maar eet meer. Voor mezelf richt het zich wrs meer naar binnen. De uitbarstingen kwamen juist als ik dronk. Voor nu merk ik dat vooral bezig zijn met iets lichamelijks me helpt. Kortom: je gaat hier doorheen, schaamte begrijp ik volkomen. Maar het is helemaal nodig. Misschien kan het al helpen als je man het begrijpt? Musashi reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 29 minuten geleden Rapport Geplaatst 29 minuten geleden (bewerkt) 41 minuten geleden zei Musashi: (Goeie) morgen, @bolletje ik lees mijn tekst van gisteren. Wat bedoel je ermee? Wat ik wil zeggen is dat ik heel emotioneel kan reageren op kleine dingen die me raken/ kwetsen. Dat ik met zo’n emotionele reacties blijkbaar andere mensen kwets en daardoor relaties schaadt. Ik weet dus niet goed hoe ik beter met mijn emoties kan/ moet omgaan. Alcohol heeft me altijd ‘geholpen’ om emoties en gevoelens te verdrinken/ verdringen en nu ik dat niet meer doe, weet ik niet hoe dat moet, mijn emoties beter reguleren zodat ik er anderen geen (ongewilde) pijn mee doe. Heeft niemand anders hier dan last mee, na/ tijdens stoppen met alcohol? Of ben ik er dan zo’n rare in? Dat lijkt me een typisch alcoholistending 😁 (sprak de alcoholist). Alcohol als nooduitgang. Stop je met de alcohol, dan mis je de nooduitgang en moet je dealen met de "nood". Overigens merk ik wel dat alcohol emoties niet altijd netjes dempt, soms gebeurt er keihard het omgekeerde. Vaak, eigenlijk 🙃 25 minuten geleden bewerkt door bumperjim
Lika Geplaatst 24 minuten geleden Rapport Geplaatst 24 minuten geleden 4 minuten geleden zei bumperjim: Overigens merk ik wel dat alcohol emoties niet altijd netjes dempt, soms gebeurt er keihard het omgekeerde 🙃 Yep. Dat dus.
Etty Geplaatst zojuist Rapport Geplaatst zojuist Ik denk niet dat als ik nooit alcohol had gebruikt als nooduitgang, dat ik dan vanzelf met emoties had leren omgaan, ik had er nog steeds een therapie bij nodig gehad, omdat de afweermechanismes zo sterk waren. De verhalen bij de emoties. Een keihard geloof wat ik niet kon opgeven. Echt niet kunnen dus. Oh ja, gewoon gezellig aan de wijn en man laat iets onschuldigs vallen en 5 seconden later knallende ruzie. Lang geleden voor het laatst gelukkig, al voel ik nog steeds wel de neiging, maar zelfs onder invloed kan ik mijn emoties beter reguleren tegenwoordig, zal wel komen omdat ik het nuchter ook beter kan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden