Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Maar ook dat midden is geen constante.
Omstandigheden, mensen, piekers
er blijven golvende bewegingen ontstaan.
Ergens is dat juist ook het mooie, minder saai zo.
Maar de innerlijke rust om te accepteren he, die mis ik ook wel eens.

Geplaatst (bewerkt)

Ja, ik verwees daar ergens ook wel naar, in abstracte zin dan. Het ene bestaat/ kan niet zonder het ander, en hoe meer extreem het ene, hoe extremer het andere ook wordt. Balans dus, de middenweg is de enige uitweg. 

Amen 🙏😇😁😅

bewerkt door Musashi
Geplaatst

En ook ja @Oskar @bumperjim het is niet zozeer van schrik hebben om te hervallen maar meer dat hij (bj dan) zich rond die zonnewende lijkt te herpakken. Dus all men, chill out, ik wilde jullie geen schrik aanjagen hè! Net andersom, dat jullie de kracht (her)vinden om er voluit voor te gaan! 💪 good luck y’all! 

Geplaatst

Goedenmorgen. Kort nachtje voor ons. Slecht geslapen. Gelukkig heb ik een raam @Oskar 😂. Een vreselijke hoos en onweersbui. Gisterenavond weer lekker gezwommen met mijn kind. Ik ben nauw betrokken met het gezinnetje. Het valt allemaal niet mee om een zwaar autistisch kind thuis te hebben. Eigenlijk kan het ook niet meer. Ze lijden er flink onder. Ze gaat nu nog steeds naar een dagopvang. Bij de gemeente schijnen ze nog steeds niet te begrijpen, dat dit niet meer kan en dat ze thuis onhandelbaar is. Gisteren ging de opvang weer een keer niet door. Zomaar op dinsdag moet ze dan opeens opgehaald worden omdat haar begeleidster ziek naar huis is gegaan. Geen back-up dus zit je met zo'n kind thuis. Die was ook uit haar doen, want als iets plots veranderd, raakt ze van streek. Gisteren heeft ze kans gezien de tv van haar zusje te slopen. Het hele beeldscherm onherstelbaar gebarsten. Het servies is niets meer van over. Bekers vliegen door de kamer. Krijgt ze in een onbewaakt moment een mes te pakken, kan je nog neergestoken worden. Zo erg is het al. Altijd iedere seconde alert zijn dus. Ben je dat even niet (want dat houd geen mens vol) gebeuren er rare dingen. Dit is heel erg en geen ene instantie ziet de ernst van de situatie in. Mijn zoon blijft vechten bij de gemeente om ze in te halen zien, hoe ernstig dit is en dat het hele gezinnetje er vreselijk onder te lijden heeft. Er moet een betere oplossing gevonden worden. Ben zo blij dat ik niet meer drink en dat ik betrokken kan zijn bij hun. Hoe anders zou het zijn, als ik nog had gezopen. @bumperjim, nog steeds aan de zuip dus. Je zit hier wel de hele dagdraad te verpesten met je zogenaamde "grappige" aanwezigheid. Heb gekeken hoe ik iemand kan negeren maar kom hier helaas niet uit. Kan iemand me dit uitleggen? @Kaatjemama, ik ga zo even naar je draadje. Vandaag heb ik ook tijd om te appen eventueel. Nu ik de goede pillen slik, gaat het met mij een stuk beter. Ik ga zo lekker in de regen lopen met de hond. De regen boeit me in zoverre, dat je er alleen maar nat van kan worden. De hond boeit het ook niet zo. Tsja een waterhond he? 

Geplaatst
3 minuten geleden zei spirit:

@bumperjimJe zit hier wel de hele dagdraad te verpesten met je zogenaamde "grappige" aanwezigheid. Heb gekeken hoe ik iemand kan negeren maar kom hier helaas niet uit.

Mais je t'emmerde !! 🤣🤣🤣🖕🏻

Geplaatst
20 minuten geleden zei bumperjim:

Mais je t'emmerde !! 🤣🤣🤣🖕🏻

De uitdrukking "Mais je t'emmerde" is een zeer grove Franse belediging. De directe vertalingen in het Nederlands zijn onder andere: 
  • "Val dood"
  • "Bekijk het maar"
  • "Val toch lekker dood"
  • "Val in de stront" 
Letterlijk betekent het "Ik schijt op je" of "Ik heb schijt aan je". Het is vergelijkbaar met de Engelse uitdrukkingen "fuck you" of "screw you".
Geplaatst (bewerkt)
10 minuten geleden zei Amalia:
De uitdrukking "Mais je t'emmerde" is een zeer grove Franse belediging. De directe vertalingen in het Nederlands zijn onder andere: 
  • "Val dood"
  • "Bekijk het maar"
  • "Val toch lekker dood"
  • "Val in de stront" 
Letterlijk betekent het "Ik schijt op je" of "Ik heb schijt aan je". Het is vergelijkbaar met de Engelse uitdrukkingen "fuck you" of "screw you".

Ach ja, mensen in gebruik neem ik maar niet al te serieus. Het feit dat @bumperjim mij irriteert is, dat hij een bepaald beeld denkt te hebben over mijn vriend, omdat ik wel eens iets heb gedeeld over het meningsverschil dat mijn vriend en ik wel eens hebben over de honden. Voor de rest zo snel mogelijk op de negeerstand. Steek hier geen energie meer in.

bewerkt door spirit
Geplaatst (bewerkt)

Ça m'en touche une sans faire bouger l'autre 🤪

Deze is nog van een ander kaliber. Ben benieuwd of chatgpt eruit komt.

Tis niet erg spirit, over 10 minuten ben je weer van mening veranderd voorspel ik. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
5 minuten geleden zei bumperjim:

Ça m'en touche une sans faire bouger l'autre 🤪

Deze is nog van een ander kaliber. Ben benieuwd of chatgpt eruit komt.

Tis niet erg spirit, over 10 minuten ben je weer van mening veranderd voorspel ik. 

Val dood 😂

Geplaatst

Ook een voordeel van niet drinken is dat de wisselende stemmingen steeds minder worden. Voel me aardig stabiel worden. Blij dat ik er 100 procent kan zijn voor degenen die dat verdienen. Ook fijn dat het vertrouwen weer helemaal terug is. Wel zeiknat geregend net, maar ik heb gezegd dat ik dat fijn vond. De hond vond het toch wat minder. 

Geplaatst
1 minuut geleden zei spirit:

Ook een voordeel van niet drinken is dat de wisselende stemmingen steeds minder worden. Voel me aardig stabiel worden. Blij dat ik er 100 procent kan zijn voor degenen die dat verdienen. Ook fijn dat het vertrouwen weer helemaal terug is. Wel zeiknat geregend net, maar ik heb gezegd dat ik dat fijn vond. De hond vond het toch wat minder. 

Je bent zo stabiel als kabouter Spillebeen lieverd 👍🏻👍🏻👍🏻 

Geplaatst
6 minuten geleden zei Oskar:

Kom kindertjes, de dag is nog maar net begonnen en nu al modder?

Cappuccino & Bach: dat is mijn remedie om de lichtjes opkomende weemoed in goede banen te leiden.

Lekker Oskar. Zowel de Cappuccino als bach kan ik wel waarderen op z'n tijd. 

Geplaatst
Zojuist zei bumperjim:

Je bent zo stabiel als kabouter Spillebeen lieverd 👍🏻👍🏻👍🏻 

Ik ben niet lief. Beetje denigrerend he? Je beschouwd mij nog steeds als degene die ik ooit was. Ben inmiddels ietsje groter gegroeid. Jij niet. Het feit dat jij steeds zo reageert, zegt meer over jou, dan over mij. Jij bent er nog lang niet.

Geplaatst

Schelden in het Frans klinkt als een liefdesverklaring in het Duits.

Hoorde net op de radio een half bericht waarin werd gezegd dat slachtoffers vreesden voor hiv besmetting, maar dat er niets aan de hand was. Zouden mensen ook maar half snappen wat voor ellende daar achter zit?

Geplaatst
33 minuten geleden zei spirit:

Ik ben niet lief. Beetje denigrerend he? Je beschouwd mij nog steeds als degene die ik ooit was. Ben inmiddels ietsje groter gegroeid. Jij niet. Het feit dat jij steeds zo reageert, zegt meer over jou, dan over mij. Jij bent er nog lang niet.

Blijf maar gewoon met jezelf bezig zoals gewoonlijk, dan ben je het meest in je element 🤣

Geplaatst

Ik ben benieuwd of dat valse en die irritatie van jou weer minder wordt als je stopt met drinken Bumperjim. Begin dit jaar leek dat wel zo te zijn. Dan schiet je even door op je roze wolk, maar kom je als het goed is daarna weer in balans. Tot de volgende zon- of maanverstoring. 

Vorige week sprak ik iemand die op straat geleefd had en uit vuilniszakken zijn eten bij elkaar scharrelde. Nu helemaal afgekickt van drugs en sinds een paar maanden ook alcohol. Erg knap en leerzaam, hoe hij vertelde zoveel beter in zijn vel te zitten. Zoveel meer rust in zijn kont. Maakte zich niet zo druk meer. En werkt nu in de hulpverlening als ervaringsdeskundige. 

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben gestopt met drinken sinds zondagavond, misschien ligt het daaraan 🤪 of de zonnecyclus.

Of gewoon het feit dat spirit mij afzeikt terwijl ik de dag heel normaal begonnen was, zou het daaraan liggen? 🤔 lees het maar rustig terug dan zie je waar t vandaan komt.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Ja maar zij begon! 

Misschien is het boek van Oskar ook wat voor jou.

Ook voor mij trouwens hoor, die emoties zijn maar lastig soms. Ik neem het lichaamsbewustzijn meer als uitgangspunt om in balans te komen. Meditatie, sporten wandelen. Dat is al moeilijk genoeg. Wat minder proberen het allemaal te begrijpen.

Geplaatst
1 uur geleden zei Lonster1:

Ja maar zij begon! 

Ik zal eens een kutopmerking tegen jou maken, kijken hoe keurig je reageert 🤣

Maar hee ik moet nu aan het werk

Geplaatst
5 uur geleden zei Quinn:

Schelden in het Frans klinkt als een liefdesverklaring in het Duits.

Shit, dat moet natuurlijk zijn dat een liefdesverklaring in het Duits klinkt als een scheldpartij terwijl een Franse scheldpartij klinkt als een liefdesverklaring. Okay, dit is veel te ingewikkeld voor me vandaag

@bumperjim you okay? Je innerlijke Chirac weer rustig?

Geplaatst (bewerkt)
14 minuten geleden zei Quinn:

Je innerlijke Chirac weer rustig?

Die was echt de king. Verder kreeg hij weinig klaar als president maar sarcasme dat was zijn domein, yum.

Het debat van de tweede ronde van de presidentsverkiezingen tussen hem en Mitterrand, zulk prachtig debat maken ze niet meer tegenwoordig. 

bewerkt door bumperjim

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...