Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: MaryArt Yvonne renaldo61🐕 kaatje🌺 hub Yana reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 12 minuten geleden zei Yana: ......maar ik word weer helemaal gezond en dan ga ik me toch een partijtje huppelen in de wei! Top Yana, een prima voornemen en heerlijk vooruitzicht.... Yana reageerde hierop 1
hub02 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) O, je bent nu "sad" zie ik aan dat gezichtje. Was natuurlijk maar een grapje. Zo erg is dat niet, die spatie. We zien het door de vingers en laten het voor een keer bij een waarschuwing. Trouwens, sterkte! Ik hoop dat je snel gaat huppelen. 3 uur geleden bewerkt door hub02 Yana reageerde hierop 1
rosa45 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen allemaal 🌞 Dagpact: MaryArt Yvonne renaldo61🐕 kaatje🌺 hub Rosa Ik doe ook weer eens mee:)
Oskar Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Donder, een wielewaal in eigen tuin: dan word ik toch jaloers op je Jaantje. Elke dag dudeljo. Die heb ik maar één keer gezien in mijn leven. En wat een schitterend geel. Yana reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Jij ook een goedemorgen @rosa45, Kom je gewoon 'gezellig' op het dagpact staan of heb je het nodig voor jouw gevoel? 10 jaar... top hoor.
rosa45 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dankjewel @Yvonne! Inderdaad voor de gezelligheid 😊 ik lees nog altijd mee. Jullie zijn allemaal zo verbonden met elkaar, mooi om te zien. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Gisteravond nog gesjoeld in het inloophuis. Dat was ook al weer even geleden. Er was een akkefietje met een overprikkelde gast. De andere vrijwilliger en ik wisten er niet goed raad mee en toen begon een andere gast zich ermee te bemoeien. De overprikkelde man trok zich terug in de meditatieruimte en kwam later opgeruimd terug met een zakje koekjes en heeft de rest van de avond geanimeerd rondgelopen. Ikzelf liep als een kip zonder kop chaotisch te wezen, had al maanden deze drukke dienst niet meer gedraaid. Pas vannacht thuis herkende ik bij mezelf dat ik ook overprikkeld was. Sinds mijn hersenbloeding en tia speelt dat al, maar ik moet nog leren het ter plekke te herkennen en er dan wat mee te doen, anders kan ik dit werk misschien beter stoppen. Gelukkig praat ik er selectief wel over met mensen, maar er is toch ook schaamte, als ik me verward voel, voel ik me ook meteen dom. Het helpt me wel meer compassie te voelen voor de gasten die soms/vaak ook een rugzakje hebben. Sjongejonge wat een levenslessen soms op heel onverwachte plekken.
Yana Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 8 minuten geleden zei lady jane: Nou gisteren niet hoor Yana 💋 lady jane reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact: MaryArt Yvonne renaldo61🐕 kaatje🌺 hub Rosa Q
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Wat ontzettend lief dat ganzenbordverhaal @Oskar van jouw zoon. Mijn zoon had vroeger zoiets met de kerstboom, als die wegmoest, mocht die niet liggen maar rechtop staan anders was dat zielig. Oskar reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Goeie morgen, het is al wel beslist ondertussen, ook op aanraden van de psy, om tijdens mijn reis het (digitale) contact met het thuisfront te beperken. Ook ChatGPT bevestigt dat what’s app een ramp is voor een getriggerd zenuwstelsel. Het wil dan soms gewoon echt de verkeerde richting uitgaan, misverstanden escaleren en dat doet ons beiden (en onze relatie) echt niet goed. Even ademruimte wel. 1 bericht per dag dus en geen open en continue chat. Dat lijkt me wel goed maar soms moeten er ook gewoon dingen even uit. Dat zal ik mss hier doen (op mijn draadje) of in de notities in mijn foon. Ik moet gewoon vermijden dat ik me door de afstand eenzaam en verlaten voel, dat is niet, maar het gevoel kan wel opkomen. Dat is net de oefening natuurlijk, om daar ok mee te zijn, maar daar ben ik nu een beetje bang voor dus probeer ik ook oplossingen te bedenken. Hier wil/ kan ik mss wel wat ventileren, alleen lijkt het dan alsof ik een stuk anonimiteit opgeef, mezelf te veel blootgeef hier en/ of opschepperig overkom en dat is zeker alvast niet mijn bedoeling. Wat denken jullie? Hartje=voor Sad=tegen Niks=boeit me niks Niet dat ik dan op basis daarvan beslis hoor, maar dan weet ik alvast hoe ergerlijk sommigen het zouden kunnen vinden. Verzoekjes zijn ook welkom. Ik heb alvast wat foto-ideetjes uit Mosland in gedachten voor @Reacher. 😇 2 uur geleden bewerkt door Musashi Reacher, Quinn, Yana en 2 anderen reageerden hierop 5
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik moet vandaag werken en ben veel te laat wakker geworden. En dan ga ik hier rondhangen aan de slag nu. voor iedereen die het kan gebruiken. En ook voor iedereen die het niet kan gebruiken lady jane reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Lieve @Musashi ik snap je redenering voor geen meter, maar dat maakt niet uit, als het voor jou werkt, is het goed. Dus van mij kun je honderd hartjes krijgen. Musashi reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Sorry snap hem ook niet helemaal denk ik of wel maar je gaat op reis alleen begrijp ik dan zou ik 3 apjes per dag sturen ochtend en iets speciaals wat je meemaakt die dag en voor het slapen gaan 2 uur geleden bewerkt door Kaatjemama Woord te kort lady jane en Musashi reageerden hierop 1 1
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Quinn Dankuwel. 💚 Ik ben geneigd te vragen wat snap je er niet aan en tegelijk een opkomend besef dat niemand het hoeft te snappen om voor mij kloppend te zijn (=vooruitgang). Ik weet ook niet of ik het ga doen en/ of het nodig is, maar eerder de geruststelling dat het zou kunnen.
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Zojuist zei Musashi: @Quinn Dankuwel. 💚 Ik ben geneigd te vragen wat snap je er niet aan en tegelijk een opkomend besef dat niemand het hoeft te snappen om voor mij kloppend te zijn (=vooruitgang). Ik weet ook niet of ik het ga doen en/ of het nodig is, maar eerder de geruststelling dat het zou kunnen. Lieve schat, neem alle ruimte hier die je nodig hebt, zeker op je eigen draad, maar ook op de dagdraad. Jij hebt hier evenveel recht op ruimte als iedereen. En wat ik niet snap, ligt aan het verschil tussen jou en mij en hoe we met partners omgaan, denk ik. No big deal. Musashi reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Kaatjemama ja zoiets. Een vaste afspraak rond contact (1 of 3 keer maakt niet zoveel uit), biedt houvast en zekerheid (hij verlaat me niet) en ook tegelijk het vermijden van misverstanden via berichten, waarbij je geen context, lichaamstaal of intonatie hebt. Dat wil nogal eens mislopen in onze communicatie dus we leren uit ervaring.
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 9 minuten geleden zei Quinn: En wat ik niet snap, ligt aan het verschil tussen jou en mij en hoe we met partners omgaan, denk ik. No big deal. Hoe ik met partners (en anderen in het algemeen) omga, heb ik nog heel wat over te leren hoor. Ik weet heel goed hoe het niet moet, maar hoe het wel moet, probeer ik te leren, beetje bij beetje. Thema’s die spelen bij mij zijn cptss, codependentie en bindings- en verlatingsangst. Dat weet ik allemaal nog niet zo heel lang, maar heeft wel veel invloed op relaties, dus er is wel wat werk aan de winkel. 1 uur geleden bewerkt door Musashi
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Musashi: wat denk jij ver vooruit zeg. Kun je het niet wat meer ‘gewoon laten gebeuren’, genieten van de reis, en ter plekke bepalen wat wijsheid is? Ik snap wel dat er geen knop is om die maalstroom uit te zetten, als het in je karakter zit. Ik ben ook geneigd, als een schaker, altijd tien zetten vooruit te denken. Maar je kunt jezelf er wel wat in afremmen denk ik. Want uiteindelijk geniet je het meest als het je lukt domweg het heden te ondergaan, zonder steeds kniezend achterom of angstig vooruit te kijken. Verder beschouw ikzelf het sturen van één bericht per dag tijdens een reis als een uitvoerige communicatie 🙃 Musashi reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Grappig trouwens dat mensen zo vaak zeggen dat er sneller misverstanden ontstaan bij whatsapp vergeleken met in real life. Ik heb dat juist andersom. Ik vind de schriftelijke communicatie veel zorgvuldiger. 1 uur geleden bewerkt door Oskar
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Musashi de niks optie klopt niet volgens mij. Daar doe je jezelf mee tekort, door dat zo in te vullen. Ikzelf ben aant oefenen met niks😇 o.a. uit zelfbecherming. Musashi reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden