Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 uur geleden zei Kaatjemama:

Klopt zeker moest idd alles vertellen nog maals vertellen.maar ze geageerde eigenlijk  niet en schreven het op als of het normaal. Was Zit in me eigen hoofd de schaamte 

Bij mijn zoon, die notabene geen druppel drinkt, hadden ze een keer gevraagd of hij alcoholproblemen had, omdat hij zeer zware medicijnen slikte, die slecht voor de leverwaarden waren. Dan sta je toch raar te kijken.

Geplaatst (bewerkt)
47 minuten geleden zei Musashi:

Best bijzonder als we hetzelfde eten maar het toch anders noemen.

Koolraap, koolrabi  en knolraap zijn drie verschillende groentes. 

Maar wat is beuling? Daar ben ik een beetje bang van.

bewerkt door Oskar
Geplaatst

Morgen de begrafenis van me tante.zie er tegenop het verdriet bij me nichtje bij me moeder en zelf heb ik het ook nog geen plek gegeven.bij ons in onze familie is het altijd normaal dat er flink gedronken wordt erna.pittige dag morgens man wil niet te lang blijven das misschien maar beter ook.😅

Geplaatst

Ik kom uit de wat stijve familietraditie van twee kopjes koffie en een klef plakje cake in het kerkelijk centrum. Een begrafenis met drank erbij vond ik ooit best gedurfd. Maar inmiddels heb ik dat ook zo vaak meegemaakt dat ik denk dat het een zelfde soort dwangmatig gewoontegedrag is. Alleen met toevallig een andere vorm.

Sterkte trouwens Kate. Ja, het zien van emoties maakt het extra triest. Meejanken. De dood kan best zonder bier denk ik verder.

Geplaatst

Zelf heb ik nu zes dagen aan een sterfbed gezeten, maar hij wil maar niet dood. Heel langzaam ontglipt hem het leven. Triest wel, dat langzame uitdoven. Nog triester: de momenten van onrust, woede, verwarring, schelden en slaan. Spreken kan hij niet meer. Dus schud ik kussens en verschik de deken, waar hij met krachteloze hand in klauwt. 

Het is zo treurig en eenzaam, dat hele sterven.

Geplaatst
14 minuten geleden zei Oskar:

Ik kom uit de wat stijve familietraditie van twee kopjes koffie en een klef plakje cake in het kerkelijk centrum. Een begrafenis met drank erbij vond ik ooit best gedurfd. Maar inmiddels heb ik dat ook zo vaak meegemaakt dat ik denk dat het een zelfde soort dwangmatig gewoontegedrag is. Alleen met toevallig een andere vorm.

Sterkte trouwens Kate. Ja, het zien van emoties maakt het extra triest. Meejanken. De dood kan best zonder bier denk ik verder.

Dank je het is eigenlijk maar gek zo’n gewoonte maar goed.

blij als morgen voorbij is 

Geplaatst
8 minuten geleden zei Oskar:

Zelf heb ik nu zes dagen aan een sterfbed gezeten, maar hij wil maar niet dood. Heel langzaam ontglipt hem het leven. Triest wel, dat langzame uitdoven. Nog triester: de momenten van onrust, woede, verwarring, schelden en slaan. Spreken kan hij niet meer. Dus schud ik kussens en verschik de deken, waar hij met krachteloze hand in klauwt. 

Zeker treurig 😞 sterkte 

Geplaatst

Het was dus nog eens een mooie illusie maar totaal ongegrond. Achteraf bekeken leken de twee prentjes ook totaal niet op mekaar nee. 🙈 Tijd om te gaan slapen. Slaapwel.

Geplaatst
2 uur geleden zei Oskar:

Moeilijk joh. Het doet me denken aan de dichtregel “don’t go gently into the good night. Rage, rage against the dying of the light. “ En ik geloof daar heilig in.

Maar bij jouw beschrijving van het stervensproces van deze man denk ik dat zachtjes (heen)gaan soms misschien ook wel goed is. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...