Mormel Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Dagpact: Mormel Al vroeg in de ochtend of is het nog nacht? Iemand zei vorige keer dat ik mij dan gewoon op het nachtpact moest zetten en ondertussen het dagpact al openen, dus bij deze. Een aantal dagen geleden maakte @bumperjim de opmerking dat hij hier zag dat achter elke verslaafde lijden lag als onderliggende reden (hoop dat ik het juist onthouden heb), en dat deed me afvragen of er hier misschien ook mensen zijn die stevig zijn beginnen drinken puur omdat ze het leuk vonden en waarbij het achteraf pas een verslaving werd. Voor mezelf sprekend was het vanaf het begin zelfmedicatie en dat is het grotendeels nog steeds. 7 uur geleden bewerkt door Mormel
Bob Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ik kan niet goed meer slapen momenteel, dus doe even met je mee. In haar Youtube lezing over verslaving zegt Dr. Els Noorlander dat de reden dat iemand aan het spul begint doorgaans niet dezelfde is waarom die persoon eraan verslaafd blijft. Bij mij is dat inderdaad het geval. Ik begon stevig alcohol te drinken in mijn studententijd omdat al mijn vrienden het ook deden en het ook heel raar zou zijn om niet mee te doen. Daarvoor had ik het thuis al leren kennen als iets extra gezelligs om leuke momenten mee te vieren. Toen ik afgestudeerd was en een baan had bleef ik een gewoontedrinker, maar doorgaans wel alleen 's avonds, uitzonderingen daargelaten zoals op vrije dagen bij mooi weer op een terras of zo. Pas later realiseerde ik me dat ik ook niet meer goed zonder kon en nog veel later werd het ook een vluchtmechanisme om nare gedachten uit mijn hoofd te kunnen zetten. Dat laatste was echter aanvankelijk niet de hoofdreden dat ik aan de alcohol verslaafd was geworden. Dat was gewoon het spul zelf, weet ik nu.
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Wanneer alchohol juist een verslaving werd bij mij weet ik niet meer. Ik dronk al wel vroeg regelmatig. Wat me zeker geen goed deed was mijn werk bij een brouwerij op jonge leeftijd. Ik beschouwde het echter nooit als een probleem. Vanaf 2004 dronk ik zeker telkens in het weekend en na mijn werk veel te veel. Het was toen ook om problemen te verdrinken.
MaryArt Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Goeiemorgen allemaal!
Musashi Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) Goeie morgen, Ik kreeg gisteren het advies van mijn psy om ‘s morgens als check in met mezelf een kaartje te trekken. Dat heb ik net gedaan en er kwam ‘kwetsbaarheid’ uit. ‘Durf je kwetsbaar op te stellen. Je ziel zal zich bevrijd voelen.’ Dit sluit verbazingwekkend goed aan op hetgeen ik gisteren hier schreef dus voila. Here I am, once again. Dagpact: Mormel renaldo61ik MaryArt Musashi Wie helpt me aub met de spaties wat dit kan echt niet voor mij? Ik ben beginnen met drinken omdat ik dacht dat het zo hoorde bij sociale gelegenheden en dat hielp me wel (dacht ik) om deze vlotter aan te kunnen. Op kot in Leuven kreeg ik het advies van mijn moeder om een fles porto te gaan halen toen ik het daar moeilijk had. Om te kalmeren. Ik denk dat zo dan ook alleen drinken is begonnen. Ik dacht ook nooit dat ik verslaafd was want ik dronk niet zoveel als mijn vader, dus dat viel allemaal nogal mee, dacht ik. Zo, dag is net begonnen en ik ben al trots op mezelf om deze prestatie. Het kan al niet meer stuk, hoop ik. Fijne dag iedereen 🌹 4 uur geleden bewerkt door Musashi Toch een beetje corrigeren omdat ik het niet kan laten Yana, Quinn en spirit reageerden hierop 3
MaryArt Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) @Musashi Yvonne zorgt er straks voor dat het rijtje mooi in orde komt. Ik heb ook altijd van die spaties ertussen. 4 uur geleden bewerkt door MaryArt Musashi reageerde hierop 1
Fonny Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 7 minuten geleden zei Musashi: Goeie morgen, Ik kreeg gisteren het advies van mijn psy om ‘s morgens als check in met mezelf een kaartje te trekken. Dat heb ik net gedaan en er kwam ‘kwetsbaarheid’ uit. ‘Durf je kwetsbaar op te stellen. Je ziel zal zich bevrijd voelen.’ Dit sluit verbazingwekkend goed aan op hetgeen ik gisteren hier schreef dus voila. Here I am, once again. Dagpact: Mormel renaldo61ik MaryArt Musashi Fonny🌞 Wie helpt me aub met de spaties wat dit kan echt niet voor mij? Ik ben beginnen met drinken omdat ik dacht dat het zo hoorde bij sociale gelegenheden en dat hielp me wel (dacht ik) om deze vlotter aan te kunnen. Op kot in Leuven kreeg ik het advies van mijn moeder om een fles porto te gaan halen toen ik het daar moeilijk had. Om te kalmeren. Ik denk dat zo dan ook alleen drinken is begonnen. Ik dacht ook nooit dat ik verslaafd was want ik dronk niet zoveel als mijn vader, dus dat viel allemaal nogal mee, dacht ik. Zo, dag is net begonnen en ik ben al trots op mezelf om deze prestatie. Het kan al niet meer stuk, hoop ik. Fijne dag iedereen 🌹
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Goedemorgen frummers. Als de verwachtingen kloppen wordt het een mooie dag. Wat mij betreft een volle dag, het lijkt verdorie wel of ik het nu drukker heb dan toen ik nog een gewone baan had😳 Maar goed, een bakje, de krant even door werken en dan aan de slag. Ik ben begonnen te drinken toen ik een jaar of 16 was omdat ik het gezellig én lekker vond. We gingen indertijd naar de soos. Niks meer en niks minder. En als ik me het goed herinner is dat ook altijd zo gebleven... En wat betreft dat Dagpact openen midden in de nacht, dat begrijp ik niet helemaal. Er is al een nachtpact, waarom dan op voorhand al een dagpact openen? En ik zie dat @Fonny er ook weer is, fijn. Ik hoop dat je een heerlijke vakantie hebt gehad Fonny 🌞🌴 3 uur geleden bewerkt door Yvonne
Yvonne Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Musashi Fonny🌞 Yvonne renaldo61 en Musashi reageerden hierop 2
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 21 minuten geleden zei Musashi: Wie helpt me aub met de spaties wat dit kan echt niet voor mij? Ja, niet te doen hè, ik verdraag die witregels ook niet 😁. Musashi reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dank U wel @Yvonne (ik had het ook wel willen doen hoor)
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik ben al naar de wekelijkse markt geweest. Zeer fris en veel kramen stonden er nog niet.
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Oh jongens, ik heb de halve nacht weer doorgebracht in angst. Ik ben zo bang dat het nooit meer beter wordt, dat ik nooit meer goed kan slapen en nooit meer beter word. Ik heb kiespijn maar ik kan niet naar een tandarts. In de nacht overvalt me de paniek en blijft er van mijn zonnige karakter niks over. Ik weet wel, het zijn maar gedachtes en het zegt niks over de realiteit, maar toch. Komend weekend gaan we terug naar Frankrijk, ik vind het spannend. spirit, bumperjim en lady jane reageerden hierop 3
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Hoi @renaldo61 de markt begint doorgaans om 8u. De marktkramers vinden het meestal erg vervelend als klanten vroeger willen kopen want dan staat de kassa nog niet klaar en dan is het een verloren klant. (Want die komt meestal niet meer terug.) Daarentegen, in Azië betekent de eerste klant geluk. It’s all about the timing. Maar goed, steunen van de kleine zelfstandigen is, zeker in deze tijden, altijd een goed idee! 3 uur geleden bewerkt door Musashi
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Morgen. Gisteren was beroerd, maar op termijn misschien juist goed. Straks proberen te regelen dat ik vanmiddag weg kan voor een paar uur. Lieve @Yana ik wilde wel dat de realiteit buigzaam was 🌷 Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Musashi Fonny🌞 Yvonne Quinn Yana reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Musashi Fonny🌞 Quinn Kaatje 🌺 Goedemorgen allemaal Ben gek op de markt.Waneer ik begin te drinken was altijd gevoelig voor alchohol en enzo maar Waneer het echte drinken echt begon Waneer we klaar waren met werken in de strandtent.was gezellig na het harde werken.mijn ouders zopen ten sloten ook als een malle dus was niets geks aan.en merk nu dat ik het als zelf medicatie heb gebruikt voor men adhd en bipolair en der zelf rustig van en dat was fijn.nu sinds 10 jaar brengt het me alleen maar elende 2 uur geleden bewerkt door Kaatjemama
stroumfke Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Musashi Fonny🌞 Kaatje 🌺 stroumfke ik ben beginnen drinken een paar jaar geleden toen ik 2 van mijn 4 poezen moest wegdoen van de huisbaas de redenen waarom ik nu drink zijn niet meer dezelfde als de reden waarom ik begon te drinken
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Musashi: Voor die witregels zachte enter gebruiken. @Yvonne: heb nog gewacht tot half vier om het te openen. Misschien moeten we een uur afspreken waarop het dagpact geopend kan worden want voor mij is 4u ochtend terwijl het voor anderen misschien midden in de nacht is. Daar er nu een nachtpact is, is het misschien een idee dat iemand eens aan de slag gaat met die letters om er iets mooiers van te maken dan de gewone print?
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Wat is er mis met gewoon vetgedrukte letters? Serieus, als het nachtpact ook opgevrolijkt gaat worden, laat ik het zitten. lady jane reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 19 minuten geleden zei Quinn: Wat is er mis met gewoon vetgedrukte letters? Serieus, als het nachtpact ook opgevrolijkt gaat worden, laat ik het zitten. Niet opgevrolijkt maar... en terwijl ik dit typ snap ik wat je zegt. Schrap die eerdere vraag van mij maar, niet goed over nagedacht. lady jane reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Musashi Fonny🌞 Kaatje 🌺 stroumfke Reacher
Kaatjemama Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Heeft er iemand toevallig nog een goede tip voor een boek op Storytel over stoppen met alcohol?
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden goeiemooiemorgen frummers vandaag 2 jaar geleden stierf mijn beste vriendin. Voor mij is het gewoon even aan haar te denken, meestal bij iets wat zij zonder ego, zou zeggen, bij twijfels van mij. Vanavond volleybal, zij was de oprichter van ons clubje. De onenigheden lijken bijgelegd afgelopen weekend en het weekend gaat door 10 april. Of we na het seizoen verder kunnen blijft nog onzeker, maar team-moeder hoeft zich niet meer om te draaien in haar urn. Kaarsje brandt zolang ik thuis ben, voor haar, voor ons, en voor de frummers hier bumperjim en Pinkman reageerden hierop 1 1
Mariposa Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Musashi Fonny🌞 Kaatje 🌺 stroumfke Reacher Mariposa @Mormel De zachte enter werkt, dank je voor het advies. Ik zit al een paar maanden te kutten hiermee
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden