Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als je daarmee bedoelt dat ik keuzes maak, dan zie ik dat niet zo. Ik ben geboren met de genen van mijn moeder en mijn vader. Daarmee, en alleen daarmee, heb ik gereageerd op de omstandigheden zoals die zich voordeden. Iemand anders heeft weer andere genen/eigenschappen, en heeft anders kunnen reageren op soortgelijke omstandigheden. Als je zegt dat ik niks van mijn leven heb gebrouwen, en dat ik de ruggengraat van een visstick heb, dan heb je daar natuurlijk gelijk in. Dat is gewoon een feit. Maar ik probeer mijn best te doen, en mijn best is, in de ogen van anderen, heel vaak niet voldoende. Misschien is mijn voornemen, vanaf nu zo min mogelijk schade aan te richten, wellicht voor mij het maximaal bereikbare. Toch vind ik dat ik mijn best doe, en als dat niet voldoende is voor iemand anders, dan dan komt dat misschien omdat ik niemand anders ben. Ik wou dat dat zo was. Ik vind het mezelf wel verwijtbaar als ik niet mijn best zou doen.

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Nee, keuze als in, wat je hier wel en niet vertelt. Al geloof ik ook dat je meer bent dan je geërfde genen. En nee, ik bedoel niet je ruggegraat, want wat de fuck weet ik van jouw situatie? Alleen, als ik had geweten gisteren dat je aan het drinken was, ja, dan was ik daar wellicht ook voor gegaan. Maar dat kan niet, want als ik nu een fles open trek, ga ik door tot ik er dood bij neer val. En het gaat kut en ik voel me kut en al die rotmedicatie en fucking onzekerheid maakt me knettergek en als ik helemaal eerlijk moet zijn wou ik ergens wel dat ik gisteravond wel was gaan zuipen. Of liever nog maandagavond zodat die hele tyfuszooi nooit zou zijn gebeurd.

Daar dan.

Geplaatst

@Quinn, ik weet niet wat voor "tyfuszooi" jou is overkomen. Dingen die gebeurd zijn maak je niet ongedaan. Kijk vanaf nu eens vooruit. Je gooit alles op een hoop. Je kijkt naar die hoop en denkt "die is me te hoog". Die "rotmedicatie", 2 slokken water, 3 seconden, zoveel tijd heb je toch wel? Onzekerheid? Is die er nog volgende week als je nu de juiste dingen doet? Je hebt toch zeker nog wel een weekje de tijd omdat uit te proberen? Als jij gisteravond was gaan zuipen had je nu een flinke kater gehad en je zou je alleen nog maar nog miserabeler gevoeld dan nu. Je zou er echt niks mee hebben opgelost. Doe rustig, doe je best een beetje, en stel je gewoon eens voor hoe het er volgende week uitziet als je de dingen vanaf nu eens rustig en logisch aanpakt. Erger worden doen ze toch niet.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...