Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen, 

Als je hart er niet sneller van gaat kloppen als je langs een kans of mogelijkheid loopt, dan kun je deze met een gerust hart laten liggen, dan is het misschien leuk voor een ander.    

Geplaatst

Ik was van de week koffie drinken met een vriendin.  Ik drink al een jaar decaf en bestelde dit. Toen het op was merkte ik direct  een sterke behoefte op aan nog een kop koffie. Zo heb ik dat nooit.  Ik vroeg aan de medewerker bij wie ik nog een bestelling deed of ik misschien gewone koffie had gekregen, en hij keek even, en ja, zijn collega had geen decaf ingevoerd.  

Ik had verder niks gemerkt, geen kick of zo, wellicht omdat het al erg gezellig was, ik had  alleen dat hele sterke: nog één, nog één! Dat vond ik wel een leerzame ervaring, zo zal ik me ook voelen na één glas wijn dacht ik, maak jezelf maar niks wijs. 

Geplaatst

Vervelend dat je dat rotgevoel blijft houden @renaldo61
Maar misschien helpt het om te kijken naar de dingen die wél goed gaan bij jou? Bijvoorbeeld dat je toch niet bent gaan bier halen en dat je daar best trots op mag zijn. 
Misschien kan het ook helpen als je jezelf wat meer in de andere persoon probeert te verplaatsen? Ziek zijn is gewoon naar. En realiseer je je dat mensen in de hulpverlening extra vatbaar zijn omdat ze omgaan met zoveel anderen die van alles aan hen kunnen overdragen? 
En daarbij: natuurlijk ben jij niet de enige die dit soort dingen overkomt, dit overkomt heel heel veel mensen, en als je even nadenkt dan weet je dat zelf ook. 
Maar gewoon even proberen jezelf niet als lijdend voorwerp te zien kan jou al aardig wat stappen vooruit helpen hoor. 

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei renaldo61:

Dat rot gevoel dat ik van vorige donderdagnamiddag heb, heb ik nog steeds. 

Dan is het misschien wel goed je af te vragen hoe dat komt (maar dat heb je meen ik op je eigen draad al aangegeven toen je die herinnering aanhaalde dat je moeder je niet kwam helpen toen je als vijfjarige met een gebroken enkel bij een beekje lag te krimpen van de pijn), en hoe je met zulke gevoelens om wilt gaan, nu maar vooral ook in de verdere toekomst. Ga er maar vanuit dat iets dergelijks nog wel vaker voorkomt. De gevoelens wegdrinken is geen optie meer, dat heb je je gekukkig gerealiseerd en dat verdient echt een groot compliment. Hier langdurig komen klagen is nog een mogelijkheid, maar je hebt al gemerkt dat mensen op den duur toch wat kriegel gaan reageren als je dat maar blijft doen.

Misschien een goed moment om jezelf wat vragen te stellen, zoals: Zijn er nog andere opties? Wat kan ik zelf doen om dat patroon te doorbreken? Wil ik dat patroon eigenlijk wel doorbreken. Of vind ik het stiekem wel fijn om me zielig te blijven voelen? Zo ja, hoe kom dat dan eigenlijk en moet ik daar niet eens vanaf zien te geraken? 

Dat zijn natuurlijk ook dingen die je dan verder kunt bespreken met je psychiater als je die weer ziet.

bewerkt door Bob
Geplaatst

@Yvonne en @Bob Ik had er wel over nagedacht afgelopen donderdag om alchohol gaan te kopen. Ik zou bovendien dat gevoel van steeds in de steek gelaten te worden al lang moeten gewoon zijn, maar ik ben het niet. Mensen kunnen er blijkbaar ook niets aan doen maar vroeg of laat laten ze me alle in de steek. 

Geplaatst

Als iemand ziek is betekent dat niet dat jij in de steek gelaten wordt. Je ziet de wereld als een complot tegen jezelf. Daarmee denk je jezelf ongelukkig. Ik weet niet of het autisme is of iets anders maar daar zit volgens mij de oorzaak van al je problemen. 

Geplaatst
1 uur geleden zei bumperjim:

Als iemand ziek is betekent dat niet dat jij in de steek gelaten wordt. Je ziet de wereld als een complot tegen jezelf. Daarmee denk je jezelf ongelukkig. Ik weet niet of het autisme is of iets anders maar daar zit volgens mij de oorzaak van al je problemen. 

Vorige week woensdag was ze niet ziek en donderdag had ze belangrijkere afspraken op haar werk als de afspraak met mij na te komen. Dus dat zijn twee dagen achter elkaar dat ze haar afspraak met mij niet na kwam. Vrijdag had ze verlof. Maandag ziek gemeld. 

Geplaatst (bewerkt)

Je concentreert je vooral op haar gedrag, @renaldo61. Ik probeer je ook wat helicopterview op je eigen manier van reageren op zulke situaties te leren krijgen. Kun je dat idee ook eens oppakken? 

Wat @Etty en @Rosee aangaven raakt ook heel goed de kern, denk ik. Het zijn gedachten, en die kun je veranderen.

bewerkt door Bob
Geplaatst
4 minuten geleden zei renaldo61:

Het moet zijn dat ik U niet goed begrijp @Bob en anderen ook niet. Wat wordt er dan van mij verwacht dat ik van vreugde begin op en neer te springen? 

Nee dat niet. Wat denk je zelf wat je het beste zou kunnen doen?

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...