MaryArt Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact: MaryArt Goeiemorgen allemaal!
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goeiemorgen! Weer die droom gehad van een enorm groot vertrek (altijd in een huis dat op 1 of andere manier van mn schoonvader was, ook al komt die nooit in het verhaal voor) met heeeel veel spullen waar nooit wat mee gebeurt. Staat symbool voor alle gemiste kansen in mijn leven. Waren er dan zoveel? Geen idee, maar dat voel ik zo en dan word ik heel triest wakker. En nou ga ik koffie zetten en dan is het ineens weer over, let op 🤣🤣🤣 MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Het woord is gevallen! De Elfstedentocht komt eraan. We krijgen een periode van vorst en weinig wind. Dan krijg je zwart ijs en dat is prachtig schaatsen. Als het maar niet gelijk met de Olympische spelen valt want dan staan onze schaatsers voor een zware keuze. Maar het is nog niet zover en ik hoop van harte dat hij er wél komt.Goed voor de saamhorigheid! 1 uur geleden bewerkt door MaryArt Fonny reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden De laatste was in 1997 😁 maar er komt er bijna elke winter wel eentje en dan toch ook weer niet 🙃
MaryArt Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ja aldoor die valse beloftes maar nu is het echt zo! 😄
knakker Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Mogge. Volgens buienradar gaat het volgende week wel vriezer, maar niet meer dan een graad of 5. Ik denk dat de rayonhoofden nog wel even mogen blijven slapen. Die van 1997 was ik bij. God wat was dat koud. Stond ik met een fles Beerenburg op het brugje van Bartlehiem. Mooie herinneringen.
knakker Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Mooi, die dromen. Staan die ongebruikte spullen daar niet uitgestald als uitnodiging om er iets mee te gaan doen @bumperjim? Je onderbewuste denkt: mijn baasje is gestopt met drinken, laat ik het er nu weer eens neerzetten. Of zie ik het weer te positief?
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ja, je kan het in alle richtingen omdenken, van "wat triest, nooit wat mee gedaan" tot "joepie! Hier kan ik van alles mee doen!" Ik moet nog wel oefenen om zo'n weekend netjes in te vullen. Tussen alles wat moet en alles wat leuk is, wat vervolgens weer in het water valt want het regent of die ene vriend is niet beschikbaar of de vuilnis is alleen 's ochtends open, breng ik nog best veel tijd door op de bank als een soort zandzak. "Rust maar uit" zegt de Stier dan, maar uitrusten ben je ook wel eens klaar mee. Het huis is een puinhoop en in de tuin moet van alles gebeuren en de hond wil ook wat. Enfin misschien nog wat extra koffie zetten eerst voordat ik volkomen nutteloos ga stressen op zondagochtend 🤣
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goeiemorgen, Oeioeioei, die gemiste kansen, de spijt van het niet geleefde leven. Wat had kunnen zijn. Wie ik had kunnen worden. Wat kan dat pijnlijk branden. Allemaal zelfafwijzing, en als ik niet oppas een soort excuus om van de rest dan ook maar niets te maken. En na twee glazen wijn is de zelfafwijzing foetsie. In de filosofiecursus die ik eind vorig jaar deed hadden we het over keuzes en spijt. Ik kreeg de indruk dat het vooral de bedoeling was om spijt te voorkomen, en ik vroeg wat nou als je spijt hebt? Heb je dan maar pech gehad? Het lijkt mij toch dat je ook zonder spijt kunt zijn, het zijn maar gedachten . Je kunt geen spijt in je buik hebben. De docent zei: nee hoor, geen pech gehad, maar je kunt je wel afvragen: met welke spijtopbouw ben ik op dit moment bezig? Dat vond ik wel een goeie.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Spijt is zo zinloos. Ik had gisteren spijt omdat ik de porceleinen dop van de theepot had laten vallen in 2 helften. Aan elkaar gelijmd en toen was ik weer trots. Jantje lacht jantje huilt. Het is allemaal maar een vingertje lang, al die gevoelens.
Yvonne Geplaatst 49 minuten geleden Rapport Geplaatst 49 minuten geleden Goedemorgen frummers, Elfstedentocht??? vast niet, paar jaar geleden zaten we er heel dicht bij, maar ook toen ging hij niet door. Wij woonden toen in één van de elf steden, veel mensen voorbij zien komen die hem toen tóch reden... Tijdens de laatste echte Elfstedentocht woonden woonden wij in een ander Elfstedenstadje, we hadden ons heel wat voorgesteld van het grote feest dat de hele stad zou vieren.... neen dus, alleen langs de kanten was het feestig, kon je Unoxmutsen krijgen, de kroegen langs de kant waren open en voor de rest was het doods in de stad, heel vreemd. Ik denk ook dat het organiseren van zo'n festijn bijna niet meer te doen is..... Mooi, tijd voor een bakje... Fonny reageerde hierop 1
Adri03 Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Geplaatst 42 minuten geleden Een paar nachten -5 en een Elfstedentocht? Dat is wensdenken. De huidige weermannen zijn vast van een leeftijd dat ze geen actieve herinneringen hebben aan de meteorologische aanloop naar een Elfstedentocht. Het is maar te hopen dat'ie nooit meer komt, want bij de laatste liep het aardig uit de hand door de bezopen hufters die 'het feest' kwamen verpesten.
Yvonne Geplaatst 40 minuten geleden Rapport Geplaatst 40 minuten geleden En jee @lady jane, herseninfarct.... dat is niet niks als het je overkomt. Kan me indenken dat het veel spanning geeft als je daarna weer het 'gewone' leven op gaat pakken...
bumperjim Geplaatst 37 minuten geleden Rapport Geplaatst 37 minuten geleden We zitten ook op (of net na) een zonnenmaximum en Elfstedentochten vinden meestal plaats rond een zonnenminimum. Wikipediakennis. Enfin. Ik kijk uit het raam en er schiet mij meteen een gedicht te binnen. Boutade O land van mest en mist, van vuilen, kouden regen, Doorsijperd stukske grond, vol killen dauw en damp, Vol vuns, onpeilbaar slijk en ondoorwaadbre wegen! Vol jicht en parapluies, vol kiespijn en vol kramp O saaie brij-moeras, o erf van overschoenen, Van kikkers, baggerluî, schoenlappers, moddergoôn, Van eenden groot en klein, in allerlei fatsoenen, Ontvang het najaarswee van uw verkouden zoon! Uw kliemerig klimaat maakt mij het bloed in de aderen Tot modder; ‘k heb geen lied, geen honger, vreugd noch vreê. Trek overschoenen aan, gewijde grond der Vaderen, Gij – niet op mijn verzoek – ontwoekerd aan de zee. Nov. 1851. P.A. de Génestet (1829-1861)
Fonny Geplaatst 37 minuten geleden Rapport Geplaatst 37 minuten geleden 11 minuten geleden zei Yvonne: Dagpact: MaryArt Yvonne Fonny🌞
bumperjim Geplaatst 31 minuten geleden Rapport Geplaatst 31 minuten geleden (bewerkt) Dit is eigenlijk wel net zo lezenswaardig. @knakker let op. En dat alles dan sublimeren in een gedicht, das wel grote klasse 👌🏼 Peter Augustus de Génestet werd geboren in 1829 te Amsterdam. Hij was het enige kind van Frederik de Génestet en Maria Jans de Vries. Het huwelijk van zijn ouders stond bol van de beledigingen en mishandelingen, waar hij een ernstig trauma aan overhield. Zijn vader, een effectenhandelaar, had de hele bruidsschat van zijn moeder erdoor gejaagd, zonder enig positief effect. Hij leende van haar broer 10.000 gulden, die hij ook kwijtraakte. Er ging zelfs het gerucht dat Peter een bastaardzoon van Willem de Tweede was, daar zijn moeder bij hem hofdame was geweest. In 1833 gingen zijn ouders uit elkaar en zijn vader stierf door zelfdoding. In 1836 stierf zijn moeder door tuberculose. 30 minuten geleden bewerkt door bumperjim
Musashi Geplaatst 2 minuten geleden Rapport Geplaatst 2 minuten geleden Goeie zondagmorgen, Slapen zonder alcohol is echt het allerbeste, love it. Daarom alleen al vind ik het de moeite waard om de wijn te laten staan. En het wordt beter en beter. Over het leven van gemiste kansen, is er het boek Middernachtbibliotheek van Matt Haig, las lekker weg vond ik. En de afweging om in het weekend nuttige taakjes en achterstallig werk in te halen vs ontspannen en je zin doen, is heel herkenbaar en heel alcohol gerelateerd. Ik moet ook bewust niet teveel doorslagen naar het eerste want dan heb ik geen tijd meer over als beloning (ontspanning) voor mezelf en enkel alcohol is dan nog een optie, want dat kan tussendoor. Mezelf echt aanleren dat ik aan mezelf ook echt tijd mag geven ter ontspanning. Het is nog gratis ook en het kost enkel de schone schijn der verwachtingen die niet ingelost worden. Tja die lopen ook niet weg zeker?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden