Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Even geleden dat ik hier was. Na een jaar alcoholvrij ben ik toen weer matig gaan drinken. Dat is eigenlijk heel lang goed gegaan. Tot afgelopen zomer de mantelzorg voor mijn moeder erg intensief werd en zij uiteindelijk ook overleden is. Daarna voelde het leeg en akelig. En ging de alcoholinname naar een niveau van vroeger (1 fles per dag). Eigenlijk kon ik niets meer met mate. At ook alles wat los en vast zat en kwam er niet toe om veel te bewegen. Mijn andere uiterste dus. 

Ik ben dus eerst maar eens begonnen met Dry January. Best confronterend om te ontdekken hoeveel emoties je toch weer weg kunt drinken in korte tijd. Ik kan niet zeggen dat ik me er goed bij voel, maar ik ga het wel doorzetten. Eens even kijken wie ik ben zonder mezelf vol te proppen dus. Ik heb altijd veel steun gehad aan dit forum, dus piep ik weer om het hoekje.

Geplaatst (bewerkt)

Gecondoleerd met het verlies van je moeder @Pytje. Tijd om echt te gaan voelen en rouwen dus. Straks ook echt weer genieten en fier op jezelf zijn. Dan komt er rust en evenwicht. Die drank en gevolgen ervan dat ken je nou wel. Dat hoeft niet weer in de herhaling, toch?:rose:

bewerkt door lady jane
Geplaatst
3 uur geleden zei lady jane:

Gecondoleerd met het verlies van je moeder @Pytje. Tijd om echt te gaan voelen en rouwen dus. Straks ook echt weer genieten en fier op jezelf zijn. Dan komt er rust en evenwicht. Die drank en gevolgen ervan dat ken je nou wel. Dat hoeft niet weer in de herhaling, toch?:rose:

Dank je, @lady jane! En ja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb het nooit gemakkelijk gevonden om het leven zonder roesje te leven. Ik weet ook dat hier eigenlijk een beangstigend gevoel van eenzaamheid aan ten grondslag ligt. En dat voel ik nu des te meer. 

Geplaatst

hoog tijd om aan die onderliggende eenzaamheid te gaan werken he,
en dat kan echt alleen als je sober blijft, willen de kwartjes echt gaan vallen.
niet gemakkelijk, maar als je het aangaat en doorzet, weet je wel meteen dat
je dus echt niet langer hoeft te verdoven, je hebt die troep niet echt nodig:heart:

Geplaatst (bewerkt)

Hé Pytje, fijn dat je er weer bent. Gecondoleerd met het verlies van je moeder, heel intens is dat. Knuffel van mij ❤️

bewerkt door Yana

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...