Musashi Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Applausje voor mezelf met 1 week av. 🙌🥳 Om te vieren denk ik mezelf toch vandaag eens te belonen met mn exclusieve Japanse thee. Wel volgens de regels van de kunst zetten ipv in een grote thermos van 1 liter, zoals ik normaal doe. Lekker snobistisch zo hè @bumperjim 😆 bumperjim en Lonster1 reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 21 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 21 uur geleden 43 minuten geleden zei Musashi: Applausje voor mezelf met 1 week av. 🙌🥳 Om te vieren denk ik mezelf toch vandaag eens te belonen met mn exclusieve Japanse thee. Wel volgens de regels van de kunst zetten ipv in een grote thermos van 1 liter, zoals ik normaal doe. Lekker snobistisch zo hè @bumperjim 😆 Heeeeerlijk 🤪 Musashi reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Dat rockbottom kan best een mooi hulpmiddel zijn bij het stoppen, maar we moeten ons niet wijs gaan maken dat het noodzakelijk ervoor is. Anders wordt het het zoveelste excuus om het niet voor elkaar te krijgen. lady jane en bumperjim reageerden hierop 2
knakker Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden 1 uur geleden zei Etty: Fijn dat je deze draad bent gestart @bumperjim, dank je. Een mooie gelegenheid voor mij om weer even een tijdje stil te staan bij hoe ik nu sta tov verslaving. Inderdaad. Prettig dat er ineens weer een plek is met mooie gesprekken 🙂
knakker Geplaatst 21 uur geleden Rapport Geplaatst 21 uur geleden Ik ben wel benieuwd naar die thee van jou @Musashi. Laat je weten hoe hij was, het liefst met beschrijving van jouw rituelen daarbij 🙃 En gefeliciteerd met je eerste week! Musashi reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden (bewerkt) 52 minuten geleden zei knakker: Dat rockbottom kan best een mooi hulpmiddel zijn bij het stoppen, maar we moeten ons niet wijs gaan maken dat het noodzakelijk ervoor is. Anders wordt het het zoveelste excuus om het niet voor elkaar te krijgen. Ja, precies. Ik was zelf ook echt niet rockbottom toen ik er serieus mee stopte. Ik kreeg goede beoordelingen op mijn werk en deed daarnaast nog allerlei andere dingen. Wel had ik een waarschuwing van mijn huisarts gekregen dat mijn lever onherstelbaar beschadigd zou raken als ik zo door bleef gaan. Dat heb ik ervaren als een goed argument om een serieus besluit te nemen. Daarvoor waren het toch altijd meer pogingen dan besluiten geweest. 20 uur geleden bewerkt door Bob
Musashi Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden 1 uur geleden zei knakker: Ik ben wel benieuwd naar die thee van jou @Musashi. Laat je weten hoe hij was, het liefst met beschrijving van jouw rituelen daarbij 🙃 Tja ik kan daar allemaal wel chique en hoogdravend over doen maar al bij al is mijn practice wel heel beperkt en heb ik daarbij ook last van imposter-syndroom. Ik denk dan direct dat je 10 jaar opleiding moet doen om theemeester te worden alvorens ik er ook maar iets zinnigs over te zeggen heb 🙃 wel een held is @theteacrane op YouTube
bumperjim Geplaatst 18 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 18 uur geleden Nou ja, tis toch gewoon water van een bepaalde temperatuur waar de thee x minuten in moet en dan er weer uit, hoe sophisticated kan het allemaal zijn? 😁
Mariposa Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Nou… heb je weleens Matcha thee traditioneel gezet? Daar komt heel wat bij kijken hoor!
Musashi Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden 21 minuten geleden zei bumperjim: Nou ja, tis toch gewoon water van een bepaalde temperatuur waar de thee x minuten in moet en dan er weer uit, hoe sophisticated kan het allemaal zijn? 😁 Hollandse nuchterheid vs Japanse finesse 🫠😇😅😝 bumperjim reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden (bewerkt) Ooit vroeg iemand me hier (ik geloof @Lonster1) naar meer verduidelijking toen ik zei dat thee zeker ook bijdraagt aan mijn spirituele gezondheid en dat zit m dan toch ook zeker hier in: het meditatieve aspect ervan, rituele handelingen, in het nu zijn, een zijn met jezelf en wat je omringt, dieper zakken in jezelf, geen wereldlijke afleiding, deel zijn van iets dat groter is dan jezel,… . De esthetiek is dan een mooie extra. Dit antwoord heeft enkele jaren op zich laten wachten, waarvoor excuses. 😅 17 uur geleden bewerkt door Musashi * bumperjim reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden 38 minuten geleden zei Mariposa: Nou… heb je weleens Matcha thee traditioneel gezet? Daar komt heel wat bij kijken hoor! Ik heb het wel eens live zien doen, ja das een hele toestand 😁 Ik vind het ook wel mooi hoor, je moet er alleen even tijd voor nemen
Lonster1 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Ha ja dat zou zomaar een vraag van mij kunnen zijn. Ik heb net een video gekeken van jouw held, waarbij hij speciale groene thee meerdere keren gebruikt. Eerst met lauwe thee opgieten, daarna bijna kokend. En hoe de smaken zich verdiepen. Natuurlijk gebruikt hij daar speciale potjes en kannetjes voor. Een heel ritueel. Alleen het kijken is al rustgevend. Ik heb steeds meer waardering voor de trage dingen in het leven. De tijd nemen om een echte goede thee te zetten en daarvan te genieten. Dat klinkt erg goed. Musashi reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Ik ben ook nooit rockbottom gegaan met drank. Dronk alleen in de avond. Op verjaardagen e.d. op tijd naar huis en dan pas drinken. Met de smoes, de hond moet uitgelaten worden als zij niet meekon. Roken was ook een ontsnappingspoging om naar buiten te gaan om het slappe geouwehoer te ontlopen! Gelukkig bijna geen verjaardagen meer. Heb de mijne ook afgeschaft, heb niets met data. Ik weet niet eens hoe oud ik ben.😆 De enige thee die ik vroeger lekker vond was Yogi Tea. Dat was toegestaan in de sekte waarin ik zat. Moest je ook een tijdje laten koken als ik het goed heb. Wij hadden toen ook bamboe koffie, niet te zuipen.🤣
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Yoigithee vond ik heerlijk, maar er waren er heel veel van. En na een vastenkuur smaakte zelfs bambu koffie me prima (voor 1 week ofzo) ik denk dat ik rond jouw tijd ook in dat soort kringen verkeerde. Jaren gekookt met boekjes van Moeder Aarde en zelfs een poos Marco Biotisch. Tot ik daar somber van werd, koken niet meer leuk vond en bleek yang te koken voor mijn exgenoots klachten en mezelf als yin helemaal was voorbijgegaan. Toen was het ook in een klap klaar.
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik voel meer energie inmiddels, minder slaperigheid. Ook al dronk ik "weinig", als je t uit je systeem haalt dan voel je het verschil. Haha ik heb gewoon een stukje euforie ervan 🤣 lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 4 uur geleden zei karin123: De enige thee die ik vroeger lekker vond was Yogi Tea. Dat was toegestaan in de sekte waarin ik zat. Verteeeeeel ! 🥹
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden