Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
Zo, alle kerstboodschappen in huis en dat zijn er heel wat. 
En Kerststress???? 
Nou, ik kreeg vanmorgen om zes uur zowat een hartaanval: 
Even het nieuws lezen op internet en een spelletje 'word' doen: 
Zie ik de 3 voor een 5 aan.... even dikke paniek: hoe kan dat nou ... is het nú al de 25e???? (we krijgen 8 slapers met kerst)
Pas na een minuut zag ik dat er 2stond image.png.69c463e8b92b0e9ec58a3cea3b88b7d1.png
Maar goed, alle boodschappen heb ik binnen, 4 van de acht bedden staan klaar... 
Nu even tijd voor een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Voor @flavieke heel veel beterschap.

@renaldo61, heb jij geen hielspoor ?
In dat geval niet teveel lopen hoor, dat heeft o.a. rust nodig.
misschien kun je dan wat meer gaan fietsen ofzo.

Vanochtend alweer op pad geweest, voor kerst boodschappen.
Morgen het laatste restje halen.

Gisteren heeft hondje weer een diploma gehaald (gehoorzaamheidstraining 1 )
In de ochtend weer bijna 4 uur bij de trimster, dus het was een zwaar dagje voor de wildebras 😊

Vanmiddag werken in het winkeltje en vanavond gaat partner lekker chinees halen want hij is jarig vandaag.
Dus...de dagen vliegen voorbij zo

Geplaatst (bewerkt)

Gefeliciteerd met je partner @rapilos. Die van mij is morgen jarig. Ook zo'n geweldige dag om jarig te zijn. Vriend is gewoon werken morgen en op kerstavond houden we het rustig met z'n twee. Tsja, als er dan toch iemand wil komen, dat zal alleen m'n zwager en schoonzusje zijn, houden we het sober. Morgen overdag ga ik geen visite ontvangen. Ben daar niet zo goed in en ik word er zenuwachtig van. Het is dan ook niet mijn visite. Ik verstop me morgen wel achter het gordijntje op de bank :D.

bewerkt door Spirit
Morfen veranderd in morgen.
Geplaatst
1 uur geleden zei rapilos:

Nee denk ik zeker niet. 

Scherm-afbeelding-2025-12-23-om-12-19-43

Het is meer zoiets als dit, een witte plek in het midden van mijn rechtervoet. 

Geplaatst
1 uur geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

Voor @flavieke heel veel beterschap.

Vanochtend alweer op pad geweest, voor kerst boodschappen.
Morgen het laatste restje halen.

Gisteren heeft hondje weer een diploma gehaald (gehoorzaamheidstraining 1 )
In de ochtend weer bijna 4 uur bij de trimster, dus het was een zwaar dagje voor de wildebras 😊

Vanmiddag werken in het winkeltje en vanavond gaat partner lekker chinees halen want hij is jarig vandaag.
Dus...de dagen vliegen voorbij zo

dank je rapilos neem medicatie rust veel dus normaal binnen een paar dagen beter

Geplaatst
52 minuten geleden zei renaldo61:

Nee denk ik zeker niet. 

Scherm-afbeelding-2025-12-23-om-12-19-43

Het is meer zoiets als dit, een witte plek in het midden van mijn rechtervoet. 

Dit lijkt allicht een heel stomme vraag: maar heb je wel goede schoenen? 
Mijn dure wandelschoenen hebben het enige tijd geleden begeven (moet ze echt binnenbrengen voor nieuwe zolen) en sindsdien stap ik constant in een paar werkschoenen (dus compleet met metalen zoolplaat en neustop) en mijn voeten doen constant pijn. 
Dus als je geen stevige wandelschoenen hebt: schaf ze dan aan (als dat mogelijk is) want dat is dag en nacht verschil. 
Voor het huidige probleem met je voet: zoek een pedicure op. Toen ik werkte had ik jarenlang maandelijks een afspraak met de pedicure om mijn voeten te laten verzorgen, mijn schoonbroer (bouwvakker) gaat ook elke maand langs een pedicure. Sommige mensen denken dat die alleen nagelverzorging doen maar om die titel te krijgen wordt je echt opgeleid om problemen met de voet te kunnen identificeren.  

Geplaatst

ohhhh @Yvonne 8 slapers, waar haal je de moed vandaan.
Wat een drukte, en voor Kees ook? pfffft. Maar ja, gaan wonen
ver weg van iedereen, dan hoort dit er ook af en toe bij he. En
natuurlijk is het keigezellig. Je stelt je er op in, en bent blij met
de rust weer en de herinneringen, als ze eenmaal weg zijn.
Ik denk dat je ook een echte moeke bent en n leuke oma. Dus 
goed doseren al dat werk en af en toe een uurtje rust tussendoor.
Zo doe ik het nu ook. Een uur werken en een uur niksen. Goed dat je met
de hond weg moet, die houdt wel een soort van structuur voor je vast.
sterkte en genieten dus (ook op en af haha)

Geplaatst
2 uur geleden zei Mormel:

Dit lijkt allicht een heel stomme vraag: maar heb je wel goede schoenen? 
Mijn dure wandelschoenen hebben het enige tijd geleden begeven (moet ze echt binnenbrengen voor nieuwe zolen) en sindsdien stap ik constant in een paar werkschoenen (dus compleet met metalen zoolplaat en neustop) en mijn voeten doen constant pijn. 
Dus als je geen stevige wandelschoenen hebt: schaf ze dan aan (als dat mogelijk is) want dat is dag en nacht verschil. 
Voor het huidige probleem met je voet: zoek een pedicure op. Toen ik werkte had ik jarenlang maandelijks een afspraak met de pedicure om mijn voeten te laten verzorgen, mijn schoonbroer (bouwvakker) gaat ook elke maand langs een pedicure. Sommige mensen denken dat die alleen nagelverzorging doen maar om die titel te krijgen wordt je echt opgeleid om problemen met de voet te kunnen identificeren.  

Afspraak met de pedicure is een goede tip, dat was ik gisteren al van plan maar dat centrum is op maandag gesloten. Maar dat gaat dit jaar niet meer door. 
Gewoonlijk heb ik zeer gemakkelijke voeten die veel aankunnen. Ik heb ergens geplaatst dat ik nog steeds sandalen draag. Ik vind blijkbaar geen ruimte meer voor mijn tenen in gewoon schoeisel. Ik was nu zeker enkele weken geleden gaan kijken voor nieuwe sandalen in een grote schoenwinkel. Daar vertelden ze me dat dit een zomerartikel is. Dan had ik er maar op het internet besteld. Vrijdagochtend zag ik dat mijn sandalen tot op de draad versleten waren en ging in de winkelstraten op zoek naar sandalen. Uiteindelijk een paar zeer dure gevonden in een heel klein winkeltje. Zaterdagochtend deed ik ze aan om een lange wandeling te maken en toen begonnen mijn problemen. 

Geplaatst

Alleen al na lang intensief gebruik van één paar schoenen ineens andere schoenen dragen is een logische verklaring voor je klachten! Zelfs als dat wel goede schoenen zijn, het is ineens heel anders dan je gewend was.
RUST! Wel wat lopen, maar rustig opbuwen.  

Geplaatst

Als je wat ouder word heb je gewoon goede schoenen nodig. Je kan niet meer op een paar goedkope niemendalletje lopen. Goede schoenen, het liefst van leer met een lekker voetbed erin. Ben van plan ook eens echt goede schoenen te kopen en dat mag dan best wat kosten. Laatst nog sportschoenen van 10 euro gekocht. De kleinkinderen hebben gelukkig mijn schoenmaat :D. Waren er superblij mee.

Geplaatst
32 minuten geleden zei renaldo61:

Afspraak met de pedicure is een goede tip, dat was ik gisteren al van plan maar dat centrum is op maandag gesloten. Maar dat gaat dit jaar niet meer door. 
Gewoonlijk heb ik zeer gemakkelijke voeten die veel aankunnen. Ik heb ergens geplaatst dat ik nog steeds sandalen draag. Ik vind blijkbaar geen ruimte meer voor mijn tenen in gewoon schoeisel. Ik was nu zeker enkele weken geleden gaan kijken voor nieuwe sandalen in een grote schoenwinkel. Daar vertelden ze me dat dit een zomerartikel is. Dan had ik er maar op het internet besteld. Vrijdagochtend zag ik dat mijn sandalen tot op de draad versleten waren en ging in de winkelstraten op zoek naar sandalen. Uiteindelijk een paar zeer dure gevonden in een heel klein winkeltje. Zaterdagochtend deed ik ze aan om een lange wandeling te maken en toen begonnen mijn problemen. 

Ik zag gisteren (denk ik) een foto van je schoeisel, en echt @renaldo61dat zijn geen goede schoenen als je echt gaat wandelen. 
En ja het is een goede tip van een pedicure op te zoeken, echt doen 

Geplaatst (bewerkt)

Ik loop dagelijks een uur of anderhalf met de hond op Adidas Terrex. Ik heb wel 5 of 6 verschillende merken versleten (letterlijk) in 10,5 jaar en deze hebben waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteits/levensduur verhouding. Lekker stevig zijn ze. Ik geloof 89 Euro van de Decathlon.

"FWIW" zoals men zegt in het Engels

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
3 uur geleden zei Mormel:

Ik zag gisteren (denk ik) een foto van je schoeisel, en echt @renaldo61dat zijn geen goede schoenen als je echt gaat wandelen. 
En ja het is een goede tip van een pedicure op te zoeken, echt doen 

Waar heb jij een foto van mijn schoenen gezien? Ik vind het niet terug. Ik heb pas op 20 januari een afspraak met de pedicure. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...