renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
Fonny Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 22 minuten geleden zei renaldo61: Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61 Fonny 🌞 Goedemorgen allemaal!
Yana Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Nog steeds in het ziekenhuis maar als m'n bloed goed is kan ik morgen naar huis. Het is wel komisch hier, vanwege de Covid moet mijn kamerdeur dicht blijven vind de een, de volgende die langskomt zet hem weer open, dicht, open... dan komt de responsable mij streng toespreken want "deur dicht!" Maar ik mag van haar wel over de gang lopen want "je bent nu niet meer besmettelijk". Affijn, ik voel me zachtjes aan beter en daar gaat het om. Jongens wat was ik beroerd en zó misselijk, dan kun je niks meer: niet eten, geen slokje water nemen, niet slapen. Alleen maar kreunen en hopen dat je gauw doodgaat. Nu ben ik wel tevreden dat dat niet gelukt is. MaryArt en lady jane reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Wat fijn dat je alweer zo'n stuk bent opgeknapt @Yana.. en ja, wat kun je je dan beroerd voelen dan he? Fijn dat je morgen weer naar huis mag, ik duim voor jou, dikke knuf vanuit 'hier' (nu mag het weer hahaha) lady jane en Yana reageerden hierop 1 1
lady jane Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden goeiemooiemorgen frummers wat zul jij het leven en alle kleine dingen die zo vanzelfsprekend zijn mits gezond, weer extra waarderen @Yana. Dat doe je al, maar jemig zo lang in een ziekenhuis en zó ziek, brrrr. Wat kan je leven dan plots 100% omgekeerd zijn he. ff volhouden nog dan en dan home sweet home weer gauw weer terug naar Sinner toptennis. Yana reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Vergeet ik nog een bakje neer te zetten hier... .. en goedemorgen frummers... bakje en er dan als een haas vandoor Maak er een mooie dag van lui, hij komt nooooit meer terug. Spirit reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dat waardeer ik zeker @lady jane. Ik ben net het ziekenhuis uitgelopen voor een wandeling, het gaat nog niet hard maar het gaat en het was fantástisch. De zon kwam op, de lucht zo helder, fris en knetterend, herfstblaadjes overal en m'n eigen lieve lijf die het weer doet. De tranen stonden in m'n ogen van geluk 🍀 lady jane, Spirit en MaryArt reageerden hierop 3
Lika Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Tjee @Yana. Fijn dat je weer herstelt!!! Yana reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden ik smelt helemaal Yana, wat heb je moeten lijden. Yana reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden @Mormel Hoe gaat het vandaag?
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Vandaag voel ik aan mijn spieren dat ik gisteren bij de kinesist geweest ben. Ik doe te weinig aan sommige oefeningen.
Etty Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goedemorgen, Beetje bijgelezen, jee @Yana blij dat je je weer van het buitenzijn kon genieten❤️ @Musashiweer in town, leuk! Niet drinken bevalt weer goed, slaap beter, kan ook van het frissere weer komen. Heb het idee dat ik overdag weer blijer wordt van de dagelijkse dingen. Duurde zo'n drie weken voordat dat echt weer op gang kwam. Ik geniet ervan. MaryArt, Spirit en Yana reageerden hierop 2 1
Spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Yana, wat fijn dat je herstellende bent. Hopelijk snel weer in je eigen gedoetje. Zo'n ziekenhuis is maar niets. Ik ga met steeds stabieler voelen en er komt steeds meer rust en ruimte in mijn hoofd. Straks komt mijn zoon met m'n jongste kleinkind. Ze is vrij vandaag. Oma wordt even op sleeptouw genomen. Misschien even ergens wat lekkers eten. Ijsje of patat (hier in Brabant staat er de doodstraf op, als je patat zegt).Hier is het friet, maar ik blijf PATAT zeggen. Ze wennen er maar aan . Hier probeert een zonnetje door te komen. Dat gaat lukken, dus het gaat weer een mooie nazomerdag worden . Ik wens een ieder van dit forum een fijne droge dag toe. Wie nog worstelt met alcohol: neem mij als voorbeeld. Ik ben nu gelukkig en alcohol voegt voor mij niets meer toe. Ben van ver gekomen, maar heb mijn rust nu gevonden. Ik leef weer! MaryArt en Yana reageerden hierop 2
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Jullie hartelijke wederwelkom vertedert me wel en motiveert me toch om deze dagdraad ook open te doen. Maar dagpact nog in dubio. @knakker en mijn eigen hersenkronkels over mezelf iets gunnen, brachten me mijn laatste thee-aanwinst in gedachten. Ik ben het afgelopen half jaar 2x in Japan geweest, en heb mezelf daar een toptheetje gegund. Allez ja, het kopen ervan toch al, het opdrinken gun ik mezelf (nog) niet. Te kostbaar, te exclusief, te authentiek, te vanalles en nog wat. (Ik voel me trouwens gegeneerd om dit allemaal te schrijven nav de opmerking van Yvonne ivm de kerstkaartjes. Maar ik hou me sterk nu dat dat ook is wie ik ben, dat dat er ook mag zijn, dat ik dat niet hoef te verstoppen en er mee moet leren leven dat anderen er wel iets van zullen vinden) Soit, ik weeg dit af tegen restjes wijn in de koelkast, overschot van het verjaardagsfeestje van m’n dochter afgelopen zondag. Die restjes zijn niet het probleem, twee glazen Max denk ik. Maar de resterende 3 flessen wijn en 1 fles porto zullen daarna ook wel beginnen lonken naar mij, en daar heb ik nu geen zin in. Overschot als in: ik ga er bij feestjes altijd (voor de zekerheid) van uit dat iedereen zoveel drinkt als ikzelf maar dat is achteraf al meermaals een ontnuchterende ervaring gebleken… Anyways, bij namiddag hoort bij mij in principe geen groene thee, dus eigenlijk weegt het ook al niet op en zit ik voor nu eerst nog aan de gember-citroen-tijm thee (heb last van verkoudheid ook). Misschien dat van uitstel wel afstel komt? ps. Had ik al gezegd dat bij mij alles/niets is. Voor wie het had gemist, mag dit bericht wel duidelijk maken dat vooral ook mijn eigen gedachten nogal veel en overweldigend kunnen zijn…😃
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ja de alchohol die roept, gelukkig woon ik alleen en komt het spul er niet in!
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Haha @Musashi, geneer je niet. Hoeveel kost nou zo'n Japans toptheetje als ik vragen mag 😁 Vandaag lijkt mij trouwens een uitgelezen dag om daar eens een mooi kopje van te zetten hoor. Of drink je zoiets alleen in de ochtend?
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) @Yana wil je geloven dat ik dat (missschien wel bewust) helemaal uit mijn geheugen heb gewist, hoeveel die kostte. Het was nog wel een van de goedkopere in die bekende winkel. Maar dus tja wat kan ik zeggen: te duur om op te drinken? 🤪 En nee, geen groene thee in de namiddag, dat is voorbehouden voor de voormiddag. (Heb ik in mijn hoofd vastgezet). ps wens je ook veel beterschap, blij dat je al aan de beterhand bent en terug kan gaan genieten van de bloemetjes en de bijtjes ❤️ en nu ik toch bezig ben, wil ik ook nog zeggen aan @Quin (mis je!) dat ik deze zomer eindelijk Klara en de zon heb uitgelezen. Het was een prachtige verademing op een hellcruise met mijn moeder en dochter. Maar dat is een ander verhaal waar ik nu zeker niet over ga beginnen of we zijn weer ineens een paar pagina’s verder 😇 maar eerst yoga dus. 1 uur geleden bewerkt door Musashi Goeie voornemens
knakker Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Yana: fijn dat het lijf weer kan wandelen. Welkom terug! Oeh, dure thee. Mijn dolste thee was iets van 25 euro voor een onsje. Best veel, maar nog steeds een voorloorlogs prijsje vergeleken met wat ik ooit aan wijn en whiskey uitgaf. Bovendien doe je een eeuwigheid met zo’n piepklein beetje thee. Hoe vond je Japan als vakantieland verder Moes? Wij zitten er ook wel eens aan te denken. Het afgelopen etmaal heb ik de matigheid flink laten varen. Qua eten dan. Daarbij kreeg ik, in één keer door en mede door een gezellige bijeenkomst van het werk zin in een sigaret, maar niet zozeer dat ik het echt ging overwegen. Drinken is vooralsnog niet aan de orde.
Musashi Geplaatst 44 minuten geleden Rapport Geplaatst 44 minuten geleden (bewerkt) Zoie yoga check, weer goed afgevinkt voor vandaag. Even intermezzo voor m’n volgende opdracht, een digitale cursus die ik volg deze week: ‘tot in de kern in jezelf’ van Katelijne Vermeulen. Oe ja @knakker daar raak je toch weer aan de verkniptheid van de menselijke geest, hoe veel geld uitgeven aan ‘iets goeds’ voor jezelf altijd moet worden uitgelegd als ‘investeren in jezelf’, verantwoorden dus, terwijl veel meer geld uit geven aan alcohol en sigaretten nooit een overweging behoeft…🙄😤 Over reizen in Japan: jaaaaa!!! 🤗 En om eerlijk en onbescheiden te zijn, ik ken er ook wel wat van. Je bent me dan ook bijna aan het verleiden om hier volle pagina’s over vol te pennen, maar dat was ik niet van plan om te doen, wees gerust iedereen. Dus als het je menens is, stuur me gerust privé. Maar toch (omdat ik niet helemaal kan laten ook niet), even kort, je bent zeker niet de enige die Japan momenteel als vakantieland verkent, het is namelijk echt koppen lopen op de bekende sites. Dus tip 1: probeer zo veel mogelijk de main sites te vermijden (als is dat natuurlijk lastig, want die wil je natuurlijk ook wel zien, maar het land is zo groot en rijk aan verscheidenheid dat er echt zoveel de moeite waard is (of meer zelfs) dan de typische hoogtepunten. Tip 2: Probeer je zoveel mogelijk in te lezen/ verdiepen in de taal en/of culturele gewoontes want door het huidige massatoerisme en het gebrek aan cultureel respect van vele toeristen, begint de bevolking zich ook meer en meer te storen aan buitenlandse bezoekers. Dus, niet zoals vb deze dan kom je al een heel eind. 19 minuten geleden bewerkt door Musashi Herkenning
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden