Yana Geplaatst 20 uur geleden Rapport Geplaatst 20 uur geleden 20 uur geleden zei Kohtje: Niet de angst om 'vergelding' als ik (toch) zou drinken maar de intrinsieke overtuiging dat drank/verdoving niets anders is dan ontkenning van het Nu, hebben het me mogelijk gemaakt om zonder nadenken de drank te laten voor wat 't is: onnodig Wat schrijf je dat mooi!
knakker Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Op 14-9-2025 om 04:04 zei Yana: Eigenlijk vind ik dat je vrouw en iedereen je zou moeten nemen zoals je bent, met alles erop en eraan. Toch heb ik zelf op mijn bezopen momenten de indruk dat ik dan juist helemaal niet ben ‘zoals ik echt ben’. Ik accepteer wel eventueel wel die malle vergroeiing in mijn kop, maar niet het gedrag dat er soms uit voortkomt. Dat wil ik juist omleiden. En dat mijn omgeving dat ook wil snap ik. Maar ik waardeer wel je lieve, vriendelijke woorden. Het doet me dezer dagen best veel ook eens wat aardigs over mezelf te horen namelijk. Dus dank.
knakker Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 20 uur geleden zei Rosee: @knakkerje schreef dat je geen hoge verwachtingen hebt van professionele hulp, maar hoe fijn is het om alles wat je nu schrijft uit te kunnen spreken en begrip, handvatten en nieuwe inzichten te krijgen. Ik heb er destijds veel aan gehad, ook al ben ik er nog niet. Ik zou ook wel heel graag goeie hulp krijgen Rosie. Alleen heb ik in het verleden ook ervaren dat er een hoop tussen dat mij weinig opleverde. Ik zoek wel degelijk, maar ben daarbij kritisch. Ik geloof dat een groot deel van de theorie van de verslaafde patronen mij wel helder is. Op rationeel niveau bedoel ik, dat hoeft niet meer met cognitieve gedragstherapie in kaart te worden gebracht. Mijn probleem zit erin dat ik ondanks al die inzichten op bepaalde momenten alle alarmbellen wel hoor rinkelen en heel goed weet hoe ik het anders had moeten doen, maar dat ik mij daar dan niks van aantrek. Express keihard door rood fietsen. Dan moet ik of zien te proberen in een vroeger stadium al signalen te herkennen met iets van ACT, of ik moet met bepaalde therapieën (hypnotherapie of misschien EMDR?) proberen direct toegang te krijgen tot mijn onderbewuste. Want daar zit een koppeling hardnekkig verkeerd. Het liefst heb ik dat ze mijn hersenpan openzagen, de motorkap omhoog zetten, het draadje weer op de juiste manier aansluiten, en zeggen dat was het meneer, u kunt weer veilig de weg op. Dat zal wel teveel kwikfiks gedacht zijn door de alcoholist, maar het zou wel mooi zijn. 3 uur geleden bewerkt door knakker
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik geloof zelf niet langer in allerlei therapieën of AA bijeenkomsten. Je kunt er wel enkele dingen van opsteken, maar het belangrijkste is dat bij jezelf het besef komt. "Zo kan het niet langer" En dat daar weinig twijfel over bestaat. Ik heb wel een grote bewondering voor mensen die terug naar drinken bij gelegenheid kunnen. Ik heb nog wel wat op mijn eigen topic geschreven. Waar ik me de vraag blijf bij stellen is. Hoe nu verder?
JamesM Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 54 minuten geleden zei knakker: Ik zou ook wel heel graag goeie hulp krijgen Rosie. Alleen heb ik in het verleden ook ervaren dat er een hoop tussen dat mij weinig opleverde. Ik zoek wel degelijk, maar ben daarbij kritisch. Het kan ook dat je er toen nog niet aan toe was of voor open stond?
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei knakker: Mijn probleem zit erin dat ik ondanks al die inzichten op bepaalde momenten alle alarmbellen wel hoor rinkelen en heel goed weet hoe ik het anders had moeten doen, maar dat ik mij daar dan niks van aantrek. Express keihard door rood fietsen. Dan is dat toch hetgene waar je het over zou kunnen hebben? Je weet de kern van je probleem al. Best een belangrijk inzicht. Ik heb zelf trouwens veel gehad aan Kick your habits, weet niet of dat ook bij jou in de buurt zit. Houd moed
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden