Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. 
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
renaldo61

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

@renaldo61 Hoe gaat het slapen nu met dat masker op? Merk je al verbetering?

Het belooft een mooie dag te worden! Nu dikke mist over de landerijen en een prachtige rode gloed van de opkomende zon. Ik ben alweer een tijdje in de weer met het schilderen van mijn potten. Wat geniet ik daar toch ontzettend van. En later op de dag ga ik waarschijnlijk een lekker stuk fietsen. Geniet er allemaal lekker van lieve mensen! 

Geplaatst
4 minuten geleden zei MaryArt:

@renaldo61 Hoe gaat het slapen nu met dat masker op? Merk je al verbetering?

Nee hoor, nog geen enkel verschil. Slapen gaat zeker nog niet beter en ik eet teveel. 

Om 8 uur een afspraak met een psychologe. 

Geplaatst

Hoe moet ik me dat voorstellen @Oskar? Heb je maandenlang niets gedronken en dan opeens werk je een hele fles whisky weg?

En je zegt 'zomaar, ineens', waren er helemaal geen gedachten de afgelopen tijd die het aankondigden? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat je je hebt neergelegd bij het feit dat je nooit meer zult drinken en dan opeens, alsof je er zelf niets over te zeggen hebt, aan de zuip gaat.

Ik gun je zo graag de rust van de zekerheid dat drinken gewoon geen optie is. 

Sterkte voor vandaag.

🍰

Geplaatst

Ach @Oskar wat jammer nou! Is het gezin niet thuis dan? Omdat je het over de kat en de muis hebt...nou ja je staat gelukkig op het dagpact en we gaan gewoon weer doorrrrrr. Ik hoop dat je een verschrikkelijke nare k.t kater hebt! Dat zal je leren 😉

Geplaatst

Het was meer dat er ruimte er was. Kinderen op school, vrouw op kantoor. Dat vind ik nogal kinderachtig, maar zo werkt het vaak wel bij mij. Als er niemand op mij let is de neiging om los te gaan soms groot. En het dwangmatige idee dat ik op dezelfde dag moet stoppen met roken en drinken. Het roken had wederom een aardige vlucht genomen, en daar moet ik vanaf. Maar in het kielzog komt dan vaak de drank ook mee. Het begon met een bescheiden beetje (klein flesje wijn, blikje bier) na maanden niks. Maar na de ontremming gingen daarna meerdere flessen die in huis waren ook open.

Ik ben een gluiperd die alles steeds verborgen probeert te houden. Zodoende is het net of het probleem niet echt bestaat. In dat opzicht is het goed dat ik gisteren zover doorschoot dat er geen ontkennen meer aan was. Billen bloot. 

Maar goed. Van nood deugd maken. Hier eindigt het. Of liever gezegd: begint het.

Geplaatst

Dus als ik het goed begrijp, was het niet 1 keer maar al vaker? Terwijl je hier ondertussen over ditjes en datjes schreef? (Niet als oordeel bedoeld hoor, maar even om het te snappen) Ik blijf altijd weer verbaasd hoe makkelijk dit kan gebeuren. Bij mezelf ook. 

Geplaatst

Goedemorgen frummers. 
Ja, een mooie dag gaat het weer worden... 
En het is weekend, geen visite, dus lekker 'niks hoeft en niks moet'... 
Eerst nu even een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...