Mormel Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Nog wat vroeg voor het pact op te starten, dus al even over eten. Omdat het mij gisteren niet gelukt is, maak ik vandaag wat ik toen in gedachten had. Rijst koken in bouillon (tip van mij voor zij die gewone rijst maar sober vinden en dit anders overgieten met sausjes: gewoon een bouillonblokje toevoegen aan je water als je kookt). Daarbij een portie schijfjes tomaat, gesnipperde ui, kruiden, grof zeezout en olijfolie, geroosterd uit de oven. En omdat ik nog eens vlees moet eten, een simpele hamburger erbij. Op dit moment meer zin om parmezaan toe te voegen aan de tomaat, maar heb gisteren het vlees al uit de diepvriezer gehaald. Om bij eten te blijven: daarnet al een van mijn favoriete ontbijtjes klaargemaakt. Kommetje met havermout, redelijk wat ciazaad, melk, kinnekessuiker en in de koelkast zodat het kan wellen. Mochten de Nederlanders niet weten wat kinnekessuiker is: Spirit en bumperjim reageerden hierop 1 1
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden OK cassonade ken ik, dat is zeg maar basterdsuiker
Freekie Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Mogguuhhhh Tiet veur koffie! bumperjim reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 24 minuten geleden zei Freekie: Mogguuhhhh Tiet veur koffie! Nee, om nog wat slaap proberen te vatten.
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 41 minuten geleden zei Freekie: Mogguuhhhh Tiet veur koffie! Das mannentaal 😁 Mormel en Spirit reageerden hierop 1 1
Mormel Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 46 minuten geleden zei bumperjim: OK cassonade ken ik, dat is zeg maar basterdsuiker Dat is zo'n oude deugd van vroeger. Heb veel tijd bij mijn grootouders doorgebracht en daar kreeg ik telkens voor het slapen gaan een kommetje met Boss rijstpap en daarover een theelepel kinnekessuiker. Goedemorgen trouwens.
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Goeiemorgen 😁 Ik ging zojuist met een slaperige kop naar de wc, trok de deur dicht en zag toen dat ik me samen met een muis in een ruimtr van 1 m2 bevond. De muis raakte meer in paniek dan ik. Wel slecht nieuws voor de gasten dit weekend want ik weet niet of die muisbestendig zijn. Zwitsers, dus we waren al bezig met alles keurig netjes te maken. (Altijd als ik in Zwitserland kom realiseer ik me dat ik de enige ben die gisteren niet zn auto gewassen heeft 🙈). Met een muis erbij gaat het m echt niet worden... 7 uur geleden bewerkt door bumperjim Yana en Spirit reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden goeiemooiemorgen frummers alvasr der Rudi opzoeken @bumperjim? Een muis in een molen, in mooi Amsterdam scoor je vast punten mee dan. Spirit reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik heb van huis uit meegekregen dat alles altijd schoon en netjes moet zijn en aangezien dat nooit lukt, loop je dan met een permanent gevoel van falen rond. Het eindeloze poetsen heb ik al lang geleden losgelaten maar ik betrapte me er laatst toch nog op dat ik me erger aan het feit dat er rommeltjes op de vloer liggen en stof in de boekenkast. Tot m'n verrassing is het helemaal niet moeilijk om dat ook los te laten, een beetje zooi is gewoon prima, geeft niks. En dan af en toe maak ik het met plezier weer schoon. Muizen in huis is dan weer een ander verhaal, daar wen ik liever niet aan. Spirit reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goedemorgen frummers. We knopen er weer een zomers dagje tegenaan, mooi. Niet zo goed geslapen, maar ach, er zijn ergere dingen. Eerst maar een bakje en dan aan de slag. Ah, leuk je weer te lezen @Yana. Ik ben ook absoluut geen poetser hoor. Maar ik merk wel dat ik naarmate ik ouder word (hm, oud ben), niet goed meer tegen rommel kan. En die muizen, die komen hier alleen binnen als jongste kater weer een 'speelkameraadje' heeft gevonden. Maar na de laatste keer dat ik er boos om werd laat hij ze na het spelen toch maar in de tuin liggen, mag ik ze opruimen. Jij veel plezier met de visite en het vooraf poetsen @bumperjim😂. Zo. een bakje nu eerst even.
Yana Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Er ligt een dag voor me waarop er niks persé moet. Het is wel zaak dat ik in beweging kom, dan dienen zich vanzelf wel dingen aan waar ik zin in heb. In ieder geval vier ik met mezelf dat ik een half jaar alcoholvrij ben. Maja, bumperjim en Zbb reageerden hierop 3
Yana Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Luz Yvonne Yana
Yvonne Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Zojuist zei Yana: Er ligt een dag voor me waarop er niks persé moet. Het is wel zaak dat ik in beweging kom, dan dienen zich vanzelf wel dingen aan waar ik zin in heb. In ieder geval vier ik met mezelf dat ik een half jaar alcoholvrij ben. Zo! dat is hartstikke mooi Yana. En heerliijk dat je een dag hebt die je zelf helegaar naar eigen inzicht kunt invullen. En jou kennende wordt het een heerlijke dag!!! Yana en Mormel reageerden hierop 1 1
Yvonne Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Waar blijft @Mormel trouwens op het dagpact? Inmiddels zijn we 6 uur verder, dus het kan weer zou ik denken. Om een heel mooie uitspraak van @renaldo61 maar even aan te halen: 'Maak je problemen niet nodeloos groter @Mormel en stop met dat vergif in je te gieten'. Er is geen enkele reden om aan de drank te gaan, je maakt het er alleen nog maar erger mee. En al helemaal in periodes die moeilijk zijn. Spirit reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goeiemorgen @Yvonne we proberen op mijn draadje te achterhalen wat een verslaving juist inhoud. Ik denk dat bij mij op de juiste moment de juiste persoon mijn pad kruiste. Raad gaf ze niet eens, maar het was voor mij wel zeer duidelijk om niet terug beginnen met alchohol te gebruiken. Wat mij nog geen garanties geeft. @Mormel
Smaragdie Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen, ik snap @Mormel wel. Het is in huis en hij heeft redenen om het op te drinken door nare situaties. Ze gaan het niet oplossen maar verdoven het wel. Snap alleen niet dat als al je geld op is je dan nog door kan gaan. Ik hoop niet dat je daarvoor geld gaat lenen van jouw vader om die maandelijkse betaling van die lening eigenlijk te moeten gaan betalen. Zo ver kan dat dus wel gaan dan. Vraag jouw vader eventueel zelf direct te betalen. Heb met je te doen maar snap het helaas wel. Hou je bijeen man. Tot de 15e kun je dan niks meer aan drank bijhalen ook niet op de pof hoop ik. Ik ga slapen. Fijne dag allen. karin123 en Spirit reageerden hierop 2
Lonster1 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 2 uur geleden zei Yana: vier ik met mezelf En met ons. Gefeliciteerd! Over eten: gekruide rijst is inderdaad lekkerder dan kale rijst. Ik bak vaak een uitje en gooi er kruiden bij, daarna de rijst en water of bouillon. Vandaag combineer ik dat met snijbonen, wortels en een vega kipschnitzel. In de vakantie weer regelmatig (doch matig) alcohol gedronken. Nu ik die keten weer doorbroken heb, voel ik me een stuk fitter en merk direct dat mijn uitstelgedrag minder wordt. Dus ik ben vanmorgen al naar de sportschool geweest, heb net geluncht, nu even siesta. Straks weer wat nuttigs doen. Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Het rustig aan doen, heb ik ook moeten leren. Ik ging voorheen altijd over mijn grenzen. Ondanks blessures ben ik altijd maar doorgegaan. Veel blessures kwamen ook door drankgebruik. Een gebroken arm, wat ik niet eens opmerkte en een week later pas mee naar het ziekenhuis ging. Mijn arm totaal daarna niet ontzien, maar gewoon maar doorgaan. Nu heb ik een blessure, wat gelukkig niet drankgerelateerd is. Het maakt het niet minder pijnlijk, maar ik neem wel mijn rust. Ik forceer niets meer. Vandaag dus ook zo'n dag, waar ik mijn rust pak. Gisteren een leuk optreden gehad, dus daar kan ik vandaag wel even op teren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden