Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
3 uur geleden zei karin123:

Claudius, psychologen kosten handenvol met geld! Die zijn er niet om over koetjes en kalfjes te praten. Er staan ontzettend veel mensen op de wachtlijst, dat zal in België niet anders zijn dan in Nederland.

Er komen ook steeds meer verwarde mensen. Dat is inherent aan de tijd waarin wij nu leven.

Nu ja op hun site staat dat ze zich vooral richten op mensen die worstelen met illegale drugs, daar val ik niet onder. Een vorige begeleidster van MSOC had me daar op gewezen. Ik denk dat daar het probleem zit. Alchoholproblematiek zal niet binnen hun vakgebied passen. Ik kan zeker nog een psycholoog gebruiken voor al mijn problemen. 

Geplaatst
6 minuten geleden zei Claudius:

Nu ja op hun site staat dat ze zich vooral richten op mensen die worstelen met illegale drugs, daar val ik niet onder. Een vorige begeleidster van MSOC had me daar op gewezen. Ik denk dat daar het probleem zit. Alchoholproblematiek zal niet binnen hun vakgebied passen. Ik kan zeker nog een psycholoog gebruiken voor al mijn problemen. 

Als alcohol dus illegaal was geweest had je wel binnen hun vakgebied gepast. Want drugs zijn drugs. Maar helaas is niet alles illegaal.

Geplaatst (bewerkt)
52 minuten geleden zei Claudius:

op hun site staat dat ze zich vooral richten op mensen die worstelen met illegale drugs, daar val ik niet onder.

Op de site van MSOC Gent vond ik dit: "minstens één jaar afhankelijk aan één of meerdere illegale middelen of alcohol".

Dus toch ook alcohol.

bewerkt door Bob
lettergrootte
Geplaatst
1 uur geleden zei Bob:

Op de site van MSOC Gent vond ik dit: "minstens één jaar afhankelijk aan één of meerdere illegale middelen of alcohol".

Dus toch ook alcohol.

Inderdaad dit klopt, maar het volgende vind  ik hier. Ik woon dus niet in Gent of omgeving mijn regio duiden ze dikwijls aan als oost Vlaams-Brabant. Of de regio rond Leuven. 

https://www.msoc-vlaamsbrabant.be/voor-wie/je-wil-iets-doen-aan-je-eigen-druggebruik

"Als je uitsluitend problemen hebt met medicatie- en/of alcoholgebruik, kun je beter elders terecht. Bekijk dan eens de links op onze website voor passende hulp."

En als je wat op die links klikt kom je bij het CGG of zoiets terecht. 

2 uur geleden zei Kohtje:

Als alcohol dus illegaal was geweest had je wel binnen hun vakgebied gepast. Want drugs zijn drugs. Maar helaas is niet alles illegaal.

Misschien als alchohol illegaals  is  was ik er nooit mee begonnen. Wie weet? Mijn ouders en grootouders gaan er dan in ieder geval een andere kijk op gehad hebben. 

Geplaatst
3 uur geleden zei Claudius:

Ik kan zeker nog een psycholoog gebruiken voor al mijn problemen. 

In Leuven zelf zitten twee afdelingen van het CGG voor volwassenen. 

Geplaatst
55 minuten geleden zei karin123:

In Leuven zelf zitten twee afdelingen van het CGG voor volwassenen. 

Ik probeer reeds van vorig jaar contact te krijgen bij het CGG , als ik contact maak wordt ik een beetje van het kastje naar de muur gestuurd. Ik kan me niet eens op een wachtlijst bij hun plaatsen. Ik heb al aan meerdere mensen hulp gevraagd. Ook bij Hestia, die hebben beloofd mij te helpen, maar met beloftes alleen ben ik niets. Ik was hier wel steeds snel opgenomen in een psychiatrische instelling, maar dat heb ik al meerdere malen geplaatst. Wachttijden waren daar zogoed als onbestaande vooropname. De laatste keer werd ik zelfs de dag zelf opgenomen. 

https://www.centrageestelijkegezondheidszorg.be/zoek-cgg?pc=3300

• Tienen (doelgroep volwassenen: aanmelding individuele psychotherapie : terug mogelijk vanaf 1/9/2025, aanmeldingen groepstherapie en psychiatrisch consult lopen gewoon door)
    Beauduinstraat 91/2
    3300 Tienen
Geplaatst
3 minuten geleden zei Freekie:

@Claudius, een doorverwijzing via de huisarts misschien een optie? Dan gaat het officiëler.. 

Mijn psychiater wil al zeer lang dat ik contact opnam met het CGG, daarom ook stuurde ik verleden jaar eerst een mail naar het CGG, maar daar kwam geen enkele reactie op. Op mijn telefoon antwoordde ze dat ik een verwijsbrief nodig had. Wat ik dan ook vroeg aan mijn psychiater. Die vertelde me dat ik er geen nodig had om me eerst aan te melden. Dan probeerde ik maar bij mijn huisarts, die kijkt richting mijn psychiater. Hestia beloofde me te helpen met aanmelden, ondertussen ze we al Juni. 

Maar ik denk dat ik dit allemaal hier al eens geplaatst heb, dus sorry als ik in herhaling val. 

Geplaatst

@Claudius voor mij is het geen herhaling.. Ik wist het niet. Misschien als je het gevoel hebt dat er niets gebeurt, Hestia gewoon opbellen en vragen naar de status/voortgang en wat de prognoses/vooruitzichten zijn? 

Geplaatst
45 minuten geleden zei Freekie:

@Claudius voor mij is het geen herhaling.. Ik wist het niet. Misschien als je het gevoel hebt dat er niets gebeurt, Hestia gewoon opbellen en vragen naar de status/voortgang en wat de prognoses/vooruitzichten zijn? 

@Freekie Ik heb bij dit alles het gevoel dat ik een beetje serieus van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ik had enkele maanden geleden bij een plaatselijk fitnesscentrum een intakegesprek met een psychologe, die beloofde me mee naar betaalbare hulp te zoeken, maar daar heb ik sindsdien niets meer van gehoord. Hestia had me ook beloofd ondertussen naar betaalbare hulp te zoeken, maar ook daar niets meer. Met Hestia heb ik zeer dikwijls contact, ze beantwoorden wel niet al mijn mails, daar zijn ze zeer selectief in geworden. Maar ik had vandaag wel een kort praatje bij Hestia. 

Hestia heeft me zeker ook beloofd om te helpen om me aan te melden bij het CGG in Augustus, maar als ik op de site van het CGG kijk blijkt dit pas in september terug mogelijk te zijn.  ...

Geplaatst

Door de voorvallen van de laatste dagen en die in het verleden staat het vertrouwen in heel de hulpverlening weer op een zeer laag pitje. 

Waar de hulpverlening wel zeer goed in is, is in mij op te sluiten in een soort vergeetput met allemaal zwaar behoevende mensen. 

Geplaatst (bewerkt)

Dat is dan dus iig nog dit jaar... En overal worden mensen vergeten terug te bellen of dat soort dingen. Daar zijn bedrijven goed in, mijn ervaring leert dat bijna niets zo gaat als ze beloven. Vaak moet ik overal alsnog zelf achteraan anders gebeurt er gewoon niets. Maarja ik kijk daar niet meer van op, iets met verwachtingen.. Gelukkig wordt het dan bijna altijd alsnog geregeld als ik erachter aan ga.. 

De zorg is ook gewoon een bedrijf met mensen, Excel sheets, wachtlijsten en budgetten

bewerkt door Freekie
Geplaatst
4 uur geleden zei Freekie:

Dat is dan dus iig nog dit jaar...

Ja maar met het CGG zocht ik al contact vanaf 3 December, wanneer ik naar hun belde weet ik niet meer. Misschien had ik direct contact moeten zoeken nadat mijn psychiater me daarover sprak, dat gaat ergens rond oktober / november geweest zijn. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...