Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen. Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik geen alchohol. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen. Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik geen alchohol. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius Fonny🌞 Goedemorgen Claudius ☕️
Dune Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen allen, het is officieel, Dune zit weer in het zadel, de antabus is zojuist geland in mijn systheem. De 270 dagen alcohol vrij worden hervat.. @Jannigje En @Lika angsten zijn mij niet vreemd. Na mijn Postnatale depressie had ik een ernstige straatvrees overgehouden. Zelfs mijn eigen achtertuin was eng…. Niet handig met 3 kleine kindjes. Ik heb me jaren door dit heen geworsteld. Drank speelde toen gelukkig nog geen enkele rol. nu zijn er nog steeds angsten, geen snelweg, geen liften en nog wat dingen, maar als ik bedenk waar ik vandaan kom, is dit wel leefbaar. mijn allergrootste angst in mijn leven ervaarde ik toen mijn lief ging sterven. Ik ben toe zo ongelofelijk bang geweest. Uiteindelijk is het heel goed en mooi gegaan, en ik put daar zelfvertrouwen uit, ik kan veel meer dan ik dacht. Ben veel sterker dan ik kon vermoeden. het is waar ‘men lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest’ amen %s om %s bewerkt door Dune Rosee, Fonny, lady jane en 4 anderen reageerden hierop 7
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Mogge mensen. Gisteren zijn we de gehele dag met het gezin op pad geweest zonder dat we elkaar de hersens hebben ingeslagen. Dus het was een leuke dag. Vandaag nog een keer, alleen laten we nu de puber thuis, dan is het een makkie. bumperjim, Fonny, Kunsie64 en 1 andere reageerden hierop 2 2
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Welkom terug @Dune. Van het paard getuimeld las ik, maar gelukkig nu weer stevig in het zadel. Hortsik.
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen. Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik geen alchohol. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius Fonny Kunsie
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen allemaal, @Dune Knap dat je 270 dagen niet hebt gedronken! En Lady jane vroeg het ook al; wat was de aanleiding om weer naar de fles te grijpen? Maar je wist het niet precies schreef je al. Bij mij was mijn laatste terugval gekomen door teleurstelling. En die zullen er altijd zijn, dus moet ik leren daarmee om te gaan. Tot nu toe gaat het weer prima dus daar ben ik blij mee. Rosee reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers. Het drupt en het heeft een pietsie gedrupt... maar helaas, het woord regen is het niet waard. Afijn, alles ziet er nu wel lekker groen en fris uit Na een heerlijk rustige zaterdag nu een (hopelijk) heerlijk rustige zondag. Een bakje eerst maar even. Fonny reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 23 uur geleden zei Sandro: Dapper @Lika werk is ook maar werk en eigenlijk totaal niet belangrijk (naast het financiële natuurlijk). Nou, ik vond 'werk' wel degelijk heel belangrijk. Acht tot negen uur per dag .... en dan nog een uur reistijd erbij.. ik zag mijn collega's meer dan mijn partner 🙃, dan is het toch best wel een heel belangrijk deel van je leven... 10 uur geleden zei Jannigje: Ik moest herauditie doen voor mijn koor. Al wéken lang ben ik angstig en gespannen daardoor en daarvoor. Ik was zo bang dat het mis zou gaan dat ik alvast maar zelf op wou stappen, dat bespaarde mij dan de mogelijke vernedering van de afwijzing. Of eigenlijk de vernedering van de mogelijke afwijzing. Echt, hier begrijp ik niks van Jannigje, wel van jouw angst en spanning hoor, maar werkelijk, waarom moet je na al die jaren in hemelsnaam nog weer een auditie doen? Jeetje. Wat ongelooflijk balen is dat. Het zou toch echt te gek voor woorden zijn als je afgewezen wordt. En dat mag en gaat dus niet gebeuren ❤️
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen. Adem in, adem uit. Vanavond komen er eters. Heel gezellig, ook wel weer veel, want dat gebeurt mij eigenlijk nooit meer. Maar komt goed.
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen @Lika, ja, adem in, adem uit.... dat zou ik ook hebben. 'Eters' .... daar raak ik ook van in de stress. Van tevoren dan... 😜
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik krijg logees vandaag maar ze hebben aangeboden om voor ons te koken, de schatjes. Even een stofzuiger door het huis en ik ben er klaar voor, uitgebreid poetsen alsof de koningin moet komen heb ik de afgelopen dagen al gedaan.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers hier miezert het weer, net als gisteren de hele dag. 2 x zeiknat geregend, maar goed voor de natuur he over een uur moet het stoppen, dan ga ik zwemmen. eters over de vloer geeft mij ook stress, ik neem mn kinderen tegenwoordig mee uit eten, lekker luxe en zo kom ik ook nog eens in een restaurant. met vrienden stel ik het steeds verder uit. dan hoef i ook niet uitgebreid aan de poets en blijft mn thuis lekker veilig en met vertrouwde rommeltjes, heerlijk vind ik dat. ik wijt het maar aan het ouder worden, maar eigenlijk had ik dat vroeger ook al. alleen had ik toen vaker iets te bewijzen denk ik.
Sandro Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 1 uur geleden zei Yvonne: Nou, ik vond 'werk' wel degelijk heel belangrijk. Acht tot negen uur per dag .... en dan nog een uur reistijd erbij.. ik zag mijn collega's meer dan mijn partner 🙃, dan is het toch best wel een heel belangrijk deel van je leven... Nee, dat is ook zo. Dat was ook niet wat ik bedoelde. Het is inderdaad zo dat het een flinke aanslag op je kan zijn als je niet lekker in je vel zit op je werk met alle gevolgen van dien. Wat ik bedoelde is dat het dat niet waard is. Je werkt om te leven en niet andersom. Daarom vind ik het een hele goede en dappere beslissing (van Lika in dit geval) om iets anders te zoeken. Is dat een remedie tegen alles? Nee vast niet. Aard van het beestje. Maar hopelijk dat dat toch wat van de angsten wegneemt. Misschien dat ik ook de brui geef aan mijn huidige baan voordat ik met pensioen ga en iets relaxters op ga zoeken. Waarschijnlijk moet ik nog wel een kleine 30 jaar dus tijd zat. %s om %s bewerkt door Sandro karin123 reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hahahaha, dan heb je nog tijd genoeg om er de brui aan te geven Sandro.. Maar inderdaad: een baan waar je je goed bij voelt, waar je met groot plezier naar toe gaat is zo verschrikkelijk belangrijk...
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 11 minuten geleden zei Sandro: Misschien dat ik ook de brui geef aan mijn huidige baan voordat ik met pensioen ga en iets relaxters op ga zoeken. Waarschijnlijk moet ik nog wel een kleine 30 jaar dus tijd zat. Het is ook zeker deze overweging @Sandro. Ik moet nog zo’n 10 jaar. Ik heb besloten het te gaan bespreken met mijn baas in een volgend overleg. Niet nu. Ik ga nu aangeven dat het werk me veel kost. Dan kan ik zelf kijken wat dat al doet. Misschien geeft het al lucht en ruimte. Dan kan ik stap voor stap verder. Mijn valkuil is rücksichtslos beslissen en genoegen nemen met iets voor heel veel minder geld. Waarom als ik dan ook bang ben? Stap voor stap en communiceren. Dat voelt het beste. Sandro en Rosee reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Yo! de Stier die flikt me net weer datgene waar ik echt het allermeest de pest aan heb in sociale interacties. De zus van de Stier is bij hun tante van in de 90 in Parijs zoals vaak op zondagochtend. Omdat ze niet zo veel gespreksstof hebben belt ze dan de Stier en omdat die ook niet eindeloos veel tekst heeft komt ze dan al videobellend/filmend dus op mij af terwijl ik niksvermoedend als een zak stront op de bank lig: "halloooooo!!!" En dan moet ik ineens vanuit stilstand heel gezellig en grappig zijn. 👿 En dan als bonus ook nog de opmerking "ligt ie nou alweeeer op de bank", ja ik heb net een uur staan frisbeeën met de hond, your honor 🖕🏻 %s om %s bewerkt door bumperjim
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 1 uur geleden zei Lika: Ik ga nu aangeven dat het werk me veel kost. Dan kan ik zelf kijken wat dat al doet. Misschien geeft het al lucht en ruimte. En misschien kan je analyseren wat je precies energie kost en wat energie geeft in je werk. %s om %s bewerkt door bumperjim
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Ik weet waar het vandaan komt want mn moeder deed dat vroeger al. Dan liep je per ongeluk langs de telefoon, dan was het "oh, en oma wil jou ook nog graag even aan de telefoon!" Kuuuuuuuu... OK, "dag oma".... gevolgd door een totale blackout. Want wat vraag je aan zo'n mens? "Hoe is het met de geraniums?" Oma kennende had ze dat trouwens zo nooit gevraagd want mn oma was een topper, die snapte ons heel goed. Wij hebben onze kids nooit verplicht tot dat soort sociale toestanden. Toch zijn ze niet volkomen onbeholpen uit de puberteit gekomen, ze leiden gewoon een valide leven allebei 🤷🏼♂️ %s om %s bewerkt door bumperjim
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 15 minuten geleden zei bumperjim: En misschien kan je analyseren wat je precies energie kost en wat energie geeft. Zeker!! Maar dat is soms dit en soms dat. Als ik niet bang ben geeft heel veel mij energie. Als ik kwetsbaar/ bang ben : niets. Zo bezien kan ik alles of niets. En dat is ook precies mijn ervaring…. Ik ben vaak met iets (o.a. studie gestopt vanwege angst. Maar hé: ik had het ook toen ik een schoonmaakbaan had.
IJsvogel Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 6 minuten geleden zei Lika: Ik zag net wel mooi de ringslang zwemmen! Oh wow!
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ja.vlakbij mijn huis. Eekhoorntjes zie ik soms ook.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden