Kohtje Geplaatst gisteren om 08:52 Rapport Geplaatst gisteren om 08:52 @Oskar woensdag 21 mei 1925 6 uur geleden zei Oskar: [...] De tijd raast voort. [...] 🙂 Oskar, Yana en Spirit reageerden hierop 3
Spirit Geplaatst gisteren om 10:22 Rapport Geplaatst gisteren om 10:22 En dan gaan we zomaar 100 jaar terug in de tijd. Hier op ADB kan dat allemaal. Goed nieuws voor je @Claudius. Gelukkig maar. Annie MG Schmidt had leuke kinderboeken en gedichtjes.De spin Sebastiaan heb ik ooit als 6 jarig meisje voor moeten dragen in de vakantie. Tsjee, ik weet nog, hoe zenuwachtig ik was. Kan je nagaan, 57 jaar geleden. De tijd vliegt Oskar reageerde hierop 1
Yana Geplaatst gisteren om 10:41 Rapport Geplaatst gisteren om 10:41 4 uur geleden zei Etty: De afgelopen jaren ben ik serieus werk gaan maken van mijn grenzen voelen en als ik dat wil ook aangeven... Wil je iets vertellen over de manier waarop je daaraan werkt? Een mooie ontdekking dat er ontspanning is gekomen in het telefoneren!
Oskar Geplaatst gisteren om 11:16 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 11:16 (bewerkt) 2 uur geleden zei Kohtje: @Oskar woensdag 21 mei 1925 🙂 Haha, oei. Ik leef altijd wel enigszins in het verleden, maar dit is overdreven. Ik zal het aanpassen. gisteren om 11:17 bewerkt door Oskar
Etty Geplaatst gisteren om 11:19 Rapport Geplaatst gisteren om 11:19 26 minuten geleden zei Yana: Wil je iets vertellen over de manier waarop je daaraan werkt? Het volgde uit opmerken wat er is, welke gevoelens, en welke oordelen ik er op plak. Gevoelens die wel en niet mogen, absurd als je het gaat zien. Want ze zijn er gewoon, of je nu wilt of niet, je gaat er niet over. Zo ben ik ook gaan zien welke grenzen ik laat overschrijden, en welke smoezen ik altijd had om dat te laten gebeuren en niet te erkennen hoe ik me eronder voelde. Eigenlijk is het geen werk, het gaat allemaal vanzelf. Yana reageerde hierop 1
Yana Geplaatst gisteren om 12:01 Rapport Geplaatst gisteren om 12:01 Haha, ja, noem dat maar 'serieus werk'. Ik dacht dat je misschien een therapeut bezocht of aan heftige groepssessies deelnam. Ik vind het verbazingwekkend in al zijn eenvoud; als een gevoel er gewoon mag zijn is het opeens geen probleem meer.
Smaragdie Geplaatst gisteren om 12:38 Rapport Geplaatst gisteren om 12:38 Veel bezig geweest met mijzelf. Soms lees ik nog mee. Diabetes redelijk onder controle met heel veel aanpassingen en nog steeds medicatie. Gehele gebitsextractie gehad 6 weken geleden. Veel pijn gehad en nog steeds. Moet alles vloeibaar eten en hoop op een verbetering maar dat kan nog maanden duren tot een jaar. Allemaal nalatenschap van mijn alcoholisme zeker weten. Wilde dit toch even laten weten. Mijn werk gaat nog steeds prima waarschijnlijk door het niet drinken en dat volhouden. Misschien wel verslaafd aan mijn werk en de simpele reden dat ik financieel natuurlijk ook alles wil volhouden, wat mij goed afgaat. Wilde dit toch laten weten en ook dat mensen mij er nog beter uitvinden zien dan ooit en liever. Dat is compliment want ik dacht dat ik dat altijd ook best al soms was maar goed. Zo zie je maar. Niet drinken kan veel opleveren. Terwijl het inleveren lijkt soms. In mijn geval is het alles aangaan. Kan het niet vatten in minder of meer woorden. Ik lijk op de vlinder van BJ. Dus koester haar maar BJ!!! Voor je het wet vliegen ze compleet weg en dat laten we niet toe, leef met jou mee. Niet te krampachtig maar gewoon er zijn en soms ook luisteren. Ga goed en hou jullie bijeen. Lieve allen. Mijn leven heb ik denk ik nogmaals te danken aan dit forum maar ik wil en moet doorgaan als ik hier teveel ben sta ik stil na zoveel hier geweest te zijn. Moet door anders blijf ik hangen en ga ik drinken. En dat wil nooit meer. Dus nog steeds kurkdroog! Ja wie had dat gedacht he? Als ik het kan en wil dan kunnen velen dat en als het niet lukt kun je altijd weer opstaan, soms letterlijk uit de dood bijna. Alle goeds voor nu! Niemand uitgezonderd. Spirit, rapilos, karin123 en 3 anderen reageerden hierop 5 1
Claudius Geplaatst gisteren om 15:57 Rapport Geplaatst gisteren om 15:57 4 uur geleden zei Oskar: Haha, oei. Ik leef altijd wel enigszins in het verleden, maar dit is overdreven. Ik zal het aanpassen. Het is Donderdag 21 Mei 1925 , je zult dus nog moeten aanpassen vrees ik
Moeps Geplaatst gisteren om 16:30 Rapport Geplaatst gisteren om 16:30 32 minuten geleden zei Claudius: Het is Donderdag 21 Mei 1925 , je zult dus nog moeten aanpassen vrees ik Nee het is wel echt woensdag 21 mei 2025. Vandaag dan hè, morgen is dat weer anders 😁
Claudius Geplaatst gisteren om 16:44 Rapport Geplaatst gisteren om 16:44 11 minuten geleden zei Moeps: Vandaag dan hè, morgen is dat weer anders 😁 Ik wou @Oskar er maar op wijzen dat hij het nog steeds niet correct heeft aangepast en dat 21 Mei 1925 een donderdag was. Vandaag had ik Spaghetti bolognaise
Claudius Geplaatst gisteren om 18:16 Rapport Geplaatst gisteren om 18:16 Morgen terug een gesprek met mijn psychiater, het zal wel een zeer goede arts zijn. Ze is in ieder geval ook zeer begaan met mijn algemene gezondheid, het is alleen spijtig dat veel van onze gesprekken op een gevecht lijken. Mijn zin om nog wat nuttigs te doen stopt iedere dag redelijk vroeg, maar dat zal wel met door mijn slaapproblemen komen. Ik voel me steeds snel slaperig.
Etty Geplaatst gisteren om 18:39 Rapport Geplaatst gisteren om 18:39 6 uur geleden zei Yana: Haha, ja, noem dat maar 'serieus werk'. Ik dacht dat je misschien een therapeut bezocht of aan heftige groepssessies deelnam. Ik vind het verbazingwekkend in al zijn eenvoud; als een gevoel er gewoon mag zijn is het opeens geen probleem meer. Ja, het leven gebeurt eigenlijk gewoon, ook het leren van wat er gebeurt. Volledige overgave daaraan lijkt me heerlijk. Therapie en lezen heeft wel bijgedragen. Ik vind mensen die vinden dat ze mij iets te leren hebben en dat nu dus gaan doen eng, zeker in groepsverband want dan zijn er altijd medestanders, en dat is er wat mij betreft minstens één te veel. Dus heftige groepssessies zal ik niet gauw opzoeken. Heb jij daar ervaring mee?
Yvonne Geplaatst gisteren om 18:46 Rapport Geplaatst gisteren om 18:46 Dagpact: Claudius Freekie Kunsie Maja Fonny 🌞 Yvonne Fijn je weer even te lezen @Smaragdie. Ik hoop dat de pijn in jouw mond nu toch echt snel over zal gaan, dat is echt ellendig... Ennu @Moeps, als je goed kijkt naar de titel van deze dagdraad zie je dat Oskar daar 21 mei 1925 heeft gezet, en die datum viel inderdaad op een donderdag....
Yana Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden 10 uur geleden zei Etty: Dus heftige groepssessies zal ik niet gauw opzoeken. Heb jij daar ervaring mee? Ja, van toen ik veel jonger was. Encounter, bio-energetica, rebirthing, voice dialogue... Ik vond het heel bevrijdend om voluit boos te worden, te schoppen en schreeuwen, te zingen, huilen en dansen (en daarna de stilte in mezelf op te zoeken). En heel verhelderend om allerlei afgewezen emoties onder ogen te komen. De groepsleiders waren niet zozeer mensen die uitstraalden dat ze me iets te leren hadden, ze creëerden de setting waarbinnen ik van alles aan den lijve kon ervaren. Weinig praten, veel doen. Lekker oefenen met grenzen aangeven door iemand die te dichtbij kwam letterlijk opzij te duwen bijvoorbeeld, ik vond het heerlijk om die kracht in mezelf te ontdekken. Het heeft me vrijer gemaakt en me zin in het leven gegeven, daar ben ik heel dankbaar voor. Etty en lady jane reageerden hierop 2
Freekie Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Ik heb diffusie geleerd, bij de act therapie. Zo heb ik op momenten dat mijn gedachten weer veelvuldig over mijn ex gaan, of over iets waar ik heel lang over kan piekeren een halt toe kan roepen. Ik noem ze, radio <naam van de gedachten/onderwerp> Hierdoor kan kan ik uit de maalstroom van de gedachten komen en uit gedachten komen gevoelens, of andersom? In ieder geval, kan ik hierdoor een extra laag in mijn hoofd creëeren die kan stoppen met piekeren, een soort helikopter-view, overkoepelende gedachten, je bewust worden van het piekeren en van je gevoel ipv meegezogen te worden in de maalstroom Op YouTube te vinden onder 'radio doom & gloom'. Yana reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden