Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Mogge mensen. Na een paar dagen flink bikkelen op het werk vandaag eindelijk een dag vrij. Lekker wel. Van de weeromstuit ben ik om 4 uur wakker. Ik droomde dat mijn vrouw bij mij weg wilde. Maar ze ligt tot mijn opluchting nog vredig naast mij te slapen, en voor zover ik weet zijn er geen plannen in die richting.

bewerkt door Oskar
Geplaatst

Vandaag is Annie MG alweer 30 jaar dood. De tijd raast voort. Gisteren was het Annie MG Schmidt dag hoorde ik, maar dat is in Huize Ezel ongemerkt gepasseerd. Vandaag wil ik een lans breken voor de Heen-en-weerwolf uit Pluk van de Petteflet. Als kind was ik daar als de dood voor. Maar pas toen ik het boek 40 jaar later aan mijn kinderen voorlas bleek hij eigenlijk heel erg lief en eenzaam. Zo ziet u maar. Nooit te snel oordelen.

image.png.ac745464fdab4e3bfdc77743c34a1fe0.png

Geplaatst

Goedemorgen, @Oskar en iedereen die nog gaat komen. Ook ik ben erg vroeg wakker, dat gebeurt de laatste tijd vaker en ik merk dat ik dan de dag ervoor vrij druk/intensief of gewoon stress heb gehad. In dit geval gewoon een te spontaan volgeplande dag gemaakt. Naast het sauzen, nog een afspraak bij de POH die ik vergeten was, maar aangezien mijn agenda (expres), een dik uur van te voren een pingel geeft, ik wel op tijd was. Ondertussen spontaan met mijn zus een vrieskist tafelmodel aan het uitzoeken geweest, daar nog gegeten. 'S avonds nog gezellig bij mijn ouders langs, dus ja... Ik ben alleen thuis geweest om te sauzen 😅

@Oskar goed je weer te lezen! Ook ik wordt altijd wakker uit een droom als ik zo vroeg wakker wordt, dit keer gelukkig een vrij onschuldige. Het ging over een motor-navigatie 😂

Een hele fijne afsluitende afspraak bij de POH gehad, het mooiste was dat ik zei, daar waar ik de afgelopen jaren van droomde, daar waar ik graag wilde zijn; los van verslaving, rust in mijn kop, beetje bij beetje de tuin te kunnen doen ipv alles in 1 dag te willen doen (voorbeeldje hoor), gewoon thuis te kunnen zijn ipv al mijn tijd vol plannen, bang om terug te vallen. 

DAAR

ben ik nu. Ik ben nu diegene die ik al die tijd wilde zijn en had ik daar een burnout voor nodig? Blijkbaar.., het heeft me rustiger gemaakt, rust(iger) in mijn hoofd.... Het heeft me op mijn plaats gezet, het heeft me doen leren dat rust mijn vriend is en niet mijn vijand.

Trots? Ja echt wel!

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Ik hoor net op het nieuws over de twee vermiste kinderen die waarschijnlijk gevonden zijn in een auto in het water, wat vreselijk. Hoe kan een mens toch zover komen? Er werd van de week ook verteld dat de vader nogal veel dronk. 

Vandaag een afspraak bij een tandtechnicus over implantaten voor mijn onderkaak. Ik vind dat spannend maar ook mooi dat het mogelijk is. Verder een beetje rommelen in de tuin en mijn huisje.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal! 

Dagpact:
Claudius
Freekie

Kunsie

Maja

inhakend op @Oskar: vanavond ga ik naar de Annie M.G. Schmidt-lezing die dit jaar wordt verzorgd door Jacques Vriens. Centraal staat ‘bewaar de verbeelding en de kleuren van de taal’. Zin in! 

Ik nomineer de eigenzinnige spin Sebastiaan! 
https://www.dbnl.org/tekst/schm001diti02_01/schm001diti02_01_0001.php

IMG_4758.gif.fae10b7803dea3d434640c0e3f35f6e0.gif

Geplaatst
10 uur geleden zei Claudius:

Ik heb een beetje geheugenverlies door de alchohol maar zeker geen dementie. Grote verschillen met vier jaar geleden zijn er niet. Sommige testen waren beter. 

Wat fijn Claudius, ik ben heel blij voor je dat er van dementie geen sprake is. Dat sommige testen zelfs beter zijn zal wel door het niet-drinken komen. Ik vind je een held dat je daarin standhoudt.

Geplaatst
51 minuten geleden zei Maja:

Goedemorgen allemaal! 

Dagpact:
Claudius
Freekie

Kunsie

Maja

Fonny 🌞

inhakend op @Oskar: vanavond ga ik naar de Annie M.G. Schmidt-lezing die dit jaar wordt verzorgd door Jacques Vriens. Centraal staat ‘bewaar de verbeelding en de kleuren van de taal’. Zin in! 

Ik nomineer de eigenzinnige spin Sebastiaan! 
https://www.dbnl.org/tekst/schm001diti02_01/schm001diti02_01_0001.php

IMG_4758.gif.fae10b7803dea3d434640c0e3f35f6e0.gif

Geplaatst
20 minuten geleden zei Yana:

Wat fijn Claudius, ik ben heel blij voor je dat er van dementie geen sprake is. Dat sommige testen zelfs beter zijn zal wel door het niet-drinken komen. Ik vind je een held dat je daarin standhoudt.

Dank U.

Geplaatst

Goedemorgen, 

Gisteren ging mijn telefoon, het was een onbekend nummer. Ik nam zomaar op zonder dat het een spannend gevoel gaf dat ik zo goed ken van mezelf: de angst om overvallen te worden en niet weten hoe te reageren. Om over mijn grenzen te moeten gaan en ja zeggen tegen een voorstel.  Vanwege dat gevoel liet ik hem altijd gaan, en verkocht dat aan mezelf met: als het belangrijk is spreken ze wel wat in of sturen een bericht. Wat natuurlijk ook zo is, maar hiermee duwde ik de angst weg en hij kwam steeds weer op.  De afgelopen jaren ben ik serieus werk gaan maken van mijn grenzen voelen en als ik dat wil ook aangeven, en kennelijk kan ik er nu als vanzelfsprekend op  vertrouwen dat ik me niet laat overvallen.  Ik heb niet speciaal aandacht besteed aan gebeld worden, gebeld worden is sowieso niet meer zo'n ding tegenwordig toch, maar grappig dat dat dan kennelijk is meegelift met het 'grenzenwerk'.  

Geplaatst
3 uur geleden zei Oskar:

image.jpeg.58e072f0e7071945db7cfaa9ceac1637.jpeg
Een gedichtje. Gewoon omdat het zo mooi is.

Prachtig!!

Ik zie hier bij de drive-in van de Zweedse hamburgergigant: "Max höjd 2,7 meter". En restaurant heet hier restaurang. Dat komt me heel bekend voor. Is het niet hetzelfde in het maleis? Ik weet het 60% zeker.

Enfin het gaat verder nergens over 😁

Geplaatst
26 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen, 

Gisteren ging mijn telefoon, het was een onbekend nummer. Ik nam zomaar op zonder dat het een spannend gevoel gaf dat ik zo goed ken van mezelf: de angst om overvallen te worden en niet weten hoe te reageren. Om over mijn grenzen te moeten gaan en ja zeggen tegen een voorstel.  Vanwege dat gevoel liet ik hem altijd gaan, en verkocht dat aan mezelf met: als het belangrijk is spreken ze wel wat in of sturen een bericht. Wat natuurlijk ook zo is, maar hiermee duwde ik de angst weg en hij kwam steeds weer op.  De afgelopen jaren ben ik serieus werk gaan maken van mijn grenzen voelen en als ik dat wil ook aangeven, en kennelijk kan ik er nu als vanzelfsprekend op  vertrouwen dat ik me niet laat overvallen.  Ik heb niet speciaal aandacht besteed aan gebeld worden, gebeld worden is sowieso niet meer zo'n ding tegenwordig toch, maar grappig dat dat dan kennelijk is meegelift met het 'grenzenwerk'.  

Ik neem geen onbekende nummers meer op, heeel veel telefonische spam in Frankrijk. Als ik een overtuigend voicemailtje krijg dan bel ik terug. 

Geplaatst

Goedemorgen frummers. 
Fijn @Claudius, geen dementie gelukkig. Opluchting.  post-1140-0-60294100-1386307394_thumb.jpg

32 minuten geleden zei bumperjim:

Ik neem geen onbekende nummers meer op, heeel veel telefonische spam in Frankrijk. Als ik een overtuigend voicemailtje krijg dan bel ik terug. 

Ik krijg een melding als er verdenking van een onbetrouwbaar nummer is, dan druk ik het weg en blokkeer het nadat ik het via internet heb opgezocht. 

Geplaatst

goeiemooiemorgen is het ook.
vandaag wordt de oudste dochter van mijn zus 50
en mijn dochter moet nog 30 worden.
vreemde konfrontatie met mijn laatbloeierschap;)
ik ga de kaart maar eens lekker per trein bezorgen
scheelt weer een postzegel:)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...