Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, @Claudiusen iedereen die nog langs komt schrijven en lezen. Vandaag repareren mijn pa en ik de wasmachine met een nieuw afpompmechanisme. Vers besteld uit de Bosch service winkel voor mijn 14 jaar oude beestje, die altijd trouwe dienst heeft geleverd en als het goed is ook weer gaat leveren. Kinderen straks naar school, dan hebben wij alle rust... Dagpact: Claudius Freekie Kunsie64 reageerde hierop 1
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius Freekie Fonny 🌞
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers Hoe gaat het met je @bumperjim? en met Vlinder?
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Moghu mensen karin123, Kunsie64 en Spud reageerden hierop 3
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers, Ik ben de hele week al in de war met de dagen, dacht dat het vandaag zaterdag was, tot ik de dagdraad hier zag. Pfff, vrijdag nog maar gelukkig. Eerst maar even een bakje dan nu lady jane reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 minuut geleden zei Yvonne: Dagpact: Claudius Freekie Fonny🌞 Yvonne Kunsie
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen. Vrijdag en de zon schijnt. Na het goede nieuws gisteren (en anderhalve dag keihard werken, dus moe) , dacht ik, ‘ bubbels om te vieren!!’. Dus naar drankwinkel. Overweging fles 0.0 . Overzicht van mezelf daar staand, winkel uit. Happy op de fiets! Lekker gevierd. Niet nodig met ‘iets’ waarvan ik mezelf aanpraat dat ik anderen daar een plezier mee doe, maar toch vooral een excuus voor mezelf lijkt te zijn….. karin123, Kunsie64 en lady jane reageerden hierop 3
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen allemaal, Sorry van je mooie rijtje @Yvonne als je het citeert is dat aldoor zo. Ik weet niet hoe jullie dat doen. Ik type het ook wel eens over maar dan krijg ik die letters van het dagpact niet zo mooi groot en in kleur. @Freekie jij bent het levende voorbeeld van recycling! 👍👌Gewoon net zolang repareren tot niks het meer doet. Ik doe spullen vaak te snel weg want ik ben wel handig maar totaal niet technisch.
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 8 minuten geleden zei Kunsie64: Sorry van je mooie rijtje @Yvonne als je het citeert is dat aldoor zo. Ik weet niet hoe jullie dat doen. Ik type het ook wel eens over maar dan krijg ik die letters van het dagpact niet zo mooi groot en in kleur. Geeft niks hoor Kunsie. Ik kopieer en plak...... Kunsie64 reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Maar nu sta ik er niet meer op En ik durf niets meer aan het rijtje te veranderen...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ai, das minder Kunsie... Dan nu weer helemaal zoals hij moet Dagpact: Claudius Freekie Fonny🌞 Yvonne Kunsie Lika Kunsie64 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 3 uur geleden zei lady jane: goeiemooiemorgen frummers Hoe gaat het met je @bumperjim? en met Vlinder? We zitten in het ziekenhuis te wachten op gesprek met de psychiater. Niet helemaa duidelijk of dit het exit gesprek is, maar het zal ongetwijfeld over het vervolgtrajekt gaan, therapie en zo. De Vlinder zit gezellig met de mede "gekken" (zoals ze zichzelf noemen, meest twintigers) in de activiteitenruimte. We zijn in operational mode dus, even geen tijd voor gepieker. Ik heb ook een boek erover besteld. Zoals de holenbeer dan zegt: altijd als papa een issue heeft in het leven dan moet hij er eerst een boek over lezen. Ja zo functioneer ik 🤣 %s om %s bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Back in the day zat ik regelmatig in de kliniek naast een tafel waar de borderline cliënten aten. ‘ Borderline’ van Madonna was hun liedje. Ik kan niet met borderliners omgaan, maar ik weet zeker dat Vlinder een uitzondering op die regel voor mij is. lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei Reacher: . Ik kan niet met borderliners omgaan, maar ik weet zeker dat Vlinder een uitzondering op die regel voor mij is. Dat kon idd wel eens goed klikken. Leuk dat je weer eens out reacht 😁 Hoe istie nou? Reacher reageerde hierop 1
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik schijn, een zwartkop in mijn tuin te hebben en een tjiftjaf ook, ik heb ze nog nooit gespot maar wel heel leuk om te horen te krijgen dat die vogels ook in je tuin foerageren. Jep helaas kan ik nog niet de zang van een pimpelmees, koolmees, roodborst of merel van elkaar onderscheiden. Maar de staartmees en de specht wel (ben nog niet helemaal zeker over welke specht het is dus houdt bij een specht voorlopig) herken ik wel. En het merelvrouwtje wat mijn tuin bezoekt is gewoon heel makkelijk om te herkennen vanwege haar witte staartpen en dat is gewoon leuk als beginnende vogelspotter. Nu ik te horen heb gekregen dat kattenbelletjes omhangen en zelfs mijn katten soort van koebellen omhangen de vogels niet beschermd. Zou ik mijn katten wel heel graag voorlopig huisarrest geven maar het zijn echt wel heel slimme uitbrekers. Terwijl ze ook gewoon lekker in hun 80m2 kattenren buiten kunnen zijn en van de zon kunnen genieten, maar het gras is nu ze het buiten ook kennen natuurlijk veel groener. De gulde middenweg is dan ook, dat ik nu samen met ze buiten ben, want ik heb wel ontdekt dat ze de boodschap geen vogels vangen niet helemaal snappen. Toen zijn er toch nog wel een paar gesneuveld helaas. Maar samen met ze in de tuin zijn werkt als een tierelier ook voor kikkers en padden. Nou ja ze snappen nog niet helemaal dat ik liever ook niet heb dat ze daarop jagen. Maar als ik ze zie springen als een kikker omdat ik ze gewoon in de gaten houd heb ik wel heel veel padden en kikkers kunnen redden en vriendelijk met mijn katten dennenappels gaan gooien zodat ze nog steeds wel bleven springen in gras als een kikker en een pad. De padden en de kikkers zijn inmiddels weer overgebracht naar de vijvers en sloten in de omgeving. Geen idee hoe mijn moeder het duidelijk gemaakt heeft aan onze katten vroeger. Dat we liever levende prooien krijgen zodat we ze nog kunnen helpen dan doden. Ik weet wel dat ze ze tot mijn ergernis een tijdje genegeerd heeft en buiten heeft laten zitten omdat ze haar kanarie opgegeten hadden met huid en haar omdat ze toen op dieet zaten. Sindsdien ben ik bevoorraad geweest met de meest uiteenlopende dieren die nog wel te helpen zijn. Een kanarie hoe hilarisch met een gebroken vleugel die ze voorzichtig binnen kwamen brengen. Tot dwergpapegaaien die verzwakt waren vanwege de kou, schildpadden, een jonge rat waar iedereen misselijk van werd omdat ratten vies zijn. Jep ik heb zelfs een wilde bruine rat gehad die mijn tamme rat werd en die ik zelfs een keer naar de middelbare school mee genomen heb onder mijn kleren om te bewijzen dat ratten ook gewoon heel leuk en lief kunnen zijn en eigenlijk ook gewoon heel erg netjes zijn. Tjeetje waarom schrijf ik dit nu weer? Omdat ik bezig ben met een boek te schrijven over alle rare dingen die ik met katten vangen meegemaakt heb. En nu in mijn schrijf modus zit omdat ik met mijn hand nog niks mag doen maar wel kan tikken op mijn toetsenbord. Ik me eigenlijk verveel en blij ben dat ik maandag weer gedoseerd aan de slag mag en het gewoon fijn vind om te merken dat als ik mijn eigen katten begeleidt in het buiten zijn. Ik ze eigenlijk met een gerust hart onder de voedertafel kan laten liggen zonder dat ik actie hoef te ondernemen als er een vogel komt eten. En dat voelt fijn maar als ik dat niet doe die begeleiding ben ik wel bang dat ik niks meer dan vogelveren zie en waarschijnlijk uiteindelijk een uitgebraakte vogelresten. Dus als ik maandag aan de slag ga, zorg ik ervoor dat mijn katten binnen in de ren zitten. Ja zonder mijn toezicht vertrouw ik ze niet, en het verschil maken tussen muizen mee naar binnen nemen en vogels is nog niet zo goed gelukt. En nu ik een overlevingspakket heb vind ik het niet zo een leuke gedachte als de muis gaat eten van onze voorraad. Dus die heb ik graag buiten en voer ze daar wel bij met het vogelvoeren.
Reacher Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei bumperjim: Dat kon idd wel eens goed klikken. Leuk dat je weer eens out reacht 😁 Hoe istie nou? Begin dit jaar ben ik heul erg ziek geworden. Heeft lang geduurd. Nu weer aan het herstellen. Jij nog gematigd aan het drinken? Ik voelde vandaag voor het eerst een gemis aan een sigaret en aan een roes. Toeval dat het samenvalt met het schrijven hier? lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden