bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Mogge! Zoals @Etty gestopt is met koffie, ben ik nu aan het minderen met de socials. Ik heb facebook en instagram onder tijdslot gezet op de telefoon: ze zijn alleen beschikbaar tussen 20:30 en 21:00. Gisteravond helemaal het slot gemist want we zaten voor een leuke serie, dus de hele dag niet geweest. Gek genoeg, ondanks dat dat kennelijk een vreselijke hard drug is, heb ik helemaal geen ontwenningsverschijnselen. Ik heb ze nodig om te netwerken voor de hondenclub dus ik wil niet mn accounts opzeggen, ik wil alleen stoppen met dat gedachtenloze scrollen. Dag 1 in de pocket dus zonder enige moeite. Geinig, verslavingen. IJsvogel, Ayla89, Fonny en 2 anderen reageerden hierop 5
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Mijn laatste strijd blijft het terugdringen van de telefoon. (‘Als je je telefoon aanzet, zet je jezelf uit.’) Het lastige daaraan is dat radicaal uitbannen niet kan omdat het ding ook veel nuttige functies heeft. Bewust gebruik blijft het doel. Volgende week gaan we met het gezin een weekje weg. Ik heb nogal wat paniek veroorzaakt met mijn voorstel om de vakantie collectief zonder schermen door te gaan brengen. Maar het lijkt me een verademing. Goedemorgen ook. %s om %s bewerkt door Oskar
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Je kan (althans met een iphone) op detail niveau instellen welke funktie of app op welk moment aktief mag zijn, zonodig met toegangscode, dus er zijn oneindig veel tussenoplossingen tussen de hele dag met je neus erop en helemaal geen telefoon meer. Helemaal geen telefoon meer is voor mij echt geen optie, ik lees graag om 7 uur mn krantje 😁 %s om %s bewerkt door bumperjim
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ja, maar dat moet ik helemaal op voorhand mijn dag gaan structureren. Dat vind ik ook zo wat. Niet blijven plakken is mijn doel. Ding uit broekzak. Die krant lees ik ook graag in de ochtend. Maar dan van papier. Kan ik tenminste niet doorklikken en lees ik het artikel gewoon uit.
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik vrees dat ik diverse verslavingen heb. Dit forum is er een van.
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, Ik zit te vaak op mijn telefoon als ik iets verwacht. Een reactie van iemand. Of een ontwikkeling in het nieuws. Dan kan ik er niet vanaf blijven. Als alles rustig is, dan pak ik het als ik even niets te doen heb. Het is het eerste dat voorhanden is. Als ik mijn telefoon zou opbergen, zou ik wat anders doen zonder het te missen. Als ik met mijn kleinkind ben die op een arbeidsintensieve leeftijd is, en ze is even een paar minuten zelf iets aan het doen, dan pak ik de telefoon om even een moment voor mezelf te hebben, contact met de volwassen wereld. Maar dat is ook over want ze wil dan mijn telefoon omdat ze het een mega interessant ding vindt. Lekker swipen met dat mini handje. Als zij er is gaat ie dus op de kast. En heel stiekem foto's maken. Ik vind zelf dat het wel meevalt met mijn telefoonverslaving maar wil er wel wat bewuster mee omgaan. Het ding verveelt me ook snel. Dan verveel ik me door die telefoon. Wat ik er het slechts aan vind is wat een fysiotherapeut ooit tegen me zei: je hoofd is een zware bol en als je die de hele dag aan je nek laat hangen krijg je een nek als een gier plus bijbehorende klachten. Dat heb je achter de PC dan weer niet, waar ik het liefste zit als ik iets wil opzoeken. Nog steeds geen cafeïne trouwens, en ik wil niet meer terug.
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Morning. Zon die naar binnenschijnt hier. Vogels die ik hoor.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 56 minuten geleden zei Oskar: Ja, maar dat moet ik helemaal op voorhand mijn dag gaan structureren. Dat vind ik ook zo wat. Niet blijven plakken is mijn doel. Ding uit broekzak. Die krant lees ik ook graag in de ochtend. Maar dan van papier. Kan ik tenminste niet doorklikken en lees ik het artikel gewoon uit. Ja dat heb je hier helaas niet. Of wel natuurlijk maar de krant komt via de post een dag later en dan lees je morgen eind vd middag dus het nieuws van gisteren. Das niks.
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers, ... en het belooft wéér een schitterende dag te worden, ja heerlijk die zon weer.. Een drukke dag voor de boeg, maar heb er zin in. Het euvel met de laptop is opgelost, het geluid doet het weer. Ik heb het zelf gedaan, pffff. Uiteindelijk windows maar opnieuw geïnstalleerd, het heeft me een paar uurtjes beziggehouden. Nu even een bakje neerzetten en dan aan de slag. Laptop uit en mobiel even negeren, want ook ik lijd aan een behoorlijke vorm van schermverslaving. Koffie is al jaren geen issue meer gelukkig: van meer dan 10 bakken per dag (op kantoor) terug naar 2, maximaal 3.
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goeie morgen, Nou de tel. zal nooit geen verslaving worden, vergeet hem zelfs vaak. Heb een hekel aan dat ding en hij interesseert me geen moer. En het ergste vind ik dat je eigenlijk verplicht bent om zo'n ding te hebben. Nee het is niet mijn ding. Soms zie je dat mensen gaan zitten en de mobiel al in hun handen hebben. %s om %s bewerkt door bolletje karin123 reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal, Ontbijt en koffie al op Ik luister veel podcasts op mijn telefoon. Heerlijk, vind ik dat als ik bijvoorbeeld aan het painten ben (diamond painting)
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers. Mijn tel. slijt niet snel, doe er al 5 jaar mee, maar onderweg zit ik er ook steeds vaker op. Dit gaat ten koste van mijn bieb.boeken verslaving helaas. En thuis zit ik wel veel te veel op mijn tablet, daar zit ook mijn whats app op, lekker makkelijk tikken. En wel 3 kranten alsof het wereldnieuws van mij afhangt en adb natuurlijk.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik wil ook 3 kranten als ik met pensioen ben 🤣 ik probeer elke dag Le Monde te lezen, maar dat is vaak echt ploegen, ik heb er vaak niet genoeg tijd voor.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s ik heb geen abonnement hoor, lees de koppen en soms artikelen. zou eigenlijk net als zoon me afsluiten voor alle ellende, maar ben blijkbaar een ellende-junk en zoek het toch steeds op. tijd teveel, dat ook.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Gisteren is bloed geven weer eens verkeerd gegaan. 3 x out geweest vlakbij donorcentrum buiten. Haalde geen bankje en mensen vonden mij onder mijn fiets liggend en belden 112. Zo stom, ik heb ze overgehaald die ambu te annuleren, gewoon uit valse schaamte. Daarna nog 2 x weggeweest en toen hebben ze weer gebeld en zich niet laten overhalen. Ze dachten dat ik hartfalen had omdat ik "knorde". Nooit van gehoord, maar dat schijnt bij een hartinfarct te kunnen horen. In de ambu werden 2 x hartfilmpjes gemaakt. Het kwam door onderkoeling, mijn temp. was 35 graden, na een klein uur op de koude grond liggen. Fiets werd ingeladen en ik ben thuis gebracht zo. Ik was helemaal van de wereld, duizelig, misselijk, en liet alles maar over me heen komen. Gelukkig niet naar het ziekenhuis gebracht deze keer. Maar wat heb ik lieve omstanders laten schrikken en wat kan ik eigenwijs zijn vanuit verkeerde motivatie/gedachtenspinsels. Met zoon geappt later en die bood aan zich als donor aan te melden als ik beloofde te stoppen met bloed geven. lief he. Ik heb eenmaal thuis uren liggen denken of ik wel wilde stoppen. Gisteren was de 90ste keer en ik wilde zo graag de 100 halen. Maar net toch afgemeld. Dit was de 3e keer dat het echt mis ging en ik moet maar leren dat ouder worden ook echt inleveren betekent, en dat ook accepteren. Meldde dat net bij zoon en kreeg een foto terug van zijn eerste afspraak over een week. En dat was zonder het van elkaar te weten. Helemaal trots op hem. En net mijn tel. opgeladen met het nieuwe setje snoertjes dat ik kreeg als beloning voor de 90e keer haha. een mooi afscheidskadootje waardoor ik nog vaak aan mijn avontuur van gisteren zal denken als ik weer eens twijfel om me toch weer aan te melden. en het stokje doorgeven heeft ook wel iets. Spirit, Fonny en Tine reageerden hierop 2 1
herman0167 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @lady jane, hopelijk gaat het snel weer goed met je
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Nou dat mag wel in een speciaal premium zakje, dat bloed van jou @lady jane, daar is hard voor gewerkt! Spirit en lady jane reageerden hierop 2
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 41 minuten geleden zei lady jane: Gisteren is bloed geven weer eens verkeerd gegaan. 3 x out geweest vlakbij donorcentrum buiten. Haalde geen bankje en mensen vonden mij onder mijn fiets liggend en belden 112. Zo stom, ik heb ze overgehaald die ambu te annuleren, gewoon uit valse schaamte. Daarna nog 2 x weggeweest en toen hebben ze weer gebeld en zich niet laten overhalen. Ze dachten dat ik hartfalen had omdat ik "knorde". Nooit van gehoord, maar dat schijnt bij een hartinfarct te kunnen horen. In de ambu werden 2 x hartfilmpjes gemaakt. Het kwam door onderkoeling, mijn temp. was 35 graden, na een klein uur op de koude grond liggen. Fiets werd ingeladen en ik ben thuis gebracht zo. Ik was helemaal van de wereld, duizelig, misselijk, en liet alles maar over me heen komen. Gelukkig niet naar het ziekenhuis gebracht deze keer. Maar wat heb ik lieve omstanders laten schrikken en wat kan ik eigenwijs zijn vanuit verkeerde motivatie/gedachtenspinsels. Met zoon geappt later en die bood aan zich als donor aan te melden als ik beloofde te stoppen met bloed geven. lief he. Ik heb eenmaal thuis uren liggen denken of ik wel wilde stoppen. Gisteren was de 90ste keer en ik wilde zo graag de 100 halen. Maar net toch afgemeld. Dit was de 3e keer dat het echt mis ging en ik moet maar leren dat ouder worden ook echt inleveren betekent, en dat ook accepteren. Meldde dat net bij zoon en kreeg een foto terug van zijn eerste afspraak over een week. En dat was zonder het van elkaar te weten. Helemaal trots op hem. En net mijn tel. opgeladen met het nieuwe setje snoertjes dat ik kreeg als beloning voor de 90e keer haha. een mooi afscheidskadootje waardoor ik nog vaak aan mijn avontuur van gisteren zal denken als ik weer eens twijfel om me toch weer aan te melden. en het stokje doorgeven heeft ook wel iets. Hoe gaat het ?😳
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei herman0167: @lady jane, hopelijk gaat het snel weer goed met je ja hoor, lief dat je het vraagt. Ik ben net weer wezen zwemmen, en het buiten fietsen deed me ook goed. Verder doe ik kalm aan.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Fonny: Hoe gaat het ?😳 bijna weer de oude dus. accepteren wat niet meer kan en blij met wat er nog wel allemaal mogelijk is. En dankbaar voor hoe zoon ermee omgaat, dat is wel eens heel anders geweest. zo trots op hem Maja en Fonny reageerden hierop 2
Ayla89 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Jeetje wat een avontuur @lady jane en wat heb je er dan veel voor over. Het siert je wel, maar verstandig om het niet meer te doen. Super lief van je zoon, mooi gebaar. Denk dat je dan als moeder even extra trots mag zijn lady jane reageerde hierop 1
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat zul jij blij geweest zijn toen je thuiskwam. Geschrokken en bezorgd, natuurlijk. Maar in je eigen bed kunnen kruipen. Pas goed op jezelf lieve @lady jane. En fantastisch en hartverwarmend zoals jouw zoon heeft gehandeld ❤️ lady jane en Spirit reageerden hierop 1 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden